1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 500564 inlägg · 4186 ämnen
« · 326503 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Arenan klar?
Woohoo. Nice nice. Måste man flytta hem nu...

Så attans mysigt med en ny arena. Slår till med det nya inneordet och säger att Modo kommer få Sveriges sexigaste arena!

knaskamilla:

Så länge du har kvar det lilla universialverktyget så... Känner du igen idén förresten? Har för mig att det ungefär det här som H Höger skulle syssla med. Det var ju synd att vi inte fick EU-pengarna som hade hjälpt oss igång.

Poffa:

Jag har lite grejer över sedan jag byggde ihop mitt databord, ifall att det krisar sig...

Martin S: Ja hoppas att Sören kan göra lite nytta i klubben!

Martin S:

Det kan man alltid hoppas, Herr Gyll kan mycket väl visa sig vara en värvning vi kommer ha mycket nytta av framöver.

jenza:

Om det inte blir Fjällräven som är huvudsponsor så blir min gissning att det är... IKEA!

Man satsar på detta samtidigt som man bygger ett nytt varuhus i Övik (Sveriges nordligaste) och slår två flugor på smällen. Hela arenan kommer för övrigt som en byggsats där vi alla får hjälpas åt att skruva ihop den och när vi väl närmar oss slutet så märker vi att det fattas två stycken träpluggar och en skruv.

scim: Mitt tips är att Sören Gyll har fixat något företag.

jenza:

Inte minst för Skellefteå AIK. Hursomhelst låter det alla gånger bättre än Sydkraft Arena! Ärligt talat har jag svårt att se någon naturlig huvudsponsor med lokal förankring, vilket givetvis är trist.

scim:

Jasså? När har jag sagt det och vad sa jag till vem och hur?

scim: Det vore väl tråkigt om Arenan i Övik fick namnet Skellefteå Kraft Arena!!

Poffa:

Försök inte, jag har Frisco som vittne.

scim:

Nä, det är sällan som det sker. Men att andra ståplatsare inte skulle få dricka har jag väl inte satt mig upp emot, eller?

Martin S:

Nej, men jag måste medge att det var en väldigt smart PR-kupp från deras sida. I kontrast till Timrås Sydkraft Arena kan kanske Skellefteå Kraft gå in som arenasponsor ;)

Bara 26 sålda loger, skulle det inte behöva säljas minst 30 innan det gick att genomföra?

Dags att börja gissa vem som blir huvudsponsor. Själv tror jag att det INTE blir Fjällräven.

Poffa:

Vad jag vet så huserar du ej på ståplats.

scim:

Jag emot alkohol? Nä, nu svamlar du i nattmössan.

Poffa:

Om jag inte missminner mig så var du starkt emot att det ska serveras alkohol till de på ståplats...

Lumber Jack:

Så länge som det inte tokkontrolleras i väskorna när man går in så lär det säkert serveras starkvaror både på ståplats och sittplats.

Martin S:
Den stora frågan är inte besvarad, kommer det att serveras starkvaror på ståplats?

Aj då, glömde länken...

Martin S:

Lysande! Bättre än så här kunde inte dagen starta (Ja, jag är en trött typ, kom i säng vid 04.00). Förhoppningsvis så fortsätter dagen med positiva framgångar för MODO som lag.

Skön kommentar när man säger att det kommer serveras alkohol.

Martin S:

Står det att läsa om detta någonstans eller är det dina egna reflektioner från mötet?

Arenan klar?
Klart för arena i centrala Örnsköldsvik
[ 2003-11-11, 12:33 ]
Hösten 2005 blir det inflyttningsfest för Modo Hockey.
Då kommer kvartsmiljardbygget att stå klart i centrala Örnsköldsvik.
– Det ska bli Sveriges bästa hockeyarena, säger Modos klubbdirektör Peter Blomqvist. Bättre än Löfbergs Lila Arena.
Blomqvist sa visserligen inte att det nu är hundraprocentigt klart att hallen ska byggas, men föreningen hade inte samlat sponsorer till frukostmötet om det var så att stora frågetecken återstod att räta ut.
Hallen kommer att rymma 7 000 åskådare, 26 av 46 loger är sålda – och det kommer att serveras alkohol.
Inom kort berättar Blomqvist vilken som blir huvudsponsor för projektet.
– Utan ny hall kommer Modo att dö sotdöden.

Sv: ZZZ-tråd
zZ zz zzzzzz Z zz zZZ Zz Z
[bild]www.sportforum.se/images/frisco/28.gif[/bild]

I övrigt inget att tillägga.

[bild]www.frisco.se/hs/auto.jpg[/bild]

Sv: Inför Luleå - MODO
Martin S:

Visst kan Hedman ta Milos plats just nu, men vad händer om Tobbe går sönder igen och Jansson blir borta länge, samtidigt som Haakana verkar lite skadebenägen?

Jag försöker inte försvara Milo, jag bara tar upp frågan till debatt.

Poffa: Min personliga uppfattning är att vi fortfarande bör göra oss av med Milo. Vi har tillräckligt med backar och Milo har inte presterad vad man kan kräva av en spelare med hans lön. Dock tycker jag att Milo har varit bra denna säsong då han har fått spela.

Om skador skulle ställa till det längre fram på säsongen så tror jag att en spelare som Hedman kan gå in och spela utan att göra bort sig. Jag rankar Hedman som den näst bästa backen född på 80-talet som MODO har fått fram. Vem som jag rankar som etta får ni fundera på.

Frågan är om jag inte rankar Hedman topp5 när det gäller backtalanger i MODO de senaste 10-15 åren.

AudibleGiraffe:

Hedlund är väl ett centerämne om något så varför skulle man sätta en nybörjarcenter i samma kedja som honom. Verkar vara en felskrivning om du frågar mig.

Poffa:

Kanske det är nu Green ska blomma ut till en stjärndansk, jag har som dig stora förhoppningar. Warg med Werna och Tommy p känns också bra, det lossnar nu. Tommy trivs upp i permafrostens land. Andra linen kan även funka mot Luleå, men den väger lätt även om P Ö är tyngre än H:et.

Vad det gäller backsidan är det lugnt, bara Lonken slipar upp åkytorna på mina gamla Bauer så är det problemet löst. Lite soppapengar och jag ställer upp.

Poffa: Ang. Peter Öberg så står det att han ska börja lira center
emellan Hedlund och Söderberg, eller är det bara fel gjort på hemsidan???

Känns JÄKLIGT bra med att Tobbe Enström är tillbaka, jag tror han kommer göra stor skillnad i vinter med hur vår backlinje agerar.
Härligt att han får lira med Hasse J som väntat.

Jag tänker mot all rim och reson återgå till den här trådens ursprung.

Pirro sätter Green tillsammans med S&S i morgondagens match mot Luleå, något som jag tror kan bli lyckat. Han var bra i början på säsongen och att man skickade honom till Sundsvall istället för Gästrin förvånade mig. Tydligen har han ju visat vad han går för under tiden nere i Kattland och kanske är det så att hans fina form och kämparvilja är tillbaka. Kan mycket väl vara det som saknas i den formationen.

Jag hade ju iofs gärna sett att man testat med Peter Öberg på den platsen då han och Svartvadet visade att de trivdes ihop unde försäsongen.

Sedan en fråga, skall MODO göra sig av med Milo nu när vi har fortsatta skador på backarna? Utan Milo och Jansson så står vi där med sex ordinarie backar och Janne Öberg som sjunde back. Skall vi trots detta göra oss av med Milo och kanske titta neråt i leden om vi får några ytterligare skador på backsidan?

Frisco & Hälge:

Ni måste ha en MPEG2-codec för att kunna se den. Använd er av Winamp om ni har en version med filmmöjlighet. Den klarar MPEG2 utan tillägg.

knaskamilla:

Ganska lågt komprimerad MPEG2, då blir det stora filer för korta filmer ;)

scim:

Fanken, vad segt det är med fucking jävla 514-kbitsbredband... =/

Poffa:

Rackarns, gör samma fel varje gång! ;)
Pröva....nu!

scim:

Skärp dig nu scim. Du som datakille borde ju med lätthet inse att det är svårt för oss att komma åt filer som ligger på en 192.168.0.0-adress. Den är ju liksom intern...:)

Paddan:

Jag tycker intervjun var klockren, finns ju ingen som hanterar intervjuer bättre än gamle Svarten!
Se länk för speciellt utvald del ur intervjun.

Kickan: Sa han verkligen "Vi pissade på dem"?

Sv: Den efterlängtade räkningen
Den rosa bilen, Vila i frid!

Sv: Den efterlängtade räkningen
Lumber Jack: Härligt att se att du alltid är på plats när MoDo åker på studieresa till hockeyns huvudstad. Själv har jag den senaste tiden bränt pengar som New York Rangers och Abramovitj i Chelsea ihop, så ekonomin är lite lätt ansträngd.

Men kommer rosabilen från Sollefte, så får jag väl fundera på om jag ska resa upp till Gavlerinken på lördag, LJ.

Jag föredrar mediatränade personer. Jag pallar inte med nån som står och ööahr och uummar i en intervju.
Något som märktes särskilt i OS. NHL-killarna får ju en drös reportar över sig efter varje match i NHL medan här i ES så får de med lite tur nån lokalradiosnubbe.

Lumber Jack: Tycker att intervjun som gjordes med Svarten i reportaget i en av periodpauserna var ovanligt tam. Han som brukar kunna lämna riktigt roliga svar, men där tycker jag han bara levererade någon form av standardsvar.
Skulle gärna se fler krönikor av honom på modohockey.se. Hans krönikor från Atlanta, eller var det kanske bara en krönika som han skrev, var ju riktigt rolig läsning.

Kickan:

Vi får hoppas att Svarten blir lagkapten i Tre Kronor, då blir det underhållande intervjuer. Stundtals står han och driver med reportrarna. Alltid full ifan den killen.

Albert Hall: De flesta spelare säger alltid samma inte så hemskt mycket varierade saker när de intervjuas. "Vi förlorade mot ett bättre lag", "Det var en lagseger, alla jobbade lika hårt", "Det blir en tuff och jämn match men vi ska jobba hårt över hela banan" osv. Det gör att man uppskattar intervjuer med t ex Bulan som vägrar låta sig passas in i standardfloskelmallen. Dessutom är och förblir ju uttalanden som Jontes "Vi pissade på dem" klassiker.

Frisco: Ja, men det blev ett klassiskt uttalande som man fortfarande minns så här snart 10 år efteråt. Foppa (och Näslund) var ju riktiga vildhjärnor när dom slog igenom i början av nittitalet. Jag tror faktiskt inte att han skulle säga samma sak idag. Numer är det sällan det kommer annat än politiskt korrekta uttalanden från såna som varit med ett tag. Lite trist tycker jag.

Albert Hall: Kan vara så när det gäller Hento.

När det gäller Foppa så har jag full förståelse för vad han sa. Nästan så jag tycker det var lindrigt, tänk själv att få en mick framför munnen sekunderna efter att man torskat en avgörande final. Jag skulle nog kunna säga saker då som jag i min vildaste fantasi inte trott jag hade i mitt ordförråd.

Frisco: Visst var det lite sanning i artikeln. Hento var besviken helt klart. Fast jag kan tänka mig att reportern redan hade bestämt sig hur han ville ha vinkeln, ringde sedan upp och ställde lämpliga frågor. Hento är inte tillräckligt mediaskolad ännu och svarade alldeles för ärligt på frågorna. Om ett par år så har han nog lärt sig, och gör som dom flesta andra. Ljuger istället.

Lite jämförbart med Foppa efter sista SM-finalen 1994. Jag tror inte dagens Foppa skulle uttrycka sig som han gjorde då, faktiskt.

Albert Hall: Visst var det lite sanning i Expressen denna gången.

Som Norrbottenkuriren ( www.kuriren.nu ) skriver:
[– Jag fick den uppfattningen att jag var reserv och det är klart att jag hajade till när Bjurling kallades in i stället för Liv, men jag förstår hur det ligger till. Och med facit på hand så tycker jag att det var ett okej beslut. Hade däremot Bjurling fått spela hade jag blivit besviken för då hade det känts som en riktig petning, säger Henriksson.]

Frisco:

Intressant att han vaskat om lite i kedjorna men varför spelar han Söderberg med P Öberg och Hedlund? Där skulle jag ju hellre se Wennerberg. Hedlund som smart center och två tunga, tuffa galningar som jagar skiten ur motståndarbackarna.

Frisco:

Mycket tråkigt att Jocke är så pass allvarligt skadad att han kommer missa resten av säsongen.

Vad det gäller Karlin så tror jag att han i och med detta kommer att bli klassad som så pass skadad att han måste sluta med hockeyn. Trist för en kille som precis fyllt halvgubbe.

Högardhs diskbråck är inte heller roligt. Jag har ju som flera här säkert vet varit drabbad av den här typen av skada och jag kan garantera er att det inte är någon trevlig upplevelse.

Janssons knä är ju inte heller trevligt. Men detta lär väl betyda att en eventuell försäljning av Milo får vänta.

« · 326503 · »