1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 495466 inlägg · 4175 ämnen
« · 265739 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Damgaard scorer
Portello: Haha... *gör långnäsa*

Hälge: Det stämmer bra det. Synd att man inte har zap så skulle man ha något att göra.

Sv: Fotboll
Frisco: Det finns bara ett United i mina ögon... Såsom ett AIK (Skellefteå) & ett IFK (Kiruna).

Frisco: Dom menar jag naturligtvis, men även IFK Timrå.

Visst skulle Colorados match visas på Zap-kanalen kl.21:00 ?

Sv: Nattens NHL
Sahlander: Har du koll när de andra matcherna startar ikväll/natt?

Sahlander: Aha, du menade poplaget Man U. Måste precisera dig när du säger United då det enligt mig och ett flertal andra människor finns ett hundratal United som just United passar bättre på.

Sahlander: Sir Alex kanske skulle kasta en sko istället för att pissa ;)

I väntan på Kvällen clou (30min)...

Hälge: Du menar naturligtvis GIF Sundsvall, laget som när IFK Sundsvall började gå dåligt plötsligt fick en massa fans=) Kul att Giffarna går bra.

Frisco: Jag menade FÖRSTÅS de enda United som räknas Manchesters stoltheter, Sir Alex tappra krigare, Old Traffords legender...

Fast jag tror dom andra skulla "pissa" på ArsAnal också...

Frisco: Det duger det också, men själv så tycker jag att blått och vitt är hyfsat på sommaren.Då menar jag inte blåvitt.

Sahlander: Sheffield United? Bajen United? United Colors of Benetton? Vadå för United?

Hälge: Själv föredrar jag grönt och vitt under sommarhalvåret=)

westerlind: United kommer att "pissa" på The (Soft Air-)Gunners

Frisco: Tack för det !

Givetvis ska vi heja på rött och vitt. Det är så fina färger, tycker jag.

Hälge: Naturligtvis får ni ta åt er lite av den sången ni med.
När jag var i Danmark på sommaren innan 18 år fyllda då man drack varannan Tuborg och varannan Carlsberg i flera dygn i sträck hördes dena sången oavbrutet på bilradion, på jukeboxarna inne på pubarna, ja överallt. Snart är det hockey-VM. Då sk vi jobba in det rød/hvida alternativet till en bra placering.

Frisco: Sjunger du om oss ?

Aben: Vi er røde, vi er hvide
Vi står sammen, side om side.

=)

Damgaard scorer
Hej der, nu er der jo snart VM (jeg ved godt at de fleste af jer er ligeglade), men DK spiller opvarmningskampe for tiden...I dag vandt DK 2-1 over Tyskland...Jan Benda scorede for tyskerne, mens Jesper Damgaard scorede GWG for DK...jeg glæder mig :)

Sv: ÖSK har nu fortfarande chansen...
Frisco: Tack. Jag leder med andra ord?

Sv: ÖSK har nu fortfarande chansen...
Wewillwintoday: GRATTIS!!! Du har precis fått en poäng i startanyaonödigatrådarligan.

ÖSK har nu fortfarande chansen...
Teg tog en poäng av Almtuna.

Det innebär :

Almtuna 17p
Tegs SK 13p
ÖSK 11p
Botkyrka 10p
Asplöven 3p

Nu är det bara en match kvar. ÖSK möter Almtuna som är redan klara för Allsvenskan medan Tegs möter Botkyrka.
Ja ni ser själva, om ÖSK slår Almtuna och Tegs förlorar klarar man sig kvar.

Sv: Kvalserien till Allsvenskan
Frisco: Inför den sista omgången

Almtuna 17
Teg 13
ÖSK 11
Botkyrka 10

Tre poäng för ÖSk samtidgt som Botkyrka vinner så är det klart. Almtuna är klara för Allsvenskan redan så de har inget att spela. Tänk nu bara om ÖSK hade vunnit mot Asplöven så hade det sett ännu bättre ut...

MartinSedin: ÖSK tog 3 pinnar och Almtuna tog 2. Detta innebär väl att Botkyrka, Teg och ÖSK kan gå upp imorgon. Bra att matchen Botkyrka - Teg gäller nåt för både två lagen.

Mitt tips: Almtuna och Teg, tyvärr.

MartinSedin: 1-1 i straffarna=)

Kvalserien till Allsvenskan
Almtuna och Teg har gått till overtime. Heja Almtuna. ÖSK leder samtidigt över Botkyrka. Ska detta gå vägen?

scim: Heter de verkligen Arsenal? Till och med ursupportern Stefan Thylin säger ju ASSenal. Annars är de väl mest kända för att inte ha en enda pub i närområdet till arenan.

westerlind: Skyll inte på mig, jag läspar.

scim:
Äsch, bry dig inte om det - det är bara avundsjuka. Det är jantagligen mest pofffa, ssorken och Fisssco som är förtjusta i den där skojiga stavningen.

poffa: Spännande? Jag förstår att du hoppas på det. För matchens skull vore det skoj om United kom över mittlinjen emellanåt och kanske till och med snubblade in något mål.

poffa:

Sluta upp med de där lulingfasonerna, de heter Arsenal.

Eftersom tråden finns och jag har skrattat hela vägen från TV:n till datorn måste jag bara få säga:

Newcastle - Manchester United 2-6

Kommer bli spännande på onsdag då United och Assenal möts.

Jonsson8:

Nä, det är INTE väntan på att Stanley Cup skall färdigspelas. Betänk att Leksand gjort klart med Tommy Westlund från Carolina. En av anledningarna kan ju vara att man verkligen åtlydit reglerna och inte diskuterat kontrakt förrän nu. Man kanske till och med väntar tills spelarna kommer hem till Sverige för sin semester.

Den anledning jag hoppas på är att man vill göra lite teater av det hela och få presentera ett helt knippe med spelare samtidigt. Tänker att MODO kallar till presskonferens för att presentera Salle, Svarten, Haakana och Hasse J som nyförvärv inför nästa säsong. Wow!

Wewillwintoday: Du sa följande igår (för att friska upp minnet eftersom det blivit så många inlägg sedan dess)...

"poffa: Ryktet med Hasse J har förekommit
i tidningen Ångermanland. Där stod det att MODO skall ha erbjudit honom ett flerårskontrakt. Bengan Hedin dementerade däremot uppgifterna i samma artikel eftersom det är inte tillåtet att diskutera kontrakt förrän säsongen är över i NHL."

Vad är det som gäller egentligen, säsongen är ju redan över för alla lag som inte gick till slutspel (däribland både Pittsburgh och Svartvadets Atlanta), är det inte fritt fram att diskutera kontrakt med spelare från dessa lag? Eller måste man vänta tills en Stanley Cup-segrare är utsedd (något som skulle kännas otroligt ologiskt om så är fallet)?

poffa: Aha, falafelfingrar. Så kan det vara.

Frisco:

Nä, det är taffelfingrar som gör det.

knaskamilla: Kvarknivå på den...

poffa:

Kan det vara såna enter-slag som gör att knaskamilla skickar tomma inlägg hela tiden?

poffa:

Jag bara undrade varför en del gör dem. Trodde att det var nån typ av "görasigmärkvärdigtomrader".
En del kanske tycker det är mer lättläst. Tack för svaret.

poffa:

enter-slag skulle det ju stå men eftersom jag i sann datorspråkslära använde mig av "större än" och "mindre än" i början och slutet av ordet Enter så trodde den lilla HS-databasen att jag fösökte använda mig av HTML-kod. Sicket misstag.

Frisco:

Spelare det någon roll? De tomma raderna i början räknas ju ändå inte in som några extra meddelanden, eller hur? Dessutom blir det banne mig så mycket mer lättläst om man har ett par -slag i början.

Sahlander:

Jag har kommit på en koppling till MoDo. Dahlén verkar ha haft en lyckad match, och han ryktades ju vara på väg till MoDo inför säsongen som var. (Hur kunde du missa den kopplingen?)

Periodvila nu... Jag tror inte Edmonton vänder detta men vi får väl se i morgon för nu ger jag upp...

God Natt Världen!

Sahlander:
Jaså, jaha ska det vara på det viset så tror jag att jag återgår till mina vänner i betongtrumman. Tydligen har vi ju blivit permanentade nu, men jag har ännu inte hunnit titta mig i spegeln och sett hur det ser ut...

Paddan: For me to know and you to find out...

knaskamilla: Monner = Kommer på nåt utrikiskt språk jag inte tänker nämna här. Och det var ju det du skrev som jag skrev och menade... Inte skulle väl vi män betala för ett kvinnobesök! Det vore ju könsförtryckande eller nåt annat feministiskt nedsättande uttryck.

Dröm Sött!

Sahlander:
Hmm...varför dissikerade ni grönfinkar och varför hoppade de?

F-n vad jag lyckas träffa den lilla "rapporteringsknappen" ikväll då... Bortse från alltihopa, Moderatorer!

Sahlander: Sen kom jag på en annan sak jag gjort med EtOH...

Vi förvarade små hoppande gröna djur i det emellan dissekeringslektionerna...

Sahlander:

Monner tandfén då? Jag kan tänka mig att en kille blir gladare över ett kvinnobesök som betalar sig, än när han behöver betala för kvinnobesöket.

Nu är det i alla fall färdigborstat, och därmed läggdags. Hur kan det komma sig att jag är uppe så här sent? Och hur kan det komma sig att sex personer på min vänner online-lista också är det? Herregud, tokar, vänd på dygnet!

Gonatt!

Paddan: Man gör aldrig experiment med EtOH. Man rengör saker (levern), extraherar (dödar härnceller) och löser andra saker i det(blandar grogg).

« · 265739 · »