Svartvadet börjar bli less på den undermåliga domarstandarden, han med. Hoppas nu att förbundet tar itu med pajasarna i svartvitt, igår var det t.ex. en patetisk insats av Sjöberg. Som NuMo uttryckte det efter första, Sjöberg har lagt ribban låg, men redan rivit ut sig...
Härligt att se Hedlund sekunderna innan skottet, då hela hans kropp rycker till i en: "Jamendåskjuterjag, då - på riktigt!"-rörelse. Skulle gärna se att den reaktionen dyker upp hos ännu fler spelare - men viktigast av allt tycker jag verkar vara att vi nu har betydligt fler anfall med minst två spelare som följer med i dem, jämfört med början av säsongen. Igår skymde Wennerberg Bales för en extrapoäng, nästa gång kanske han plockar alla tre poängen själv i Norrbotten med en inskjutsad retur.
De är inne att kalla in gamla 'trotjänare' (=resande i Hockey) nu. Nordmark snör på sig grillerna, gamle Åhlund kanske ska in o stötta mif, medan de försöker rea ut de dyra. Kent Lantz, vad gör han nu för tiden? Wernblom e ju helt enklet för UNG ännu, o Lasse är ju rena dibarnet i de här sällskapet!
Han kanske skulle ha satsat på att bli hockeyspelare i stället för domare då, så kunde han ha haft så mycket puckinnehav han ville...typ. Eller hur det nu var.
knaskamilla: Tja, han kan väl ringa sportavdelningen på Kuriren och fråga om de har någon som kan tolka från svenska till engelska.
Tror nog att Molander hade separationsångest. Han ville inte gärna skiljas från pucken, kanske också därför pucken sökte sig mot honom. Men vissa linjedomare tar ju en evinnerlig tid på sig innan de vågar släppa pucken.
Det kanske är det enda han kan säga på något annat språk än finska? Eller också blir han uppriktigt arg när domarna vägrar prata så han förstår, vad vet jag...
Tycker att den där Molander eller vad han nu hette gjorde ett intressant inhopp i stället för den efter Bulan-grejen bänkade Husum-Jocke. Det var rätt många år sedan de bestämde att tekningarna skulle ta mindre tid, va? Karl'n höll ju i pucken i ett halvår innan varje tekning...
knaskamilla: Jaså, var det det hemska ordvalet som Haakana fick matchstraff för. Tja, med tanke på den allt annat än stabila domarinsatsen idag så borde jag väl inte vara förvånad.
Han spelade ju i alla fall upp sig lite, Werner. I slutet av matchen slog han inga klockrena passningar till leksingarna längre, vad jag kunde se.
Fascinerande att Hakaana fick matchstraff för att han sa "speak fucking english" till domaren. Kan man tolka det som att han borde svära på finska i stället, eller blir det ännu värre då?
jenza: Jag tror att det är den där idioten med kundkorg, i Oddset-reklamen, som spolierat hela Werners säsong. Han är sig inte riktigt lik sedan han blivit officiell filmstjärna. Det är klart, jämställs man med andra Oddset-skådisar, och numera föredettingar, som Sandström och Salming så kanske det inte är bra för självförtroendet :)
AudibleGiraffe: Då plockade man in "KINGEN" Martin Johansson. Bra inhopp. Jag håller helt med Jenza att man skulle tagit in Milo i PP på slutet. Enströms skott i dagens match var lösa fjuttar i jumbotronhöjd.
AudibleGiraffe: Du såg inte matchen och ska nog inte uttala dig då. Pirro borde istället satsat på Milo som dominerade fullständigt idag. Då kanske det hade blivit 3 poäng istället för 2. Det var en ren stöld faktiskt men man får vara nöjd ändå. Det kunde blivit 0 poäng också!
Frisco: Trots din Danmarkströja och allt så tror jag att det enda positiva som Green gjorde under matchen var just de målpassen. #16 var ordentligt pigg idag. Ibland kunde man nästan tro att han fått något Lodin-ryck och trodde sig vara forward med tanke på hur högt upp han låg i banan och stressade.
AudibleGiraffe: Kollade på swehockey och såg att MoDo skjutit 40 skott på 3 perioder, men bara gjort ett mål. Det är väl lite av MoDo´s dilemma så här långt, att man inte gör mål ?
Hälge: Rån av Leksand egentligen och ta en poäng efter vad jag läst på Öas rapportering. MODO har pressat hela matchen, och får inte in pucken...(som vanligt). Klantigt. Men men.
Hörde att du har ett obestridbart rekord i Sollefteå också, portad från Orren 57ggr för att du vägrade ha hårnät på discogolvet!
Fruktansvärt synd att jag inte kan följa med upp i helgen men det kommer säkert fler gånger!