1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 495795 inlägg · 4177 ämnen
« · 271614 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nattens NHL
Sahlander:

Suck. Jag vill ju ha rostat bröd med leverpastej och ett stort glas kall O'boy till frukost. Kan även tänka mig ett glas juice.

På tal om ingeting alls:

Är det fler än jag som har problem med att rutan "vänner online" försvinner då man klickat på en inkommande snabbis? Alla dumma svar som kan ses som ett direkt påhopp på mig undanbedes vänligen men bestämt.

Nä nu jädrars har jag pladdrat färdigt för i kväll. Jag tror jag inväntar Forsberg i sängen jag.

ZZzzzZZ zZZ zzzZ (Tänk att jag raderade Z:a-inlägg i början.)

poffa: Skrev jag inte det... "Hämta mer cola..." ;-)

Sahlander:

Får man käka frukost om det blir eventuella förlängningar?

poffa: Who cares!!! Det är bara att sätta sig kl 01.00 och inte resa sig upp förrän det är klart.
OBS toalettbesök odyl undantaget. Under dyl ingår sånt som HS, Hämta ÖA, Hämta mer Cola...

Sahlander:

Ville bara ge alla länken till Zap:s hemsida där det glasklart står hur sändningarna kommer vara

www.canalplus.se/misc/zap/index.asp

Då är det ungefär en timme kvar till starten på Nattens HockeyMaraton.

Vi mjukstartar med den tuffaste (och jämnaste?) bataljen mellan Phipladelphia Flyers & Toronto Maple Leafs kl 01.00.

Sen när (om) den matchen är slut kring 04.00 så tar den ack så spännande, men troligen blir det en snöskredsseger ;-), kampen mellan Colorado Avalanche & Minnesota Wild.

Halvvägs in i 1:a perioden på ovanstående match så startar Vancouver Canucks sin match mot St. Louis Blues som C+ ämnar klippa in när det finns tid och/eller nåt har hänt.

Allt som allt tar väl det hela slut nånstans kring 7.00-7.30.

Kan en natt bli bättre utan att involvera kvinnligt sällskap...
Tveksamt...

Tips: Phi-Tor 4-2, Col-Min 5-1, Van-Stl 2-4.

Lumber Jack:

01.00 på Zap Phi-Tor

04.00 på Zap Col-Min, möjligen med inklippta bilder från Van-StL som börjar 04.30.

Lumber Jack: Hmmm.Kollar på deras hemsida men kan inte hitta det.

Nån som har pejl:

Så här ser det ut på Canal + hemsida:

01:00 NHL:
Nordamerikansk ishockey 2002

Bättre information någon?

Sv: Leksand fortsätter på den inSLAGNA vägen
danoj:

Japp, för det vet ju alla som varit på Grokos åfissiella att det är dom mot resten och vi har Coopkommittén (f.d. Delfin) på vår sida.

Wewillwintoday: mm, såg den spearingen, pajasen tobias holm stod för den kommer jag ihåg..

danoj: Tror att de skadade hela fem spelare dessutom i en match mot Luleå...
Det där kan Paddan svara bättre på :)

Hlinka missade för övrigt halva säsongen efter matchen mot Leksand... Spearing i magen och sen vred sig knäet ur led(eller hur det nu var)... Var det i den matchen Pierre Hedin nästan bröt käken?

Sv: Hedin till jokerit
poffa:

Inte ens jag är upprörd eller ens förvånad över Pierres flytt. Grabben vill spela till sig en plats over there och jag hoppas han får ta klivet. Han har aldrig hymlat med sina drömmar om att komma till landet där man får vispat smör till sina pankakor.

Wewillwintoday: Kan inte annat än att hålla med, glömmer aldrig under säsongen när man mötte leksand, tex i första matchen då jensa karlsson och kakko fick sina tummar avslagna, sen att deras sk "skribenter" på superstars skriver krönikor om att alla i hela hockeysverige är emot dom och framför konspirationsteorier gör det hela än mer patetiskt.

poffa: Exakt min mening. Varje gång man möter Leksand ber man till hockeygudarna att vi inte ska drabbas av multipla skador...
Läste en artikel för övrigt där en Leksing-skribent hävdade att media behandlat dem illa under föregående säsong....
Jo tjena. Medias gulligull lag nummer ett... De borde fått mer kritik än de fick...

Leksand fortsätter på den inSLAGNA vägen
Från att ha varit ett spelande lag med frejdigt spel har Leksand gått och blivit ett nytt "hugga, haka, slasha, hänga och slå"-lag. Nu vill man fortsätta med denna nya spelstil och värvar en av experterna på detta, Luleås Fredrik Svensson.

Tänk att ett en gång så stort hockeylag har falerat totalt och blivit ett nytt hatlag. Skämmes, tammefaan!

Wewillwintoday:

Förstod det också, men jag ville skoja till det lite samtidigt som jag gav min åsikt.

poffa: Min mening var formulerad så här:
"Det låter som om jag är bitter över att han stuckit till Tappara, men det är seriöst vad jag tycker."
---
Hehe, sjävklart menade jag att jag INTE var bitter över att han sticker. Jag önskar Pierre lycka till i framtiden och hoppas han återvänder efter sin sejour i NHL. Meningen var felformulerad.

PS. Ville bara klargöra det...

Wewillwintoday:

"Observera då att vi ej gjort klart nåt backförvärv än..."

Låter skönt att du inte anser Jansson som något backförvärv. Håller med dig om det. Där har vi fått hem en bra vattenbärare...:)

I övrigt är jag varken bitter, förvånad eller speciellt upprörd över att Pierre flyttar. Han har verkligen varit MODO trogen och alltid velat MODO väl. Men nu känner han att han vill till NHL och att han behöver flytta för att utvecklas. Helt förståeligt för mig. Därför önskar jag honom lycka till och välkommen tillbaka när du så känner för det, Pierre.

poffa: Hmm. Om sanningen skall fram gällande mina åsikter om Hedin känns det inte som en lika stor förlust som Stefan Öhman. Det är möjligt att han agerat ledare i omklädningsrum och på is, men vissa matcher har han fått alldeles för mycket beröm än vad han har varit värd. Detsamma gäller när han varit riktigt dålig och aldrig fått nån kritik...

Det låter som om jag är bitter över att han stuckit till Tappara, men det är seriöst vad jag tycker.

Nästa års backuppsättning kommer vara bättre än när vi startade förra säsongen.
Enström - J.Öberg
Lehtinen - Jansson
Milo - Damgaard
Wästlund

Observera då att vi ej gjort klart nåt backförvärv än, vilket säkerligen kommer att göras. Har observerat oro bland modohockey.se skribenter att truppen ser tunn ut etc...
Håller jag inte alls med om. Ser mycket bättre ut i år inför nästa säsong än vad det gjorde ifjol...

finne85:

Ja, men du hade rätt på det offensiva i alla fall...:)

poffa:

okej... ja ger mig, fast jag har hursomhelst en bild av honom som en offensiv liten back, fast jag måste väl intala mig själv om att han inte är så liten... :)

finne85:

Han använder dem inte särskilt ofta men nog har han dem alltid. Kilona, alltså.

MartinS:

jaha... okej då, fast jag har oxå läst att han varit det andra, typ 178 cm, 75 kg,
se går det liksom inte ihop, hedin har väl alltid varit känd som "lite sämre" fysikt än det normala??
ifall han är 93 kg så torde han inte vara speciellt dålig fysisk?
eller är jag ute och cyklar?

Sv: Bosmandomen??
Jonsson8:

Övergångspengar för flytt utomlands har väl egentligen aldrig existerat i hockey och lär aldrig komma att göra det heller. Inget lag köper spelare helt enkelt.

Fotbollen funkar annorlunda. Inom fotbollen väljer spelarna nästan alltid att se till att deras klubbar får pengar för dom. Sen är det väl också så att inom fotbollen skriver man generellt sett längre kontrakt med spelarna och ser till att förlänga dom i god tid. Vill spelarna sen inte förlänga kontrakten så ser klubbarna till att sälja illa kvickt för att få in sina pengar.

Så i princip gäller samma övergångsregler för fotbollen och hockeyn rent Bosman-mässigt.

Sv: Gästrin definitivt klar
poffa:

Jag kan inte minnas att jag någonsin kallat mig för svensk-lärarinna, faktiskt... Kan jag skylla på hans helvilda användande av utropstecken, tro?

knaskamilla:

Va? Släpper du igenom ett aldrig med två L? Och du skall kalla dig själv svensk-lärarinna?

Sahlander:

*puh* Vilken tur! Det hade ju verkligen inte sett bra ut om så var fallet...

Bosmandomen??
Satt och tänkte på en sak, kanske nån vet svaret? Modo lär väl inte få några pengar för Hedin eller Öhman nu när de går till Finland, bland annat pga den välkända Bosmandomen. Men hur kommer det sig att klubbarna betalar enorma övergångssummor inom europeisk fotboll, flera hundra miljoner i vissa fall? Till och med allsvenska lag som släpper juniorer till italienska utvecklingslag får en skaplig summa pengar. Gäller inte Bosmandomen inom fotbollen? Bosman själv var väl en fotbollsspelare vad jag vet. Varför funkar inte övergångarna på samma sätt inom hockeyn som fotbollen? Att NHL är annorlunda och står utanför är en sak, men europeisk klubbhockey borde väl funka på samma sätt som europeisk klubbfotboll?

knaskamilla: Va! Vem! Jag! Nej! Det tror jag inte! Skulle alldrig komma på fråga!

Sahlander:

Pika Frisco? Sitter du här och pikar folk i vår fina gästbok?

Jonsson8: Jag vet! Det var mest för att pika Frisco lite... Håller inte ens på AIK.

Sahlander: Inte för att de är med i derbyt i kväll, men heja Blåvitt! Ska bli skoj att se ett riktigt fotbollslag på Skyttis om nån vecka eller så! :)

Frisco: HEJA HEJA AIK menar du väl...

poffa: Undrar om inte Face-It bara är riktigt bra på en enda sak, TA BETALT?
Kolla in alla deras företag som de gjort sidor åt. Ingen är riktig snygg.

Fotbollsderby i afton på C+. Sen ska Frisco sova. Vem bryr sig i hockey på minirinkar?

HEJA HEJA

Jonsson8:

Jodå, gamla verisonen var bättre men långt ifrån bra. Vad det gäller nuvarande sida så ser jag helst att man gör om den från grunden.

poffa: Men den gamla versionen var faktiskt något bättre än nuvarande även om den inte var perfekt. Den hade ju åtminstone hyggliga färger jämfört med nu. Men som nuvarande sida såg ut i början av säsongen var det ju katastrof, till exempel den "geniala" idén att ha menyn till höger... Sen tycker jag att man borde uppdatera forumet och använda samma modell som många andra lag har numera, t.ex Färjestad, med flera underkategorier.

poffa:

med denaa sida menar jag den nuvarande modohockey.se och inte hockeysnack eller hockeyligan.se.

Jonsson8:

Innan denna sida kom var det webmastern som konstruerat sidan. Och den var inte heller något att hurra över. Sedan att Face-IT är sopiga och att MODO går på snacket är ju trots allt inte Proventeks fel. Men de borde ju kunna komma med goda råd.

poffa: Det är inte webmastern som designat MoDos hemsida utan ett helt annat företag, webmastern sköter bara om den. Som ni kanske ser finns två logos i hörnet på sidan, det är Face-It som har designat sidan men den ligger på Proventeks server (och webmaster jobbar för dem). Och till Proventeks försvar gillar inte de heller designen men blev tvungna att acceptera den då MoDo var nöjda med sidan.

Jonsson8:

Du har helt rätt. MODO äger spelrättigheterna till honom i Europa.

Domi: Angående ryktet om Haakana till Jokerit, har inte han ett skrivet kontrakt med MoDo? Han skrev väl på för två år för MoDo i fjol men revs det kontraktet när han gick till Edmonton eller gäller det fortfarande om han flyttar tillbaka till Europa?

MartinS:

Har själv läst 20 poäng i ämnet och två sidor som vi kollade på (efter eget val) var aftonbladet och modohockey. Kommentarerna om modohockey.se var:

Rörig
För mycket som leder bort från det intressanta
länkar överallt
Ingen konsekvens i färger på länkar text
För mycket bilder
Flashdumheter

Nu orkar jag inte lista allt men detta var bara toppen av isberget.

poffa:

Jasså? Nu ska vi inte ta och snacka skit om kompisars släktingar. ;) Då blir jag som lite purken. Men jag håller definitivt med om modohockey.se, som student på en webbdesignutbildning vet man lite om saken som är uppe på diskussion.

Sahlander:

Jag tänker inte namnge den stackare som är ansvarig för modohockey.se, men i webmasterkretsarna i Övik så anses han vara en pappskalle. Dessutom är han dryg och tror sig vara förmer än vad andra är.

Minns på den goda tiden då jag var med i The REDS styrelse och vi skulle lägga upp deras hemsida. Vi kontaktade denna icke namngivan person och bad han fixa det. Efter mycket strul så fick vi ett FTP-konto som inte funkade. När jag försökte förklara detta för honom så sa han att jag inte förstod någonting och att det var fel på min dator, han hade nämligen kontrollerat allt och han hade gjort rätt. Senare visade det sig att det var han som gjort fel. Vad skyllde han på? Åskan...

Sahlander: Säga vad man vill om just Linköping men den hemsidan är grymt bra, finns allt och lite till, speciellt spelarinfo och dyl.

Wewillwintoday: Inte bara uppdatera oftare...
Den måste ju göras om helt och hållet.
Ex. öppna sidan så gör du sidan mindre på bredden än vad "innehållet" är. Kolla in vad som händer med menyn...
1:a sidan med Flash är INTE cool, bara irriterande speciellt för modemare.
Reklamen har större yta än vad fakta mm. Men mest yta har "det svarta".

Listan kan göras längre...

Har ingen koll på Gästrin alls, är han en Öhman-typ?

Sahlander: Håller med. Bedrövligt. Hur svårt kan det vara att hitta någon som är benägen om att uppdatera sidan lite oftare....

Det är man skyldig sina fans...

« · 271614 · »