1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 496973 inlägg · 4178 ämnen
« · 290611 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Match fem i SC
poffa: Tror inte det finns någon prestanda att dra ner, snarare handlar det väl om olika stadier av förvirring. Ungefär som efter en första genomlyssning av St. Anger.

Paddan:

Menar du att mat drar ner din prestanda? Obra, skulle man kunna säga.

Var tydligen ingen bra idé att käka, hockeyordspråken blev ju bara sämre och sämre. Trodde inte det var möjligt...

Hmm, "Även en blind domare kan hitta en utvisning"...

Ett lätt modifierat ryskt ordspråk: "I hockeymatcher finns ingen vänskap."

Eller... "Man ska inte värva hockeyspelare i finlandsfärjebaren"

Lulekickan: Den som gapar efter elitserieplats mister ofta hela laget.

Albert Hall: Bättre ett försvar fullt av hål än Salo i mål.

Albert Hall:

Antecknat...Tackar.

poffa: Bättre ett mål framåt än två i baken.

Paddan:

Betalning kommer i HS-poäng...

poffa: Ok, ska försöka att tillgodose ditt behov!
Skickar räkning senare.
Hmm, sånt här skapande gör tydligen att man blir hungrig.

Paddan:

Mer, jag vill ha mer. Jag samlar just nu på hög.

Paddan: he he..så sant

poffa: Inkräktar på denna tråd med lite hockeyordspråk:
"Liten Enström stjälper ofta stor forward"
"Egen arena är guld värd" eller kanske snarare "En hemvändande Foppa är guld värd".

Frisco:

Möjligt? Ja. Troligt? Vet inte. Beror lite på om man kan skaka av sig det här. Men vinner ankorna match sex så tror jag det är fördel Anaheim. Och att de kan vinna match sex har jag inga tvivel om. De är ett helt annat lag hemma och de har ju inget att förlora.

Sv: Foppa..
Robert P: He he, det där var ju ett sätt att se på saken

Robert P: Nej, det e sant. Jag hoppas MoDo får samma publikstöd som de hade för några år sedan, och om Foppa kommer kan jag ju lova att det kommer bli väldigt mycke folk, hela elitserien kommer att bli ännu hetare

Frölunda85:

Men tänk om Foppa blir ÄNNU bättre i NHL nästa säsong då? Då kan han ju absolut inte åka hem till nästnästa säsong eftersom han då är ännu mer för bra för Elitserien?

Och tänk om Modo inte blir bra nästa säsong och får ett ÄNNU sämre snitt?! Då är det ju dödsdömt.

MartinS: Klart det blir bättre för hela elitserien om Foppa kommer,han e ju som sagt kung. Men frågan e ju om det blir bättre för Foppa..

Själv tror jag att han spelar i NHL något år till, sedan åker han hem till Sverige och spelar i elitserien, och blir tillgänglig för Tre Kronor nästan hela tiden.
Dessutom har han ju sagt innan att hela Modo gänget vill spela tillsammans..Näslund osv..

Frölunda85:

Jag misstänker att Foppa för spela inför ganska stor publik om han kommer hem.
Det finns inte någon specialregel som säger att Modo måste ha samma snitt nästa säsong som man hade den senaste säsongen.

Gretzky spelade i NHL när han var för bra för NHL. Alltså borde Foppa kunna få spela i Elitserien trots att han är för bra och egentligen borde diskas från spel här.

Frölunda85: Så du tror inte det blir bättre om han kommer hem?

Robert P: Nej då, han kommer ju tillbaka sedan.
Själv har man ju delade meningar om han ska spela i NHL eller Ö-vik. Jag vill gärna ha hem honom till Sverige och se honom spela i elitserien, han e ju bäst!Men samtidigt tycker jag att han e för bra för elitserien, dessutom måste jag faktiskt säga att publiksnittet i Ö-vik har varit dåligt iår, Foppa förtjänar bättre än så, han förtjänar det bästa. Det måste va hett när han kommer hem.

Robert P:

Jaru. Den där Foppa, det är en riktig buse...

Frölunda85:

Finns det nåt som förbjuder Foppa att vara i USA under delar av sin ledighet?
Isåfall bryter han mot reglerna enligt länktipset.

poffa: Nehe, han e ju i Sverige nu, han har ju sommarlov

Sv: Ny arena
poffa: Låter ju riktigt intressant det där. Skulle ju kunna betyda att det blir möjligt att fira sin trettifem...jag menar...artonde födelsedag i en ny arena.

Det är väl bara att hoppas att det blir "swim" och inte "sink" för den nya arenan nere vid Framnäskajen.

poffa: >>>Vem sa att NHL var tråkigt?

Jag. Men även en fotbollsmatch kan ju sluta 0-0 så det finns ju alltid små undantag. EN match kan inte ändra min uppfattning om de senaste 30 åren.

2 raka för laget från Ankdammen. Är det möjligt Poffa?

poffa:

NJ vinner med 6-3. Påhlsson gör ett mål och är bland de bästa i Anaheim.

Match fem i SC
Vem sa att NHL var tråkigt? 2-2 efter första perioden, frejdigt spel, tufft och hårt, snygga mål och en härlig stämning.

Allt av den tråkiga stämpeln som denna serie fått i de tidigare matcherna är som borta.

Samme har spelat bra och får (som vanligt) beröm av kommentatorerna. Tuffe-Uffe Samuelsson är en av bisittarna i natt och han sköter sig mycket bra. Roligt då han efter en tuff tackling som renderade utvisning tyckte att det var tveksamt.

"- Han bröt ju inte riktigt nacken, så så farligt var det ju inte. Höhö..."

Sv: Ny arena
Paddan:

Enligt detta hoppas man ha arenan klar till augusti 2005.

Tydligen räknar man med att kunna presentera det slutgiltiga förslaget i september.

Sv: Pirro hoppas...
Paddan:

St. Wernblom hade nog blivit en härlig platta. St Anger är iofs inte dålig heller, som platta i alla fall.

Gonatt med dig. Själv skall man sitta uppe för att se om Samme och hans ankkompisar kan rubba Albelin och de övriga smådjävlarna i match fem.

poffa: Låter som en riktigt intreessant topplista.

Nej, nu kanske det är dags att se till så att man får någon sömn så man orkar vara arbetssökande även veckans sista vardag.

För övrigt undrar jag varför det bara är vissa spelare som får skivalbum uppkallade efter sig? Hade ju velat se en St. Wernblom...

Paddan:

Två till att lägga till listan. Skall nog banne mig skapa en liten hockeyordspråkstopplista.

poffa: Hmm, tror jag snubblade över ett hockeyordspråk:
"När Wilde passar står pucken stilla", alternativt "När Wilde rensar sitter du illa till"

"...på sin vakt han är och jobbar..."

Jäklarns tryckfelsnisse som alltid är där och ställer till det.

Paddan:

Han får väl komma på någon bra anledning. Kanske han kan anlita kompetenspoolen? Så många smarta hjärnor på ett och samma ställe borde ju kunna räkna ut något.

Annars får han väl vara på sin vakt så han är och jobbar. Som det gamla hockeyordspråket lyder: "Det finns tillfällen då Lars Jansson lämnar hemmet och går på stadens gator som en vanlig man."

På tal om hockeyordspråk, här är några som INTE passar in på Lars Jansson:

1. Då Lars Jansson rör sig står blixten stilla.
2. Lars Jansson är hård mot de hårda.
3. Lars Jansson har tio tigrars styrka.

poffa: Tror du inte det skulle se lite väl misstänkt ut ifall han skulle smyga runt vid båset med en ask Ferrari-godisar i högsta hugg mitt under pågående match?

Paddan:

Skall vi be vår gemensamme vän göra ett försök och hoppas på att så blir fallet eller?

poffa: Hmm, om han tappar en ask Ferrari-godisar på Lars Jansson, vad händer då? Anses båda vara otjänliga?

Paddan:

Jag hoppas ju att han skall "råka" tappa en hel ask med ferrari-godisar i backen så att den "anses" som otjänlig. Men ännu så har det inte blivit så.

Pirro gravid? Ja, undrens tid är inte förbi. Hoppas han föder en back och ett par forwards.

poffa: Hade ju hoppats på lite översända varuprover och sånt, men nejdå...hmm, är det verkligen så man behandlar en kompetenspoolare. Jaja, det är tydligen skadligt att jobba. ;)

Förresten, jag blev lite ställd av rubriken i den där artikeln som trådrubriken hänvisar till. Trodde ett tag att Pirro var gravid...

Paddan:

Nä, tyvärr så har han inte gjort det. Man hade ju hoppats på det men det kanske kommer.

Lekfarbror är jag inte. Själva tävlingarna kan någon annan få sätta ihop. Men jag kan stå för lite priser om det är så. Sponsring från eventuella företag kan förekomma.

poffa: Ojdå, så du har alltså tagit på dig ansvaret som lekfarbror sedan Björn VII beslutade sig för att försöka öka kvaliteten på inläggen på modohockey.se:s forum.

Antar att Sahlander redan sponsrar tävlingarna med något sånt som han sopat upp från golvet.

Paddan:

Tyvärr inte, men sköter du dig kan du ta din pluspoäng och lösa in dem hos mig på hockeymatcherna. 25 poäng ger en korv med bröd t ex. Fullständig poängtillvara-tabell kommer presneteras i min presentation då vi närmar oss säsongen. Där kommer man även att kunna se hur många poäng man har.

Eventuella tävlingar här på HS kan komma att sponsras med sådana poäng.

poffa: Wow, tackar, är det såna där poäng som det går att handla för på Konsum?

Paddan:

3 pluspoäng + 1 stilpoäng för att du hade intentionen att svara som en fråga.

poffa: Jäklar, trodde jag skulle bli först med det där :(
Han den där John Elway är väl en trevlig kille, antar jag.

poffa: ...och för tiotusenkronorsfrågan frågar jag dig: Vem är denne "another noted passer"? ;)

Förresten, pluspoäng till den som kan vem den andre "noted passer" är.

Paddan:

"Ornskoldsvikians must be going berserk. Their dynamic duo has 68 goals and 119 assists. How about a best-puck team?
Eat your hearts out, Canadians and Czechs."

"Forsberg is Amadeus on Ice."

"Forsberg is Magic Johnson on skates. He's more impressive in a sweater than Lana Turner. He's more beloved in Sweden than King Carl XVI Gustaf (but that's because he's had a better year ... and career). And he's the greatest athlete in Denver since another noted passer."

Om jag fick chansen skulle jag nog gärna bli vän med honom. Han verkar vara en sympatisk person...:)

« · 290611 · »