1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 500614 inlägg · 4187 ämnen
« · 329032 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Knas, NuMo och scim - kom tillbaka!
scim: Tyvärr bara ett kortbesök. Om en vecka kanske man kan frekventera stället igen.

NuMo:

Välkommen tillbaka, du har en massa arbete att ta igen!

NuMo: Jag å.

westerlind: Ibland tror jag mest att det kommer ut skrönor ur dina fingrar . Citatet verkar totalt orealistiskt. nu ska numo Sova. Zzzzz
Zz
zZzz
zzzzz

NuMo: Det är möjligt, men också oroande. Här är ett annat uttalande från henne som definitivt stärker din diagnos:

"westerlind: Jag ska berätta en hemlighet för dig. Ibland tycker jag nästan att NuMo är kul."

Och 65 Selander har tagit ett kort där sylf, Huge och 70 Rodrigues står och kramar om varandra - Nu får de stoppa konstbesprutningen av mat snart.

Sv: Falcon Rinksite efter omgång 1
mike: Jo, men du behöll ju avståndet så du bör ju ligga alldeles intill tio-i-topp. Jag har samma poäng som sexan och är helnöjd att jag fortfarande bara är 2 poäng från förstaplatsen.

westerlind: Det kan lättast förklaras av att kickan drabbats av tillfällig sinnesnärvaro. Jag har tillsammans med de flesta supportrarar runt om i landet ansett Frisco trevlig. Egentligen är ju tillochmed jag trevlig, kanske inte om man har lärt känna mig, men ändå.

NuMo: Allt som vanligt?
Jovisst - Kickan har t ex offentligt sagt att Frisco är trevlig.

westerlind: Ajajaj - nu dalar vi. Fast du är ju kvar på tioitopplistan, lyllos dig.

westerlind: Skrämde bort vem? Jag hoppas att jag är kvar en liten stund till. Har scim den illern varit borta också? Det händer mycket här när man är borta, endera är jag eller scim borta eller tvärtom. Sen när man kommer tillbaks är allt som vanligt igen, precis som att det inte har hänt.

scim: Vanurå, skrämde jag bort han?

NuMo: Hurra och välkommen.

Frisco m fl: Dags att tippa.

Sv: MoDo - Linköping
knaskamilla: Fyran har väl aldrig många rätt. Ta bara snyggaste målen... Då var ju Neilsen till Pavlikovsky f-n så mycket vackrare. Snygg gest från Pavlikovsky förresten när han hovbög mot Nielsen som tack för passet.

knaskamilla: De hade rätt angående Vesa i alla fall. Och arbetsnamnet har ju varit Fjällräven Arnea i hundra år så, petitesser.

Det var inte många rätt i det inslaget på fyran, inte... Anklaga snygg-Janne för att göra mål, när det var en inte alls lika snygg namne som gjorde't! Intressant också att det är klart att arenan ska heta Fjällräven arena.

F.ö.: LHC - elitseriens minst utvisade lag. Det visade de då inte prov på ikväll.

Sv: Poängjakt SportSnackare!
Frisco:

Lade jag alltså in resultatet från efter dagens match? Hur kunde alla ha så dåligt, undrar jag?

knaskamilla: Troligen därför att Björn VII har ju skvallrat lite + att alla väntar på ditt inlägg.

Varför har ingen lagt ut detta?

1 Kerstin Andersson 33 / 33 poäng (0)
2 Björn VII 27 / 27 poäng (3)
3 Martin Sellgren (Hawerchuk) 25 / 20 poäng (3)
4 Per Lundgren (poffa) 20 / 13 poäng (-2)
5 Knas 20 / 12 poäng (5)
6 Nikki Axelson 20 / 1 poäng (0)
7 R Eriksson ( L. Jack) 19 / 7 poäng (3)
8 Nenne 19 / -9 poäng (-2)
9 André Söderholm (Deas) 16 / 3 poäng (1)
10 Mattias Viberg (scim) 16 / 2 poäng (-2)
11 Peter Sahlander (Salle) 16 / 1 poäng (1)
12 Frisco 15 / 12 poäng (0)
13 Linn Engvall (Kapusta) 14 / -3 poäng (1)
14 AudibleGiraffe 14 / -4 poäng (0)
15 NuMo 12 / -14 poäng (1)
16 Leffe J 10 / 4 poäng (0)
17 Morgan Stafrin (Paddan) 10 / -8 poäng (0)
18 P-Å Nordquist 9 / -8 poäng (-1)
19 Maud Nordquist 7 / 0 poäng (0)

knaskamilla: 3 099 sittplatser - de tomma storlarna + ståplatspubliken. Jag tycker det är rimligt med 4129 prersoner.

knaskamilla:

Jag tror de befinner sig på samma ställe som de där gubbarna som gör att det så ofta blir 6236 åskådare i Jönköping och 8050 åskådare i Karlstad.

Ett hemligt, förvisso, men dyrt och förbetalt hus.

Är det någon som kan förklara var så här många: 4 143 människor, befann sig i Kempis ikväll? Kan det vara möjligt att 300 personer var på toaletten samtidigt (hela matchen)?

scim:

Okejrå - innan jag loggar ut ikväll har jag bara en insikt att tillkännage för omvärlden:

Andreas Salomonsson vinner elitseriens poängliga, säsongen 2003-04, och blir därmed bara den andre MoDoit i historien som lyckats med den bedriften. Nu vet ni det.

Det skulle ha varit synd om Bengt Hedin hade lyssnat på internetexperterna på det svart/turkosa forumet i somras och istället satsat på fräcka och fräsiga värvningar, som fräcka och fräsiga sportchefer ska göra. Jag anlägger helskägg idag, som en hyllning!

(Eller vänta, jag ska tänka på det iaf...)

ZZZzzzZZZ i kvalserieprovinsen - som snart sätter nya orter på hockeykartan, Percy or no Percy.

www.allsportsbiz.com/Webdesk/netblast/pages/index.html?id=105008

www.allsportsbiz.com/Webdesk/dokument?id=10551

scim: Glömde Vesa i min lilla rapport. Till skillnad från Riksman så räddade han förstapuckarna men han greppade nog inte många puckar
ikväll. Returer hit och sprattelgubbe dit. En klar Hirschwannabe.

Björn VII:

I chose Vesa.

Frisco:

Det är lustigt, jag sa just (just och just...) det till en kille jag satt bredvid på läktaren: "Varför känns det alltid som att Frisco tycker att han har gjort något när Martin Johansson gör mål?".

För övrigt har jag åkt buss över golfbanan.

Salle:

*Choose the way to dismiss "kärran".
*Choose victory in "SportSnackare".

*Choose: Martin.

Salle: Nu tycker jag att replicanollorna ska stänga munnen en stund. Nu snackar vi äkta mål av en äkta hjälte med en äkta tröja.

Frisco: Ett rungande slagskott där han siktar högt och skottet går mellan benen...

Du glömmer väl inte bort när han nästan drällde in pucken i egen bur i sin iver att ta burskydd under PP.

Marinen kanske han sökte till men MARTIN heter han, kungen alltså.

Portello: Jadå. Rättvisan segrade. Domare Rönnmark helkass. Otroligt att det inte urartade på slutet. Sura LHC:are försökte märka Salle. Kedjan med Salle-Svarten och Den Denske Kongen Green dominerade stort. Matchens behållning var tacklingen av Hasse Jonsson på #6 Franzén i LHC. Killen flög flera meter. Lustigt nog åkte han halvgroggy och hämtade hjälmen innan han åkte och bytte, och narturligtvis SVENSKA KUNGEN MARIN JOHANSSONS 4-1 mål. Ett rungande slagskott.

Någon som hade privilegiet att vara där? Bra, dåligt? Hur såg det ut? =)

Fan va skönt med en seger förresten!

Frisco: Glad ikväll? :)

FORZA KUNG MARTIIIIINNN!!!!!!!

shinzawai:

Nej det har du rätt i, det var väldigt tyst kring honom idag. Han spelade dock.

Spelade Svartvadet idag?? Hörde inte hans namn ngn gång i webradion tror jag?

Hawerchuk: Nevermin. Funkar nu. Bra start! =)

Nån som har direkta länken till filen? Kommer inte in på Hockeyligan...

1-0 PP, Fredde Warg.. Börjar med tidigt mål ännu en gång, ska vi förlora ändå ännu en gång?

Sv: J-20
Mikael Öberg har idag skrivit på för Djurgårdens IF där det är tänkt att han ska spela J20 SuperElit.

Rahm, Dahllöf och numera Öberg. Det börjar bli många ex MODOiter i Stockholm.

Lumber Jack: Välkommen, välkommen! Ses i Curva Nord.

Frisco: Mot templet och tre härliga!!!!

Sv: Arenan klar?
Frisco:

Nej, det vore det faktiskt inte. Men en arena som bara har 21-gradiga vinklar, kanske? ;)

Björn VII:
[bild]www.surstromming.se/bilder/rodaulvenburk.jpg[/bild]
Vore great med en arena som såg ut som en surströmmingsburk.

Lumber Jack:

Läser alltid ÖA, FK och HP på morgonen. ÖA-journalister? Läsa HS? Hmm...jag som trodde att jag läste en gammal HS-are när jag läste...nåja.

F.ö. tycker jag att det är alldeles för förledande med det röda "kontrasttornet" på arenan - man vill verkligen dra för stora växlar på vad det kan innebära för företagskoppling.

Röda Ulven?
Felix?
Gevalia?

Grr..kan det inte bli "inom några veckor" snart?

Lumber Jack: Klart alla läser sportsnack:-)

Frisco:

ÖA läser som alla andra portsnack. Inget vi inte har avhandlat står att läsa på den länkade sidan, som vanligt.

ZZZZZZzzzzzzz

Björn VII:

Vet inte om du har sett ÖA idag (eller igår rättare sagt).

Sv: ZZZ-tråd
Här kommer godnattbilden!
Ingen kommentar idag.
zZ zz zzzzzz Z zz zZZ Z
Användare Frisco har använt sina 5 bilder för 031112
Användare Frisco har använt sina 5 bilder för 031112

« · 329032 · »