1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 496507 inlägg · 4178 ämnen
« · 280602 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hockey-VM
Wewillwintoday:

Kanske var det inte så oväntat med tanke på att han grinade riktigt illa redan då han låg på isen. Han får ju tre smällar i en så att säga. Först tacklingen, sedan smällen mot isen med ländryggen och slutligen huvudet in i sargen. Många spelare skulle nog ligga kvar en stund och fundera på vad som hände.

poffa: Jo, det är så sant... Tacklingen sitter fortfarande på näthinnan. Palffy gick ut till omklädningsrummet efter den ^_^

Wewillwintoday:

Visst var han bland de bättre, men jag jämför bara Foppa med Foppa i sina bästa stunder och då kom han inte upp till sin normala standard.

poffa: Även om han inte gjorde poäng tyckte jag ändå att han var bland de bästa spelarna, som vanligt...

H Ä R L I G T ! ! !

Bra match av Sverige och framför allt av Tellan och Sudden. Foppa kom väl inte upp till sin normala standard med var som vanligt nyttig ändå. Och vilken tackling han delar ut på Ziggy Palffy!! Tack för kaffet!

Sv: MODO i NHL
Frisco: Hmm, har du åkt på tavelsuddrengöring hela sommaren?

Lulekickan: Jag hoppas att det blir sudden hela sommaren.

Sv: Foppa - Världens bästa genom tiderna?
MartinS: Precis. Ingen är bättre än Bempa i bandy heller.

Foppa - Världens bästa genom tiderna?
Hockeyoraklet Wennerholm rankar världens bästa hockeyspelare genom tiderna i Aftonbladet idag. Foppa som nummer ett!(?!)

Jag vet inte jag men jag tycker han ska ta en alvedon och slänga sig i väggen, i förebyggande syfte, förstås. Tycker det verkligen är att ta i. Visst top 10, top 20 går han in utan tvekan. Han är SVERIGES bästa genom tiderna men världens? Nope!

Finns ingen som är bättre än när Gretzky och Lemieux var som störst, no matter hur spelet var är eller inte var eller om dom blev tacklade eller ingen vågade röra dom, bla bla bla...

MartinS: Jag hoppas på Ottawa. Har ett gäng bra spelare.
Dessutom vill jag att dom ska krossa tråk-Devils.

Lulekickan: För Modo hjälper det ju inte ens om våra "Modoiter" blir loosers. De kommer ändå inte hem nu. Det är lika bra de får vinna sig less.

Lulekickan: Jo så kan man ju också tänka...

Yep, håller med resten om Anaheim, skulle va kul om som sjuttom om dom vann. Laget är inte helt utan talang med spelare som Kariya, Oates, Sykora OCH Giguere.

NuMountain: För Jonte Hedströms skull hoppas jag att Anaheim förlorar så han får åka hem. Han hade själv hoppats på att Detroit skulle slå ut ankorna med 4-0 i matcher så han fick komma därifrån, men nu blev det ju inte riktigt så.

poffa: För mig är Anaheim och Påhlsson det enda viktiga alternativet till att vinna.

NuMountain:

Man kan inte gå igenom ett helt SC på bara tur. Någon slår det bakut och om det inte gör det nu mot Anaheim så kommer de INTE att kunna ta vare sig Ottawa eller New Jersey i finalen.

poffa: Minnesotas första två mål var bland det flaxigaste jag någonsin sett. Sådana flaxlag måste vara omöjliga att slå. Minnesota vinner skiten.

poffa: Ottawa & Anaheim går vidare och Ottawa vinner SC... sen får revisorerna se om man kan fortsätta eller konka...

willysson:

Nä, ett lag som hela tiden tar sig vidare på tur skall inte få vinna. Anaheim eller Ottawa hoppas jag på. New Jersey hoppas jag får storstryk nu mot Ottawa. De spelar sitt tråkiga jävla effektiva styrspel med utpräglad tokdefensiv och framgångar för sånt är inte bra för hockeyn.

poffa: Ska jag vara ärlig så hoppas jag minnesota vinner det här nu, kul att dom skrällvunnit två nu...:)

Det enda positiva med detta är att jag får gå och lägga mig. Hur jag nu skall kunna sova mitt i all besvikelse.

---------

Forza Anaheim!!

MODO i NHL
Efter nattens förlust för Vancouver så återstår nu bara en fd svensk MODO-it. Inte så lite förvånande är att denne är Samuel Påhlsson. Hans Anaheim får nu möta Minnesota i den västra conferencefinalen. I den östra conferencefinalen möts Ottawa och New Jersey.

I nattens match gjorde Öhlund ett mål och Henrik Sedin passade till det andra. Vancpuver ledde med 2-0 i mitten på andra men tappade konceptet totalt och förlorade till slut med 4-2.

Sv: Alfapet/Scrabble
poffa:

Jag ser att du är på väg mot toppen du också. Fortsätt nu på det här spåret nästa gång du ska lägga ut Alfapetbilder, så blir allt bra... ;)

knaskamilla:

På topp? Det tror jag väl ändå inte. Gonatt med dig.

Nu håller jag mig till rätt tråd. Oj, vad duktig jag är. Det är bäst att jag går och lägger mig medan jag är på topp. Godnatt alla!

Frisco:

Sluta nu. Ge mig mina femton minuter i solen så kan ni få glassa er bäst ni vill sedan.

poffa: Du har aldrig mött mig öga mot öga. Det är skillnad det mot ett snabbparti som detta. Jag är övertygad om att du är bättre när det är snabbhet inräknat medan en annan inte gillar Magnus Ugglas hits:-)

Sov gott alla.

Z Z Z z zz z zZ Z Z zz z z ZZ Z z z

knaskamilla:

Jag gjorde det och försökte hålla det, men eftersom alla andra skriver fritt i alla olika trådar så trodde jag att det försöket att få ordning på denna GB hade misslyckats.

poffa:

Hallå, det finns faktiskt en Alfapettråd. Har inte du lovat att försöka hålla dig till trådarna lite bättre i den här gästboken? ;)

Ja just ja. Detta var ju vinst två av två. Den första missade jag att ta en Print Screen på.

En bra karl skryt int. Så detta är inte skryt.

poffa:

Hahaha. Jag sätter nog en slant på Frisco ändå, jag...

Den okrönte kungen av alfapet? Jag vill inte skryta men nog ligger jag bra till tycker jag.

poffa: Jag var aldrig orolig:-)

Frisco:

De där vinsterna är väl bland de bästa man kan få. Antar att det var en skaplig nagelbitare där på slutet.

Frisco:

Det är som ngn finne skrev i Tre Kronor-boken om matchen igår: om det ändå hade varit en storförlust!

poffa: Är en sån här vinst skön?

Sv: Vad händer? Eller vad händer inte?
Jonsson8:

Traditionen finns inom andra sporter också, innebandy bland annat. Men naturligtvis är den vanligast inom ishockeyn. Roligast brukar vara de unga pojkar som knappt kan få skägg men som ändå försöker. Tänk bara på Zäta som försökte få ihop en riktig mustasch under två år i ES men som endast fick till lite smuts på överläppen.

Sv: Snart inga juniorer kvar?
Jonsson8: Jag får hålla med den numera bortflyende VII.

Kommuntoppen 2003/2004

1) MODO
2) HUSUM
3) DE ANDRA

knaskamilla:

Jag förstår att det är något som du är mycket besviken över.

poffa: Det är av samma anledning jag sparar slutspelsskägg med, man vill känna sig lite lyxigt lat... traditionen är ju inom hockeyn men man kan ju skylla på det ändå om nån skulle fråga. Om man inte vill erkänna latmasken inom sig vill säga. :)

Frisco: Om man får tro den där sidan så försvinner flera viktiga spelare för ÖSK (förutom Agu och Lind även spelare som Öhman, Gradin, Henriksson, Thoresson med flera) så det ser rätt tungt ut, tror tyvärr det dröjer innan de går upp i allsvenskan igen om de någonsin gör det... verkligen synd att de slarvade bort sin plats genom att förlora mot Asplöven!

poffa:

En inblick i hur det är att odla slutspelsskägg? Jaru. Det är bara att inse att det är en sak som jag aldrig kommer att få uppleva...

Jonsson8:

Tradition och tradition. Det hela baserar sig nog mest på att jag är så där lagom lat och inte orkar ta fram apparaten. Det är liksom skönt att kunna få låta det växa lite vilt ibland.

Jonsson8: Kommer ÖSK att han nån spelare kvar när Allsvenskan startar?

Sv: Något stort är på gång i Modo
Stort eller inte, sant eller inte, men två olika personer har skrivit på ryktessidan här idag (8 maj) att Patric Kjellberg är aktuell för Modo nu när han ska lämna "Ankorna"... om det nu kan stämma skulle väl inte det vara en dålig värvning, eller?

Läste just på taif.nu att både Johan Agu och John Lind ryktas lämna ÖSK, Agu för Almtuna och Lind för Björklöven. Skulle gärna se att någon eller båda av dem får chansen i Modo någon gång, undrar om de fortfarande skulle vara aktuella i framtiden om de flyttar till dessa lag, speciellt Almtuna? Eller riskerar till exempel Agu att plockas av nåt Stockholmslag eller liknande då?

poffa: Ajdå, missade poffas tråd om slutspelsskägget, annars hade jag svarat i samma tråd. Men som sagt, tydligen är det bara vi två som är insatta i denna fråga, själv odlar jag slutspelsskägg med flera gånger om året, vare sig det är slutspel eller inte (men det känns mer motiverat när det är slutspel av nåt slag). En trevlig tradition! :)

knaskamilla:

Förmodligen är det för att det bara är jag och Jonsson8 som är intresserade av NHL i sån utsträckning at vi orkar bry oss. Dessutom kanske vissa här har svårt att få en inblick i hur det är att odla slutspelsskägg, något som jag gör varje år flera gånger om året.

Haha. Jag såg just en rolig sak - om man väljer "visa trådar" så kan man se att poffa först startade en tråd som ingen svarade något i, och Jonsson8 sedan startade en tråd om samma sak, som heller ingen svarade i. Jag vet inte...ska man tolka det som att ämnet var intressant, eftersom det finns två nästan identiska trådar, eller ointressant, eftersom ingen svarade i trådarna? Nåja. Det var inte det jag skulle skriva.

Westerlind gjorde mig för ett tag sedan uppmärksam på att PS sändes ifrån Övik ikväll. Där kunde man bl.a. se en hockeyspelande tjej (Kicki?) utmana Werner i en trekamp bestående av bowling, biljard och bilspel. Werner vann. Fast...de hade skrivit ut hans namn som "Magnus Wärnblom". Hmpf.

Sv: Mästarcupen 2003
knaskamilla: Tack för tipset.

Här kommer mer viktigt vetande:

Gummiband håller längre om de fryses ner.

Jordnötter är en utav beståndsdelarna i dynamit.

Det finns 293 olika sätt att ge tillbaka växel på en dollar.

Greklands nationalsång har 158 verser. Ingen har hittills lärt sig alla verserna utantill.

Los Angeles hela namn är "El Pueblo de Nuestra Senora la Reina de los Angeles de Porciuncula" och kan förkortas ner till 3,63% av sin storlek: "LA".

En guldfisk kommer bara ihåg de tre senaste sekunderna i sitt liv.

En gurka innehåller procentuellt mer vatten än vad Atlanten gör.

I vartenda avsnitt av TVserien Seinfeld kan man se något med Stålmannen på.

Människan har i genomsnitt arton skönhetsfläckar på kroppen.

På en vanlig fotbollsplan får det plats 51 000 människor - om de står tätt.

Sv: Mästarcupen 2003
Portello:

Man ska akta sig för att överhuvudtaget röra sig när Frisco berättar sagor för en. Det kan göra ont. Bara så att du vet.

« · 280602 · »