1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 496500 inlägg · 4178 ämnen
« · 281015 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Eriksén om juniorflytten
Lulekickan: Varför skriver du PUNG Hockey?

Sahlander: Jag kan ju tillägga att det bara är MooDooister och Linkpingare som grinar över de alternativa namnen, vilket ju säger en hel del. Andra är mest nyfikna och undrar var namnen kommer ifrån.

Sahlander: De omskrivna namnen finns det förklaringar till om ni tar er tid att läsa LL:s profil, och PUNG Hockey kommer sig av att Modo betyder pung på slovenska. De alternativa namnen är inga angrepp.

Mycket? Jag är inte här särskilt mycket. Jag har iofs skrivit några få inlägg här idag men innan dess var det bra länge sedan jag skrev något här.

Lulekickan: Du kan ju inte skriva ett inlägg utan att hoppa på nån, omskriva nåt namn mm. Det är det kallar jag angrepp.

Fråga? Är du utfrusen på Luleås GB efersom du är här så mycket.?

Lulekickan:

Men att skriva "MooDooist" är ju moget så det förslår.

Nä, det är inte just de spelarna som är mogna för att gå på högre nivå än J20. Vi har haft ett lysande undantag i Tobias Enström men också många juniorer som då de fått chansen i A-laget inte har nått så långt som de hade kunnat om de spelat junioråren i juniorlagen.

Många kommer säkert att säga emot mig men två spelare som definitivt behövde ett eller två år till i juniorligorna är MODO:s Joakim Lindström och Jonas Almtorp. Båda två har tydliga tendenser till valpighet och den hade man kunnat jobba bort hårdare om de spelat sina juniorår fullt ut. Jocke tar ofta onödiga utvisningar vilket syntes redan i J20 och Almtorp hade säkert mått bättre av att spela och utvecklas i J20 istället för att stå utanför truppen i A-laget.

Samma sak gäller för de som nu sticker för tidigt från juniorligorna (oavsett om det är MODO, Leksand, Luleå eller Jokkmokk) för att vara utfyllnad i allsvenska lag. Och tro nu inte att de spelare som lämnat MODO för Löven kommer bli några spelare med mycket istid i allsvenskan.

Frisco: Hahaha och godnatt på dig själv. Du är ju den mest humoristiska av alla modoiter, typ. ZZzzzzZZzZzZZZZzzzz...

Sahlander: Jaså, vad var det som var ett angrepp? Att jag kallade honom för modoit? det skulle iofs jag också se som ett angrepp.

Lulekickan: Men skärpning... Om du skall försöka föra en debatt så ge upp angreppen på dina motståndare så kanske man kan börja att ta dig på allvar nån gång.

Lulekickan: >>>>>poffa: Det är dina inlägg som är barnsliga och löjliga

HAHAHAHAHA

Godnatt!!

Z zz Z z z Z Z zZ Z z zz z

poffa: Det är dina inlägg som är barnsliga och löjliga, fast jag har iofs slutat förvånas över vad som kan komma från MooDooisters tangentbord för länge sedan. Löven skall spara 5 mille och värvar juniorer för att spara pengar. Du kan vara säker på att de som värvas får bra med istid om de enligt Lövens tycke är mogna för allsvenskan - annars skulle de inte ha hämtats hem utan de skulle ha letat på annat håll.

Vad anser du om juniorer som Modo plockar upp från juniorlagen? Får de också sin framtid förstörd eller är det just de spelarna du anser vara mogna för spel på högre nivå än J20?

Jag tycker snarare att klubbarna ofta väntar för länge med att skicka de unga spelarna till allsvenska lag. Fabbe t ex skulle jag ha önskat att LHF lånat ut till något allsvenskt lag tidigare.

poffa: Jag vet inte hur ni andra har det. Men jag har faktiskt ensamrätt på mina tankar. Sen om jag sätter dom på pränt eller på annat sätt gör dom offentliga så är det en annan femma...

NuMountain:

Förresten, har jag någonsin sagt att jag på något sätt skulle ha ensamrätt att uttrycka mina tankar i denna GB?

Anaheim vann mot Minnesota
I kväll/natt spelades den första matchen i den västra conferencefinalen. Anaheim vann med 1-0 efter mål av Sykora i andra övertidsperioden.

Vad jag ville kommentera var Påhlsson och hans match. Han får mycket istid i matcherna och spelar med stort självförtroende. Vilken skillnad mot hur det såg ut innan hans lilla strejkäventyr. Där har ni den bäste defensive center just nu av de som MODO producerat. Även med Susse inräknad.

NuMountain:

Nej då. Men jag skall ha rätt att uttrycka mina tankar på samma sätt som alla andra.

Sv: Presskonferens kommande vecka eller inte
poffa: >>>>>Men att man skulle presentera tre stycken. Det tror jag inte på

Du har haft fel förr. Mååånga gånger=)

poffa: Skärp dig. Tror du att du har någon typ av företrädesrätt till dina tankar här?

Lulekickan:

Lilla du, kom igen nu och andas lite riktig luft. Dina allt mer barnsliga och löjliga inlägg får ju en att häpna.

Detta handlar inte om att de lämnar MODO. Jag hävdar att detta är negativt för ALLA juniorer OAVSETT vilken klubb de spelar juniorhockey i. Spelarna hinner inte mogna förrän de kastas in i hetluften, ofta som någon sorts utfyllnad i de allsvenska lagen. Där hamnar de helt plötsligt i en helt annan situation och omställningen blir ofta (inte alltid) för stor vilket gör att de inte får samma utveckling i sitt spel som om de stannat i juniorlagen.

NuMountain: Har han försökt omvända mig? Martin, som är en av de få modoiter som har någorlunda vettiga åsikter, har en helt annan infallsvinkel i sitt inlägg än t ex poffa. Martin anser att det inte behöver vara hela världen om några juniorer lämnar Modo till förmån för sin moderklubb, medan poffa anser det vara Hemskt Mycket Hemskt att de väljer att utvecklas och spela allsvensk hockey med moderklubben istället för att fortsätta inom Modos juniorverksamhet. Skitsnacket om att deras utveckling på något sätt skulle hämmas av att de får spela hockey på högre nivå tvivlar jag på att ens poffa själv tror på. Det som gör ont för honom är att de väljer bort Modo.

Sv: Presskonferens kommande vecka eller inte
MartinSedin:

Räkna inte med någon presskonferens på Veckefjärden. Däremot kanske man håller till på Brux eller något sådant och presenterar ett NHL-proffs. Möjligtvis två. Men att man skulle presentera tre stycken. Det tror jag inte på.

MartinSedin: Japp. Det ska bli väldigt intressant och se vilka spelare man värvar för att ersätta förlusterna och vilka 86:or och 87:or som kommer att utmärka sig mer än andra nästa säsong.
Låt oss dessutom hoppas på att kanske någon av dessa får chansen redan i år att hoppa in i någon a-lagsmatch...
Kanske Hellström eller Lill-Enström?

Presskonferens kommande vecka eller inte
Imorgon avslutas VM och frågan man ställer sig är om då Ulf Eklund ska få rätt. Ända sedan säsongen slutade så har Mr Bengt H och Peter B varit tysta och diverse NHL proffs har svarat svävande på frågor om kommande säsong.

Vad tror ni om nästa vecka? Är det bara vi som drömmer oss bort eller kommer MODO att hålla presskonferens på Veckefjärdens GK?

MartinSedin: Varför försöker ni omvända djuristen. Hon skiter ju i vad ni tycker.

Lulekickan: Here we go again.Vem inbillar sig att MODOs juniorverksamhet är bäst i världen? Själv har jag aldrig påstått något sådant.

Jag vet att populäriteten för hockeygymnasiet i Övik har sjunkit men det beror på flera orsaker. Numera så har nästan varje ort ett eget alternativ då det gäller hockeygymnasier, detta fanns inte för några år sedan.

Jag håller med Wewillwintoday och anser att detta behöver inte vara negativt för MODO(att så många försvinner i år). Detta kommer att innebära att MODOs 86or redan kommande säsong kommer att få framträdande roller i J20 laget.

NuMountain: Hmm? Jag är visst lite sexistisk. Hanpungar syftar jag på såklart.

Frisco: Jag tar på mig det. Det sägs att en Islandshäst som en gång varit utanför Island aldrig får komma tillbaks igen. Man vet aldrig vad den pungen innehåller. Men jag är av den meningen att en pung är formbar och hittar man en bra så gäller det att utveckla den så gott det går.

Sv: Läktarsång
ModoAnte: Mitt tips blir 0-1. Alla målen av Elfmeter.

Frisco: tror själv att svenning kommer att göra mål hoppas giffana kan stoppa kennedy.

NuMountain: Ähhh Ni Sååållleftteåeeeååååååfffäääännsss tilll MÅÅÅÅÅDÅÅÅåååddådå begrippper inggggääät. PUNGGÄÄÄNN äärrr full aavvv föördigggproduceradeee vaaaaarelswsesserrrr.

ModoAnte: Runt 15.20 i morgon vet vi hur mycket bättre Markan är än Garba.

Frisco: Förvänta dig inget svar som en vettig människa skulle förstå. Djuridiken är pinsam.

Frisco: Han sänkte Aik med sitt 2-1 mål och kommer att vara ett ständigt hot mot hammarby försvaret.

ModoAnte: Jag tror att du ska vara nöjd med en tvåmålsförlust. Hoppas han är bättre än sina meriter den där Garba, 1 landskamp för Nigeria och spelat i Haugesund i Norge.

poffa:

Okej, ursäkta.

"...så att Hammarby får IN lite mer mål än så."

Frisco: Om giffarna klara oavgort mot hammarby så e jag nöjd.

knaskamilla:

"..så att Hammarby får inte lite mer mål än så?"

Come again?

poffa:

Jag kanske skulle åka dit i alla fall, så att Hammarby får inte lite mer mål än så?

Lulekickan: Jag menade mig själv.

NuMountain: På vilket sätt skulle jag ha gjort bort mig? Att juniorer vantrivts och ansett sig illa behandlade av Modo är välkänt, fast tydligen inte bland MooDooister som inbillar sig att deras juniorverksamhet är bästigast i världen. Tror ni det är en slump att Modos popularitet bland de som söker hockeygym har minskat avsevärt de senaste åren?

Frisco:

Ärligt tror jag att det bli oavgjort 1-1 i morgon. Kennedy för Bajen och Garba för Sundsvall.

Frisco: tror att planen är ok nättre än förra säsongen har en känsla att det blir långa bollar på garba för giffarnas del.

ModoAnte: 2-1 mot AIK och 1-1 mot Malmö är helt ok. Undrar om planen är spelbar eller om det fortfarande är långa bollar ala Dala Dahlkvist som gäller?

Frisco: Jo det har inte gå något vidare mo bajen men dom är obesegrade på hemmaplan den här säsongen.

Frisco: Det är lika dant varje gång. Först gör man bort sig och sedan försöker man rädda ansiktet genom att sarkasmer och okväden. Det är nog bäst att man går och får tandställningen åtdragen.

ModoAnte: Vi får väl se.

De senaste årens matcher mot Sundsvall.

Bajens siffor: 15 11 0 4 31-12 33
Sundsvalls siffror således: 15 matcher 4 vinster, 0 oavgjorda och 11 förluster.

De 3 sensaste årens matcher lagen emellan i Sundsvall:
21/9-02 GIF Sundsvall-Hammarby 1-4 (1-2)

27/10-01 GIF Sundsvall-Hammarby 1-0 (1-0) (Bajen redan klara Svenska Mästare)

4/11-00 GIF Sundsvall-Hammarby 0-2 (0-1)

Frisco: du får se imorgon vad det är tro mig.

ModoAnte: GIFmål? Låter som nåt de har i korvmojjen utanför IP.

Lulekickan: Du är fånigare än nånsin. Pinsamt fånig.

Frisco: hoppas på en bra match och fint väder och många gifmål

Frisco: Jag vet inte om ni med "hon" menar mig och vad ni menar att jag ska svara på. Om det är varför juniorer vantrivts hos PUNG Hockey beror det på att flera av dem känt sig illa behandlade och menat att PUNG Hockey inte håller vad de lovat. Lägg därtill att Dövik inte är världens skojsigaste stad och det är lätt att förstå att de drabbas av hemlängtan.

NuMountain: Menar du att hon förr gjort samma sak?

« · 281015 · »