1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 498283 inlägg · 4180 ämnen
« · 309844 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tisdag - Torsdag - Lördag
Poffa:

Oj. Varifrån kommer det ryktet? Jag har hört att coachen sa "men då borde ni (du) nog inte spela mer!", varpå personerna (personen) med det senare upptäckta diskbråcket svarade "äh, det går bra...".

knaskamilla:

Jag tror att det berodde på en allt för sträng coach. Rykten säger att när dessa personer (den personen) kom i paus och sa att de (denne) hade ont så var svaret "Ut och spela!!".

Poffa:

Nej, det var faktiskt imponerande gjort av dessa personer (den personen). Det var ju inte utan att man led med dessa personer (den personen) när man hörde om diskbråcket efteråt - men envist och dumt var det ju i vilket fall som helst.

knaskamilla:

Man kan ju inte förringa den insats dessa personer (den personen) gjorde. För att inte tala om vilken enorm lagkänsla dessa personer (den personen) måtte ha.

Frisco:

Vad är det för publik du ska dricka?

Poffa:

Jo, men det säger ju mest saker om dessa personers (den personens) dumhet och envishet i kombination.

Frisco:

Dragit sig ur på grund av träningsvärk. Patetiskt. Jag vet de som stått i mål trots att de hade diskbråck.

Tisdag - Torsdag - Lördag
Ser fram emot två härliga matcher i Kempis på torsdag och lördag. Buss från Syd kommer upp till dessa matcher vilket innebär mer tryck än vanligt i Kempis. I höst har det varit bättre drag än vid starten på förra säsongen.

På fredag 18.00 är det match mellan The Reds och The Reds Syd i MoDohallen. Tackade nej till inbjudan pga. träningsvärk från matchen för två år sen. Men visst ska vi dricka publik då?

Men först ska vi visst upp till Konsumgaraget och ta tre poäng av inavelslaget.

Sv: Poängjakt SportSnackare!
Salle:

Vad? Är JAG inte snäll? Nu har du nog läst något fel igen...

Poffa:

Det var ju tråkigt att jag inte fick någon skjuts till junishockeyn när jag var i Sundsvall... ;P

Sv: J-20
Björn VII: Jag hatar rykten - nattinatti&sovgottpåresjälv och även ni andra också för den delen.ZZZZzzzzzZZZZZZzzzZZZZZZZäta - knävelborrarnas kung ZZZzzzZZZZzzzZZZZ

mike:

Hmm...jovisst kommer det att bli svårt att kapa åt sig ett stycke rampljus under de närmaste åren av MoDo-supporterskap, så det gäller att skapa sig en unik profil. Prognosen ser ju i det närmaste ut som att vi kommer att ha en tillväxt i supporterskaran i klass med bakterietillväxten hos ett genomsnittligt korvbods- f'låt skithusdörrhandtag i någon sån där medelpadsk hall.

Go'natt på dig och vårda relationen med NuMo som det ryktas om både till h-höger och vänster...

Björn VII: Jo du skulle nog säkert kunna göra allt för att få stå i ramljuset under en kortare period av ditt tråkiga modo-liv. Förrseten så skrev jag häromdagarna en liten krönika inne på tik031:s hemsida alltså om just detta med dokusopor! Percys pågar tycker jag är ett lysande exempel på hur korkad man igenkligen kan vara för att ens komma på tanken till att producera en sådan usel dokusopa.

Och jag vidhåller även att de flesta av deltagarna i dessa serier ger ett korkat intryck och strävan efter att få stå i rampljuset har inga gränser. Men det är klart de får ju kränga grogg nästan ett halvår efteråt mot skapligt pröjs.

(Angående din nakenhet så tycker jag det räcker med den patetiske Jan Banan i toppsåpan Farmen.)

Annars så är väl Farmen en utav de bättre produktionerna som är igång för tillfället. Jamenar vilken förnedring utav golvmoppen fick inte Jan Banan i tvekampen sist. "Res dig upp och bete dig som en man" Men som lång-janne sa innan han fick lämna in; "Har ingen lyckats knäckt mig psykiskt under mina 52 år hittills så lär inte dessa människor heller lyckas." Jajasäjdådä ja, Där ligger Janne banan på det stampade jordgolvet och blir totalt förnedrad inför omvärldens alla lystna ögon. Snacka om korkad människa! Men som sagt så får ju även han kränga grogg gratis i minst ett halvår efter såpans slut!

mike:

Gott hemmastannande, själv tänkte jag göra som du senast: utnyttja rinksite-vinst och förlusta mig med livehockey, för mig blir dock skillnaden att det blir resultat-tavlan som förkunnar ett allt mer avslaget gläfsande från Medelpad.

Ska se om man inte kan få gå och bli TV-stjärna också, vad säger du om en type-casting på mig som:

"Den nyanserade och smått disträ-e MoDo-supportern med två ögon"?

(Nakenhet vid önskemål)

Björn VII: Ska jag vara ärlig och det brukar jag ju för det mesta vara. Jag känner mig faktiskt mer vild än tam för tillfället. Undrar vad det beror på? Fast på torsdag så blir jag hemma, jag orkar inte med att sitta fast i bilköerna i timmar. Vi får väl se vem som har dresserat vem när tjockholmarna har sjungit på sista versen!

Poffa: Ännu har inte snön kommit till oss.Men den lär nog komma.

Björn VII:

Ähh, jag nöjer mig med att Werner gör ett mål mer än vad Timrå gör.

Poffa:

Jaja, huvudsaken är att det blir ett hat-trick mot de numera dresserade på torsdag, minst.

Björn VII:

Torsdag? Jag hoppas de kommer redan på tisdag mot de insnöade norrbottningarna. Sedan kan han få göra 206 0ch 207 mot Timrå.

Frisco:

Vi väntar dock fortfarande på stora strut-testen på Kempis målburar, kan man få beställa Werners #203, alt: #204, 205...till på torsdag kväll?

Sv: ZZZ-tråd
Z Z Z z zzzzzzzzZ z zZ zzzzzzzzz
[bild]www.sportforum.se/images/frisco/28.gif[/bild]

AudibleGiraffe: Det kanske dyker upp nån mer här , vem vet?:-)

Frisco: Härlig seger! Tackar för bilden. Tog du fler? :)

Sv: Text-tv 371
Poffa:

Skönt!

Sv: Text-tv 371
Lumber Jack:

Nu är han uppsatta för det enda rätta laget i alla fall.

Text-tv 371
Jag vet inte om ni uppfattade den STORA skandal som utspelades på Text-tv idag, men av en tillfällighet har jag kommit över ett elektroniskt brev som letat sig genom koppartråden.

Ordnung!
Här sitter man i godan ro och går igenom de vanligtvis
så eminenta resultatsidorna. Döm om min förvåning när
jag kommer till sidan 371 får se denna skymf mot en av
elitseriens stösta lirare - Andreas Salomonsson. Han står
där som en representant för det lag som har den absolut
fulaste färgkombibation av alla, nämligen Håkan "gnällspiken"
Loobs Färjestad. Jag behöver väl inte beskriva den känsla
av illamående som slog mig, usch.

Nu hoppas jag att NI omedelbart återför Salle till den
underbara klubb han tillhör!

Tack på förhand

Frisco:

Tycker Wernblom ser lite klen ut, magsjuka?

Frisco: Här är en liten bild tagen ca 0,1 sekund före MoDo gör 4-1.
[bild]www.frisco.se/hs/j20.jpg[/bild]

Frisco: Hemma igen efter en HV-slakt. 7-2 i mål och 40-26 i skott till MoDo.

MoDo Hockeys laguppställning idagens match kl 16.00 i Kempehallen mot HV71.

--------------------------------------------------------------------------------

15. ÖHMAN, Robert
Goalkeepers 1. WESTLUND, Jonas

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 41. HEDMAN, Oscar 38. LUNDSTEN, Gary
19. BROMAN, Erik 46. BYLIN, Andreas 12. GREEN, Morten

2nd Line 8. BERG, Daniel 32. VIKLUND, Tobias
26. HÅKANSSON, Sebastian 39. HELLSTRÖM, Mattias 22. ENSTRÖM, Tommy

3rd Line 4. ROSENQVIST, Marcus 31. HANSSON, Emil
37. ALSTERGREN, Oscar 23. EDBLOM, Pär 9. BRANCALION, Mikael

4th Line 34. WARGH, Tommy
28. SJÖLIN, Mikael 24. ANDERSSON, Jesper 10. ÖDMARK, Patrik

knaskamilla:

Om du hade trott att du kanske skulle få skjuts till juniorhockeyn i eftermiddag så kan jag bara meddela att du har försämrat dina chanser avsevärt.

knaskamilla: Du är inge snäll mot mig. Eller är det det du försöker att vara?

Frisco:

Jajust. Det tänkte jag inte på. Bättre än poffa, ja jag är bättre än poffa, bättre än pooooffa...

knaskamilla: Inte bli sur nu, du är ju med bland de 11 !!!! första:-)

Frisco:

Äh...det var väl onödigt?

knaskamilla: Jag fyller i med ställningen i Falcon Rinksite.

Förra omgången
1 westerlind 9 0 3 Brynäs
2 sorkenn 9 0 4 Djurgĺrden
3 frisco 9 0 3 Modo
4 Gurrani 7 0 1 Modo
5 poffa 7 0 3 Modo
6 keken1 6 1 2 Modo
7 Nenne71 6 0 2 Modo
8 knaskamilla 6 0 2 Modo
9 Salle 00 5 0 2 Modo
10 mike66 5 0 2 Timrĺ
11 krullis86 5 0 2 Modo
12 Björn VII 5 0 1 Modo

Sammanlagt
# NAMN RÄTT #X #2 LAG
1 mike66 23 1 8 Timrĺ
2 westerlind 23 0 7 Brynäs
3 sorkenn 22 0 5 Djurgĺrden
4 Nenne71 21 2 7 Modo
5 Gurrani 21 1 5 Modo
6 frisco 20 0 4 Modo
7 Salle 00 19 2 6 Modo
8 keken1 18 3 4 Modo
9 Björn VII 18 0 6 Modo
10 krullis86 17 1 6 Modo
11 knaskamilla 15 0 4 Modo
12 poffa 14 0 6 Modo
13 linkan_71 13 0 5 Timrĺ
14 Dream Team 10 0 3 Timrĺ
15 scim 10 0 2 Modo

1 Martin Sellgren (Hawerchuk) 30 / 25 poäng (6)
2 André Söderholm (Deas) 20 / 9 poäng (7)
3 Björn VII 17 / 17 poäng (8)
4 Knas 17 / 9 poäng (3)
5 Mattias Viberg (scim) 16 / 10 poäng (-1)
6 NuMo 13 / -3 poäng (6)
7 Per Lundgren (poffa) 11 / 11 poäng (6)
8 P-Å Nordquist 11 / 5 poäng (0)
9 Linn Engvall (Kapusta) 10 / 10 poäng (7)
10 Nenne 10 / -1 poäng (7)
11 Morgan Stafrin (Paddan) 9 / 7 poäng (6)
12 Leffe J 9 / 3 poäng (3)
13 R Eriksson ( L. Jack) 9 / -3 poäng (8)
14 Frisco 7 / 7 poäng (4)
15 AudibleGiraffe 5 / -2 poäng (-2)
16 Nikki Axelson 5 / -2 poäng (5)
17 Maud Nordquist 3 / 3 poäng (-1)
18 Peter Sahlander (Salle) 2 / -9 poäng (-2)

Imponerande av Salle att få ihop hela -2, tycker jag...

Sv: HV 71 - MODO Hockey, 18/10 15:00
Nu känns hockeylivet härligt igen. Modo förlorar inte längre. För ett par matcher sedan förlorade vi mot DIF med 5-0 och livet kändes riktigt tungt. Inte trodde jag att jag skulle kunna glädjas åt en 5-0 förlust, men där bedrog jag mig. Hockeylivet leker helt enkelt.

zigge: Jag får väl tacka jag också, dårå !

Paddan: Jag har för mig att ovanstående banner är originalet. Dock har visst Riksman fått en liten hyllning efter dagens match. Det kan han vara värd.

[bild]jm.g.free.fr/smileys/unclassified/prosper.gif[/bild]

zigge: Jäklar, här byts det banners i gästboken oftare än Lärking flöjtar i pipan, och det vill inte säga lite.

Apropå målvakter så såg jag att Arturs Irbe numer tydligen får nöja sig med en plats som burväktare i ECHL. Hmm, dags för dokusåpagänget att börja pröjsa kanske...

Hälge: I Poffa's ställe får jag välan säga TAKKAR!!
O Grattis själv,till LinkPing-pisk.

Det sägs här nu att Green verkligen inte bevisat något i dagens match. Tydligen var han jätteseg i första perioden och rådde sedan för att VF gjorde sitt vinstmål.

Poffa: Man måste väl säga grattis till en poäng. Starkt.

Werner verkar ha vaknat till ordentligt.

Frisco:

Det tar jag som att du vill följa med. Jag hör av mig angående detta under morgondagen.

Poffa: Ring, sms:a eller skriv imorgon:-)

MODO förlorade mot Frölunda i J20 med 3-4. Nu får vi hoppas det går bättre för dem i morgon. DÅ skall jag dit i alla fall.

Poffa: Torsk med 4-3 för J-20.

knaskamilla:

Jag håller på att bygga upp mitt raseri inför innebandymatchen som jag skall spela om en timme. Det är viktigt att vara lite irriterad då man börjar.

Poffa:

Du verkar lite stingslig. Blir du så varje gång vi inte vinner matcher?

52.29 3 - 4 EQ VFHC 22. ÅHSBERG, Daniel
(12. PERSSON, Linus)

« · 309844 · »