1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 499296 inlägg · 4183 ämnen
« · 319422 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Foppa och Macke!!!
Paddan:

För det finns det bra mycket mer än 43 skäl, så det är inget svårt.

Salle: Äsch, om du och Poffa slår era kloka huvuden ihop så ska du se att ni lyckas komma fram med alla de där 43 skälen. Fast då blir det väl 43 skäl till varför #43 INTE skall tillåtas pryda Kempehallens tak.

Poffa: TOOOOBBBBEEEE!!!!!!

Salle:

HALLELUJA!!!

Paddan: Wernblom och 9 skäl bör väl inte vara så svårt. Det blir värre med #43...

Sv: Raggningstips
Plexi:

Nå, nu var det ju inte programledaren som sa att det gick bra att ragga i The REDS, utan en tjej som ringde in...

Deas: Man får väl läsa utan att tänka vad man läser, då kanske man förstår=)

Hmm, det där blev på ett sätt lite motsägelsefullt. Men mitt budskap går fram ganska tydligt tycker jag.

"Många andraassist är fåniga och lurar bara de somläser tidningarna att en del spelare varit mycket bättre än de egntligen har."

Skitsnack. Poäng har inget att göra med hur bra man är. Man förtjänar dem inte, man gör dem. Det går ut på att göra mål och alltså är poängmakare viktiga spelare. Jag minns en match där Lemieux var helt osynlig förutom vid två tillfällen. Han klev av planen med 1+1. En kompis sa dagen efter: "han förtjänade inte två poäng". Skitsnack. Förtjänade han inte att spela fram pucken till målet eller att själv göra ett mål? Borde han missat med flit eftersom han spelmässigt inte varit så synlig tidigare i matchen?

Poäng förtjänas inte, de görs. Laget med flest mål vinner.

Poffa: Rocky Mountain News har en liten trevlig artikel med 33 skäl till varför Roy´s tröja borde hissas upp i taket.
Någon som vill försöka sig på en kopiering och t.ex. ange nio skäl till att Wernbloms tröja borde återfinnas upphissad i Kempehallens, eller vad arenan nu må heta, tak?

Lumber Jack:

Efter den matchen har alla lags GM flyttat från platsen precis bakom båset till en loge högt uppe under taket. Ingen, absolut ingen GM vill hamna i den situationen att en frustrerad spelare skall kunna prata med dem under match.

Poffa:

Det var det jag syftade på. Han gick fram till GM och förklarade:"-Inte EN match till..."

Lumber Jack:

Knappast. Man fick dock se bilder från den matchen då Roy "sa upp sig". Bilder som nog svider i Motrealfansens hjärtan.

Poffa: Undra om de skickat någon delegation från Montreal... nån gammal tränarstab, typ.

Frisco:

I andra periodpausen i nattens sändning så visade man från hyllningen av Patrick Roy. En rörd Roy pratade inför arenan och de egna spelarna och man såg även att vissa av spelarna hade en tår i ögonvrån. En av dessa var Adam Foote som varit Roys rumskompis under de åtta åren i Colorado.

Sv: Oktober
Frisco: Hahaha, jo den kommentaren angående Poffas idol minns man med glädje. Antar att den kommer att pryda sin plats någonstans på väggen hemma hos Poffa i närheten av den stora väggmålningen på #43 som han tydligen beställt.

Paddan: Alla spelare har olika egenskaper. #43 har ju bland annat suveränt spelsinne och ett bra skott. Däremot har hade han ju enligt Svartvadet tacklats EN gång under karriären men det var visst ett felskär.

Sv: Raggningstips
knaskamilla: Nä, mer med att det går bra att ragga i Reds

Frisco: Ganska komiskt att se när han försöker hålla igen i sargduellerna. Det som ser ut att bli en permanent reklam för motståndarlaget i sargen blir till någon form av halvmesyr.
Något sånt hade #43 aldrig gjort...

Paddan: Snarare Köraöveraana.

Frisco: Hmm, heter karln inte Haakaningar?

Poffa: Är det inte lite smågayigt när 2 vuxna karlar står och kramas inför drygt 4000 personer. Jag tycker också att de borde fått 2+2 minuter men i samma utvisningsbås.

Det är betydligt värre med dessa ständigt återkommande hakningarna. HAKNINGAR, HAKNINGAR och åter HAKNINGAR. Och otrligt nog är det mest hakningar i matcherna mot Luleå och Brynäs.

kärran:

Om inte dumarna vore så patetiska att de tar matchstraff så fort spelarna kramar varandra lite granna så skulle det inte påverka nästkommande matcher lika mycket.

Titta bara på Werners och Sanny Lindströms "fight". Lindström vevar lite med handskarna på, Werner går in och bryter ner honom på isen och båda tappar då handskarna. Linjedomarna bryter "fighten" som varat i några sekunder och vips så är det game miscounduct penalty på båda, för något som man möjligtvis kunde gett dem 2+2 för men snarare bara en tvåa för roughing.

Patetiskt!!

Deas: Nja, så jäkla kallt vet jag inte om det är nere i Karlstad, men onekligen blir det en väldígt svår match. Tycker dock att vi borde ha en tillstymmelse till möjlighet att eventuellt i varje fall få iväg något skott på mål i LLA eftersom kvällens match blir FBKs tredje på fyra dagar, om jag räknat rätt.

Går ut offensivt och tippar MoDovinst med 2-1.

Borta mot FBK ikväll? Brrrr

Sv: Hallå det är matchdag idag
Svanru: Om Riksman har vaknat på rätt sida och om MODOs skottträning i veckan gett resultat kan det bli intressant, men jag tror på förlust med 6-2. Skulle nästan bli nöjd om dom gjorde 2 mål.. *skrattar bittert*

kärran:

Vi kanske ska våga oss på en 27poängs-månad?

Oktober
Snart är månaden slut och vi får börja om på månaden november, som jag tror blir en samlarpoängmånad för MODO.
Skulle inte förvåna mig om laget dessutom överraskar och slår FBK i kväll. Normalt så skall FBK vinna hemma med flera mål, men de har haft det tufft med täta matcher så mentalt kan våra killar vara överlägsen. Jobbar alla till 100% så finns chansen att kanske ta någon poäng.
Lärking dömmer matchen.
Timrå-Luleå har Rådbjer, kanske lika bra efter det som hände senast i Timrå. Kapanen och Hagos är avstängda i 2 matcher, de "löjliga" slagsmålen hjälper knappast laget att vinna. Luleå och Frölunda blir säkert glada att möta ett Timrå med sina två bästa borta ( Nordgren och målisen) måste kännas lättsammare.

Som jag alltid hävdar, det är på isen man spelar och hjälper laget. De som vill boxas kan byta sport.

Sv: ZZZ-tråd
Svanru: Föddes han i Ishallen. Stackars mamma Kahnberg. Hoppas inte födseln tog låntid då det ju brukar vara rätt svalt i ishallar.

Frisco: Liknar Kållereds Ishall där Kahnberg föddes.

Svanru: MoDo-hallen. Där lirarna föds:-)

z2

Frisco: Är detta er träningshall :-)

Dags igen. Skickar med en bild tagen från dagens diskussion.
[bild]www.frisco.se/hs/trojj.jpg[/bild]

Och en till:
[bild]news.bbc.co.uk/olmedia/1380000/images/_1380843_roy150.jpg[/bild]

GODNATT!

Hallå det är matchdag idag
Hur ser ni norrlänningar på matchen idag

Frisco: 1979-flaggan undantagen=)

Martin S, scim: Jag gillar inte att det finns både flaggor och tröjor i taket. Tröjor ska det vara, bara tröjor.

Martin S:

Alternativ 3) Låna ut honom till ett lag där #4 är ledigt.

Poffa: Mitt tips är att #9 Wernblom kommer att vara nästa tröja i Kempehallens tak. Jag är dessutom inte så övertygad om att #19 Näslund ska hänga i taket.

Enligt mig så ska nummer pensioneras för saker som de åstadkommit i MODO tröjan och om inte Näslund gör ett antal säsonger till i MODO tycker jag faktiskt inte att hans tröja ska hänga i taket.

Dessutom måste MODO bestämma sig snart angående #4...Det finns två alternativ 1) Tvinga Janne att byta nummer till 44 or whatever och låta #4 Johansson hänga kvar i taket 2) Plocka ner #4 Johansson och låta Janne fortsätta spela med #4. Personligen tycker jag att alternativ 1 är det enda vettiga.

Sv: Dagens Allsvenska rapport
Martin S:

Han gjorde det första målet hemma mot AIK den 19e, målet innebar 2-4 i en match som Almtuna till slut förlorade med 3-6

Poffa: Jag trodde också det var Agus första mål för säsongen men enligt swehockey så står han nu på 3+2 vilket innebär ett mål tidigare.

Att Kimby valde att flytta hem ett år för tidigt kan man ju nästan bara tolka på ett sätt eller?

Följande spelare vill jag se träna med MODO under sommaren och därmed få en chans att ta en plats i truppen.

Kristofer Persson
Oscar Hedman
Mattias Hellström
Tommy Enström

Dock verkar stortalanger som Lind och Holmqvist helt ha kommit bort denna säsong.

Martin S:

Se där, då har min favorit vaknat alltså. Roligt för Johan att det äntligen lossnar. Hans första mål i år, va?

Sedan undrar jag lite hur MODO:s kontakter med Kimby ser ut. Robert var fullständigt lysande under tiden i J-laget och jag hade gäran sett honom testa sig in i A-laget.

Dagens Allsvenska rapport
Nybro Vikings vs Växjö Lakers 2-4
Shjon Podein 1+1 men Daniel Johansson blev poänglös

Arboga vs Örebro 8-2
Mikael Bohman i mål för Arboga och Martin Eklund på bänken

Boden vs Sundsvall 3-6
Assist av Wästlund men både Almtorp och Green poänglösa

Piteå vs Teg 4-2
Zakke i mål med 92,9% räddade skott

Björklöven vs Skellefteå 0-3
Berglund, Hollström, Sondell, Persson och Holmqvist samtliga poänglösa

Nyköping vs Hammarby 2-3
Kimby och Borzceki poänglösa medan Nilsson och Hägglund inte spelade

Almtuna vs Huddinge 6-2
Kvällens roligaste att se Johan Agu göra två mål.

Poffa: Jo den gick på plussen, men jag minns inget mer. Snygg snurrfint.

Lumber Jack:

Inte bara han, inte bara han. Jag har för mig att den matchen visades på C+ och att det var någonting annat speciellt med just den matchen, men jag kommer banne mig inte på vad det var. Synnerligen irriterande.

Poffa: Crawford skrattade så han vek sig.

Poffa: Gott, mycket gott till och med.

Poffa igen: Borde det inte finnas någon annan från förr om åren som borde ha sin tröja i taket?

Frisco:

Jo, det var han. Då blev han avblåst och utvisad vilket gjorde att alla spelarna log och då menar jag alla. Till och med domaren åkte omkring och smålog.

Nästa tröja i Kempehallens tak? Min gissning är Foppas tröja när den åker upp igen. Därefter borde väl Markus också få sin upphängd i taket och siffran 19 pensionerad.

Sv: Månadens Brynäsare
Frisco:

Ja så är det tydligen. Gott är det i alla fall.

Poffa: Var det inte Roy som dribblade över på motståndarnas planhalva en gång?:-)
Härligt med hyllningar. Undrar när nästa tröja kommer upp i Kempehallens tak och vems tröja det blir?

Poffa:

Gaah, jag glömde ju det viktigaste...

Ja, det är stort. Det är ofantligt stort. Enligt mig är han den bästa målvakten någonsin, även fast han ibland var ute och cyklade.

« · 319422 · »