enligt svenskafans.com så är det nu klart att Junkka måste lägga av pga skador. Sedan kan man ju fråga sig varför det är så många spelare från Luleå som måste lägga av pga skador? Jag kan nog utan problem räkna upp ca 10 spelare under de senaste åren medan jag bara kommer på Mikael 15 Pettersson, Kent Lantz och Urban Nordin under de år som jag följt MODO.
Hostak fick också lägga av i förtid. Alltså ger jag rådet till MODOspelare, lämna inte MODO för Luleå.. Två spelare är väl fullt tillräckligt för att göra en vetenskaplig analys :)
Efter att ha läst dagens ÖA så kan jag konstatera att Alex mycket riktig har en bror som heter Hamilton Steen och är 13år. Han ska tydligen också vara en stor talang. Hamilton Steen låter dock nästan mera som namnet på en travhäst än en hockeyspelare.
Lista över coola hockeynamn
1 Likit Andersson Den enda på denna lista som haft kontrakt med MODO. Född i Thailand och det kan möjligen förklara det lilla annorlunda namnet.
2 Hamilton Steen
3 Zarley Zalapsky Han också en sväng med Björklöven
knaskamilla: Hmm...mitt brevinkast var i avsaknad av en publikation i vikt A4-format och med stort reportage om J-20 guldet. Men det är klart, jag bor väl för långt från tryckeriet...
Känns inte som att de sa så mycket nytt i det där reportaget. Mer som att de spinner vidare på värvningarna av Höglund, Dackell m fl, och att de tyckte det lät bäst att börja med Foppa & co...
AudibleGiraffe: Även om Hedin sa detta så öppnade han ju en glänt i båsdörren för "toppspelare". Så jag tror att OM det kniper så släpper dom inte iväg MoDo-pojkarna till andra ES-lag utan bereder plats i Kempis för dom.
AudibleGiraffe: Hur gammal är Påhlsson? Inte alltför lastgammal, visst? Att han har ett år kvar på kontraktet är väl, vad det verkar, synd för MoDo´s räkning vid en strejk nu. Ser dock chansen som väldigt liten att han redan efter kontraktet går ut (om ett år) skulle ge upp NHL och återvända. Ja, med en nu i stort sett helt lyckad NHL-säsong bakom sig.
knaskamilla: Kanske bara blir så länge han står under kontrakt det. Ja, att han i slutändan ändå kommer att spela för MoDo. Hehe.. han gör en Steen, helt enkelt. För att utvecklas och få istid, ja då går han till Timrå!! ;)))
Dream Team: Vet inte. Beror på hur laget ser ut. Om vi får Foppa så kan ju han lira ytterforward också plus Svarten, eventuellt Sundström också, så det där löser Kent på ett bra sätt. Steen lirade ju ytterforward som junior också... även om han nog troligen kommer lira center.
Dream Team: Påhlsson är inte aktuell då MoDo sagt att dom inte skall ta in spelare som INTE tänker spela hela säsongen. Dock kunde undantag göras för enstaka toppspelare. Nåt liknande sa Hedin tidigare i vintras åtminstone. Så den som lever får se...
Dream Team: Man hade ju sagt att man bara skulle ta emot 3-4 spelare som hade NHL-kontrakt. Och då är det väl troligen att man tar Näslund + bröderna Sedin + eventuellt Weinhandl. En defensiv center i Påhlsson hade jag gärna sett, men vi har ju Svarten där att sätta in i tredje i så fall...
Salle: Synnerligen intressant detta.. att MoDo förr eller senare skulle få hem "sina" spelare, plus Tommy Salo, det har väl trots allt stått klart en tid. Men att Påhlsson INTE skulle vara aktuell för MoDo det kommer iaf för mig som en överraskning..
Jaja.. ska man beteckna det som en officiell nyhet, det här nu då, eller vad? Annica Duncan/Radiosporten i all ära, men det känns väl ändå kanske bäst om det är spelarna själva som är får ge ett slutligt besked..
att MoDo får hem Foppa, Timmy, Susse & Salo även om det inte skulle bli konflikt. Även Frantisek Kaberle var högst trolig. Dock så skulle MoDo-ledningen inte ta emot spelare med gällande kontrakt ifall konflikten blev kortvarig.
AudibleGiraffe: Hmm, jag har för mig att Kiviaho spelade för Stjernen innan det blev Frisk/Asker kom mest bara ihåg en bild på matchtröjan där det står "Kiwi" mitt på bröstet.
Den här meningen i en nyhetsnotis tyckte jag var väldigt intressant: "Tommy tryna brutalt på tråsykkel under Frisks treningssamling på Betitostølen nylig." Låter som någon form av grisfest...
Det intressanta är väl att man valt en allt mer vanlig (men inkorrekt) stavning på Vancouver i Henrik Sedins presentation.
Vancover har man skrivit. Och eftersom jag har blivit skadad av Paddans dåliga skämt så avstavar jag det helt plötsligt Vanc-over, och genast blir det en något märklig betydelse...;)
Lumber Jack: Jäklar, då skulle jag ju ha suttit hemma och vaktat brevinkastet. Nåväl jag får väl nöja mig med att titta på bilderna i den där publikationen lite senare då.
Han har spelat i Lulio, och alla lulingar hatar MoDo? ;)