knaskamilla: Logiskt? Du menar på samma sätt som "sjömansbiff", "bondkakor" och "fattiga riddare" lika självklart speglar innehållet?
Vilka dumheter - det heter "negerboll" därför att det heter "negerboll": Hur skulle det se ut om jag struntar i vad du är döpt till och började kalla dig "Kerstin", "Morgan" eller "Kickan", bara därför att jag tycker det passar dig bättre?
knaskamilla: Tja, det verkar ju inte bättre. Måste varit någon form av chokladöverdos som gjorde att jag såg lite knepigt, både vad gäller antal och om det skulle vara en eller ett eller flera.
Visst skulle det vara häftigt med en massa förstärkningar nästa år. Speciellt om Modo ska spela i NORRA ALLSVENSKAN. Ser fram emot en match mellan Modo och Sundsvall.
Lumber Jack: Nån ur Gardet ringde mig och svamlade i 10 minuter också under kvällen. Har för mig att det nämndes nåt om Högardh och musik men det är inte lätt att veta. Själv tycker jag att Rock you like a hurricane är en bra låt i sammanhanget.
Mika Lehtinen borde få låten Reilun Pojan Ralli med Reino Helismaa.
Om Stalle spelat kvar kunde han fått Great Blondino med Stakka Bo.
Paddan: Det finns väl ett prejudikat på att det heter negerboll och n-g-e-rb-ll eller chokladboll. Kanske kickan kan leta fram domen...
Pärlsocker ska det va!
Vissa personer ur gardet var visst hem till Högardh i går med en hemställan om att få ändra line-uplåt. Tydligen finns en önskan om att spela Ace of Spades istället för Rock you like a huricane. Ambitiösa killar det där.
zigge: Äsch, vadå n-g-e-rb-ll var ju sånt där chokladbakverk som rullades i pärlsocker som man fick göra på lekis. Hade man tur så fick man också den stora äran att göra fruktsallad.
Fast varför tjafsa om såna saker som chokladboll kontra n-g-rb-ll när det istället går att ta ett chokladmuffins och se nöjd ut!
Kokosboll och n-g-rb-ll är inte samma sak. Kokosboll är en med äggviteskum i. N-g-rb-ll-r är små runda med pärlsocker. De som är chockladmassa med kokos utanpå är chockladbollar och har de strössel istället för kokos är det arraksbollar.
Poffa: På kokosbollar ska det vara kokos. Jag har aldrig hört talas om pärlsockerbollar. Pärlsocker på n-g-rb-ll-r är nog bara en variant för att ge kroppen en ännu större sockerchock. Jag röstar på att kokos är originalutanpåtillbehöret.
Söderbergs vingliga ben efter proppen han åkte på igår skall enligt Göran Thorén vara stadiga igen lagom till matchen på tisdag. Lindrigare hjärnskakning men ingen fara, sägs det.
Såg för en tid sedan en match där Eriksson gjorde en utmärkt match, han fick spela mycket och fick en hel del beröm av den som snackade på engelska (zapmatch).
"Modo illa ute När HV sedan fick fart på spel och skridskor i andra var hemmalaget lite illa ute inledningsvis. Men Modo lyckades trycka in 2-0 i power play i mitten av perioden, vilket skulle visa sig vara mycket betydelsefullt. - 2-0 kom olyckligt. Det tog udden av vårt spel, sade också Linköpings tränare Roger Melin."
Det måste verkligen ha varit en bragd, att möta både HV och Linköping, och ändå vinna.
I natt gjorde ett natal före detta MODO-iter poäng i NHL. Foppa-loppa gjorde en assist då Colorado slog Dallas med 4-2. Han såg lite blek ut. Vinhandlarn i Islanders slog till med ett mål, men trots de förlorade man mot Rangers i the battle of the apple.
Mer oväntat, Anders Eriksson som spelat sporadiskt under första delen av säsongen i Columbus lyckades tvåla dit en puck då de spelade 2-2 mot Los Angeles. Målet kom i PP, för övrigt hans första för säsongen. Anders har fått spela en hel del på slutet. Han snittar för tillfället drygt 20 minuter/match för Columbus.
1) Jag inbillar mig aldrig. 2) Jag påstår inte att jag skriver i blixtens hastighet, jag säger att jag skriver snabbare än tanken. Då syftar jag naturligtvis på dina tankar. Att det skulle vara speciellt skrytsamt förstår jag inte.
23-23? Det är många mål i samma match! Alla andra sover nog. Fast inte westerlind, för han sitter och inbillar sig saker, som t.ex. att han skriver i blixtens hastighet.
åhhh va skönt med 3p o mot LHC som har varit bra på senaste tiden ..så klara 3-0 trodde ja inte på....åhh så viktigt. hoppas dom spelar lika bra nästa match.
Äh, sluta nu att trakassera tg: jag begriper vad han skriver även om ett och annat ord är rättstavat.
Gläd er istället åt att det kommer en ny modoit och skriver i er gästbok. Skulle ni bara tillåta att de ångermanlänningar som är läs- och skrivkunniga att få yttra sig så kommer det aldrig bli fler än ni ca 10 st som skriver här.
Nej, trots att jag istället för att skriva dagens tenta låg och drog mig i sängen tills 12-snåret så är jag ändå riktigt trött nu, kan kanske bero på en allergisk reaktion på allt konfetti som jag och flera andra kom i kontakt med idag, eller så beror det helt enkelt på att jag har en rubbat dygnsrytm. Hursomhelst så är det sängen som gäller, godnatt på eder alla!
Frisco: Äh, vadå, det är minsann sånt där snöre på min tröja också. Fast det är klart, det gäller att inte vara så fruktansvärt snål som jag ifall man ska få sig en äkta matchtröja.
Knas, vart är semlalänken?