1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503688 inlägg · 4188 ämnen
« · 399019 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tippning av datum
knaskamilla: Vi behöver nog inte vara rädda för Foppa eftersom han kommer att trampa snett på Golfbanan och ådra sig en kraftig benfraktur som inte vill läka!

Fast ni kan ju uppträda med "Nickande Salo"

knaskamilla:

Äääh, ni har ju inte fattat någonting. Det är ju för att Foppa kommer hem och att man vill att han premiärspelar i Kempis, så klart.

Hur knasiga är ni egentligen.

65Selander:

Egentligen vill MoDo spela alla sina matcher hemma, nu när det går så bra för dem att sälja biljetter, men de mjukstartar lite genom att bara försöka byta en match...

65Selander: Nä, men sup-portrarna som är utanför kommunen gör ju det.

Per HApps: Därför att MoDo supportrarna aldrig lämnar kommunen?

Lumber Jack: Får ju hoppas att MoDo i varje fall är bussiga nog och kostar på en upptryckning av en ny matchtröja åt Foppa, så han slipper åka omkring med den där plasttröjan på överkroppen.

Förresten, firar man ner tröjan från platsen under taket, eller låter man hissa upp Foppa som själv får plocka ner plasttröjan? Ja alltså OM det nu mot all förmodan skulle vara så att han faktiskt kommer att spela i MoDo nästa säsong.

Kan man kanske till och med kräva att Ove Porslin m.fl inte får bära #21 under säsongen 2004-2005.

Per HApps: Dom ska lägga om till konst is... ( Inte för att själv får ihop det där, men så är det )

Saxat ur Aftonbladet.

Den 21 september inleder Foppa sin turné - i Gävle.
Nu har Modo försökt övertala Brynäs att flytta premiären, till Ö-vik.

Undrar varför? :))))

Sv: Lehtinen till Espoo Blues
Poffa: Nä, det blir vår igen, som jag sa.

NuMo:

Jag som trodde att det snart var sommar.

Poffa: Det hjälper ju inte. Du ska se att Jansson går mot en ny vår, om han platsar.

NuMo:

Ja, det vet du ju att jag tycker. Förstår inte varför du är så förvånad. Är ju därför som jag kräver Hedins avgång!

Poffa: Du får det att låta som att man gjorde sig av med Mika för att han var bäst och man skrev långtidkontrakt med Jansson för att han var sämst.

NuMo:

"Jansson kommer att överglänsa Mika i Modo den här säsongen, sanna mina ord."

Vågat uttalande. Men förmodligen helt felaktigt.

Poffa: Det spelar ingen roll, du har inga bevis. Jansson kommer att överglänsa Mika i Modo den här säsongen, sanna mina ord.

Paddan:

Mika var/är en retsticka och kunde få de flesta motståndare att tappa fattningen. Satt och såg på kvartsfinal ett mellan MODO och HV tidigare idag och Mika retar skiten ur både Melin, Skröder och Jämtin.

Mika var dessutom kungen av trashtalk.

NuMo:

Äääh, sluta spela dum. Vi vet alla att du egentligen hellre hade velat skicka iväg Jansson och haft kvar kung MIKA, men nu skall du vara tvärsöver igen.

Poffa: Det fanns ju ingen framtid i den killen. Hela tiden ett skär efter, åsså två minuter på det då. Nä, det är bättre att satsa på våra egna talanger, såsom Jansson.

Poffa: Bara att ta fram symaskinen och sy på sorgband på din nyinköpta matchtröja ;)

Nej, jäkligt synd att de inte valde att förnya kontraktet med Mika. En lite småful back (och nu talar jag inte om utseendet) är precis vad vi behöver.

Poffa:

fasen också, hade hoppats han skulle vara kvar. Mika va brutal.

Lehtinen till Espoo Blues
Jaha, då var det då klart att MODO inte förlänger med MIKA. Jävla Hedin!!! Avgå, omedelbart!

Sv: Salo flyttar hem
Dragan 2k:

Bengt Hedin är en fin människa!
Han värnar om hela Elitserien ju.

:D

YaQoP: Hehe. Det var värst vad Bengt Hedin var tillmötesgående och tänker på oss lagen i söder. Den anledningen som han angav var verkligen en fin gest. Givetvis totalt osann men ändå.:-)

Lumber Jack:

En konsert, ja. Varför inte.

Nu önskar jag att jag fick komma härifrån snaras för att avnjuta en festkväll i det vackra Solatunum.

Martin S:

Okejdå, jag tappade väl räkningen, eller slutade helt enkelt bry mig efter 4:e gången ;)

YaQoP: Chile, Chile solidaritet - Stoppa matchen!!! Vi kör en konsert med Wiehe istället. Nån jävla ordning får det vara!

YaQoP: Jag skulle vilja påsta att aftonbladet avslöjat minst 10 gånger att Foppa är klar. När jag tänker efter lite närmare så har de säkert presenterat det över 20 gånger också.

Martin S:

Ja fast det var Hedins anledning som var ny, Aftonbladet har ju t.ex sensationellt avslöjat att Foppa går till Modo 2-3 ggr nu.

Personligen tycker jag också att comebacken bör ske i Kempis.

YaQoP: Detta är väl minst andra gången som ab kör denna nyhet om att MODO vill byta till sig bortapremiären? Jag tycker fortfarande att #21 bör göra comeback på hemmaplan och vem vet, han kanske drabbas av en plötsligt förkylning eller något sådan så att han tyvärr inte kan spela i Gavlerinken....

Bengt Hedins anledning att vilja byta hemmapremiären med Brynäs till hemmais är enligt Aftonblaskan:

- Vi frågade eftersom vi vet att söderlagen ofta vill spela många matcher på bortaplan i början av säsongen, säger Hedin.

Den förklaringen köper inte Micke Sundlöv.
- Det är ju nästan roligt. Den förklaringen låter väldigt långsökt, säger han.

Lumber Jack:

Det har ju nyss kommit en katastroffilm som tydligen ska ha trickfilm som slår det mesta. Handlar visst om att växthuseffekten slår till på någon timme. Fast så katastrofigt som den matchen kan man nog aldrig riktigt få pucken att bete sig samtidigt som det ser realistiskt ut. Det gick ju inte ens att få det att se realistiskt ut på den tiden i den matchen, trots att jag såg det med egna ögon. Antar att det är bra mycket lättare att få växthuseffekten att bete sig illa på film på ett realistiskt sätt, än att få en puck att studsa åt fel håll hela tiden så att det slutligen blir rätt. Påminner ganska mycket om realitetsteorin jag uppfunnit; [f]Konsekvensvinkelteorin[/f] alltså. Enligt den så kan man göra 360 grader fel så att det blir spikrätt.

Dyrt blev det också, man förlorade ju multum på oddset, men det var väl egentligen det enda realistiska, jämfört med katastorfilmsbudgetarna.

Spud:

Jag har inte hört Salo säga tidigare att han ska flytta hem, bara att han är sugen på det.

Och jag tror betydligt mer på ett citat ur en landsortstidning än ur Aftonblaskan.

Lumber Jack: Du ser, vi har skapat vårt eget bermuda. Norra uppland och gästrikland, där händer övernaturliga saker.

Spud: Jag minns en skräckupplevelse i Gävel -99, sådana trickfilms- och datoranimeringseffekter har inte uppfunnits än...

Åke the myth: jag tycker det är roligt att läsa om Knutby, det är första gången som verkligheten(för vissa) har slagit all form av fiktion.

Grattis till 2:a SM-tecknet förresten!

Spud: Nä, det har ju hela Sverige vetat om länge nu, men betänk att det är lite roligare att skriva om detta, än om Knutby hela tiden.

O läsa också för en delen, även om jag inte följer Knutby.
Men med tanke på alla rubriker så måste det ju ha hänt nåt där?

YaQoP: Hur många gånger ska media uppfinna hjulet? Det räcker att någon landsort tidning gör en intervju där exakt samma saker som förrut kommer fram och vips har vi en nyhet som slår.

vad är nyheten denna gång? att Salo flyttar hem? Är det nytt?

YaQoP:

Även SVT Text har en sida nu, byggd på samma artikel.
Sidan 304, i nuläget.

Salo flyttar hem
Som sagt på Modos officiella.

"- Ja, NHL-karriären är avslutad. Jag ville verkligen hem till Sverige. Det var dags nu.
Hockeykarriären är dock inte över ännu."

Länk finns.

Sv: Slutstraffat
Poffa: Man har väl insett att Foppa är på väg hit och frimärken är på väg bort.

Sv: Slutstraffat
RöDaBaSkErN:

Nu är det även klart att vi slipper se straffarna i elitserien.

Sv: På tal om politik
Mats Edström:

Samtliga spelare som skall vara med i VM eller OS kommer att utsättas för dopingtester. Så har det varit och så kommer det förbli.

Sv: På tal om politik
Är det här ett sätt att få NHL och andra proffsligor att vakna och öppna sina dörrar? Finns alltså en risk att hockeyn blir lika "intressant" som fotbollen i OS i framtiden.
Se länk!

Sv: Nu går det rykten i USA med.
knaskamilla: Jag svarade att det vimmlat av rykten från alla möjliga källor på sistone =)

Sv: Nu går det rykten i USA med.
Deas:

Jag kopierar in (nästan) hela inlägget:
"A co-worker of mine was picked to go to a conference in Hilton Head, SC (f'ing jerk!) the past few days. A woman from Sweden was there who's family knows Forsberg's. My co-worker is a hockey fan so he asked her if she knew what Peter was planning on retiring from the NHL. She said that he is 99.9% sure he is going to retire and play in Sweden. Like I said, take with a grain of salt, but just a litte inside info......"

Mest intressant tycker jag att de sista fyra orden är. Undrar hur nära bekant man måste vara med Foppas familj för att det ska räknas som insideinfo om man säger att han kommer att spela i MoDo till hösten?

Sv: ZZZ-tråd
Lumber Jack:

Jag tänkte precis detsamma. Mellandag i MoDoboken idag?

Frisco: Det första livstecknet på nästan 12 timmar blir en sovande gubbe...

« · 399019 · »