1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 497134 inlägg · 4179 ämnen
« · 301832 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Lite Lunar på SpS.
zigge:

Ja, precis. Hur kunde du gissa det??

Sv: Lite Lunar på SpS.
knaskamilla: Misstänkte välan att Du R Lunare...Vad kallar Du dig där?
Millan_is_cool? elr nåt annat grrooovy?

Lite Lunar på SpS.
Följande text är direktkopierad från Lunar:

"FRÅGA: Vilket hockeylag i elitserien håller du på?

Färjestads BK

Frölunda IF

HV71

Djurgårdens IF

Leksands IF

Modo Hockey

Brynäs IF

Malmö Hockey

Annat lag

Är inte intresserad av hockey"

Man frågar sig hur de bestämde vilken tredjedel av lagen som inte skulle få stå med som ett eget alternativ...

Sv: ZZZ-tråd
mike: Finns det några vakna modoiter här...

Frisco: En underbar nattttråd. Själv så känner jag bara att det måste skrivas in något vettigt hockeyrelaterat nu när snorstoppartråden är tillbaka. Förrseten så gjorde miiike en mycket bejublad och halkig ispremiär vid 21.30-tiden ikväll. Halkigt var det men man fick lägga upp några i tredje maskan från höger räknat från målvaktens perspektiv dårå. På nått vis så känner jag mig pånyttfödd när jag får remma på mig de gamla Zäta-KoHo-grillorna. Bara jag får råd, tid och lust så ska jag införskaffa mig i ett par lite mer moderna Zäta-Easton-grillor, men allt har sin tid så att säga.

ZZZZzzzzzZZZZZZZZzzzZZZZZ-knävelborrarnas kejsare-ZzzzZZZZzzzZZ

Nattinatti #1

Salle: Jo, det kanske är bäst att försöka vila huvudet mot kudden några timmar. Hade tänkt att kliva upp vid den där tiden imorgon bitti, dock inte för att kolla MotoGP, får väl se hur jag lyckas med det ;)

Paddan: Jasså..detta är en tråd för alla natt trötta..Tråkigt..Finns det inga som sitter och väntar på morgon fotbollen??

Paddan: Det är väl bäst att du får vila nu så du kan ta hand om och uppfostra våran framtid... Jag skall åtminstone knoppa nu. Var ju uppe kl 06.00 som vissa andra säkert inte var.

Salle: Jo, det sägs att jag har setts ränna runt bland bänkarna hos en sjundeklass febrilt letande efter folk att hjälpa. Det där barnasinnet har jag sytt fast med björntråd så förhoppningsvis ska jag inte tappa bort det.

Paddan: Du tror alltid det bästa om mig och det är ju kul.
Dock är jag lite orolig att du håller på att tappa barnasinnet nu när du umgås med såna som är mognare än du för visst var det en 7:a du var i?

Salle: Det är iofs en oherrans massa år sedan jag senast drack en läsk av märket Frisco, men jag har då för mig att den var god. Om det i sin tur betyder att Frisco är god det kan jag inte svara på, men tills någon säger något annat så tror jag att det blev för mycket punschkottar ikväll.

Paddan: Nu blev jag konfunderad. Funkar tröjan som nån slags kryptonit eller är det mer som Gröna Lyktans ring? Är det Frisco som är god och MaJo ond eller vice versa... Eller har jag sett för mycket X-Men ikväll?

Salle: Det är väl helt enkelt som så att efter att Frisco sagt godnatt så är det MaJo-matchtröjan som tar över kontrollen och sitter och surfar runt på SpS samt skriver en massa mer eller mindre knepiga inlägg.

Frisco: Är det en "Frisco säger godnatt men går inte och lägger sig"-tråd eller en för lite allmänt småsnack när vi egentligen borde gå och nanna?

ZZZ-tråd
Denna tråd är inte tillängnad någon raggarmustachförsedde yngling utan är bara en godnatttråd, förhoppningsvis dagligen (kvällsningen) återkommande.

Z z zZ z Zz zZ Z z z z
[bild]www.sportforum.se/images/frisco/28.gif[/bild]

Sv: Wennerholms Hockeyresa
Martin S: Anders Eriksson fortfarande kvar som en av åtta backar i Columbus roster. Återstår att se om han klarar den slutgiltiga gallringen när truppen ska bantas från nuvarande 27 spelare till 23 spelare.

Mer information om trainingcampen på länken.

knaskamilla: Inte alls omöjligt att Hasse har signat ett kontrakt som kan brytas vid eventuellt nhl kontraktsförslag. NHLs seriestart är ju bara några dagar bort så beslutet bör komma kommande vecka.

Mina källor säger att Hasse har fått minst två förslag, ett tvåvägs och ett tryout. Inget av detta intresserar han dock.

Någon som vet hur det går för Anders E i Columbus? Han fick ju ett tryout av Blue Jackets.

Salle: Jag tror nog ändå att Salo spelar i Västerås tillsammans med Lidström och CO nästa säsong. Då tror jag att det är större chans att Bertuzzi eller någon sådan spelare för MODO nästa säsong, dock kanske lite tidigt att spekulera om allt detta.

Mitt val som MODOs första målvakt nästa säsong är redan gjort förresten.

Salle:

Jaja, men nu har ju jag hört av en f.d. Redsordförandes lillebror att hans kompis har åkt bil med sonen till en av de som jobbar i souvenirbutiken och att någon av dessa personer med säkerhet vet att Hasse redan skrivit på - så det är ju sant!

Martin S: Med tanke på att det är Aftonbladet så är det nog ett rykte lika säkert som att 35-åringen var skyldig... Låt rykten bara vara rykten om ens det. Kom ihåg Exp och Hans Jonsson klar för Modo-ryktet.

Frisco: Något som hört ryktet om Tommy Salo som Wennerholm tar upp?

Sv: Rögle - Modo J20
Björn VII: Matchen vann Modo i alla fall med 4-5.
www.roglebk.nu/indexu.htm

Martin S:

Det skall ha varit en värmeväxlare som gick sönder och det bidde ammoniakutsläpp i hallen. Det var tydligen även aktuellt med Jonstorp som reservhall, vet inte hur det gick till slut.

Sv: Poängjakt SportSnackare!
NuMo: Nej, det tar bara en omgång. Från 12:e till 2:a. Synd att den trenden inte kan hålla i sig.

Salle: Jaha ja. Nu har man börjat vandringen uppåt i tabellen då. Det borde inte ta så lång tid att komma ikapp.

Poängjakten går vidare. Och denna gång är det jag som chockat mig själv. Men det känns ju inte helt fel att få vara med i topp ett tag åtminstone.

1 Martin Sellgren (Hawerchuk) 15 / 10 poäng (10)
2 Peter Sahlander (Salle) 12 / 2 poäng (12)
3 Björn VII 9 / 9 poäng (2)
4 Mattias Viberg (scim) 8 / 2 poäng (8)
5 André Söderholm (Deas) 8 / -3 poäng (8)
6 Frisco 6 / 6 poäng (4)
7 Linn Engvall (Kapusta) 6 / 6 poäng (4)
8 Maud Nordquist 6 / 6 poäng (4)
9 Per Lundgren (poffa) 6 / 6 poäng (4)
10 Morgan Stafrin (Paddan) 6 / 4 poäng (6)
11 Leffe J 6 / 0 poäng (6)
12 Knas 6 / -2 poäng (6)
13 AudibleGiraffe 3 / -4 poäng (3)
14 Nenne 3 / -6 poäng (3)
15 P-Å Nordquist 2 / -3 poäng (0)
16 NuMo 2 / -11 poäng (2)
17 R Eriksson ( L. Jack) 0 / -6 poäng (-2)

Ebbe: Varför har Rögle fått stänga sin ishall?

Sv: Niopoängsvecka!
Saxat från Arbetarbladet, Gävle 031005:
Hemmalagets förstafemma med Kari Haakana och Mika Lehtinen som backar bakom Magnus Wernblom, Andreas Salomonsson och centern Per Svartvadet kan vara seriens bästa enhet.

----8<-------
Arbetarbladet 031005:
[Hemmalagets förstafemma med Kari Haakana och Mika Lehtinen som backar bakom Magnus Wernblom, Andreas Salomonsson och centern Per Svartvadet kan vara seriens bästa enhet.]

Rögle - Modo J20
Matchen mellan Rögle och Modo som skulle startat klockan elva i Ängelholms ishall är ändrat. Den börjar inte för än 13:15 och spelas i Tyringe. Detta för att Rögle fått stänga sin ishall. Detta gör att matchen inte kommer att kunna följas On-Line tyvärr.

Resultatet kommer upp på Rögles J20 sida framåt kvällen istället.

Sv: Zakke
Martin S:
Rönnquist,P 3 3 180:00 105 7 2,33 98 93,33 0
7.Almtuna 7 3 0 4 22-18 9

Sv: Zakke
Skön läsning

Zajkowski,M 8 4 247:33 139 8 1,94 131 94,24 0
Ottosson,M 7 7 424:35 256 17 2,40 239 93,36 1
Rönnquist,P 3 3 180:00 105 7 2,33 98 93,33 0

Igår hade Zakke 94,7% i räddningsprocent då Piteå förlorade mot Hammarby.

NuMo:

Skyll inte på mig! Jag tvingade dig aldrig att kolla halvljuset i paus.

Portello: Det är TT:s artikel. Mycket underlig.

Frisco: Är nog reportern som är full.

Vad står det egentligen? Är jag för full eller?

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,370395,00.html

[Modo har kommit igen starkt efter en trög start, med 1-0 på de inledande två elitseriematchen.
På de tre matcherna därefter har Modo tre segrar och 8-1 i målskillnad - 2-0, 2-1, 4-1.]

Vadå 1-0 på de inledande två matcherna?

2-0 2-1 och 4-1, blir det 8-1?

Salle: Då kan jag ju bli svettig och det kan aldrig vara nyttigt. Näru Salle jag har gjort ifrån mig ja - 3 får räcka!

mike: Du har "fått frugan i säng" och så sitter du här och snackar skit med oss... Gå och lägg dig vetja...

Frisco: För det första så är det imponerande och se att din svenska fortfarande funktionerar klanderfritt i detta utsatta läge. För det andra så skulle jag givetvis ha hakat på i firandet om jag bara haft vägarna förbi och för det tredje haft något att fira - ska väl vara att jag lyckats fått frugan i säng dårå.

gud: Ni kan pröva en plastikoperation - själv så behöver jag bara banta!

LJ: Det finns ju fina hjälpmedel för sånt, t,ex Norstedts svenska ordbok. 80.000 ord och fraser.

Mike: Först hockey, sen hem, på Olearys, hemma, på Olearys och nu hemma igen. Kvällen går i firandets tecken pga att det goda har vunnit över det onda.

zigge:

Lugnviksskolan

mike:

Vanlig hederlig inkontinens

mike:
kan i stor drag hålla med dig..men vi söta killar..vad ska vi göra???

zigge: Jo det glömmer man aldrig nu när du påminner mig i alla fall. Du var alltså inloggad i nästan en vecka har jag för mig på Nolbys gb. Nått slags gammalt HS-rekord skulle jag nog tippa på - det blir svårslaget!

gud: Var glad att du fick vara med i den enda klubb som du platsar i - nämligen de lallande fånarnas klubb. Själv så tyckte jag att det var en rätt så mysig lallklubb. Men som fjolårssäsongen gestaltade sig för Timrå så kändes det helt rätt att lämna över medlemskapet till Brynäsjävlarna ;)

mike: Minns när jag 'fastnade' i Nolby's avdelning för Zambionie's, Knas o nåra fler blev rent oroliga när jag va kvar där i 2 dagar, tänkte skicka ut HåkkyPoliser för att kolla om jag dött...
Tyvärr hade jag inte det...

Lumber Jack: Så dom balar taklänges en del kommentatorer?

Lumber Jack: Gick du Palmcrantz? När du va vacker o välskapt...

gud:

Dusan Milo eller Milo Dusan, beroende på hur påläst kommentatorn är.

« · 301832 · »