1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 498548 inlägg · 4181 ämnen
« · 314404 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kasta matchprogram
mike:

Det handlar om att kunna när det händer. Något som Sanny definitivt inte kan. Han brakade i isen så det dånade om det så fort fighten började. Hade det varit boxning så hade nog publiken ropat "läggmatch!"...

mike: Han låg och sprattlade på rygg som en sköldpadda. Svårt att slåss som en björn då.

JimmyH: Jorå Jimmy jag har suttit och skrattat för mig själv när jag lyssnade på Hockeylive. Om jag själv var domare och dömde i Kempis så skulle jag döma precis som de nu gör. dvs till bortalagets favör.

Förrseten, varför sänkte inte våran Sanny #9 när han äntligen fick chansen? Jag själv skulle aldrig ha tvekat en sekund!

JimmyH: Mitt förslag är tio domare och var sin spelare som gör upp på planen, med eller utan handskar. Ger mig faan på att domarna liks förb. vrider huvudet åt fel håll så fort det händer något.

JimmyH: Fattar du hur cyklopisk du är själv? Hagos beteende idag då? Sanny Lindströms i alla matcher? Znark.

Poffa: Man tar alla möjligheter, vet du...:-)

mike: Ja i cyklopen ska det ju buas så fort den där svanen med #9 inte får med sig en utvisning då han dyker i isen. Då slänger man matchprogrammet... hehe herregud. Det är så härligt varje gång vi vinner där. Lika jobbigt är det då vi förlorar, speciellt senast då svanen flög in 3 mål också. Usch!

Allvarligt talat så håller domarstandarden allmänt för låg klass. De gör väl sitt bästa men de hänger inte med. 2-domarssystem skulle underlätta mycket.

Hälge:

Ser du likheten? Det är för att ni köper domaren så ni tillåts spela fult medans MODO intr får göra något. Bannade slasktrattar...:)

JimmyH: Uppförde dom sig så dåligt dom små cykloperna - skandalen är ett faktum. Hoppas att modoiterna här i gb:n också blir avstängda. Har dom inte kastat matchprogram ikväll så hade dom säkert tänkt göra det. Det är tanken som räknas. Btw så var det säkert den dåliga domaren som fixade segern - vi vinner ju alltid när domaren är helkass och helst på bortaplan dårå.

Poffa: Ähh, det regnade ju matchprogram förra mötet mot oss också, jag tror att ni har gjort det till någon sorts ritual...:-)

scim: Artisteri lönar sig alltid.

JimmyH:

HAHAHA!

JimmyH: Hehe... Skoja du, domaren på vår sida. Hehe... Skoja du.

JimmyH:

Domaren på vår sida hela matchen? Nog ser man dåligt från bortastå i Kempis men så himla illa kan man väl ändå inte se?

Sv: Avgångar och motgångar...
AudibleGiraffe: Jag vet, jag såg samtliga hemmamatcher och ca 15 bortamatcher under förra säsongen... ;) Han blev allt mer anonym ju längre säsongen gick.

Frisco: Hehe... Skoja du, tycker det beklagligt att folk i Ö-vik inte har bättre omdöme än så. När domaren dessutom var på eran sida hela matchen. Ofattbart.

JimmyH:

Ja, ge alla som inte träffade domaren böter. De som träffade borde dock få medalj.

JimmyH: Kom till mig nästa gång du är i Kempis kan du få en tjuga till ett eget matchprogram.

bobbe: Han verkar ju ändå ha fått fortsatt förtroende och spelade ju nästan hela säsongen i första kedjan....

Kasta matchprogram
Visst var domaren pinsamt dålig men pinsammast är ändå publiken i Ö-vik som slänger matchprogram på isen mitt under pågående spel. Detta måste det bli böter på.

AudibleGiraffe: Mjo, förvisso hade han ganska hög poängproduktion, men skenet bedrar faktiskt i det fallet. Han spelade mycket med Eklund och Felsner, som var en mycket tacksam omgivning för Gästrins poängplockande. Första halvan av serien gjorde han mycket poäng, när EFG-kedjan fungerade, men när bl.a. Felsner blev skadad blev det inte mycket uträttat för Gästrin under andra halvan av serien...

bobbe: Han hade ju nästbäst poängproduktion och lirade för det mesta i förstafemman i Linköping. Så nytändning var väl att ta i?

knaskamilla, Poffa och Salle:

Ifjol påbörjades en period med praktusla (med nutidens mått)publiksiffror under just den här perioden och det var åtta matcher i sträck under 4000, sedan att det är en lördagsmatch brukar vara en ganska bra faktor för att det åtminstone ska kunna sega sig upp över 4000. Det tror jag iaf, men det skulle ju aldrig skada med lite fler forza-Leksand-alltid-mentalitet i Övik (tja, applicerat på rätt lag alltså).

Poffa: Nog tog Gästrin i när han spelade och var en hyfsad elitseriecenter under fjolåret, men någon stjärna eller snabbskrinnare är han ju knappast. Jag trodde att han skulle få en nytändning i Modo, men det verkar ju inte så?

Så, då ska man alltså försöka experta sig över en match som man osett idag, det är ju det som brukar vara kärnan i den här tillvaron, men nä: jag låter nog bli och skriver något helt annat istället.

Ifjol fanns det åtminstone en grupp spelare i MoDo som gärna ställde upp i intervjuer under hösten och förklarade varför det bara handlade om hårt jobb för att spelet och resultaten skulle börja ramla in och att man minsann hade förtroende för den dåvarande tränaren. Dagen efter att tränaren hade sparkats var det två spelare som uttryckte någon form av förvåning över beslutet.

Det vill jag inte se i år och spelare som i år uttrycker sig positivt om lagets spel och val av taktik har ett ansvar när de gör det, ta det ansvaret är allt jag begär. Har en majoritet av spelarna förtroende för vad man gör spelar appselut ingenting av diverse supportrars oro någon roll och jag är alltså fortfarande helt lugn.

Gör mig nu ännu lugnare på lördag med en stabil 3-poängare, tack.

Så, då ska man väl bara säga att det går att se på usel hockey i en trevlig omgivning med mycket folk och det går att se på usel hockey i en halvtom hall också.

Poffa: Vi har haft Lind och någon som heter Eriksson. Usch !!

Hälge:

Amen... Danielsson passerade alla gränser. Han var höstens verkliga lågvattenmärke i Kempis och det vill inte säga lite med tanke på att vi haft besök av höjdhopparen från Gävle och Anderssonskans Thomas.

Poffa:

Ja, det har du verkligen rätt i.

Leksand sämre än oss i PP! Jihoo.

knaskamilla:

Ensam är stark. Och jag är både envis, tjurig och dålig förlorare så nog lär han få kämpa för att klara av det.

Poffa: Vad gäller domarna, så verkar dom hålla en riktigt dålig nivå den här säsongen.

Poffa:

Äh, du är ju bara en.

knaskamilla:

Klarar han inte av att hålla ordning på spelarna på isen hur skulle han då kunna hålla reda på H Höger?

Salle:

Jaha, du menar att Danielsson ska se till så att det blir tyst på H Höger i framtiden, eller?

Poffa:

Ja, SSK är ju inte direkt något lag som drar folk, till råga på allt (uppepå MoDos usla resultat på sistone och sådär, menar jag).

knaskamilla: Tvärtominlägget gällde Poffa vs Danielsson så klart...

knaskamilla:

Man avslöjar inte sina möjligheter förrän man verkligen behöver dem.

knaskamilla: Fast det snittet kommer sjunka om dom fotrsätter att spela som dom gör

Salle:

Tvärtom hurdå? Att publiksnittet hade varit negativt?

knaskamilla:

Publiksnittet lär väl rasa som en sten nu på lördag. Blir det 3700 så är jag nöjd.

Poffa:

Det ska bli intressant att se, och: varför har du inte utnyttjat resurserna tidigare??

knaskamilla: Jag skulle blivit mycket lyckligare om det varit tvärtom...

Jag kom på något positivt hittills den här säsongen: publiksnittet!

knaskamilla:

Min vän det är mycket som du inte vet om mig. Jag har oanade resurser då det gäller hockey och domartillsättningen...

Frisco:

På tal om filmen - idag hörde jag poffa lova Danielsson att han aldrig mer skulle få döma i Kempis. Jag undrar hur jag kan ha missat att han har sådan makt, jag har ju ändå känt honom i några år vid det här laget...

Frisco:

LOL!!!

JK:

Jättechock... Men med tanke på att han inte är ens i närheten av sig själv från i fjol så är jag förvånad. Det är säkert du också, för hade du trott att han skulle vara så här dålig så är du förmodligen synsk.

Sv: Poängjakt SportSnackare!
Poffa: Apropå garageuppfart...

Skulle inte "Vika" eller nån annan brädgård sponsra spelarna med en masoniteskiva och en ny garageport så att dom kan få träna på att SKJUTA...

Poffa: Förstår att det måste vara en chock för dig att den spelare som du trodde skulle bli "säsongens överraskning" (haha) inte ens lyckats ta en ordinarie plats i laget.

Sv: Poängjakt SportSnackare!
Poffa:

Jaha. In med lite riktiga karlar på isen, isf!

« · 314404 · »