1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502636 inlägg · 4187 ämnen
« · 366804 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Styrelsen frågade aldrig vad spelarna tyckte..
scim:

Var kärringen felparkerad? Man undrar vem som felparkerat henne...

Poffa:

Du ska inte ta det shinzawai säger direkt efter match på allt för stort allvar, efter en förlust mot Malmö så har jag för mig att han kallade Salle för en utpräglad defensiv spelare också.
Han är på tok för het timmarna efter en förlust! ;)

shinzawai:

Ja, men du missade incidenten uppe i Ålidhem då han först skällde ut en stackars felparkerad kärring för att sedan i hög hastighet backa bussen till fyrvägskorsningen innan rondellen, tokfan! ;)

scim: förresten, va ni också rädda för era liv? chaffisen körde ju som ett TOK!!

scim: Jaaaa, då går det ju också att göra några drastiska förändringar genom att senare sparka busschaufför Gästrin. Då är alla nöjda och belåtna i klubben och kommer att glömma allt det där mindre viktiga som hänt säsongen 2003-2004

Sv: MoDo - Hv71 8/1
knaskamilla: Har Du blitt notorisk felskrivare - o feltippare? varken 2-7 elr 7-2 va så värst nära. Näru, NR22, HAN kan tippa han!!!

Paddan:

Han kan ju alltid ta över den lediga busschaufförsplatsen.

Salle:

"Tyko Jonsson hörde till den kategori människor som ansåg att om man gav bort någonting gratis så var man automatiskt kommunist"

shinzawai:

Märkligt på min ära.

shinzawai:

Visst hade han bra speed (vilket han ofta har), men som så många gånger annars så försöker han alltid göra en dragning för mkt.

scim: Nu var du väl allt optimistisk. Gästrin sitta på bänken...pyttsan...med ett sånt där positivt inhopp så får han väl vara glad om han får vara materialare i Svedjeholmen i nästa match.

Poffa: söderberg, speed? ja vi måste ha gjort det, för söderberg hade då ingen speed alls idag enligt mig. bara någorlunda när han checkade, aldrig annars.

Salle:

Almtorp tycker jag inte gjorde så mkt, han gjorde absolut inte bort sig, men jag tycker inte han visade framfötterna på samma sätt som Gästrin gjorde. Gästrin stod för en hel del pigga byten då han med framgång låg högt upp och checkade HV-spelarna. Förmodligen gillades detta inte av Pirro så han sitter väl på bänken nästa match igen.

Salle: wennerberg, KAN inte och SKA inte dribbla, någonsin. Det försökte han flera gånger idag. Såg inte EN enda tackling av en av elitseriens bästa tacklare heller. almtorp såg jag för lite, men green gjorde några luriga dragningar iaf.

shinzawai:

Söderberg hade mer speed i rören än på länge och Janne skötte sin uppgift. Så nog såg vi två olika matcher, du och jag.

shinzawai: Var du på samma match som vi andra. "bergkedjan" gjorde ju inte bort sig, det gjorde istället Green vid bla kvitteringen. Men jag håller med om Gästrin (och Almtorp)

shinzawai:

Wennerberg var fullkomligt osynlig idag men det beror helt och hållet på att han inte får spela som han vill, spela fysiskt och checka högt. Under Brithens ledning var han lysande.
Söderberg hade inte sin bästa dag framåt men gjorde en hel del bra jobb defensivt. Janne hade det tungt idag men mer än så tycker jag inte att det var.

scim:

Lämnat pucken till vem då? Alla andra åkte ju och bytte vilket lämnade honom helt ensam.

scim: 266 kr att leva på till den 25:e. Ser du en ståtlig ung man i svart dunväst kliva på bussen på lördag så kan du utgå ifrån att han sålt sin själ (eller njure) till djävulen.

Martin S:

Du ville att vi skulle ta hem Hedin som harvade i St Johns. Nu har han tagits till nåder och är med i truppen från och med idag.

www.tsn.ca/nhl/teams/news_story.asp?ID=67224&hubName=nhl-maple_leafs

scim: du glömde att såga wennerberg, söderberg och öberg. jag väntade förgävas att pirro skulle inse att dessa herrar inte gjorde någon nytta och slänga in hellström, men NJET!

däremot tycker jag att gästrin borde fått spela mer, han va ju faktist hyffsad.

Poffa:

Jesper skulle snällt lämnat över pucken och åkt och bytt för längesedan.

shinzawai: Vi får nog inse fakta att Pirro blir kvar säsongen ut OM han inte går självmant. Dels för att det inte verkar finnas nåt alternativ och dela för att de är så j-a bra pooolare på kanslit. Vad jag vill se är ett alternativ utifrån till nästa säsong och det INNAN säsongen är över även om den skulle vara slut efter grundseriens 50 omg.

scim:

Ge inte Jesper skulden för kvitteringspucken. Skyll istället på de tre som tokjagar efter pucken ner i hörnet utan att ha någon som helst defensiv tanke i huvudet. Jesper gör bara det han skall, lägga ner pucken djupt i zon.

shinzawai:

*host* *host* snåljävel ;)
Passa nu på att se elitseriehockey medan du kan.

shinzawai:

Det håller jag INTE med dig om. Salle ville framåt i alla fall, till skillnad från vissa. Att han skulle vara stämningsdödare är väl också tveksamt.

shinzawai:

Nåja, han var väl iaf inte sämst i ett för dagen (säsongen) dåligt Modo.
Oscar Hedman och Svartvadet var väl de enda som tillsammans med Riksman (som vanligt) kunde kvittera ut ett godkänt betyg. Detta var första gången jag såg Hedman jag är mäkta imponerad, en gallerback är bäst över hela planen, otroligt!
Gästrin gjorde f.ö. ett bra inhopp men Tommy P var värdelös och Damgaard får ta på sig dumstruten för kvitteringspucken.

scim: Då får du sponsra med 144 kr!

shinzawai:

Lugna ner dig nu och köp biljett till lördagens föreställning ;)

Poffa: Jag är inte säker men det är inte alls omöjligt... Han spelar bara sämre och sämre enligt mig iaf. Idag var han värdelös.

Salle är en jävla oproffsig stämningsdödare.

Vallin: "Sa och sa... Det var ju min tallrik!!!"

AudibleGiraffe: Såg du några osäkerhetsgarderingar i mitt inlägg? En polare snackade med honom i helgen, duger det åt dig?

Poffa:

Jaså, du tror inte att han vill spela med Foppa och co., alltså?

shinzawai: Och det har du hört från din kompis som känner en kompis som är polare med Wennerbergs syrras kusin?

shinzawai:

Rätta mig om jag har fel, men visst har Salle rätt att bryta kontaktet efter varje säsong? Är det så lär vi nog se honom i DIF eller något europeiskt lag till nästa säsong.

Sv: Hockeybussen från Umeå
shinzawai:

Själv anser jag att jag inte har rätt att kräva någonting i spelväg för de 145:- jag betalade, det är ju tokbilligt. Om inte annat så fick man ju en trevlig bussresa tillsammans med en lätt förvirrad busschaufför.

shinzawai:
sitter du i styrelsen?

Styrelsen frågade aldrig vad spelarna tyckte..
Fick just veta att styrelsen inte verkar ha frågat spelarna vad de tycker om Pirro.. AMATÖRER!!

Salle hotar att spelarstrejka/riva kontraktet om Pirro blir kvar.
Wennerberg säger att Pirro bara skriker och snackar skit.

westerlind:

Det var inte riktigt det jag hade tänkt att skriva. Nåväl, det kvittar, det blev skrivet i alla fall.

Ja, det får vi hoppas. Jag ska inte åka iaf. Jag är spyless på att betala 150-200 kr per match, åka 28 mil och få se skit som dagens match..

Sv: ZZZ-tråd
zZ zz zzzzzz Z zz zZZ Z
[bild]www.sportforum.se/images/frisco/28.gif[/bild]

knaskamilla: Jamen att du alltid tänker på dig själv behöver du väl inte skriva heller?

shinzawai:

Dålig marknadsföring ifall man ska skylla på något. Jag tycker 13pers är ett väldigt gott resultat för att vara den absolut första bussen. Dessutom satt jag framme och surrade med busschauffören och det var tydligen uppemot 30st anmälda till lördagsmatchen och jag vet en hel del till som ännu ej köpt biljett.

Själv har jag givetvis redan köpt biljett tills på lördag men skulle det visa sig att Svarten är skadad så länge som Poffa säger så säljer jag isåfall den och emigrerar till Algeriet!

(Ber f.ö. om ursäkt för att jag tog fram 9poängs-tråden, det kommer aldrig ske igen)

shinzawai: Bra gjort av er som åkte.

Salle:

"Ska du ha ett fikon?" ;)

shinzawai:

Förmodligen lär det bli minst tre gånger så många på lördag.

Hockeybussen från Umeå
Tror vi va 13 personer som åkte.. Skandal! Känns som om de kommer att lägga ner denna briljanta idé bara för att folk här uppe är för lata.

Eller är det bara för dålig marknadsföring?

Poffa:

Är det så? Isf glömmer jag bort de tillfällen jag blir glad och minns de tillfällen jag blir besviken vad gäller Hockeykväll.

westerlind:

Ooh, snabbtänkt på min ära.

westerlind:

Tur att jag inte skrev det jag tänkte skriva, för då hade vi skrivit samma sak, du och jag.

« · 366804 · »