1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 497091 inlägg · 4179 ämnen
« · 295986 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Alfapet
knaskamilla:
Jag vinner alltid i Alfapet och jag skriver alltid "Ove Molin". Så enkelt är det.

knaskamilla:

Jag surar inte. Det är en principsak. Jag har sagt att jag inte skall spela Alfapet på Internet igen och då gör jag det helt enkelt inte.

Poffa:

Äh. Jag tycker att du ska ge dig in i det hela och utkräva revansch i stället för att sura...du kan spela mot NuMo, då borde du vinna! ;)

knaskamilla:

Det är inte ens jämförbart. Det handlar om något man tränar sig till att vara bra i. Men i ett spel där utgången bygger mer på tur med bokstäverna än på att vara bra i svenska, där kan man helt enkelt sluta spela spelet.

I idrott så förtjänar man tur, spel bygger på tur. Stooor skillnad.

Poffa:

Tänk om MoDo skulle sluta spela hockey bara för att de förlorat ett par matcher stort såhär i början...

knaskamilla:

Ja, det vet jag väl att jag är. Fruktansvärt dålig förlorare. Men någon skall vara det också.

westerlind:

Jag tror att du ljuger, men jag är inte säker. Ove Molin kan man väl inte skriva i Alfapet?

knaskamilla: Frisco skrev "OVE MOLIN" och vann.

Poffa:

Per: du är en DÅLIG förlorare!

knaskamilla:

De insåg väl att det är ett skitspel som man bara blir irriterad på och så la de ner alltihopa.

Salle & Frisco:

Men hallå - hur gick det då?

Sv: Niopoängsvecka?
westerlind: Snarka ni om ni vill. Troligen kommer jag att snarka inom en snar framtid. Om ett dygn har vi 3 poäng (trots att vi har så mycket sittplatser i Kempis).
[bild]www.snoopygift.com/housewares/40010.gif[/bild]

Poffa: Snarkar? Jag sover i varje fall ibland. Det är mer än man kan säga om de flesta som skriver i den här gästboken.

PS. Nu är jag vaken igen.

Frisco: OK... Det är ju bättre än MS-Röj så va f-n...

Poffa:

Hahaha. Jajust, jag hade glömt!

Salle: Nu är det full fart.

Frisco: Det var skitsegt därinne tidigare i afton. gick knappt att komma in på ett bord

knaskamilla:

Aldrig mer.

knaskamilla: Undrar om vi ska ta en match kanske?

Alfapet
Nu tänkte jag vara lite seriös. När ska vi återuppta den spännande, språkutvecklande sysselsättningen Alfapet igen?

Salle:

Ziki/sara? Det är jag som är hon! Muahaha.

Poffa: Hehe...det skulle inte jag se som nån merit iallafall..*asg*

Frisco:

Vad förvirrade motståndarna skulle kunna bli.

Poffa:

Jo, men tråkigt ändock.

knaskamilla: Det är nästan så du borde sätta ett NSFW krindg den länken annars kanske moderatorerna känner sig tvingade att ta bort den...

Sen är jag lite orolig för dig... Du börjar bete dig lite som tjejen på ModoForum som var lite betuttad i Weinis...

knaskamilla:

Ähh, killen stack ju från klubben i tron att han skulle komma till något bra lag. Bakersfield, skall det vara något att hänga i julgranen??

knaskamilla: Eller så här:
[bild]www.frisco.se/hs/rokare.jpg[/bild]

Poffa:

Nej, den ser ju ut såhär:

www.ornsat.com/kamilla/peterhirsch.jpg

Fast lite mer skydd kanske är önskvärt under match...

knaskamilla:

Där ser ni MODO:s lösning på målvaktsproblemen.

Salle:

Det har jag missat. Berätta mer!

Poffa:

Ja, precis. Som ett annat exempel ska jag nu testa att bifoga en bild, det blir intressant...

[bild]www.ornsat.com/kamilla/it's_something_wild_about_him.jpg[/bild]

Salle:

Ähh, käften vettja! Kom inte dragande med en massa elakt förtal nu. Det kallas engagemang.

knaskamilla: Du har en poäng där... Jag har hört att han nästan var i bråk med en vakt... Tur att Daniel var där.

knaskamilla:

De galna ögonen lyser, håret på ända, frustande av irritation och halvt framåtlutad stil på väg att vräka ur sig något om domaren eller någon annan pippi på isen menar du?

Salle:

Jag tror att det var ett bevis på poffas sanna hockeynatur (helvild poffa, med andra ord).

Salle: Kempispubliken enögd? Njae, inte värre än nån annan hockeypublik tycker jag.

Frisco: Bevis på Kempis-publikens enögdhet eller???

westerlind:

Du snarkar här men skriver 18 minuter senare i en annan gästbok. Vad är det för stil?

Frisco:

Kul, killen. Kul...:)

Poffa: Det har nog nåt att göra med fettarsel-aspekten Frisco prata om...

Poffa: Hänger med och hänger med? Ja så gott det går kanske.
[bild]www.frisco.se/hs/cyklop.jpg[/bild]

Frisco:

Ähh, du är bara ovan. Själv sitter jag så skönt och hänger med ändå.

Poffa: Rätt Poffa. Hade till och med glömt bort att dte blev 0-6 igår:-) Man hänger inte med på sittplats. Mer ståplats åt fettarselfolket.

Roberth: ZzZzZzZZ.....

Poffa:

Så då är de alltså tennis siffror då... fast 6-6 (0-7) eller??

Roberth:

Nä, men det kan bli 7-0 i ett tiebreak. Vilket var vad jag skrev.

Poffa:

Brukar väll inte bli tiebreak vid 6-0?? eller....inte så bra på den där spårten FÖRBJUD hårda sörvar så de blir nå lir.......

Frisco:

0-5 i hockey är väl Walk Over...

Frisco: Vet inte vad man kallar 0-5 i hockey. Men 0-6 kallar man Modo - FBK numera ;)

Frisco: En förlust för ett av lagen...

Poffa: Ja, det är bara under ordinarie matchtid man kan förlora med 6-0 i tennis. Och hockey.

Poffa: Jag tycker att 7-0 är mer Bajensiffror än tennissiffror. Vad kallar man 0-5 i hockey?

« · 295986 · »