1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503365 inlägg · 4187 ämnen
« · 386005 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: axelvaddar
ria-ra: Jo, jag har en gammal kavaj med axelvaddar. Vilket fins mode.

Sv: Gävles eviga tvåor vs. MoDo - derbygruppsmatchtråd #18
Pucken är släppt. Nu jämarns kör vi över Brynäs.

axelvaddar
NuMo det är inne med 80tals kläder igen, har du inga axelvaddar kvar i någon skrubb som du kan ha innanför tröjan?

Frisco:

TP med trots att han är småskadad alltså. Skall vi gissa på tre kedjor ikväll och att Almtorp och Gästrin får göra sporadisk inhopp eller väljer Pirro en krukas väg och använder sig av Jansson och sätter upp Janne i forwardsposition?

Intressant också om kommentatorerna i Gavlerinken skall fortsätta att briljera med sina enorma kunskaper om motståndarna eller om de mot all förmodan skall babbla om Brynäs hela tiden. Vem vet, kanske får vi svaret på frågan som ingen törs stå för: "Är Janne Öberg snygg?".

Nu middag, sedan hockey. Mitt tips: 0-2 (detta trots att jag inte drömt om det)

Sv: Är det bara jag...?
Ni missade tyvärr första numret av hockeynews när det var om Oscar Hedman.

Hur som helst tycker jag att det är en bra tidning. Kan bli ännu bättre dock.

Modos laguppställning i afton. Neifrån och upp såklart.

12. ALMTORP, Jonas 40. GÄSTRIN, Magnus
4th Line 43. JANSSON, Lars

--------------------------------------------------------------------------------

26. WENNERBERG, Mattias 23. HEDLUND, Magnus 10. SÖDERBERG, Anders
3rd Line 44. LEHTINEN, Mika 27. JOHANSSON, Martin

--------------------------------------------------------------------------------

9. WERNBLOM, Magnus 17. WARG, Fredrik 11. PETTERSSON, Tommy
2nd Line 4. ÖBERG, Jan 8. HEDMAN, Oscar

15. SALOMONSSON, Andreas 29. GREEN, Morten 14. HÖGARDH, Peter
1st Line 7. DAMGAARD, Jesper 6. ENSTRÖM, Tobias

Goalkeepers 35. VESA, Kimmo
34. RIKSMAN, Juuso

Sv: Hirsch i MIF?
Frisco: På tal om siffror.

65Selander
67Noden
70 Rodriques
Nisse77
Mike66
96 Artisten
Cannabis31
Andersson79
66Hagberg
64Waern
20 Lindgren
70Igor
Magoo70
BjörnVII
Maria29

NuMo: Aha. Siffran är alltså 2 ej 31. Så du rankar den gamla tröjan som nummer 1?

Frisco: Jag vet, Axla den här tröjan gör nog bara du, men jag gör det bästa av situationen. Fast jag är mest ute efter siffran.

NuMo: Bärande av en målvaktströjor utan utrustning är till för bredaxlade grabbar. Dit kan man nog inte räkna en amatörfiskare som dig.

Frisco: Jaha. Då sitter man här nu i sin Kung Cannabis tröja. Lite sliten är den och lite fläckar har den. Man märker verkligen att han har tagit många rökare i krysset i den här tröjan. Vilken konstig skärning målvaktströjor verkar ha, för den sitter inte som jag förväntade mig. Heja Modo.

knaskamilla:

Ja, jättebra. Fast om du ska skriva ett oneliner-inlägg för att motivera varje oneliner inlägg du gör som kommer nog ditt ursprungliga inlägg försvinna ganska snabbt.

scim:

Vad bra att jag skrev den, då, så slapp han göra sig besväret.

knaskamilla:

Det ä nog westerlinds åsikt, ja.

scim:

Ojdå. Var det en sådan där freudianare?

knaskamilla:

Det var kvalserien och den enda hockey man brydde sig om för tillfället, dessutom skrev jag givetvis fel, det var LHC - Skellefteå jag drömde rätt resultat om, hur brynäs kom in i bilden har jag ingen aning om, men westerlind har säkert en tolkning.

Lumber Jack:
Tänk på att jag är allsmäktig och ser allt, svärta aldrig ner en TIK:are eller deras lag, då blir man för alltid förbannad och får evig olycka.

matsby: F´låt...

Björn VII: Även om jag inte ger särskilt mycket för de så kallade krönikorna av Niclas Andersson så tycker jag att det är en intressant tidning med väldigt färska nyheter från både elitserien, allsvenskan, division 1 och NHL samt fokus på olika utländska ligor.
Ge detta lite tid så tror jag att det nog kan bli riktigt bra.

Usch, efter en dag på lågstadiet så har jag nog fått hälften av Bjästas samlade snönederbörd innanför kläderna. Jobbigt att hälsa på sin brorsdotter!

Lumber Jack:
Blanda inte in oss bland bottenlagen va ;-)

Lothar:

Lite väl negativ syn för Brynäs vidkommande, efter kvällens förlust har ni fortfarande 21 poäng kvar att inhysta. Luleå, SSK och ni har fortfarande mycket att slåss om, troligen kommer Timrå ner och möter er i den kampen också. Det kommer att bli stenhårt in till sista omgången.

Poffa: Ikväll är en av de viktigaste matcherna för båda lagen. För modos del så handlar de tom att säkra en slutspelsplats. En förlust kan göra så att de tappar mark och slåss på allvar om slutspelsplasen men om de vinenr så är de rimligen klar för slutspel.
För brynäs del handlar det bara om seger ikväll.
Blir det vinst så har de fortfarade chans till slutspel och om de blir förlust så har slutspelståget gått och de får slåss om att klara sig ifrån kvalserien.
Tror att det kan bli en ganska öppen match med många målchanser.
Visst, båda lagen spelar lite tillknäppt men det gäller så mycket för brynäs och för modos del så har de vunnit de senaste matcherna så de är igång nu.

Salle:

Jo, egentligen skulle jag väl vilja att den tog inriktningen mot en "hockeyvariant" av Offside, problemet är väl att hockeyjournalistik inte är lika sexigt som fotbollsditot i Sverige idag och det blir inte lika hög konkurrens om skrivarplatserna.

Hockeyskrivandet i Sverige var under 30-40 års tid förlagt till Bjästa och kvällstidningsredaktionerna, så lite tid tar det nog innan det utvecklats...men jag tycker iaf att det är positivt att jag i en Press-Stop butik i Skåne får se en hockeyblaska som skuffar undan lite hyll-utrymme för "FourFourTwo" "Kicker" och "Offside". That's all.

Portello:

Som jag fattade det skulle den komma en gång i veckan.

Salle: Hur ofta kommer den tidningen ut?
Tycker också att 20 spänn var mycket för en sådan tunn tidning.

Björn VII: Men den år inte speciellt lågbudget för oss köpare. 20spänn för den tunna blaskan är för mycket enligt jag. Annars var det väl varken bu eller bä. Det var mycket standardreportage som man kan hitta i kvällspress och på andra hockeysajter.

Björn VII: Själv ska jag också inhandla ett nummer inom den närmaste framtiden, jag ser framemot Robert Petterssons intervju med en viss Alexander Sundström.

Sedan kan man ju fråga sig hur smart det är att kalla en hockeytidning för HockeyNews. Känns som den stora The Hockey News i US/Kanada kommer att ha några synpunkter på deras val av namn.

Mer bra läsning som jag rekommenderar är senaste numret av HockeyNews (första gången jag lyckades hitta tidningen på dessa breddgrader idag). Precis den lågbudgetsatsning med bra [k]läsning[/k] som jag efterlyste för något år sedan. Hjälp till med att låta den överleva och köp något ex. då och då.

...men man kan skippa att läsa Niclas bajenninakrönika på sida 2. :-)

Björn VII:

Det beror ju på skribent, men den person ni talar om skulle definitivt inte springa sin väg.

Björn VII:

Hahaha. Jag ser det framför mig - Hasse jagandes efter skribenten i fråga, varv på varv på varv i Kempis. Fast det känns inte så troligt, iofs. Synd.

knaskamilla:

Men skribenten kanske försöker fly när han ser H.A. komma?

Björn VII:

Det blir inte ens ett halvvarv. Inte från pressläktaren, i alla fall.

Poffa:

Håller med, men samtidigt ska man ju tänka på att det här med internet är något helt nytt för den där generationen, och det finns inga givna sätt att hantera kritik när man är något av en offentlig person. Det han gjorde för ett antal säsonger sedan gick för långt, och skulle han på något sätt ha bemött dig på internet skulle han självklart ha registrerat en användare och knappat in sina synpunkter på forumet.

Ett exempel är väl Rögles lej som går in och försöker bemöta personlig kritik i Rögles bok. Jag tycker att han är ett föredöme, men samtidigt finns det säkert någon som får svar på tal som tycker att han inte borde sitta på internet och bemöta något över huvud taget.

Bästa lösningen för alla är väl om man inte tar vad som skrivs på internet på så blodigt allvar, vill man påverka en ishockeyförenings verksamhet kan ju skaffa medlemskap och gå på dess årsmöte, vill man som hockeyjournalist diskutera med en o-anonym forumsskribent kan man ju gå ett halvt varv i Kempehallen, trycka upp honom mot väggen och grilla honom med bra argument.

Björn VII:

Visst, den senaste krönikan är bra. Men det beror till stor del på att Hasse för en gångs skull bestämt sig för att inte göra några utspel, inte försöka besvara skribenter i sina krönikor och för att han för första gången rättstavningskontrollerat det han skrivit.

Ta det lugnt, han faller snart tillbaka i gamla synder igen.

Poffa:

Ånej! Rådbjer har sjunkit i mina ögon. Överskattad och hockeyns motsvarighet till Anders Frisk.

Är det bara jag...?
...som tycker att Hasses senaste krönika på modohockey.se var något av det bästa han skrivit på typ 10 år? Jag tycker då iaf att det är precis så där han borde skriva oftare, mannen har sett hockey i över fyra decennier och har ju förmågan att komma med nyanserade texter utan att fastna för mycket i resultaten från de tre senaste matcherna...som vissa yngre förmågor ju gör, gång-på-gång.

Nej, mer sånt där och snorvalparna till kritiker av dina texter kommer att tystna. :-)

F.ö. vill jag bara säga att #VII nu har kommit himm.

knaskamilla: Nej, det var jag... >)

scim:

Det oroväckande i det här fallet är inte att du drömde en sanndröm om hockeyresultat, utan att du drömde om LHC-BIF. Varför i hela friden gjorde du det? Var det westerlind som hemsökte dig medan du sov?

Frisco:

Jag drömde just en sanndröm om dagens match mot Brynäs. Tyvärr hade jag under drömmen endast sporadisk tillgång till texttv och stundtals sportradio så jag kan inte säga mycket om matchbilden, men jag vet att Modo först kommer ta ledningen med 3-0 för att sedan vinna med 4-1. Det var då attans att Riksman inte skulle få hålla nollan.
Se nu till att spela på detta resultat, sist jag drömde en hockeyresultatdröm (LHC - BIF, 4-2) hade jag helt rätt).

Frisco:

Har kvällens domare blivit presenterade tidigare? Om inte så är detta kvällen domarrepresen[f]tanter[/f]:

Gavlerinken Brynäs IF - MODO Hockey
RÅDBJER, Ulf
KARLBERG, Anders, MOLANDER, Fredrik

Poffa, Björn VII: Jag säger bara Jonas Claesson. På tal om Ryssar i bandy. Bajens siste (senaste) Ryske spelare Oleg Korpalovs klubba (från hans sista match i Bajen) finns på Nygatan. En röd St Petersburg.

z z zZ zZ zZ z zz ZZ z

Björn VII:

Vad det gäller Sergej i Sandviken så har du rätt, vad det gäller Högardh i Frölunda har du fel. Han skulle få lira med fel spelare där och göra ungefär lika bra ifrån sig som han gör nu i MODO.

Frisco:

Bempa spelar golf i Halmstad på somrarna, syns ofta på O'learys bredvid Mårtensons, bl.a. Känns ungefär lika tungt att sitta bredvid honom som att sitta bredvid "Järnmannen" i Kempis.

Sergej är dock bättre, tyvärr saknas dock kvotering av kompetenta spelfördelare både i hockeyns elitserie och i bandyns dito. Sätt Sergej i Sandviken och han hade gjort 60 mål vid det här laget, sätt Högardh i Frölunda och han hade gjort 60 där. Eller, vad tror de som kommer att vara vakna längre än så här?

ZZZZzzzzZZZZ.

Björn VII: Världens bäste utövare? Trodde Bempa lagt av. Sov gott.

Frisco:

Nej, eftersom de ligger högre upp i sin tabell, kommer att spela slutspel, samt har världens bäste utövare i sin sport i laget...därför är de bättre, och skulle antagligen även spöa dem i en rinkbandy- eller innebandymatch. Men du vet - det finns gästböcker för sådant här på SpS också. Jag tror att de har typ 15-16 inlägg i sig eller något sådant.

zigge: Va? blev det?. 2-1?

NuMo: GurkBujken fick ingen ketchupeffekt med flaggan i topp.
De spelade inte som hungriga rådjur.

Paddan: Det är sant det Frisco säger. Man måste plussa på den effektiva tiden mellan matcherna. Så senil har du nog inte blevet paddock, inte om du räknar den effektiva tiden.

Lumber Jack:

Inte om det är drygt ett dussin strutsägg.

Paddan: Två strutsägg är tamejfan mer än ett drygt dussin ägg.

« · 386005 · »