AudibleGiraffe: Aftonbladet lade igår fram en lista över hur dyra försäkringarna blir för de spelare som har kontrakt i NHL om de spelar i ES. Macke skulle kosta 2 millar i försäkringspremie att ta med i truppen, och det har inte MoDo råd med på långa vägar. Alltså kan det öppnas en plats där.
AudibleGiraffe: Frågan är ju hur pass hög sanningshalten är i AB superfantastiska hemliga försäkringslista. Men om Macke kostar 2 millar i bara försäkringspremie mot Sammes kaffepengar så kommer saken i ett annat läge.
Poffa: Sedins blir restricted free agents och free agents är en röra i NHL. Om jag har fattat det hela rätt så behöver bara Vancouver höja lönen med 10% för att behålla dom, stämmer detta? Daniel och Henrik tjänar i dagsläget bara strax över 1M$ vilket är ganska billigt om man tänker på att de att producerar som spelare som huserar i andra femman.
Brian Burke har som alla vet fått sparken från Vancouver och Marc Crawford är väl inte twinsen största fan direkt.
Till slut så tror jag att MODO inte alls skulle tveka på att ta in fler än fyra spelare vid en eventuell stängd nhl till hösten. Om tex Bertuzzi ringer upp Hedin och frågar om han får spela så har jag svårt att se att de ska tacka nej.
Intressant förresten att ett kanadensiskt tvbolag funderar på att sända en match per omgång. Detta borde ju kunna öka MODOs sponsormarknad då jag kallt räknar med att MODO kommer att få mest publicitet i den kanalen.
Poffa: Varför har du svårt att tro att vissa lag kommer göra spelarbyten där fler än en spelare involveras? Sedins skulle nog inte vara alltför dyra. Varför skulle ett lag vilja ha bara en om de är som tillsammans?
Poffa: Lite tungt ändå för Sedinarna att dom på ett sätt är en börda för varann. Det begränsar dom ju en hel del om det är som du säger, att dom inte kan tänka att dela på sig...
Om man tar ditt scenario så kan jag inte tänka mig att MODO är så dumma att de säger stopp vid fyra spelare, utan då tullar man nog lite på vad man tänkt och tar med fem spelare i truppen.
Jag tror dock att Sedinarna kommer avvakta in i det längsta med att skriva kontrakt med någon NHL-klubb. De är mycket tveksamma till att fortsätta i Canucks och jag har svårt att se att någon annan klubb kan tänka sig att betala vad det kostar för att få båda två. Att de skulle gå till olika klubbar tror jag heller inte på.
Mano: Det handlar om ta in 3-4 spelare som har NHL-kontrakt.
Om Sedinarna signar kontrakt för Canucks eller annat NHL-lag, ja då kommer nog troligtvis Sedinarna att tas som två av dessa eventuellt 3-4 spelarna. Sen är det väl rätt logiskt att Näslund tar en plats också. Sen fjärde platsen är väl emellan Weinhandl och Påhlsson. Weinhandl passade ju så perfekt med Sedinarna, så jag tror Påhlsson får gå.. Defensiv center i tredje har vi redan i Svartvadet. Även om jag gärna hade sett Samme också.
Spud: Är det bara jag som tycker att det är märkligt att Samuel Påhlsson numera verkar räknas som säker i TIKs uppställning vid en eventuell lockout? Inte bara för att jag personligen ser det som ett verk av djävulen om så skulle ske - utan för att Samuel själv uttalat sig inför VM om att han gärna lirar i Modo i höst om det blir konflikt, samt att Hedin mycket väl kan tänka sig 3-4 gnuggare som inte står under kontrakt för hela säsongen. Jag har liksom alltid tänkt att Näslund och Påhlsson är två av de lirarna.
knaskamilla: Ral namnet för också med sig ont bråd och död också ;-)
Se bara på Madrid, ingen seger i ligan trots sina stjärnor. Mitt kära MFF fick namnet utav Aftonbladet inför seriestarten och nu går vi kräftgång i AS. Åkte ur SC i dag mot Örebro!
Kontentan är att bli kallad Real för inget gott med sig!
Jag tycker att man ska få kalla MODO för MoDo. För övrigt är jag förvisso inte särskilt insatt i Real Madrid, men handlar inte det om ett lag som har råd att köpa ihop stjärnor från lite överallt? Det lag MoDo kommer att få kommer ju ändå till stor del att bestå av spelare som fostrats i laget... Kanske fler än på länge, till och med?
Har med skräck i blick sett att pressen döpt om mitt kära MODO till real MODO efter alla rykten. Om man ser till vilka lag som fått det intill sig så behöver man inte vara en medlem i the reds för att fatta att det inte medför tur.
Så jag tycker vi ska motverka detta namn förvrängeri i möjligaste mån genom att helt enkelt inför ett förbud mot att kalla MODO något helt annat än MODO.
Jan må vara gynnad, men i nuläget är han långt från form för att vinna Touren och har dumpat delar av sitt närmaste tävlingsprogram för att: "Was mir noch fehlt, werde ich mir nun bis Ende Mai erarbeiten." enligt hans egen hemsida.
Men ändå - någon som dumpar sin fru för Sheryl Crow har ju förbrukat sin rätt vinna något mer över huvudtaget. Nyckelbensbrott för päckel-amerikanen någonstans utanför Charleroi och godheten har segrat. Jan im rosa trikot über alles!
För en knapp timme sedan kändes det som om att det inte skulle vara några problem att orka sitta uppe och se NHL-matchen. Nu känns det som om John Blund strött en grusgrop i ögonen på en.
Så är det säkert. Bilderna sitter på hornhinnan, Vacchis upphetsade stämma ringer i öronen men att få mig att komma ihåg årtal och plats, det är som att spränga ett berg med treöres smällare.
Poffa: Tror jag håller mig till de baskiska morötterna som dock sällan levererar när det verkligen gäller. Intressanta cykeltröjor och imponerande namn på cyklisterna, gäller verkligen att hålla tungan rätt i mun när man ska säga ett sånt namn som Iñigo Landaluze Intxaurraga. www.fundacioneuskadi.com/asp/tempCorre.asp?temporada=2004&actual=
Ja, ett seriöst antagande. Och som jag står för. Pantani var en gudabenådad cykist som tyvärr var inblandad i en del oegentligheter. Mig veterligt har Armstrong inte varit det och han är också en gudabenådad cyklist.
Jag minns själv t ex då han lurade skjortan av hela toppgänget genom att låtsas ligga och sladda en etapp för att sedan då det var riktigt, riktigt brant bara växla ner och trycka till. Han körde ifrån Ulrich och de övriga med en minut på en halvmil.
Finns det ingen cyklings gb amn kan avhandla Lance Armstrong i? Fruktansvärt ointressant sport, dom hinner ju inte ens ta sprutorna ur hotelrummen innan dom ska ut o köra.
Frisco: Touren är precis som Girot en tävling dit man både kan kvalificera sig och bli inbjuden till. Ingen större skillnad där. Nästa år måste t.o.m. de högst rankade teamen köra alla stora tävlingar på den nya World Touren, var sig dom vill eller inte.
Paddan: Iofs men dom var redan synthare ja tom synthgudar...
Vad jag menade var Insnöade på cykel. Dom gjorde bla en mix på "Tour de France" med 12 minuter rytmiskt stönande (ej sexuell) inbakat i låten bara för att hedra nån stigning nånstans...
Poffa: Knarkkung, seriöst, nåja. Ett antagande från din sida som jag ser det.
Pantani blev avstängd en gång från Girot (1999) för att de hittade en insulinspruta på ett hotellrum men friad i efterhand. Efter det blev han inte inbjuden!!!! till Touren det året. Inbjudningstävlingar är ju också lite underligt.
Du kanske hävdar att Pntani aldrig cyklat uppför bergen utan flugit. I så fall håller jag med dig.
Lumber Jack: Dags för Marcus att fixa en Cykel-GB innan ni blir som Ralph Hütter, Florian Schneider, Karl Bartos & Wolfgang Flür blev i början av 80-talet.
Lumber Jack: Minns med ett leende på läpparna när den dåliga förloraren Armstrong efter att fått stryk av den riktiga Bergakungen Pantani i en bergsetapp i Touren hävdade att han låtit Piraten vinna. [bild]www.torelli.com/vittoria/images/pantani7.jpg[/bild] Bergakungen
Frisco: Det är lite tråkigt att den bäst etappen, L´Alp d´Huez, i år "bara" är en tempo etapp. Det känns som om det kommer att gynna Ulrich när han kan ligga och nöta sin tunga växlar utan att bli omspurtad av Lance. Förövrigt ska det bli kul att se hur Herras kommer att lyckas nu när han han får köra sitt eget race och inte behöver agera hjälpryttare åt Lance.