1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 497237 inlägg · 4179 ämnen
« · 303822 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hasse J klar!!!
Poffa: Man får väl säga grattis.
Hur blir det nu? Måste någon back lämna Modo?

Sv: Hasse J klar!!!
Poffa: Källa?

Hasse J klar!!!
Hasse har skrivit på ett fyraårskontrakt med MODO. Han skall en snabbis till Pittsburgh och reda upp lite småsaker men beräknas vara hemma på måndag. Eventuellt är han med mot Timrå nästa vecka.

KUNGLIGT!!!

Martin Wilde
Lyckades inte ta en plats i Springfield Falcons roster, så nu återstår det att se var denne högkvalitativa back kommer att tillbringa den här hockeysäsongen. Någonstans i Nordamerika är väl en inte alltför vågad gissning.

Sv: Anders Eriksson
Frisco: Är det inte ungefär så många backar vi kommer att ha nästa säsong?

Poffa:
aha..såg inte det först..

Poffa: Skönt. Vi kan ju inte ha 20 backar i laget.

matsby:

Se mitt svar i TIK:s GB. Han blir kvar där borta.

Anders Eriksson
Ännu en hemvändare till er eller har ni inte kosing nog?

Sv: Falcon Rinksite efter omgång 1
Härligt tippat av mig i gårdagens matcher.

Timrå Djurgården 7/10 1
Frölunda Södertälje 7/10 1
Luleå Färjestad 7/10 1
Leksand Modo 7/10 1
Brynäs Linköping 7/10 1
Malmö HV71 7/10 1

Sv: Poängjakt SportSnackare!
Hawerchuk:

Du missade visst lite:

11 AudibleGiraffe 10 / 3 poäng (7)
12 Peter Sahlander (Salle) 10 / 0 poäng (-2)
13 Knas 9 / 1 poäng (3)
14 P-Å Nordquist 7 / 2 poäng (5)
15 Nikki Axelson 6 / 1 poäng (3)
16 Nenne 6 / -3 poäng (3)
17 NuMo 5 / -8 poäng (3)
18 R Eriksson ( L. Jack) 3 / -3 poäng (3)

Salle lyckades med konststycket att vara den enda i ligan med minuspoäng. Grattis, Salle!

Sv: Poängjakt SportSnackare!
1. Hawerchuk 20 / 15 poäng (5)
2. Björn VII 14 / 14 poäng (5)
3. Mattias Viberg (scim) 13 / 7 poäng (5)
4. André Söderholm (Deas) 13 / 2 poäng (5)
5. Frisco 11 / 11 poäng (5)
6. Linn Engvall (Kapusta) 11 / 11 poäng (5)
7. Maud Nordquist 11 / 11 poäng (5)
8. Per Lundgren (poffa) 11 / 11 poäng (5)
9. Morgan Stafrin (Paddan) 11 / 9 poäng (5)
10. Leffe J 11 / 5 poäng (5)

Ser bra ut. ;)

Sv: Leksand - MoDo
Hockeyligans 3-minuters sammandrag från matchen visar en massa Modochanser men inget Modomål under ordinarie tid. Tråkigt att inte få se Svartens mål. Däremot så är Söderbergs mål ett rejält dragskott. Jag som trodde han fintade in sig själv i motståndarmålet innan han gjorde mål.

Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Såna danssteg har jag inte sett sedan Henrik Melinder inte hittade Modos bås i Kempis.

Paddan: Fel på sargen, helt klart! Sen tog de in samma sargade eländes-rinkbit, när Ante Eriksson stod som siste man i PP.

Paddan:

Godhjärtad som jag är så hävdar jag nog att sargen i kombination med att hans klubblad alltid var några centimeter för låga bidrog till att han helt oförjtänt fått den stämpeln.

Nä, efterson detta är en tråd som handlar om sova så är det väl bäst man gör det. Sover alltså, därför säger jag nu godnatt och så drömmer vi vidare om SM-guld, hemkommande NHL-spelare och tre poäng mot renskötarna från norr nu på torsdag.

Poffa: Tror att Lodin måste vara någon form av inofficiell kung av konsten att tappa ut en puck ur anfallszon trots att man står kloss mot sargen. Eller var det något fel på sargen på Lodins sida?

Paddan:

Kanske någon funktion som mäter din psykiska närvarograd? Själv måste jag nog sova nu. Tror att det är bra för min rehabilitering. Gonatt, alla!

Roliga länkars tråd
Ibland har folk alldeles för lite att göra. Detta är ett klart exempel på någonting sådant. Varning utfärdas dock då den är lätt beroendeframkallande.

zigge: Tja, jag har då ingen aning. Kanske någon sån där funktion som anger vad jag borde ha varit vid den här tidpunkten, alltså offline.

zigge:

Ja, SVT visade Lintners danskonster vid sargen.

Paddan:

Så här på gamla dar tycker jag det lutar allt mer åt Bambi-hållet. Han har väl inte gjort en bra match sedan mitten på nittiotalet skulle jag tro.

Poffa:

Grrr...

Paddan: Varför är Du OFFLINE fast Du svarar här?? Räknas Smalbandande cyklister som Offline??
Visade TV hur Lintner segnade ihop?? Såg faktiskt inge vidare ut, en 'juste' tackling som knockade Vingeltner, men han kom igen.

knaskamilla:

Ja, visst är det kul att se han så offensiv. Det var ju det jag sa.

Poffa: Tja, jag hade väl tänkt mig offensiv back, men nu när jag tänker efter så borde båda två passa in.

Poffa:

Honom, Per, roligt att se honom lika offensiv som vanligt.

Paddan:

Syftar du nu på offensiv back eller Bambi på hal is?

Poffa: Tja, förutom på den gamla goda tiden när vi hade en viss Hans Lodin i laget.

Paddan:

De balettstegen som Lintner tog var förmodligen det närmaste Disney on Ice han någonsin kommer vara. Bambi på hal is i kombination med Janne Långben och hans kudde fastknuten i baken är väl det första man tänker på.

Roligt att se han lika offensiv som vanligt i alla fall. Inte alla dagar man ser en back längst fram i ett anfall.

zigge: Av tv-bilderna att döma så såg det ut som att Lintner tyckte att sargen var hård och isen i Kraftlös Arena var sällsynt hal. Eller kanske det var Lintner som var själva poängen med poängen för DIF.

Paddan: VA, ska nI REDAN zOOOVA?? o JAG HAR INTE O-GRATTAT ALLA DE SOM OGRATTAZ SKA!!?? >Hupps, Caps Lock)
Ja va o zåg DIF ta vara på de påäng som inte TIK ville ha!
Bäst på plan: Ex-Modoisterna Nordgren samt Lintner.
Ograttis till smyg-Modoiten Westerlund.

Hälge: Jaså, där ser man. Tänkte inte på att undersöka närmare hur åskådare det var på matchen.

Jo, jag vet. Det känns grymt tungt att vi inte mäktade att bärga alla tre poängen idag. Men, men, det finns ju en torsdag för sånt också sägs det.

Paddan: Nu på Torsdag invaderas Kempis a Luleiter åtminstonde 4 st :)

Paddan: Det är inte så mycket att gratta för....vi var 1000 färre än förra matchen.

Det är tungt nu.

Hälge: Tackar, tackar. Får väl gratulera er till att ha haft mycket publik på matchen iaf.

Eftersom det är en godnatt-tråd det här, så kanske det passar bra att redovisa Connys äventyr i 2. Eishockey Bundesliga så här långt. Han har bara mäktat med 2 mål och 2 assists på 5 matcher och samlat på sig 16 utvisningsminuter. Går ungefär lika "bra" för EV Weiden. Ligger för närvarande särklassigt sist i tabellen med två poäng efter åtta omgångar och med en målskillnad på 16-42.

Paddan: Man får väl gratulera er till 2 poäng iaf.

Frisco: Förhoppningsvis kan vi det. Ser inte bra ut nu. Bäste backen borta+ väldigt svårt att göra mål.

Portello: Tråkigt att inte heller ni kan ställa upp med bästa laget. Ja vad säger man. - Må sämsta lag förlora. Väl mött.

Portello: Såg det. Men jag menade att ni i alla fall kan komma med 2 femmor.

Z2

Sv: Tabellen.
Björn VII: Du lever ju upp till ambitionen iom. att inläggen ofta innehåller 37 gungflyn där man inte bottnar.

Frisco: Det kkan vi inte. Våtr bäste back(Mäntylä) är ledbands skadad och borta mellan 2-6 veckor. I värsta fall mer.

Ser att ni också läser Jantes sanningar.

Plockat från ett känt tv-program: The truth is out there.

NuMo:

Jag lever efter en ambition om att mina inlägg ska innehålla sisådär 37 bottnar, varav vissa gärna får vara i form av gungfly. Skulle inte vara helt fel om man kunde färgkoda inläggen på något sätt.

Nu säger jag gonatt och somnar med en helt avdomnad mage, jobbigt att vara på toppen.

Frisco: ZZzz Zzz z z Z Z z på dig själv.

Provar återigen att lägga ut min ZZZ-bild. Den förra försvann lika fort som en normal människas (ej Buffertfriscos) avlöning.
Jag önskar alla en trevlig nattsömn och hoppas även att Luleå kan ställa upp med fullt lag på torsdag.

ZZ Zz z zZ Z zZ z zZ zZ z z zZ z z

[bild]www.sportforum.se/images/frisco/28.gif[/bild]

Björn VII: Jag hade förväntat mig en tvåtusenraders, med tanke på att man väntade i en halvtimme, minst, på det där inlägget.

Jo, jag håller med dig där. I samma anda skriver jag ju faktiskt lulios "stjärnskribent". Jag tycker att det passar sig attt ösa in ord som de (Lulefansen) inte sagt, eller tänkt, i deras egna munnar. På det sättet kan vi sen låtsas som att de faktiskt har sagt det och sen referera till vårt eget inösande, precis som att vi inte öst något alls. Ett sätt att argumentera som passar gemene Norrbottning. (Aj! Där gjorde jag det igen.)

NuMo:

Haha...menade att vi i post-Salle-i-NHL har en Salle som t.o.m. riskerar att falla in i Jantes stjärndefinition och två års harvande i, och i närheten av, NHL har alltså förvandlat en alldaglig ytterforward i elitserien med fin skridskoåkning till...just det: en spelare som t.o.m. Jante måste karaktärisera som en stjärna i elitserien när han skriver nästa års krönika.

Ett erkänt Jante-prospect som Lindström däremot, borde ju börja sprudla bara av kontakten med spöet. Borde det inte bli så?

Björn VII: Salles "enveckasträningslägeriställetförattspelainsigilagetdenveckan" Var ju av annan karaktär. Jag vidhåller att Lindström inte har blivit mognare sen dess. Inte mer mogen än vad livet ger i övrigt. Utgångspunkten innan de drog är ju också annorlunda.

« · 303822 · »