Äh, lång dag imorgon och dagen efter och dagen efter det... Lika bra att gå och lägga sig.
Kvällens tips: Var mycket aktsam då du försöker rengöra dina glasögon med t-shirten, annars kan ena skalmen ramla av och du bli tvingad att gå omkring med tejpade bågar under en relativt lång tid framöver.
Vet inte om det var mitt mumlande om det där med förluster du syftar på, vet att jag hade något i den stilen men problemet med fullbordad spark ligger ju där - vill en majoritet av spelarna inte ha honom får de ju för f*n sluta med de här toppinsatserna för att rädda honom kvar. Det jobbiga verkar ju vara att en ganska stor andel av spelarna faktiskt vill ha honom kvar, och när dessa får med sig de "neutrala" i ett glädjerus så räcker det för fullbordade trepoängare.
Jag blir bara trött, man kommer så långt ifrån allt vad glädje heter kring det här med supporterskap. Jag tror att jag följer det där exemplet med att inte bry sig i någon månad - själv hittar jag ändå ingen realistisk alternativ tränare. Bergman går liks ändå inte in i MoDo i det här läget, ställt i relation till vad han har i Sundsvall just nu. Slettvoll är inte min man, han är en snackman som i slutändan mest är intresserad av att ha garderat upp sig på bortförklaringar för sina tillkortakommanden. Anders Nordin är [k]min[/k] hockeyfilosofi, men jag har ingen aning om vad han gör nu för tiden. Kent Forsberg gör det ju helt enkelt inte annat än om Pirro säger upp sig själv.
Såå...den här besserwissern har faktiskt ingen lösning på soppan, och:
...jag säger bara: lös situationen till annandag jul, då börjar jag bry mig igen. Now: Up the Hammers!
scim: Sån tur har vi nog inte förtjänat som det såg ut ikväll.
Kan inte förstå att Pirro alltid är helt oskyldig (enl honom själv) till allt vad missar heter, t ex två lagstraff ikväll. Inför den iofs rätt lyckade insatsen mot Frölunda hemma började han ursäkta sig redan i kempispuben före matchen!
Kan däremot förstå varför HJ inte fick kontrakt i NHL den här vintern, jag hade utan tvivel bytt ut honom mot MJ redan i andra perioden. Men han ska verkligen inte vara ensam om att skämmas över insatsen ikväll.
Det är vad det är. Nu har alla spytt galla här under ett par timmar så jag ska göra det jag med, även om jag brukar försöka hålla mig passiv i gnälltrådarna. (jag sa försöka...)
Varför kommer de här j-a bottennappen? Ok för kanske ett par matcher per säsong, men de återkommer ju ungefär var femte match?
Sen kommer Pirro med någon halvtafflig ursäkt om att grabbarna är trötta efter mycket matchande...
Enström i PP. MaJo på bänken. Piiiiinsamt...
Tyvärr måste jag säga att jag håller med vem-det-nu-var som sa för typ en månad sen att man faktiskt skulle vilja se MoDo torska några matcher till så Pirro får foten. Nu tror jag att han har köpt sig så mycket tid att han får kicken tidigast om MoDo missar slutspel.
Kom nu för faan inte dragandes med att "vi har ju tagit poäng i 9 av 11 innan denna match" för det här är inte bra alls. Vi ska inte behöva genomlida det här dravlet med den här truppen, så enkelt är det.
scim: Tacktack. Modo var verkligt usla ikväll. LHF satte full fart från första sekund och Modo verkade aldrig få upp någon fart överhuvudtaget. Större delen av matchen spelades i Modos försvarszon, vilket jag förstås är glad över. Tre sköna poäng och rätt lag är ovanför slutspelsstrecket igen ; )
Det var hursomhelst höjdpunkten på en rutten dag, får se om Orvar kan få mig lite gladare nu. Grattis till segern föresten, den var ni minst sagt värda.
Nä, det handlar om att han efter sin fina fjolårssäsong tror sig vara den som skall göra allt istället för att göra det han är bra på. Nu försöker han sig på speluppbyggnad, slå avgörande passningar och att finta bort motståndarna istället för att göra det han är bra på:
1. Kötta framför mål 2. Skjuta i tid och otid 3. Reta gallfeber på motståndarna 4. Gå rakt på mål 5. Ligga och fiska på blålinjen
scim: Dildon är en vandringspokal. Hento utser den luling som har varit sämst och den spelaren får inneha dildon tills nästa gång sämstingen skall utses.
Dags för MoDo att dra igång nån slags krishjälp som SSK gjorde för nån månad sen. Sen om det är pengar, psykolog eller personal får styrelsen reda ut.
Nu skall jag försöka sova på saken för att hjälpa dom hitta en orsak samtidigt som det är ett måste för att kunna orka upp 04.00 för att åtminstone få se bra hockey en gång inom et dygn.
Det är Gästrin som får sin en vass armbåge mitt i nyllet. Det hjälpte dock inte Gästrin för han fortsatte att åka omkring och placera sig fel och ramla i viktiga lägen.
Det var ju synd att inte Danielsson såg armbågstacklingen på modospelaren (minns inte vem det var) i början av första perioden. Då kanske matchen hade utvecklat sig annorlunda.
Jag tycker isåfall det är du som ska ta det lite lugnt. Poffa klagade på Pirro att han coachade dåligt, som exempel nämner han Enström i powerplay. Du hugger direkt och när sedan Lumber Jack fyller i Poffas påstående så säger du att det är Pirros fel att inte bänka Enström när han är dålig. Ridå.
Tycker att det är fascinerande att Lule inte drog på sig fler utvisningar än de gjorde. Läskigt när Lule nästan spelar mer hockey i en period än vad MoDo gör på tre...
Tur att westerlind kommer upp på lördag, så att segern då i alla fall är säkrad!
Ledningen... Jag ser inget annat svar. Jag tror inte att spelarna får masshybris och underpresterar på det här viset utan en anledning. Anledningen är enligt mig självklar. Inställningen från coachen. Går man in i en bortamatch mot Luleå med inställningen att man skall ta det försiktigt så är man väl tokfel ute.
Och hur f*n man kan välja att spela man-man i egen zon, mot Luleå som är ett av de bättre fysiska lagen övergår mitt förstånd.
AudibleGiraffe: Det är väl INGEN här som utsett nån till syndabock. Sen att man hänger ut vissa spelare för vissa dåliga insatser vid Luleå-målen i detta fall är inget fel. Dom lär nog dessutom vara varse om de misstag dom gjort annars så får nog se dom på matchvideon.
Kängan skall sitta så hårt på Ar-selet att grabbarna står upp i båset hela matchen mot Brynäs.
Nu är det bara att blicka framåt mot Brynäsmatchen. Lagen bakom vann idag och vinst på lördag är ett måste! Skönt att vi slipper åka upp till lule något mer nu (om inte ev. i slutspel). Frågan kvarstår dock: Varför kommer de här plattmatcherna hela tiden med jämna mellanrum? Precis när man tror att Modo är på G så kollapsar hela skiten.
Lumber Jack: Visst, då är det väl mer Pirros fel att han inte bänkar honom, när han varit dålig. Bänkning ska han ha, men inte att börja utse honom som nån syndabock. Och det grundar jag inte på enbart det här, men att jag mer och mer hör hur dåliga de tycker Enström är. Jag tror mer på en klapp på ryggen då när det går tungt, istället för att utse nån ung syndabock.
Att han är junior innebär ju inte att man inte kan petas om man är fullständigt under isen, vilket Tobias varit på sistone. Han är helt ur form och skulle nog behöva kliva tillbaka ett tag.
AudibleGiraffe: Han får lära sig tåla kritik. Man kan inte bara får ros, ibland blir det ris också. Han har helt enkelt varit kass den senaste tiden och jag börjar undra om han verkligen är så bra som folk tror.
Så du menar att så länge det är en junior som spelar i ES så skall han få vara hur j*vla dålig som helst men man skall inte få klaga på honom??
En junior eller en veteran spelar ingen roll, gör de misstag skall de få skäll för det och gör de som det är nu riktiga plattmatcher så skall de definitivt få skäll för det...
AudibleGiraffe: Jag går in och förtydligar vad Poffa sa nedan. Enström skall INTE vara inne i PP men sitt skott. Låt Milo, MaJo eller nån annan ta den rollen.
Poffa: Skiter jag i, tycker inte man ska ställa några krav på en junior som gör sitt bästa. Lägg krav på de äldre som förtjänar. Det är hans andra riktiga säsong i elitserien. Jag tycker det är djävligt onödigt. Stötta honom istället.
AudibleGiraffe: Orken är det inte fel på. Det verkar mer sitta i huvudet. Och det som sitter där sitter där alldeles för ofta. Förut hade MoDo (och de flesta lag) en eller 2 såna här plattmatcher under en säsong. Dom kommer nog alltid att finnas. Men att MoDo gjort en 3-4 på en halv säsong är på tok för mycket.
På framsidan står det bara "FOPPA"
på baksidan den underfundiga texten:
"Who needs a spleen when you got Hart?"
Måste jag förklara den eller fattarniva??