1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 497762 inlägg · 4180 ämnen
« · 308719 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: HV 71 - MODO Hockey, 18/10 15:00
Då börjar vi nedräkningen.

Sv: ZZZ-tråd
scim: Inte mycket. Du får läsa ikapp och se om du hittar någon röd tråd. Skulle vara kul om du kunde sammanfatta den senaste tiden.

Sv: Sitt vackert! (Derbytråd #1)
Frisco: Jag får ta lite av historien.

Det var en gång en familj som skulle skiljas och de kunde inte bestämma var sonen skulle bo. Det hela gick till domstol. Domaren frågade om han ville bo hos sin pappa.
-”Nej pappa bara slår mig” svarade pojken.
Domaren frågade om han ville bo hos sin mamma.
-”Nej mamma bara slår mig” svarade pojken.
-”Men var vill du bo då?” frågade domaren.
-”Jag vill bo i Timrå” svarade pojken.
-”I Timrå? frågade Domaren förvånat.
”Varför då?”
-Timrå slår aldrig någon!!!!
[bild]www.sportforum.se/images/smiles/icon_lol_old.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/smily-bigsmajl.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/icon_lol_old.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/smily-bigsmajl.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/icon_lol_old.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/smily-bigsmajl.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/icon_lol_old.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/smily-bigsmajl.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/icon_lol_old.gif[/bild]

Jag har ju faktiskt hittat ett Timråmål. Målvakten är tillochmed Världens bästa så. Men det blev nog förlust i den matchen också.
[bild]www.frisco.se/hs/pt.jpg[/bild]

Ska alla sova redan? Tråkisar.

NuMo:

Nu har jag varit borta länge, vad har jag missat?

knaskamilla: Natti natt. I morgon får du sova till i övermorgon om du vill.

Äh, vad är det här? Verkar som att det bara är i Göteborgarnas gb det händer saker nuförtiden. Lika bra att man går och lägger sig, det är ju trots allt fredag och man får sova precis hur länge man vill imorgon...

Gonatt alla!

Sv: Syntest
Salle: Nu vill jag ju inte uppmuntra till användande av luktorganet i samband med någon form av aktivitet som innefattar lim eller klister så därför så valde jag att tänka i andra tankegångar.

Fast det är klart, ett eller annat RX-lim har man sålt under de år man arbetat på den lokala pappershandeln.

Paddan: Jag tänkte inte på klibbigheten utan de aromatiska kolväten som dunstade från de gråa trapetsoida plastflaskorna när man försiktigt klämde på dem...

Ahh!!! Man får tebax huvudvärksminnen av nostalgtrippen allena.

Salle: Absolut, de där limstiften klibbar ju bara fast i allt möjligt. Fast, enligt uppgifter som någon lämnat till mig skall tydligen limstift ha just den egenskapen.

Sv: J-20
AudibleGiraffe:

Dessvärre vann Jämtland med 7-2. Måste säga att de såg betydligt starkare ut än Storsjöodjurets tappra krigare. Risken är som jag ser det överhängande att Storstan hamnar före förorten i tabellen.

Paddan: RX-lim var bättre. Gav ett bättre buzz.

Paddan:

Det har jag ingen aning om. Jag skulle bara lugna Frisco, som var orolig över att han som låtsas vara BIFare skulle sno cyklar.

knaskamilla: Hmm, har Pelle Bäckman rykte om sig att vara en cykeltjuv av stora mått?

Frisco:

Rapport från Västerås: han har inte snott några cyklar än.

Frisco: Jo, det börjar bli riktigt allvarligt det här. Tror jag måste ta ett samtal med AF. Min tankeverksamhet verkar lida av sånt där arbetande. Förresten, nu när jag tänker efter så beror det nog på gårdagens klipp-och-klistra orgie. Limstift är en djävulens påfund.

Paddan: Hehe. Lite lurig kan även jag vara ibland. Men att du missar 2 av 2 är oroväckande.

Frisco: Jäklar, verkar som att det inte är nyttigt att befinna sig i skolmiljö för mig. Missade ju två solklara ordvitsar från din sida. Äsch, jag skyller allt på Sahlander...

Salle: Fick du upp stången utan vikter?:) Tilläggas kan om Bodén är att när jag såg honom i Finnkampen på Hästskitarenan på Valhallavägen i Stockholm så kastade han 85 meter flera ggr på uppvärmningen men i tävlingen hade han flera meter kortare.

Salle: Allt detta utspelade sig i Karlstad när jag pluggade där. Detta framgick inte så tydligt i förra inlägget...

Frisco: Diskus-ionen... Stefan Fernholm... Jag tror jag kissar på mig.

Den karln var en STOR bit... Han och Patrik Bodén (som också var STOR) tränade på ett gym vid badhuset.
När dom låg och hade bänkpressövningar så fick dom låna vikter från andra träningsredskap. Jag tror dom träna på 200kg och enl rykten så maxa Fernholm 250 men Boden "bara" 235...

Paddan: Saknas det ett s? Snurrigt värre.

Paddan: ...eller heter det kanske "andra ögon" istället för "nya ögon".

Frisco: Jo, det verkar inte bättre. Har iofs alltid önskat att jag kunde se på saker och ting med nya ögon. Fast jag ser i varje fall så bra att jag upptäcker att det saknas ett s i ditt förra inlägg. För min del får du placera in det på valfri position.

Paddan: Stefan Fernholm istället för Magnus Wernblom. Det är nog lika bra att beställa nya ögon om du ska se vad som händer i detta diskusionsforumet.

Lumber Jack: Hoppas soplaget. Jämtland får stryk.
GO GO GO BRUNFLO!!!

Syntest
Antar att det väl säkert finns syntare i Tallinn, men det var väl inte riktigt så jag tänkte med rubriken. Hade återigen problem med bannern i gästboken, fast den här gången kan det nog bero på att det är hög tid att beställa nya fönsterglas.

Fick för mig att det stod Fernholm istället för Wernblom och började att fundera vilken anknytning Stefan Fernholm kan tänkas ha till MoDo Hockey. Det kan ju mycket väl hända att det finns en solklar koppling som bara ligger och väntar på att bli upptäckt, men jag skulle tro att boven i dramat stavas dåligt med sömn, fredag och ledighet från jobbet som mobboffer.

Blir härliga matcher, och jag hoppas MODO slår Frölunda. De är svåra, men inte omöjliga i år som ifjol, pga främst föryngring.
Både MODO och Frölunda spelar ju med många b-juniorer och är befäst i toppen, härligt, positivt, det jobbar vi på, wow ^^

Frisco:

J-20, vad är det för skit. Själv ska man på topphockey (av jamtska mått alltså) Jämtland - Sollefteå. Jävlaranama!

Poffa:

Det är bara att hoppas att de spelar bra och vinner matchen och sådär, så att inte Albin blir avskräckt för all framtid - nu när han vågar sig dit.

Frisco: Den är schysst fast jobbig att ha på armen.

Poffa: Låter mycket bra. Jag bjuder på kaffe, det vet du:-)

[url=www.lares.dti.ne.jp/%7Eyugo/storage/monocrafts_ver3/03/index.html] Vad är klockan? [/url]

Hawerchuk:

Green är nog den spelare som gått mest framåt sedan fjolåret. Han ser inte lika kalvig ut utan står upp bra. Han blir bara bättre och bättre, och jag som hade dömt ut honom fullständigt har fått tänka om. Så får nog även du efter att ha sett några matcher.

Frisco:

Jag hör av mig till dig i morgon...:)

Poffa: Trevligt, trevligt. Om du vill vara researrangör så är det bara att du hör av dig till mig under morgondagen:-)

Trevligt med historier tagna direkt ur verkligheten.

Salle: Griiiiin ska ju spela 2 matcher med J-20 i helgen i Kempis.

Salle: En ynka bärs och man börjar att stava konstigt...

Det går utför...

Hawerchuk: Hur bra/dålig Green är är vi ng oense om men behöver inte diskutera vidare. Att han inte är med i laguppställningen ens beror troligen på nån skada/sjukdom men jag har varjken sett eller hört nåt sånt så därför ställde jag frågan hit...

Frisco:

Moahahahaha... Då har man lagt av kvällens största skratt. Synd, nu kan kvällen bara gå utför...

Frisco:

Poffa är på. Förmodligen även Daniel, AM, Jessica, Carro och Albin. Rätt vad det är så kanske knasigaste Kamilla också dyker upp.

Frisco: Roflmao...

Det var en gång en familj som skulle skiljas och de kunde inte bestämma var sonen skulle bo. Det hela gick till domstol. Domaren frågade om han ville bo hos sin pappa.
-”Nej pappa bara slår mig” svarade pojken.
Domaren frågade om han ville bo hos sin mamma.
-”Nej mamma bara slår mig” svarade pojken.
-”Men var vill du bo då?” frågade domaren.
-”Jag vill bo i Timrå” svarade pojken.
-”I Timrå? frågade Domaren förvånat.
”Varför då?”
-Timrå slår aldrig någon!!!!
[bild]www.sportforum.se/images/smiles/icon_lol_old.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/smily-bigsmajl.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/icon_lol_old.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/smily-bigsmajl.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/icon_lol_old.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/smily-bigsmajl.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/icon_lol_old.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/smily-bigsmajl.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/icon_lol_old.gif[/bild]

Frisco: Ojdå, undrar vrt min fråga tog vägen? Den löd ungefär så här: Samling vid HHöger 15.55. Vilka är på? Poffa? AM?

J-20
2003-10-18 16:00 MODO Hockey - Västra Frölunda HC
2003-10-19 16:00 MODO Hockey - HV 71

NuMo: NuMo: NuMo: Vet inte varför det blev så många Salle.

Salle: Salle: Salle: Wennerberg med Svartvadet och Salomonsson är något jag förespråkat. Jag tror att den linen blir perfekt så. Wennerberg kom äntligen till sin rätt med sitt offensiva fysiska spel, vilket resulterade i hans mål förövrigt. Jag tror det är jätteviktigt att Wennerberg hittar tillbaks till sitt spel. Wernblom kom inte riktigt till sin rätt tillsammans med Salle och Svarten. Dessutom så står Wernblom på en stabil grund redan och nu har han väl hittat tillbaks till sitt rätta jag. En förstaline som verkligen kan skada motståndarnas alla försök till försvar är prioritet nr. ett i anfallsspelet anser jag. Jag hoppas alltså på Wennerberg i förstalinen.

Jag tycker att det ser potentiellt riktigt vasst ut i tre anfallsformationer.

Men som sagt, ett stabilt försvarsspel är ännu viktigare. Just nu har vi för många skador på våra backar, när de kommer tillbaks blir Modo livsfarligt för alla lag.

Salle:

Lätta svar där. 4-linen blir inte vekare med Lindström plus att han passar utmärkt i första, där hör han hemma. Green är för dålig, därför är han inte med. ;-)

Frågan jag ställer mig är varför inte Pirro låter Wennerberg fortsätta med Svarten & Salle? Det såg ju lovande ut. OK att 4-linen blir vekare med Jocke där men det överväger inte att Wennerberg "tappas" bort.

Vad är det med Green förresten?

HV 71 - MODO Hockey, 18/10 15:00
Laguppställning inför HV 71 - MODO Hockey, 18/10 15:00
_

Målvakt:
34 Juuso Riksman
(35 Kimmo Vesa).

Backar:
5 Hans Jonsson,
44 Mika Lehtinen,

16 Dusan Milo,
7 Jesper Damgaard.