knaskamilla: Vi behöver nog inte vara rädda för Foppa eftersom han kommer att trampa snett på Golfbanan och ådra sig en kraftig benfraktur som inte vill läka!
Egentligen vill MoDo spela alla sina matcher hemma, nu när det går så bra för dem att sälja biljetter, men de mjukstartar lite genom att bara försöka byta en match...
Lumber Jack: Får ju hoppas att MoDo i varje fall är bussiga nog och kostar på en upptryckning av en ny matchtröja åt Foppa, så han slipper åka omkring med den där plasttröjan på överkroppen.
Förresten, firar man ner tröjan från platsen under taket, eller låter man hissa upp Foppa som själv får plocka ner plasttröjan? Ja alltså OM det nu mot all förmodan skulle vara så att han faktiskt kommer att spela i MoDo nästa säsong.
Kan man kanske till och med kräva att Ove Porslin m.fl inte får bära #21 under säsongen 2004-2005.
Mika var/är en retsticka och kunde få de flesta motståndare att tappa fattningen. Satt och såg på kvartsfinal ett mellan MODO och HV tidigare idag och Mika retar skiten ur både Melin, Skröder och Jämtin.
Äääh, sluta spela dum. Vi vet alla att du egentligen hellre hade velat skicka iväg Jansson och haft kvar kung MIKA, men nu skall du vara tvärsöver igen.
Poffa: Det fanns ju ingen framtid i den killen. Hela tiden ett skär efter, åsså två minuter på det då. Nä, det är bättre att satsa på våra egna talanger, såsom Jansson.
YaQoP: Hehe. Det var värst vad Bengt Hedin var tillmötesgående och tänker på oss lagen i söder. Den anledningen som han angav var verkligen en fin gest. Givetvis totalt osann men ändå.:-)
YaQoP: Jag skulle vilja påsta att aftonbladet avslöjat minst 10 gånger att Foppa är klar. När jag tänker efter lite närmare så har de säkert presenterat det över 20 gånger också.
YaQoP: Detta är väl minst andra gången som ab kör denna nyhet om att MODO vill byta till sig bortapremiären? Jag tycker fortfarande att #21 bör göra comeback på hemmaplan och vem vet, han kanske drabbas av en plötsligt förkylning eller något sådan så att han tyvärr inte kan spela i Gavlerinken....
Det har ju nyss kommit en katastroffilm som tydligen ska ha trickfilm som slår det mesta. Handlar visst om att växthuseffekten slår till på någon timme. Fast så katastrofigt som den matchen kan man nog aldrig riktigt få pucken att bete sig samtidigt som det ser realistiskt ut. Det gick ju inte ens att få det att se realistiskt ut på den tiden i den matchen, trots att jag såg det med egna ögon. Antar att det är bra mycket lättare att få växthuseffekten att bete sig illa på film på ett realistiskt sätt, än att få en puck att studsa åt fel håll hela tiden så att det slutligen blir rätt. Påminner ganska mycket om realitetsteorin jag uppfunnit; [f]Konsekvensvinkelteorin[/f] alltså. Enligt den så kan man göra 360 grader fel så att det blir spikrätt.
Dyrt blev det också, man förlorade ju multum på oddset, men det var väl egentligen det enda realistiska, jämfört med katastorfilmsbudgetarna.
YaQoP: Hur många gånger ska media uppfinna hjulet? Det räcker att någon landsort tidning gör en intervju där exakt samma saker som förrut kommer fram och vips har vi en nyhet som slår.
vad är nyheten denna gång? att Salo flyttar hem? Är det nytt?
Är det här ett sätt att få NHL och andra proffsligor att vakna och öppna sina dörrar? Finns alltså en risk att hockeyn blir lika "intressant" som fotbollen i OS i framtiden. Se länk!
Jag kopierar in (nästan) hela inlägget: "A co-worker of mine was picked to go to a conference in Hilton Head, SC (f'ing jerk!) the past few days. A woman from Sweden was there who's family knows Forsberg's. My co-worker is a hockey fan so he asked her if she knew what Peter was planning on retiring from the NHL. She said that he is 99.9% sure he is going to retire and play in Sweden. Like I said, take with a grain of salt, but just a litte inside info......"
Mest intressant tycker jag att de sista fyra orden är. Undrar hur nära bekant man måste vara med Foppas familj för att det ska räknas som insideinfo om man säger att han kommer att spela i MoDo till hösten?
Fast ni kan ju uppträda med "Nickande Salo"