1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502286 inlägg · 4187 ämnen
« · 360456 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: "- Vi är fan inget topplag"
jalla: Är det inte så att en spelare hit och en dit vi köper en ny och du får åka till Pajala och du till Finland och så köper vi en målvakt och en målvakt till och en back och du till Öregrund osv?

Frisco: Vad menar du med att dom behandlar dom som boskap????

Swordster: Inga frimärksmålvakter i vårat lag inte. Förresten, varför behandlar Timrå sina spelare som boskap?

Salle: Ja jag tycker i alla fall synd om er...

Swordster: Skulle inte tro det. Vi får nog ha förtröstan till Juuso säsongen ut för att sedan få se Zacke ta över.

Salle: Inte nya MÅLVAKTER då?

"- Vi är fan inget topplag"
Wernar talar ner förväntningarna i AB. Låter som en slags nystart enligt mig. Nya (?) förutsättningar leder till nya målsättningar.

Sv: MODO-SSK 30/12
zigge: Jagvet, men jag tror så i alla fall.

Sv: Vi är MoDo / Fy fan va vi är bra...
Frisco:

Jag som brukade kalla DIFs forna webbradiokommentatorer för Beavis & Butthead. Härligt statement, år 2003...en banan.

Höhö..you said banan..höhö.

AM: Jag funderar om de tillsammans innan avförd från Övik planerat ut att sjunga SKALA BANAN som ramsa och sen som grädde på moset slänga ut en banan på isen vid tillfälle?

Frisco: Frågan är om det ens går att kalla falsksång..

Frisco: Om jag får fundera väldigt länge, så kanske jag kan komma med något mothugg. :-)

Frisco: Vad skulle det ha varit, övervintrad mopedist?

Frisco:

Spelar inte han rinkbandy...?

Hälge:

Det gäller att vara ombytlig om man någonsin ska få vinna ett OS-guld. Nästa år kanske det är lerduveskytte.

Hälge: Mer fel i listan: 38. (–) Henrik Zetterberg, ishockey
;-)

Lumber Jack: Nu är inte det här MoDo-relaterat, men har den här grabben bytt sport ?

67. (21) Stefan Lövgren, fotboll

Lumber Jack: Vi är MoDo / Fy fan va vi är bra. Vi dominerar Sverige, Kanada och USA!!!

Det är en bra och kul ramsa. Betydligt bättre än att falsksjunga: -SKALA BANAN.

Vi är MoDo / Fy fan va vi är bra...
...Vi dominerar Sverige, Kanada och USA!!!

Till skillnad från pajastidningen, som ännu inte har rentvått eller lyckats fällt ett okänt antal mutade Kungälvs- och Bodenspelare, har 100 topp listan i Aftonbladet åtminstone lite relevans och verklighetsförankring. Istället för Ljunberg i topp, ni vet han som aldrig är skadefri när det vankas landskamp, står Kungen av Gudar överst på listan. Även Macke har de lyckats ge den framskjutna position han förtjänar.

(Nu är förvisso även AB en mupptidning, dock inte helt clownifierade men med stora skor och röd lösnäsa i alla fall.)

NuMo: Ibland är Du bara svår att förstå. Nu helt omöjlig.
Sally: Man kan inte bromsa sig uppför en backe!
Frisco: Den nye, är nog inte så ny, han va vild förut,bara.
Kickan: Ja jag menade åfisiälla. achtjo ,elr vadåmheter.

Kickan: Jag tror inte att Frisco är så oskuldsfull som han verkar. Han är sällan det. Men jag undrar om han inte menar, att man inte klipper sig i gustav-vasa frisyrer över hela landet eftersom man kanske inte kan identifiera sig med de etappklippta landet kring.

Frisco: Zigge menade nog vårat riktiga forum. Tyvärr har han som skriver mastodontinläggen här inte lyckats regga sig på det värdelösa nya forumet eftersom reklambyrån aocho - som dessvärre verkar ha tänkt hålla i allt - verkar ha tänkt ha stängt tills fan avlöser. Eller i vart fall tills helgerna är över.

Lite Vilda Västern över det hela. En massa folk med porrstjärnenamn och en massa folk som skjuter vilt åt höger och vänster. Rätt underhållande ändå, om det inte avnjuts i alltför stora doser.

1,5 timme kvar till Avs - Canucks i Pepsi burken.
Spänningen stiger i kontrollrummet!
C'mon Sauve, Peter, Teemu m.fl

Frisco: Det svåra för Modo just nu är att ta med sig farten man byggt upp i uppförsbacken, nu när vi går ut på flacken.

Ulf Rönnmark!

zZ zz zzzzzz Z zz zZZ Z
[bild]www.sportforum.se/images/frisco/28.gif[/bild]

Lumber Jack: Det återstår att se vad som händer men det kan vara svårt att bromsa där det är som brantast.
Annars får vi hoppas på att de följer Strands råd som hn alltid säger när han är expertkommentator numera, -MAN MÅSTE TA MED SIG FARTEN FRÅN BRANTEN.

Frisco:

Det är ju fint att de har traditioner i att rasa utför i svindlande fart. Riktigt trevligt. Nu undrar man om de kommer att köra ur eller kanske reda upp det hela efter mellantiden och få starta i första grupp även nästa säsong. Alternativt blir det en Hans Ehn av allt ihop.

Lumber Jack: Mycket är lurt där. Nu har nån ny förmåga dykt upp med mastodontinlägg innehållande flera nya namn på alla elitserielagen också.

Tilläggas kan att när Stig Strand vann sina (var det 2?) världscupsegrar representerade han Groko Alpina.

zigge: Mig veterligen har jag inte varit med och bråkat. Jag nöjer mig istället med att använda konstiga signaturer. Fast det kan väl kanske också ställa till med bråk, vad vet jag.

zigge: Ylverton, den gigant? Förstog att det var något lurt...

Frisco: Lulingarnas Forum har nu total-floppat. De mest konstiga signaturer (ja även Paddan's), bråkar värrre än vanligt. O Gurun själv, som vet allt om allt, har slagit fast att felet hos LHF är: BADAM! Läkarens!!

jenza:

Jag läser sakta. =P

Hawerchuk:

Det blir en dryg väntan. Nedsläpp 03:00...

Frisco: Det är inget jämfört med fajten som håller på om vilket lag som är bättre på juniorhockey över på IIHFs hemsida. Ryssland vs. Kanada. Underhållande i väntan på Avs vs. 'Nucks ikv; Modo vs. Modo.

Frisco: Här var det lugnt i afton till skillnad från Modohockeys forum. Där är det full fart. En del ger stora eloger till banankastare och andra kan hockey bättre än Alexandersson.

Sv: Hirsch i MIF?
Frisco:

Det belyser verkligen hur svårt det är att få utsocknes spelare till Ö-vik. Kung Cannabis lade hela karriären i potten för att lämna Modo. (Potten är inte färdigspelad än, men det ser risigt ut.) Å ena sidan belyser det att man måste ta tillvara på talangen Zajkowski, speciellt eftersom att hemlängtan betyder Ö-Vik. (Inbillar jag mig i alla fall.)

Å andra sidan gäller samma sak för andra trotjänare, såsom spelare men även ledare. Misshandlar man en trotjänare så är det inte alls säkert att man kan ersätta den i långa loppet. Då tänker jag på debbatten om svågerpolitik inom Modo.

...och fortsättningen är här.

www.bt.dk/sport/ishockey/artikel:aid=242504/

Hirsch tættere på Rungsted

www.bt.dk/sport/ishockey/artikel:aid=242202/

Sv: Djurgården - MoDo 28/12
Av MATTIAS EK
"Byt målvakt, Modo!"
www.expressen.se/index.jsp?a=92628

Lumber Jack:

Åsa E.J. är ett offer för genusperspektiviserande och krystad könskvotering till kommentatorsstolarna, jag skulle vilja säga att hon skötte sig fint när hon "bara" gjorde reportage och intervjuer till gamla SuperSport i mitten av 90-talet, men det finns chefer på SVT som inte klarar av att delegera uppgifter på ett "orättvist" sätt som ser till vilka styrkor folk faktiskt har.

Jihde, t.ex, vet om att han aldrig kommer att bli någon livekommentator, och tack vare att han är kille är det också fritt fram för honom att helt och hållet rikta in sig på skojandet. Åsa tycker antagligen bara om hockey och blir nedsablad av svenska folket när hon inte har lust/klarar av att säga nej mot sina kvoterande chefer.

Alla:

Vill bara komma med lite kommentarer kring matchen och resan. För det första, det riktigt stora glädjeämnet var/är Oscar Hedman som i mina ögon gjorde en perfekt match. Han spelar mycket, mycket klokt, stor och stabil som inte backar undan då det gäller. Dessutom så har han blick för spelet och placerar sig mycket säkert. Till exempel kan det nämnas att han verkligen såg när han skulle pincha och när han skulle backa hem.

Klacken skötte sig hyffsat. Stämningen okej och Globen var för en gångs skull inte ödslig. Svartvadet visade verkligen uppskattning då han efter matchen åkte ner i hörnet och vinkade och applåderade upp mot oss i klacken.

Högardh verkar som klippt och skuren för rollen bredvid Salle och Svarten. Han verkar dessutom tänd och hittade ju faktiskt målet direkt.

Riksman gör en tavla på första målet, helt klart. Men det är inte i paritet med Salos tabbe i OS som ÖA påstår. Pucken får en riktigt otäck studs efter träffen i isen och ändrar verkligen riktningen ordentligt. Att beskylla Riksman för förlusten är lite hårt då han gjorde ett antal kanonräddningar, bl a på straffen och även på ett friläge och ett antal två mot ett och tre mot två.

Hedlunds matchstraff är heller inget att prata om. Det är riktigt fult och oförsvarbart. Så där får man helt enkelt inte göra. Vad det gäller domherren i övrigt så var han otroligt fladdrig i bedömningen men det drabbade båda lagen lika hårt. Flera av MODO:s PP kom efter mycket tveksamma Djurgårdsutvisningar.

Frisco:

MoDoklacken fick riktigt fint med beröm av webradions svar på Åsa Edlund Jönsson, eller vad hon nu heter den där TV-sopan.

Paddan: jag måste bara säga att Riksman tog ju revanch när han räddade straffen

Frisco: Hmm, jag tror att Riksman hade mellandagsrea i målet igår också, för Lintner fick ju onekligen göra ett riktigt billigt mål, ett riktigt fyndmål kanske man skulle kunna säga.

Skall bli intressant att se Hedman i hemmadebuten imorgon, låter ju som att han verkligen imponerade i matchen mot DIF.

Paddan: Stämningen i Globen var ok. Att det var mycket folk beror nog på många saker. Djurgården har spelat bra på slutet, mellandagarna och att Modo faktiskt är ett av de populäraste lagen. Modo ligger ju 4:a i bortapubliklistan.

Frisco: Hehe, klart det kommer att dyka upp kommentarer om ditt och datt, men jag tycker ju att jag borde haft mer ordning på hjärnkontoret än vad jag tydligen har.

Nå, hur var stämningen i Globen då? Var detta bara en tillfällig publikformtopp eller har publiken verkligen hittat vägen till Globen, denna arena som är så svår att upptäcka och omöjlig att hitta färdmedel till...

Modos laguppställning mot Södertälje:

Målvakt:
34 Juuso Riksman
(35 Kimmo Vesa).

Backpar:
5 Hans Jonsson,
44 Mika Lehtinen -

7 Jesper Damgaard,
27 Martin Johansson -

32 Kari Haakana,
8 Oscar Hedman.

Kedjor:
14 Peter Högardh,
39 Per Svartvadet,
15 Andreas Salomonsson -

9 Magnus Wernblom,
23 Magnus Hedlund,
11 Tommy Pettersson -

26 Mattias Wennerberg,
4 Jan Öberg,
18 Peter Öberg -

12 Jonas Almtorp,
29 Morten Green,
40 Magnus Gästrin.

Pirros kommentar iför matchen:

3-5 i Globen mot Djurgården, trots bra start. Glädjeämnet från matchen var 17-årige juniorbacken Oscar Hedman som debuterade på riktigt. Tillsammans med Kari Haakana bildade han bästa backpar.
- Oscar var mycket bra, berömmer Pirro Alexandersson. Spelade stabilt och säkert, gjorde inte många misstag. Han är stor och stark och helt klart en framtidsman. Han kompletterade Haakana fint matchen igenom och var även med i fem mot fyra och fyra mot fem.

Nu gäller det Södertälje SK hemma på årets näst sista dag. En ny viktig "måste-match" med andra ord.
- Vi vet vad som gäller och som det ser ut är det sex lag det handlar om i botten nu. Klart det hela tiden gäller att skaffa sig så bra position som möjligt.

Skadesidan?
- Tyvärr ingen förändring. Lars Jansson (knä), Fredrik Warg (höft) och Anders Söderberg (rygg) är borta mot Södertälje också. Jocke Lindström (axel) är borta resten av säsongen.

MODO Hockeys lag i årets sista tävlingsmatch blir exakt detsamma som mot Djurgården borta senast.
- Förhoppningsvis visar också flera spelare framfötterna, säger Pirro. Många var riktigt på gång i Globen faktiskt.

- Vi startar upp med fyra kedjor, det känns som om det är mera rätt att spela så för oss, menar Pirro. Behövs kan man ju alltid gå ner på folk.

Paddan: Jojo, kom med mer kommentarer. Bara retas lite... :-)

Frisco: Tja, det kanske var så att jag inte ville erkänna att jag är minst lika förvirrad som, om inte till och med mer än, de där webradiokommentatorerna från Globen.
Hmm, jag får väl skämmas riktigt ordentligt och lova att aldrig mer komma med några försök till kommentarer om målskyttar mm i matcherna!

Paddan: Att skylla på Södertälje-Strandberg över en sån sak är rentav skrattretande. Till och med en Päpa-Padda borde veta att Antos inte spelat de 2 senaste pga skada.

« · 360456 · »