1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 495371 inlägg · 4175 ämnen
« · 263330 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Är Zajkowski förlorad nu?
Frisco: Så är det säkert... Men om han är lovande så borde han få chansen tidigt för att utvecklas rätt OCH minska risken att han försvinner ur Klubben. Ex Liv, Lundqvist och Lill-Honken.

NuMountain: Jag kan inte minnas att jag nånsin sett honom så bra som alla säger att han är en enda match.

knaskamilla: >>>Blanda inte in mig.

Jag frågade dig och NuMo. Eftersom du inte svarade tolkar jag det som att du inte vet.

Frisco: Allt är relativt. Menar du attt Zajkowsi inte är en riktigt bra målvakt?

Alla: Är det inte så att om nämnde Zajkowski varit en riktigt bra målvakt så skulle han redan stå i MoDos A-lag?

Om inte ÖSK klarar sig kvar i AS vilka klubbar finns det i så fall om Zakke bör/skall få spela mycket.
Troja är "väldigt" långt borta. Vore bra med nån "lokal" klubb så han kan få chans att träna/matcha med MoDo nån gång.
Löven har väl Tobbe på kontrakt.
Sundsvall??? Skellefteå???

Frisco:

Blanda inte in mig. Skrev jag inte ett litet tillägg om källkritik, kanske? ;P

knaskamilla: Har du och NuMo nån 100%ig fakta om Lewerström ännu eller lämnar du honom utanför listan bara?

knaskamilla: På tal om det nygamla tränarparet, om vi delar på dom två och tar den ena av dom som har haft hand om en viss junisverksamhet och parar ihop denne med den mest populäre spelaren i Modo just nu så har man hört en del. Men som man säger i Amerikat, I think that is frowned upon in here att sprida såna dumma saker. ;)

Annars så gillar jag personligen den här tränarkonstellationen! Två personer med stort hockeykunnande och förhoppningsvis kan Eriksén bidra med att slussa in några juniorer på ett bra sätt.

Såg för övrigt att det är klart med vilket tränarpar det blir nu också (det är väl inte för sådant här man ska skapa nya trådar, va?).

MartinSedin:Kanske inte men det borde väl finnas risk att Zajkowski kan bli utlånad ett tag till nästa säsong...?
Eller kanske dom kan komma med något byteförslag eller nåt.

MartinSedin:

"Modo har för närvarande 21 spelare under kontrakt över nästa säsong.

Burväktare: Juuso Riksman

Backar: Jesper Damgaard, Dusan Milo, Tobias Enström, Magnus Hedlund, Mika Lehtinen, Lars Jansson, Niclas Wästlund, Martin Johansson

Forwards: Jan Öberg, Peter Öberg, Morten Green, Mattias Wennerberg, Tommy Pettersson, Magnus Wernblom, Mattias Karlin, Anders Söderberg, Joakim Lindström, Fredrik Warg, Peter Högardh, Jonas Almtorp"

Fast...ska man vara källkritisk och inte lita på NuMo? Eller har Zakke ett kontrakt som inte räknas in där?

Nike89: ÖSk har knappast några pengar till några spelarköp av denna klass.

knaskamilla: Jag tror(inte helt säker) på att MODO har kontrakt med Zajkowski även kommande säsong.

scim:Tros "Zakke" bli köpt av Ö-vik som han tidigare har varit utlånad till?

MartinSedin:

Tror du verkligen på det där själv (det om att alla tre slåss om målvaktsplatserna)? Nej, nu är det nog läge att börja oroa sig för att Zakke försvinner, det tror jag...

Sv: Hockeymagasinet
Suzanne:

Ja, i min värld dömer man folks mogenhet utifrån vad de skriver. Det lär väl knappast vara spökskrivare som skickar iväg inlägg i ditt namn, t.ex.? Om man väljer att sitta och skriva omogna saker får man räkna med att tas för omogen som person. Att en människa sedan kan vara helt annorlunda irl är en annan sak, men folk jag aldrig träffar irl har inte en chans att slippa te sig omogna i mina ögon, om de beter sig så i skrift.

Ang. att just lulingar verkar fasligt omogna så beror det förmodligen på att det är just lulingar som hängt på modohockey.se och i vår gb här och betett sig omoget. Jag kan ju inte gärna döma folk som jag aldrig sett skriva något. Dig har jag sett skriva en massa omogna saker här, och jag har fått indikationer på att jag inte kommer att ändra åsikt om dig av att läsa vad du skriver på lulingforumet. Det lär du förmodligen själv vara medveten om (hoppas jag).

ModoAnte: Detta behöver inte betyda att Zakke inte är aktuell för hösten. Jag skulle nog kunna tänka mig att samtliga tre målvakter slåss om platser i laget på samma villkor. Om nu Zakke dominerar på försäsongen så är det väl inte alls omöjligt att Zakke blir kvar och Kimmo hamnar i ÖSK eller annan klubb.

Om inte ÖSK klarar sig kvar och Zakke blir den som får lämna skutan är det väl inte alls omöjligt att han hamnar i Troja. MODO och Troja verkar ha ett bra sammarbete. Arvsell, Hirsch och nu Kimmo. Dessutom var ju Jocke L och spelade för Troja några matcher förra säsongen.

scim: Jag håller med dig varför sattsar man inte på Zacke och varför värvar man en medelbra målis nu blir det som förra säsongen ingen klar förstamålis.Dåligt modo.

Angående Zacke så säger våran pal Hedin förljande på modohockey.se:

"- På det här sättet förstärker vi upp målvaktssidan, säger Bengt Hedin, sportchef. Nu har vi Juuso Riksman, Kimmo Vesa och Mikael Zajkowski. Den sistnämnde har vi inga funderingar på att släppa ifrån oss utan skall fortsättningsvis se till att han får bästa möjliga utbildning."

Låter ju bra iaf...

MartinS:

Då är vi två, det enda jag känner nu är besvikelse. Otroligt dåligt att man inte vågar satsa på den största målvaktstalang man tagit fram ... någonsin?

scim: Det är officiellt på modohockey.se också. Dock säger Hedin följande om Micke Z. Den sistnämnde har vi inga funderingar på att släppa ifrån oss utan skall fortsättningsvis se till att han får bästa möjliga utbildning.

Zakke har ju också sagt i en intervju i ÖA att det viktigaste nästa säsong är att han får matcher och att han inte har något emot om att spela ännu en säsong i Allsvenskan.

Mitt tips är att Zakke är en av MODOs två elitseriemålvakter 03/04 vilket också nog innebär att Zakke kommer att ha hand om målvaktsspaden under MODOs gyllene framtid.

Ikväll gäller det dock att hålla tummarna för Asplöven borta mot Teg.

scim: Man kan sammanfatta vad jag tycker om det hela i en mening från Hockeymagasinet...

"30-åringen har spelat i Troja de två senaste säsongerna..."

Vad har dom för ambitioner i klubben egentligen när dom värvar en halvbra finne på 30 år istället för att ge Zacke chansen? Riksman har ju visat att han håller hyfsat. Jag fattar ingenting.

Är Zajkowski förlorad nu?
Enligt Hockeymagasinet (se länktips) har Modo värvat den finländske målvakten Kimmo Vesa som i år spelade i det allsvenska bottenlaget Troja. Man vågar därmed inte satsa på Zakke, trist..

Sv: Spelares vara eller icke vara
MartinSedin: Precis, har varit inne på samma tankegångar ett långt tag nu. Svarten skulle vara guld för föreningen i framtiden. Både på och av rinken! ;)

Men nog tror jag Modo kan matcha Djurgårdens bud? Om jag inte har helt fel har väl den klubben verkligen sänkt sina lönekostnader på senare år. Bara rykten ändå så, än är jag inte orolig.

MartinSedin: Jag skulle tro att MODO erbjuder sina hemvändare kontrakt som är på ungefär 5 år. Jag säger till sist som Ulf Eklund på ÖA Sporten. Per Svartvadet är given som MODOs nya sportchef en gång i tiden.

MartinS: Inte en chans att Svartvadet väljer en annan klubb i Sverige. Dock kan jag förstå att Djurgården bjuder på Salomonsson men jag tror nog att Salle är nöjd med sin tid i Stockholm, han fick sitt SM guld och ett NHL kontrakt. Dessutom tror jag inte att Salle och Svarten vill sitta med kontrakt med andra klubbar när en viss spelare kommer tillbaka.

MODO kommer aldrig kunna erbjuda löner som Frölunda, Färjestad och Djurgården kan men MODO har en annan helhetsbild. MODO erbjuder ett bra paket, långtidskontrakt, bra socialabitar osv.

Om jag personligen hade varit NHL proffs och varit i NHL och tjänat ihop ett antal miljoner kronor så skulle jag inte bry mig om jag tjänade 55000 eller 145000 i månaden vid en ankomst till Sverige.

Som vanligt så kommenterar Hedin inte så mycket och det tycker jag är bra. Finns ingen anledning att läcka saker till media så länge inget är klart.

Jag tror fortfarande MODO sitter och ruvar på något riktigt stort och därför är klubben inte orolig och har därför inte signat någon ny spelare ännu.

Om MODO börjar med sin storsatsning redan till hösten så borde detta ju innebära också att det blir lättare att få hit spelare till hockeygym. Tänk att kunna locka med att få spela i samma lag som Sveriges bästa spelare genom tiderna.

Djurgården har visst gett sig in i leken om våran "redan klara" NHL-duo. Se länktips.

Salomonsson? Visst, han kan säkert tänka sig nåt annat. Men Svartvadet? Apselut inte, går han någon annanstans gräver jag ner mig... :/

scim:

Jag ursäktar ingenting med att säga att allt jag skriver är ironi.
För det är det inte.

Men en specifik rad angående diskussionen om Jontes pissande var ironi, något som vissa tydligen inte förstod.
Utan trodde sig veta att jag anser att det är ironi att kalla folk för elaka saker.

Kamilla:

Så i din värld så dömer man att folk är omogna utav att läsa några inlägg på ett hockeyforum, och helst om dessa råkar vara från Luleå?

Forsberg på TV-sporten???
Peter var visst på TV-sporten ikväll. Vad var det om och vad sades?

Sv: Hönshus i Kvadrat!!!
Roligt namn på tråden - Glad Påsk i förskott. Kuckilikuuu!

Sahlander:

Ska det inte vara ett bindestreck i stället för ett snedsträck i ordet "EM-kvällen"? Och var det verkligen fråga om ett EM?

Du ska tacka Frisco för att du kunnat läsa de intressanta och givande diskussionerna!

knaskamilla: Och det var ju verkligen en (röd) tråd i alla inlägg under EM/kvällen eller... ;-)

Frisco:

Tyst nu! I äkta Leninanda ska det naturligtvis få finnas en ny tråd, som handlar om tidigare trådar.

Sahlander: Vad händer Sahlander? Här har du varit borta hela eftermiddagen/kvällen och sen kommer in och startar en ny tråd om sånt som hänt i en annan tråd. Hallå Modoratorer!!!!=)

Hönshus i Kvadrat!!!
Kvällens 2 debatter är nog bland det värsta jag sett/läst på ett tag.

Kan ni inte bara vara ense om att vara oense och gå vidare till nåt annat som kanske berör något/någon?

Inte visste jag att det fanns små tigerhonor härinne.
Grrrrrrrr på er!

Lulekickan:

Upplys oss!

knaskamilla: Ironins mästare är faktiskt Robert. Jag vet ingen som kommer ens i närheten av hans talang på det området.

På LHF:s forum har ett gäng MooDooister skrivit avsevärt mer omogna saker. Det skrämmande är att flera av dem finns på HS och uppenbarligen respekteras av dig.

Suzanne:

Ja, jag är väl medveten om vad ironi betyder. Vissa här på HS är riktigt bra ironiker. Exempel på sådana är NuMo och Sven Savage. Vissa andra kallar folk för elaka saker och hävdar att det är ironi. Dessa personer bör läsa sin ordlista en gång till.

På modohockey.se-forumet började vissa lulingar skriva omogna saker. På HS fortsatte sedan vissa lulingar på det inslagna spåret. Sedan har vissa andra lulingar bevisat att de inte är omogna, och vissa fans från andra lag än Luleå bevisat att även sådana supporters kan vara omogna. Dock vidhåller jag att vissa lulingar är extremt mycket omogna för sin ålder. Folk runt trettio beter sig som tretton.

Suzanne:

Det är lustigt hur folk kan ursäkta allt möjligt med att de var ironiska.

knaskamilla: Förstår du innebörden av ordet ironi?
Tydligen inte.

Så du menar alltså att LHF:are är omognare än övriga?
Du blir ju bara mer och mer roande.

Suzanne:

Jag frågar därför att jag tycker att du verkar vara ovanligt omogen, även för att vara luling. Jag tror att den som skulle må bäst av att hålla sig till lulinggästboken av oss två är du, faktiskt. (Om du tycker att ämnet är intressant att diskutera, så är det bara att slänga dig in i diskussionen...)

Lulekickan: Det var väl inte det jag menade egentligen men det gör inget.

knaskamilla: Om du nu skiter i vem jag är, som du så fint uttrycker det, så varför frågar du hela tiden.?
Och varför bryr du dig om mitt uppdykande?

Fortsätt du och lägg din energi på det som tydligen är viktigt för dig att diskutera i våran GB, nämligen Jontes pissande.
Verkligen intressant ämne att diskutera, jag blir så avundsjuk.

Frisco: Jag har redan svarat att jag inte skriver "MooDoo" för att vara rolig. Missat det?

MartinSedin:

Skitsida. Nu försvann ett inlägg precis när jag skulle skicka det.

Nej, det är ine Modos fel att det finns nåt utbidlningsbidrag. Men med tanke på att SIF betalar för spelarnas utbildning och boende så tycker jag att man bör vara mer ödmjuka inför situationen. Även om jag kan förstå att man nu vill ta varje tillfälle att tjäna en extra slant som man rent tekniskt har rätt till, precis som alla andra lag.

Jag VET inte om Modo tar betalt för alla spelare. Men med tanke på vilka spelare som man krävt pengar för tidigare så utgår jag från att man faktiskt gör det.
Det normala är ju att man lånar ut spelarna första året, för att sedan ta betalt när spelaren gjort något som gör att klubben är villig att pröjsa. För i regel är det ju inte många klubbar som har råd att köpa loss en kille som kommer direkt från J-hockeyn och som dom inte vet vad han kan göra på seniornivå.

Visst hittar alla spelarna klubbar efter dom gått på hockeygymnasiet. Men hur lätt eller svårt dom har haft att hitta det brukar sällan komma fram officiellt.
Det är rätt mkt dolt spel bakom kulisserna.

Lulekickan: Du svarade på min fråga på rent politikermanér med en snabb motfråga. Funkar inte scrollen?

Frisco: Vilka frågor?

Wewillwintoday: Tack, nu är jag lycklig.
Ser framemot en tjusig pokal nu som förevigar min utmärkelse.

« · 263330 · »