1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 497653 inlägg · 4179 ämnen
« · 305631 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: DIF - MODO
knaskamilla: Det gladde jag mig åt också tills nån påminde mig om en viss finalmatch i Gavlerinken.

Kan vi glädja oss åt att vi i alla fall inte ledde med 4-0 och förlorade med 5-4?

Sv: MoDo - Timrå
Paddan: Jag vet vad det är.

zoonen.com/artikel.asp?oid=2690
Grodor och paddor
- inget man ska kyssa i onödan!
En sak kan man vara helt säker på! Om man kysser en groda eller en padda, så blir det varken prins eller prinsessa av den. Däremot kan den kyssande parten drabbas av ganska stora obehag, eftersom de här djuren är försedda med mer eller mindre giftigt hudsekret.

Paddan: Kom just hem, och fick milt sagt en chock. Visserligen är spelare borta, men vad i hela ******. 5-0?

Timrå hemma känns djääääääävligt svårt nu.

Salle: Eeh, hur var det nu man skulle göra inför matchen på torsdag? Var det bryta igen och komma ihop?

Kan hela MoDo ha drabbats av någon kollektiv attack av ledgångsreumatism lagom till matchen ikväll, eller är det min huvudvärk som gör att jag känner mig lite lätt irriterad.

knaskamilla: Det stod nåt sånt nånstans (ÖA tror jag)... Och Hakaana säger dom inget om alls. Hoppas inte han blir borta halva säsongen som han var ifjol. Och då menar jag från spel i NHL med farmarlga.

Sv: MODO sämst?
shinzawai:

Det här är ett lag som defintivt kommer ta sig till slutspel och förmodligen kommer placera sig på elitseriens övre halva. Jag tror däremot att det kommer ta ytterligare några omgångar innan man kommer igång tack vare sena värvningar och skadeproblem.
Nästa match på torsdag!

scim: Kommer inte på något lämpligt trotsigt NR22-inspirerat att skriva, så jag får väl försöka foga mig in i ledet efter att ha tagit en lämplig dos elchocker.

Tror att vi ska be om att få spela nästa match PÅ Globen, då borde det väl kunna bli lite bättre resultat.

scim: Dåligt målskytte uppenbarligen målvaktsspelet är väll inte det bästa heller

scim: Problemet är (iaf för mig) är att man har för uppskruvade förväntningar.. Jag vill inte acceptera 3 raka förluster mot lag som spelar ganska dåligt (lule, frölunda och nu dif).. hur ska det då gå när de spelar bra?

Hoppas Hasse håller måttet och att Enström/Haakana tillfrisknar kvickt. De behövs!

modoante:

Jag skulle säga att det är spelet som inte stämmer, men det är bara en gissning.

Alla:

Nu ser vi framåt istället. Därför tar jag och säger godnatt och hej på ett tag. Åter på torsdag.

100% vs 76,2%

In med Poffa i målet.

modoante:

Ja vad kan det vara?

(34 skott, 0 mål)

Salle:

Enström är väl inte klar förrän efter novemberuppehållet, va?

scim: jag tror på mitt lag men nåt är det ju som inte stämmer.

Poffa och Paddan:

Just sådana inlägg kommer inte tolereras i framtiden, se det som en varning.

BJURLING ÄR GUD (banderoll i Björknäshallen i Boden år 2001)

Paddan:

Hörredu ja kan fakktsiisst såga jela lapphedinhålliplånboeknmanne mer än däjj om ja fakktisssxt villmen ja ha redan slenngt ut datornjävveln på den skånnska sletten och ser aldrimer åt fanskapte ijänn..i alla fall int til på tosdag.

Och hör sen!

MoDo - Timrå
Töm och glöm!

Det skall bli kul att få se Hasse i MoDo-tröja igen. Hoppas att MoDo kan ställa de idag frånvarande (icke Enström & Hakaana) spelarna på isen bara för det lär vi behöva för Timrå är starka.

modoante:

Tro på ditt lag.

scim: Hakkana är inte ju inte så smal men en så där 30 spelare borde man få ställa upp med ;)

Paddan:

Å ta tebax Weinis för han e ju så söööööööt...

Qjamis...

Poffa: Lintner skulle inte klara sig i Modo utan Jansson.

modoante:

5-0 slut, Modo förlorade en jämn match stort.

scim: Det mäktes inte ikväll.

Björn VII: Ja tykk d e daks å sparka den där Pirre nu, han ha vari för länge i kluben, åså ska vi tjöpa in nån suupermålis, typ Petter Rönnkvist, fö han ä ju bra ha ja hört!!!!!!!1

Nenne:

Jansson, byt Jansson mot Lintner. Eller byt Jansson mot vilken back som helst. Jag kan ta en back läsk.

shinzawai: pinsamt modo så jävla dåligt ursäkta språket men man kan kräva mer än så här.

Nenne:

Ja Modo som har en så smal trupp.

shinzawai:

Kom tillbaka tillverkligheten, detta är omgång 9, vi har ett bra lag. Vi möter Timrå på torsdag.

Jag tycker faktiskt inte att Lintner är så bra. Skall vi ha en forward så vill jag inte ha en så defensiv forward. (Fan Damgaard, jag har ju dig i dreamteam.)

scim: Ja det är det som är problemet, kan dom inte utöka truppen.

Salle:

Tove finttrar mer sympatiskt än Butthead dessutom. :-)

Frisco:

För att det är MODO det handlar om. Hade det varit någonting annat än MODO som de "pratat" om så hade jag stängt av och gått och knypplat något istället.

Kom igen Jeppe. Spöa den där jävla Kristoffersson.

Poffa: Mmm.. Hur brukar det gå mot TIK? Ska va om den där junismålisen står i så fall.

Jaha nu gör Lintner-djäveln ett hat trick också..

Tror faktist att vi får däng av både TIK och HV framöver.. Enligt mina beräkningar är vi 7:a efter denna omgång, och efter de två förlusterna ligger vi riktigt riktigt pyrt till..

Hoppas iaf att Damgaard käkar upp Kristoffersson i det nuvarande slagsmålet.

Härligt Damgaard, slå han bara...

*suck*

Nenne:

Vilken av våra backar vill du byta honom mot?

Björn VII: Då var dom partiska men dom refererade ju spelet åtminstone...

Björn VII: Jag tycker att kommentatorerna är jättetrevliga och omtänksamma. De försöker verkligen att stryka över DIFs del i den här segern.

scim: Ja han skulle vi haft kvar. (suck)

scim:

Kommentatorskan tycker Lintner är jätteduttig

scim:

Köp Lintner!

Poffa: Varför inte sluta lyssna då?

Björn VII:

5-0 till DIF. Lintners tredje. Riksmans första tabbe för kvällen.

Alla:

Jag tycker att det är bra att man har något att störa sig på förutom att MoDo förlorar. Det blir roligare så. Fast tänk vad roligt Leksingarna som lyssnar på deras match via datorn ska ha - det går bra för deras lag, OCH de får lyssna på skojiga kommentater...

Björn VII:

Heja Lintner.

Poffa:

Nej, det var samma arenas tidigare radarpar Beavis & Butthead, inget att diskutera där. Nu är Butthead borta och Beavis har hållit sig betydligt mycket mer i skinnet denna afton.

Acceptera nu förlusten tack vare alla de förlåtande dragen hos Tove, vet jag.

shinzawai:

Bryt ihop och kom igen nu. Vi spöar Timrå i länsderbyt på torsdag istället. Då kommer det kännas mycket bättre.

Dessutom saknar vi spelare som Salomonsson, Haakana, Enström och Hasse Jonsson.

Poffa: Jag håller med... Och jag har lyssnat på webradion i tre års tid

Poffa:

Jag är beredd att hålla med, fast jag tror jag överdriver.

« · 305631 · »