1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 496364 inlägg · 4177 ämnen
« · 277837 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kvällens NHL 3/5
Frisco: Stackars Husum-Jocke som måste utstå en sån behandling.

poffa: Då ska sport spelas på STORA planer av gräs. Ja förutom i Örebro då där de spelar på Husumunderlag.

Frisco:

Stanleys Kupp håller på i en dryg månad till i längsta fall. Sånt är vackert. Hockey i mitten av juni. Lovely...:)

poffa: Är inte Stanleys Kupp slut än? Jag hoppas att de rödhårigas lag vinner.

Kvällens NHL 3/5
I kväll hade en fd MODO-it chansen att ta sig till conferencefinal i väst men misslyckades. Jag talar naturligtvis om Samuel som med sitt Anaheim förlorade i kväll mot Dallas med 4-1. Därmed står matchserien nu 3-2 till Anaheim, som i nästa match spelar hemma i The Pond.

Påhlsson spelade 19 byten och hade 12.48 i istid. Trots att man förlorade med 4-1 så hade Samme +1 i +/-.

Att Samme kommer få ett förnyat kontrakt med någon NHL-klubb är nu mycket troligt, för att inte säga helt säkert. Roligt för honom att det äntligen lyckas.

Sv: Hockey-VM
Jonsson8: Och här är länktips nummer 2, dessa borde räcka för ikväll!

Eftersom Danmark är aktuellt i dagarna så hittade jag lite artiklar om Foppa för att öva danskan, håll till godo!

Wewillwintoday:

Om inte Stalle hade blivit skadad hade Danmark vunnit matchen. ;) Nu ser mitt tips, 6-1, inte helt otroligt ut. Det kan förstås bli ännu fler svenskmål...

knaskamilla: Foppa ser måttligt intresserad ut av att spela hockey... Ändå leder han poängligan i Sverige och har gjort 2 poäng den här matchen utan att ha varit bra...

Nu snart! Det är nästan så att det är svårt att veta vilket lag man ska heja på...

"Danske Hirsch säger:
- Jag har sagt tidigare att Forsberg inte får göra med mig som han gjorde med Corey. Då skulle jag bli ledsen. Inte heller vill jag bli nåt frimärke."

irre: Fakta irre, fakta. Men det ska ju snart bli ett dass av det hela=)

Frisco: Å vad snackar man om här då..va!

Lumber Jack: Skithus är ett snällt ord.

Sahlander:

Ishall?? I Timrå??? Tillåt mig att hånflina, den var så usel att t.o.m. Bergeforsen gav upp...

Sahlander: I Timrå Ishall!!!!!!!!!

knaskamilla: Nähä.... Jag trodde han mena nån Magnus på lilla stå!!!!

Sahlander:

En Magnus som spelar i MoDo.

knaskamilla: Vilken Magnus menar han...???

Wewillwintoday:

TV4.

knaskamilla: Aha ok. Vilken kanal?

Wewillwintoday:

Jag tittade på TV.

knaskamilla: Vart har du läst det?

Haha, vad rolig han är, Hirsch!
- Skulle ni slå MoDo?
- Ehh...svår fråga... Det beror på Magnus.
(Okej, jag erkänner, jag förkortade lite...)

Sahlander: "Nu blåste domaren för något".

"Ja, det är slut på perioden Lasse"

"Jaha"

......

Har nu sett 2 perioder Swe-Rus och jag tror att Kincken skulle kunna fylla en hel extra bilaga med floskler och roliga formuleringar.

ex.
Boork: Foppa har 5-1 i tekningar.
Kinck: Då har han förlorat 4.

poffa:
Tak, tak
Ganske utroligt resultat...et endnu bedre resultat end sjren over USA i mine øjne...ærgerligt at Canada når at score lige inden 2 periode er færdig, kunne have været endnu mere utroligt med 2-1....men 2-2, det havde jeg ikke regnet med inden kampen kan jeg vist godt sige....HURRA!!!

Wewillwintoday:

Och fler mål blev det inte. Helt otroligt nog så slutar Kanada mot Danmark 2-2. Grattis Danmark och Aben.

Slovakien slog Finland med 5-1 efter två mål i tom bur. Ett av dem av Hlinka.

poffa: Alla fyra målen har varit ganska turliga i den matchen.

Frisco:

Kanadas andra mål är helt otroligt. Han skjuter den danske backen i ryggen och den går in i första krysset. Tyvärr så går Hirsch ner på knä, hade han stått upp hade han fått pucken på sig. Men han kan inte lastas för det målet.

Direkt på 3:an nu. 2-2.

poffa: Milo spelar för övrigt, och har varit bra. Han fick t.om beröm av Herr Bousted alldeles nyss...

knaskamilla: Inga gamla MODOiter.
Jensen och Molgaard heter målskyttarna. Jag har ingen aning om vilka de är..

Wewillwintoday:

För min del behöver du inte ta skydd. Jag håller med dig. Hirsch visar ofta upp sin oförmåga att placera sig rätt i målet. Skulle han lära sig det skulle han bli en riktigt, riktigt bra målvakt.

Wewillwintoday:

Hallå, du får ju faktiskt berätta vilka som gjorde målen också...

Hehe, Danmark leder med 2-1 nu efter två snabba mål i den femtonde minuten :)

poffa: Tavla av Hirsch i matchen mot Kanada. Tyvärr ganska vanligt med de där tabbarna.

*Tar skydd*

Vill bara påminna er om att ni klockan 15.00 kan bänka er framför TV3 och se på Finland mot Slovakien. En match där före detta MODO-iterna Hlinka och Lintner spelar. Förutom dessa två intressanta inslag så är ju matchen otroligt intressant med många bra spelare.

Sv: kommande hockeystjärnas första gubbe
knaskamilla: Man ritar dit viktiga saker. Huvud, armar och ben, lite hår och kanske ögon och mun. En näsa kan få vara med ibland och så en snopp såklart.

NuMountain:

Han glömde att rita dit klubban och skridskorna (tror jag). Lustigt sammanträffande - jag satt just och tittade i en pärm där jag skrivit om barns ritutveckling.

Wewillwintoday: Det är en bmp-bild. Spara den som det och öppna i paint.

NuMountain: Utveckla gärna.

kommande hockeystjärnas första gubbe
fint va. Varenda viktig detalj på sin plats.

Sv: Forsberg och nästa säsong
Följande lilla anekdot om Forsberg, står att läsa i dagens AB. Allt är inte så enkelt som att bara dra hem, ungefär...

Sv: Spelarvärvningar
Robert P: Det var tider det med den gamla silly season sidan.

Sv: Spelarvärvningar
MartinSedin:

Tyckte mig också minnas att namnet var bekant som rykte under tiden Silly-sidan fortfarande fanns. Så det är nog så då.

Men en snubbe på närmare 120 kilo, med uppenbara våldstendenser, känns väl inte direkt som ett rimligt namn i svensk hockey.

Sv: Öviksidrott
Frisco: Hahahahaha, vilken bra plan. Får sundsvalls plan att se ut som en green på Masters :)

Frisco: På den planen har jag spelat en gång, i Örncupen. IFK Sundsvall etta, Kovlands IF tvåa och GIF Sundsvall trea om jag minns rätt. Friska Viljor fick smaka på Kovlandsläder i gruppspelet.

Frisco:

Att de inte klarade av att få in ett litet mål!

Sv: Blahatråd
Sahlander: Jag vill helst inte kommentera det hela :)

« · 277837 · »