Funderar på om det här citatet betyder att Janne Öberg just skaffat sig en permanent plats på bänken: Dusan Milo har lösts från sitt kontrakt men i hans ställe har vi Janne Öberg som "back up", säger "Pirro".
Nejdu. Det blir inget skrikande i sådana fall, kan jag tala om för dig! Möjligtvis kan jag tänka mig att ta på mig ditt lidande om det blir en gräslig match, men det ska det ju inte bli...
Du kan få den delen som blir över sen jag betalt räkningarna och det är inte plussaldo på mitt konto efter de är betalda den här månaden, kan jag säga... :)
Ledsen, pojkar och flickor. Arbete hindrar mig från att se matchen i Kempis imorgon. Ni får skrika för mig med. (jag skulle ha skrikit som faan, så ni får allt ligga i lite...) :)
Lumber Jack: Lemmy har jag sett väsa live i Orrskogen i Malung en gång i tiden. Alkoholförbudet i parken gällde visst alla utom en person. Mannen i fråga gick efter konserten omkring i parken och hälsade vänligt på allt folket och drack grogg.
Alltid lika trevligt med traditioner! Här har de visst gjort om traditionerna lite också, så jag har just klätt granen. Varför ha en lång jul när man kan göra den så kort som möjligt? Blir intressant att se när de tänkt att klä av granen. Jag gissar på i övermorgon.
Åldern är irrelevant, det är storleken som räknas (Poffa är dock undantaget som bekräftar regeln). Hursomhelst, nu ska jag iväg och julfika med delar av släkten, nån ny tradition som jag vet inte vem har hittat på. GOD JUL på er alla!
Lumber Jack: Ja nu väntar jag ivrigt på julafton, jag har önskat mig ett garage - hoppas att jag äntligen får det. Mamma tittar på "Borta med vinden" med tårar i ögonen, men nu verkar det vara slut, så jag måste nog lägga mig nu. Gonatt alla raringar.
knaskamilla: Eh, exakt vad handlade intervjun om? Eller börjar jag bara ha samma konstiga fantasier som Paddan?
Jag skulle faktiskt hoppas på mina julklappar oavsett om det är en puck eller en... eh, felstavning i paketet. Det är bara mina rim som får fantasin att skena på folk, fast det är iofs det som är meningen med dem också. Fast om det vore segerpucken från SM-finalen -96 skulle jag nog värdera den högre än väldigt mycket annat.
På tal om Porslin, läste om honom i Tidningen Hockey. Här är ett citat: "- Nej men faktisk, nio av tio gånger så gör det inte ont. Men när de väl får in den där tionde, då...då gör det riktigt ont, ha, ha. Värst är det när man tappar luften. Det är lite förnedrande att man fått sig en riktig kyss. - Håller du god min då? - Ja, det händer emellanåt. De ska inte få den fördelen att de ser att de gjort en illa. Fast oftast ser det värre ut än vad det är."
westerlind: Antingen är det en "Left" eller "right" Fast du skrev skjuta jävligt hårt och därav min tveksamhet? Jag funderar vidare i midvinternattens hårda köld.
Sriver i rätt tråd nu. Du hade ganska rätt, kollade statistiken på hemsidan. De har förlorat 2 st sedan 1998-99. Den 17/9-98 förlorade de med 2-4, då stod Andrew Werner i MIF-målet och räddade laget. Det var massor med utv. närmare bestämt 56 min. Värst var Kim Johnsson 4x2, Tornberg 3x2 och MP och Påhlsson för MODO satt ute två gånger. Det var då MODO hade en skottstatistik på 15-9 i 2:a per. men det var MIF som gjorde ett mål. Mål 4 var i tom bur och ett annat MIF mål var ett sjålvmål.
Den andra som de förlorat var den 12/10-00. 2-3 på straffar, det var Staal som slog in straffen på Hirsch, som byttes in när straffarna skulle läggas. Det var bara 2 425 som publik då, kanske matchen sändes på canal+...!
Roligare statistik var när MODO vann borta mot Luleå med 0-9 den 6/3-99 Då sköt laget 30 skott. Mål gjordes av spelare som finns i laget nu också, 2 mål av Werner och TP, 1 mål av Salle och Svarten.
mike66: Tack raring, nu har jag mumsat i mig lite mer Santa Libre (rom och julmust) så nu kommer ännu en kioskvältare, especially for you (taktiktavla):
Du kan skissa på torpeder eller kanske om Big Ice men för oss som gillar hockey är det samma gamla b-js Igenkligen så är det inte särskilt svårt Det är bara att ta i och skjuta j-vligt hårt
mike66: På A svarar jag B och på C vet jag inte. Äh, jag har druckit glögg, så jag sk-ter i vad som är rätt. Nu fanken har jag kommit in i en underbar lyrikeufori, så nu släpper jag ännu ett alster. Jag hade tänkt tillägna den dig, men med tanke på dess romantiska karaktär ger jag den till knas (puck):
Jag vet ju att du fnyser åt rikedom och makt och kärlek, ömhet, känslor är det vackraste man sagt Därför vill jag inte ge dig guld och annat prål men denna kärleksgåva som glider in i mål