Följ länken. Där det står Framnäsg. där skall Arenan ligga. Där du ser Torgg. där ligger Stora Torget. Med andra ord ett par rejäla slagskott bort bara.
Rondellen där det står Centralesplanaden, det är rondellen rakt nedanför gamla hoppbacken, något du borde lagt märke till om du åkt genom Övik på väg till Sollefteå.
Roberth: Och vad e nu SIlverpilen förr oss som inte har stenkoll. Har vart i Kempehallen en gång, passerat Övik flertalet gånger då man lumpade i Sollefteå sen haft fruntimmer som bodde en bit ifrån Övik. Men har ingen bra koll.
Poffa: Skall dom altlså lägga den nya arenan så långt från den gamla. KLart fanns la inte så mycket plats däör visserligen, Men vart ligger den nya i förhållande till Övik centrum.
Deas: För Näsan är det nog 2,4 miljoner av 160 och Susse 1,2 miljoner av 80. Men killarna behöver ju inte betala 900 kr till CSN som jag gör varje månad, DET är förnedring.
Tråkigt att Affe väntar tills efter jul, fast det är ju bättre än att han spelat första halvan av serien och sen dragit. Antar att det är Sudden som varit smartast då det gäller planering?
Vad tror ni om Sedinarna, Weinhandl och Hedin? Sticker de i November? Jag tror inte det. De har inte tjänat några enorma summor ännu och vill knappast bryta upp mitt i säsongen för att spela i t,ex AHL istället. 1.5% är ju inte så mkt ;)
Frisco: Jomenvisst, antog att det var språkbruket du hakade upp dig på, där borde man väl i sådana fall prata om att man ska sänka ner tröjan från sin plats strax under taket.
Jag håller med. Det suger att de inte visar matchen på någon TV-kanal. Fast riktigt säker på att få se matchen är man ju bara om man är på plats i vilket fall... ;)
Jag bor i Sthlm, tyckte det räckte med att åka bil upp till Gävle i tisdags, har inte tid, råd eller möjlighet att åka upp till Övik ikväll om jag så hade biljett. Har däremot hade däremot kallt räknat med att kunna se den här matchen på TV. Nåja. Radion får det väl bli.
Är det verkligen sant att INGEN betalkanal/ppv/comhem/canaldigital eller vad det numera kallas sänder kvällens match från Kempehallen? Det får fan inte vara så. Jag måste se matchen.
Enligt ticnet.se är det "ett fåtal" biljetter kvar till alla matcher fram till och med den mot Lule den 4:e november (sju matcher). Samma läge gäller för matcherna mot DIF den 22:a november, VF 11 december och Brynäs den 28:e december. Slutsålt ikväll och mot Timrå på måndag.
Själv funderar jag fortfarande kring det där med ståplatskorten. Är det kört att köpa ett sådant nu, eller? De verkar ju inte ha sålt ut alla platser som seriekort, i alla fall...
Kul vinter! Bara att hoppas att spelet ordnar sig också. På något vis känns det som att kvällens match kan bli en flopp lika gärna som en jättebra match. Ovisst, liksom.
Enligt Hockeyligan.se så är Kempis i princip slutsåld hela hösten.
"Om man vill se ishockey i Örnsköldsvik måste man vara ute i tid. Kempehallen är i princip utsåld under hela hösten. Ändå har MODO en bra bit kvar till toppformen."
Låter ju mycket bra. Det borde betyda att det äntligen kommer bli ett ordentligt publiktryck i Kempis, och med det kanske ett rejält tryck på läktarna kan uppstå också.
För övrigt anser jag att om det inte blir Foppa-hyllningar á la Salming så är det pinsamt. Kempis skall koka, jubla, sjunga och lyfta i kväll runt 19-snåret. Jag får ståpäls bara jag tänker på det.
Följ länken. Där det står Framnäsg. där skall Arenan ligga. Där du ser Torgg. där ligger Stora Torget. Med andra ord ett par rejäla slagskott bort bara.
Rondellen där det står Centralesplanaden, det är rondellen rakt nedanför gamla hoppbacken, något du borde lagt märke till om du åkt genom Övik på väg till Sollefteå.