1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 496324 inlägg · 4177 ämnen
« · 274950 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Gästboksnivå
Wewillwintoday:

Återigen återkommer vi då till att kommer vi få MER hockey om vi kör mindre skitsnack? Knappast om jag får säga det. Det som gör att många av oss befintliga på detta forum gärna är här är blandningen av hockey och skitsnack. Jag tror snarare att vi kommer att tappa då åtminstonde jag kommer att minska antalet timmar framför HS om vi helt enkelt skall klippa bort allt skitsnackande.

Varför då inte använda oss av trådarna lite bättre och på så sätt så kan man/de som vill hoppa över skitsnackandet?

scim:

Vad det gäller min användning av MODO:s forum för NHL-snack så baseras det på att jag helst snackar om de fd MODO-spelarna men att jag också vill kunna tillföra lite om de övriga matcherna samtidigt. Inget jag ser något fel i då detta trots allt handlar om hockey.

Sv: Foppa klar!!!!!!!
Lumber Jack skriver: Foppa klar!!!!!!! Han spelar idag enlig sportradion, vi böjer oss alla för Frisco allområdand kunskaper.
-----------

Första och sista gången jag får vara först med en sån nyhet=))

Härligt att se Foppa i laguppställningen:
Sweden

--------------------------------------------------------------------------------

32. TELLQVIST, Mikael
Goalkeepers 30. LUNDQVIST, Henrik

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 23. SUNDIN, Ronnie 6. JOHANSSON, Magnus
24. ANDERSSON, Niklas 76. DAVIDSSON, Johan 51. HANNULA, Mika

2nd Line 14. NORSTROM, Mattias 25. RHODIN, Thomas
9. NORDSTROM, Peter 72. JONSSON, Jorgen 79. TJARNQVIST, Mathias

3rd Line 34. TJARNQVIST, Daniel 28. TARNSTROM, Dick
20. ZETTERBERG, Henrik 21. FORSBERG, Peter 11. AXELSSON, Per-johan

4th Line
19. RENBERG, Mikael 17. JOHANSSON, Mathias 44. HOGLUND, Jonas

scim: Jag måste säga att jag ställer mig till Björn gällande debatten. Om man vill snacka nonsens kan man skaffa ett av de tusen florerande "chat-program" som finns att tillgå på internet.
Eftersom ni dessutom ser ut att känna varandra allihopa, förstår jag inte varför ni använder er av ett offentligt forum?. Varför inte ladda ner ett chat-program?
'Jag tror också att de flesta väljer att inte bli medlemmar på HS som MODOiter just för att de seriösa inläggen inte får nån respons.
Björn VII har skrivit mängder av inlägg som ingen brytt sig om.
Och det tycker jag är väldigt synd, för han har mycket bra att säga. Väldigt ofta har jag personligen missat hans inlägg eftersom det som sagts, dränks av all nonsens.

Vissa här inne verkar inte det minsta intresserade av att diskutera hockey, utan snarare att snacka om en massa för mig oväsentliga saker. För Er som gör detta, kanske det inte är oväsentligt.
Jag tycker man kan ställa sig frågan om det verkligen är rätt plats för oneliners?(jag vet inte vad det är ni snackar om, för jag bryr mig inte om de drivor som skrivs som inte har någon hockeyanknytning.)
Har ni inte "chattat av" er med IRC genom åren?

Jag vill ha mer hockey på HS, det är därför jag är här, är inte intresserad av att snacka väder och vind, det kan jag göra med polarna på lunchen.

scim:

Det kan du ha rätt. Ni kunde naturligtvis inte ha vetat vad det skulle bli av HS i framtiden.

Jag röstar för poffas förslag, att vi skärper oss med vilka trådar vi skriver i.

knaskamilla:

Det gick väl bättre att ha en sådan nivå tidigare när HS var litet och det bara var du, jag, och de andra gästboksprofilerna som skrev. Nu har ju HS växt en hel del och det börjar helt plötsligt komma fler och fler skribenter.
Jag förstår givetvis att du är svåravvänjd.

poffa:

Har vi inte redan en skitsnackstråd? Det är nog bara att vi är dåliga på att plocka upp den när det behövs...

poffa:

Ja, en hårdare trådanvändning vore defintivt på sin plats, som det är nu är det ju ingen vidare ordning alls, nedan diskuteras ju t.ex. modereringsnivån här i gästboken i en tråd som heter Bildextra. Det verkar f.ö. vara ett problem som gäller hela HS.

Jag förstår föresten inte din ovilja att skriva dina NHL-notiser i NHL-gästboken.

Jag skriver här då. Är jag duktig nu? Jag har just insett en sak till som är bättre med forumet på modohockey.se - där kan man byta rubrik när inläggen börjar handla om något annat än huvudrubriken.

sorken:

Jag har visserligen redan sagt detta till dig, men jag kan lika gärna delge hela världen mina åsikter. Om man inte känner att man kan diskutera hockey seriöst här, så har man valet att låta bli. Jag tycker dock att man KAN diskutera hockey seriöst här. Faktum är att jag tycker att de som skriver här tillhör de mest kunniga hockeydebattörerna, om man buntar ihop dem med folket på modohockey.se.

scim:

Tack för att du lade tillbaka tråden. Vad det gäller nonsensinlägg så har du naturligtvis rätt i att det blir mycket sådant. Jag tror dock att det är ungefär ett år för sent att börja stävja sådant nu. Det ligger väl på MoDoratorerna att försöka få det till den nivå ni önskar? Som sagt, det är kanske lite för sent att komma på nu att man ska ha en annan nivå än man har haft tidigare. Vi människor är vanedjur. De allra flesta, i alla fall. Det är vad jag tror.

scim:

Eftersom jag inte håller med dig till fullo vill jag komma med ett förslag på kompromisslösning.

Mitt förslag är en hårdare trådanvänding.

Vill jag snacka NHL om MODO eller i allmänhet här så använder vi tråden Nattens NHL.

Vill jag snacka nyförvärv så använder jag tråden nyförvärv eller startar en ny tråd med en vettig rubrik.

Vill jag snacka skit så skall jag tiilåtas göra det men jag skall göra det i en tråd avsett för det. Vi startar helt enkelt en tråd som heter något om skitsnackstråden eller liknande.

Så enas vi om att vi alla försöker hålla oss till detta och på så vis kan alla som vill helt enkelt hoppa över skitsnackstråden. De som vill kan få läsa den och dessutom kan man få skriva just skitsnack i den. Själv tycker jag att enstak övertramp kan tillåtas men om alla försöker så kan det bli en enkel lösning på det som kallas problem.

Kommentarer, någon?

Gästboksnivå
VM-diskussioner hör hemma i "Tre Kronor", NHL-diskussioner hör hemma i "NHL". Meddelanden personer emellan sköts _helst_ med brev och snabbisar.
Reglerna är inte undantagslösa, givetvis får man diskutera Foppas framfart i VM och hur det går för MODO-danskarna, men det har en tendens till att gå överstyr ibland.

Som det är nu så dränks de seriösa inläggen bland otroliga mängder nonsens, och det skrämmer nog precis som Björn säger folk från att ta sig hit.

Sv: B I L D E X T R A ! ! !
knaskamilla: Om jag var MoDoit och intresserad av att diskutera hockey med andra seriösa MoDoiter skulle jag hoppa över att skriva i denna gb.

Sv: Herligt at være Dansker :-)
Aben:

Håller med dig om det. Skall bli intressant att se hur Danmark klarar sig i kväll. Skall sitta och zappa mellan TV3 Danmark och TV3 Sverige...:)

poffa:
jeg ved det....jeg tror også vi får en ordentlig "røvfuld"...men personligt vil jeg gerne se kampen, da man altid ser op til Sverige som hockeynation...man er vel efterhånden træt af at møde Norge hele tiden, og vinde hver gang (næsten).....det her er vist noget pladder.....jeg kan kun sige: det skal blive en sjov kamp at se, lige meget hvordan kampen ender....

Aben:

Med all respekt för Danmark (jag har verkligen respekt för dem som hockeynation numer) så tror jag dock att ni inte kommer lyckas med en Vitryssland mot Sverige...:)

Aben:

Haha. Ja, då skulle de danska spelarna verkligen få sig en värdemätare! ;)

sorken:

Jag tycker så här:
Upplägget här är utmärkt för den sorts diskussioner som förs. Däremot är det inte särskilt bra om man vill hoppa över att läsa vissa saker. Då får man helt enkelt använda sig av din metod, något som jag tror att de flesta skulle klara av om de försökte.

Upplägget på modohockey.se är utmärkt om man vill hoppa över att läsa saker (fast bäst är förstås att hoppa över att överhuvudtaget gå in på sidan). Däremot är det inte alls särskilt bra för den sortens diskussioner som förs här.

Alltså finns inte det ultimata forumet - i alla fall inte för oss MoDofans.

Jag tycker inte att folk som skrivit här sedan innan MoDo fick en egen gästbok ska behöva ändra sitt sätt att skriva, bara för att folk som inte skrivit här sedan dess ska kunna skriva. Det är ju bara att slänga iväg ett inlägg, för tusan!

knaskamilla:
Det vil være så fedt hvis vi møder Tre Kronor i mellemrunden...Forsberg, Sundin, Salo, mod Staal, Nielsen og Hirsch....hehe...

Aben:

Ja, det är bara att gratulera! Att du har den goda smaken att vara MoDoit också, det borde göra att du är en av de allra lyckligaste danskarna... ;)

Aben:

Man får väl lov att säga Grattis. Satt och såg på matchen och jag imponerades av Danmark samtidigt som USA var en stor besvikelse. Lysande målvaktsspel och ett härligt jobb av kedjan med Staal, Green och Nielsen.

Aben: Grattis Aben och Danmark!

Herligt at være Dansker :-)
Vil bare lige sige, hvor dejligt det er at være Dansker lige nu.... Danmark - USA 5-2
Schweiz - USA 1-0
Nyt A-vm næste år, og vi er videre til mellemrunden...helt utroligt !!!!!!!!!!!!

Sv: Lägesrapport
Frisco:

Från Umeås hemsida:

"Nytt för i år är att även finalen spelas i två matcher."

poffa:

Varsågod. Fascinerande nog tycker jag att det känns precis så, faktiskt.

knaskamilla:

"Det känns som att VM fick en helt annan dimension när han tackade ja till att spela..."

Tack för den klyschan.

Jag håller med Björn. Detta forum passar inte för oneliners. Moderatorerna skulle kunna hålla en bättre nivå. Är man inte inne på HS så ofta är det oftast ingen idé att läsa sidorna som producerats under frånvaron. Själv har jag utvecklat ett bra system. Det gäller att känna till hur varje nick skriver. Sedan sorterar man bort efter tycke. Märker man att det verkar vara en diskussion där ett par eller flera kända "skitsnacksnick" är inblandade är det bara att scrolla förbi.

Forumet på modohockey.se är mycket bättre anpassat till oneliners eller chat som man också kan kalla det. Där kan man skapa egna trådar där man kan skriva mer interna inlägg och sedan kan den som vill läsa dem. Tyvärr är det ofta mycket oordning på det forumet och alla verkar inte veta hur det fungerar.

Björn VIII:

Om det är tillåtet att producera oneliners och att de sedan skall tas bort hjälper väl inte de som kommer som nya, eller? I så fall skulle man ju införa att det bara får snackas hockey och då tror jag att denna GB knappast skulle fortsätta i sin nuvarnade form. Det skulle i sin tur leda till att antalet nya användare inte ökade och vi hamnar på ett status quo. Slutsatsen blir alltså att oavsett hur man gör så kommer antalet nykomlingar inte att bli så mycket större och då skall man väl inte förstöra för de som redan är inne i det?

Har du inte starkt psyke nog att helt enkelt låta bli att skriva här? Då kanske du skall inse att du verkligen vill fortsätta med det och att det inte är någon mening att kämpa emot.

knaskamilla:

Helt plötsligt blev det ett landslag, och inget Juvergårdssubstitut.

Lumber Jack:

Det ska bli mycket roligt. Det känns som att VM fick en helt annan dimension när han tackade ja till att spela...

Foppa klar!!!!!!!
Han spelar idag enlig sportradion, vi böjer oss alla för Frisco allområdand kunskaper.

Paddan:

Stackare. Bara Chivas och Tullamore Dew? I pitty you.

poffa: Nepp, fanns tydligen bara Chivas eller Tullamore Dew att välja på.
Nej, man kanske skulle lägga sig och sova en stund innan det är dags att titta på Kopat & co.

knaskamilla:

Jag tror att du sätter fingret på helt rätt punkt, jag har inget på det här stället att göra längre.

Hejdå!

Björn VIII:

Jag har bestämt för mig att det är helt valfritt att hänga på HS, eller att hänga på modohockey.se - eller att göra båda delarna. MoDo Hockey som föreningar har så vitt jag vet inget att göra med HS. Följdaktligen blir det skribenterna som bestämmer nivån. Skribenterna och MoDoratorerna. Eftersom de allra flesta inte skriver milslånga inlägg måste det väl betyda att folk inte vill att gästboken ska bestå av milslånga inlägg?

Jag har stor glädje av att läsa andras onelinersdiskussioner, för det mesta. Låt mig då få göra det. Vill man inte läsa dem får man väl hoppa över dem, helt enkelt.

Låt MoDoratorerna sköta sitt jobb! (Annars hamnar du på NuMos utelista...)

Paddan:

Fy, så hemskt. Hade de ingenting i registret mellan Laphroaig och Chivas? Skandal i så fall.

poffa: Jepp, när de där tölparna på Hotell Lappland inte kunde fixa fram en Laphroaig får man sitta där och sippa Chivas istället!

poffa:

Problemet är ju bara om man försöker framställa det här som ett seriöst alternativ till modohockey.se, jag har en ganska rejäl känsla av att folk drar sig för att börja skriva här om sidorna till hälften består av internt snack, i det avseendet är då den här typen av forum (gästbok) mer känslig än modohockey.se (forum) då man kan hålla "snacket" i särskilda trådar. Vet att det finns en "trådöversikt", men den är ju knappast något som lockar en förstagångs- eller sällananvändare.

Jag producerar one-liners, ja - men jag skulle samtidigt inte ha några problem med att de skulle bli bortklippta så fort den "debatten" med den/de personerna tagit slut. One-linerdiskussionerna fyller ju liksom ingen annan funktion än en chatt iaf, det är ju ingen annan än de personer som haft den diskussionen som har någon glädje av den.

Varför jag byter nick? Jag har lust att sluta med det här och får det gång på gång, men så dyker det upp något intressant igen. Jag tror att det kommer att hända fler gånger eller så har jag en dag bara ingen lust att skriva längre, och jag försvinner för gott.

poffa: Förra året var det ju en final. Vi får undersöka under dagen/kvällen hur och var finalen spelas i år. Det kanske är två matcher? Det visar sig.

Paddan:

Beblandar du dig med GAMMAL burköl och DÅLIG whiskey? Usch och fy.

Frisco:

Ingen aning. Förra året spelade de väl i Tyskland har jag för mig. Vet dock inte vart årets final går. Kan man säkert ta reda på men det överlåter jag till dig.

poffa: Det blir Arsenal eller Hjørring i finalen för UIK. Men vart?

poffa:
Vilka är det som susar?
Hmm...själv tycker jag det luktar gammal burköl och dålig whisky...

sniff, sniff...

Nä, nu susar de i säven... Det luktar padda.

Frisco:

Mycket roligt för Umeå. De har nu slagit ut fjolårssegrarna och lär väl därför vara stora favoriter i finalen. Härligt!

knaskamilla: Han gör nog så gott han kan.

Umeås damer klara för final i CL. Kul!!!!! (fotboll)

Frisco:

Då har han alltså skärpt till sig. Eller?

knaskamilla: Ja.

Frisco:

Är det fortfarande sushikocken i mål?

15.00 Landskrona BoIS - Hammarby IF 0 - 1 (Första halvlek pågår)
44 0 - 1 Kennedy Bakircioglü Hammarby IF (Spelmål)

--------

USA - Switzerland 0 - 1 (0 - 1, 0 - 0, 0 - 0) Live!
Third period

Canada - Latvia 2 - 1 (2 - 1, 0 - 0) Live!
Second period

Germany - Japan 4 - 2 (4 - 2, 0 - 0) Live!
Second period

Björn VIII:

Nä, jag tog inte åt mig. Inte mer än någon annan i alla fall. VI är alla lika goda kålsupare. Du, jag, Kamilla, Frisco och alla andra. Men en sak är då säker, jag läser hellre tvåhundra oneliners än ett meddelande med 200 rader!

Låt denna GB vara som den är. Det är det som till stor del är tjusningen med den. Det är inte strikt hockey som snackas utan det är en skön blandning av hockeynyheter och runtomkring-inlägg.

Skulle det som skrivs här i GB:n bara handla om hockey skulle det stort sett inte skrivas någonting alls. Dessutom skrivs det mycket hockey här då det finns något att diskutera.

Sedan kan jag för mitt liv inte förstå meningen med att byta nick hela tiden. Blir det Björn IX nästa vecka??

« · 274950 · »