1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 499398 inlägg · 4183 ämnen
« · 320916 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ishockeyföreningen MIF Redhawks vs MODO Hockeyklubb
Kom igen nu Modo, vakna ur er dvala och börja prestera så bra som jag förväntat mig... och börja gärna redan i eftermiddag mot MIF, för min skull? ;)

Sv: Knas, NuMo och scim - kom tillbaka!
westerlind: Du kunde väntat med att tala om för oss att du ska klä dig i trikå till vi ätit frukost.

scim: Jag äter corn flakes, sen ska jag på gymnastiktävling.

westerlind:

Du kan vara lugn, jag är kvar och tillbaka, men var är du?

Sv: Nån klagade på små rinkar over there... BAH!!!
håckla: Timrå kan ju alltid låna in några Selångerspelare till matcherna på den arenan.

kärran: Visst är det tråkigt att de viktigaste fotbollsmatcherna avgörs när det är tråkigaste vädret. Tyvärr är det ju svårt att lägga kvalmatcherna mitt i sommaren. Tex FV börjar sin säsong med match i Svenska Cupen mot IFK Göteborg på Skyttis där snön ligger i drivor bredvid planen.
[bild]www.frisco.se/hs/fvifk.jpg[/bild]
Sen får de avsluta säsongen med att spela årets viktigaste match på konstgräset i Husum. Tyvärr går det inte att göra mycket åt det tror jag. Jo, om man skaffar en permanent konstgräsplan så löser det mycket.

Salle:
Vilka underbara matcher !
Jobbigt bara att åka och byta, vem orkar med en helplanssolokörare...

Timrå IK är dom bästa.

Frisco:

Kul

För att vara en ganska ointresserad fotbollstittare (som jag) så måste jag säga att det var ren konst att se S-valls målisen rädda straffen från Häckenspelaren. Ser ut som att i returmatchen så kommer S-vall att bjuda på regn, så de får smaka på lite ruskväder. Tycker att det är fel årstid med fotboll.

Frisco:
På hockeyligan står det att förutom LJ så är även Enström knäskadad. Hoppas att det är en felskrivning, trist om han har fått en ny skada.
Tror att MODO kan få det tufft i dag, Malmö har väl också lite av en måstematch. Stalle kommer säkert att göra något mål, han lyser upp hela planen med sin färgade kaluffs.

Nu är det helgdag när matchen spelas, men Wernblom och nr 27 behöver inte vara bussig och "bjuda" Malmö på några mål i dag.
Kan ingen ta ett snack med Riksman om hans utflykter långt ifrån buren, måste vara lite väl spännande att jobba som back framför honom.

Sv: ZZZ-tråd
z

westerlind: Folk verkar ha annat att göra på fredagkvällar än sitta här och häcka??
[bild]www.nevers-seiten.de/Swe1/haecken2.gif[/bild]

Knas, NuMo och scim - kom tillbaka!
Jag saknar er - trots era besynnerliga kärlek till MoDo. Nu kan jag nästan bara glädja mig åt att Frisco och Poffa käbblar med outtröttlig energi.

Salle: Häftigt!!!!

Det skulle anordnas NHL-matcher på den rinken så de överbetalda minirinkspelarna skulle lära sig lite skridskoåkning också=)

Salle: Jansson off. 3 mål i baken direkt. Tjo hooo.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Nån klagade på små rinkar over there... BAH!!!
[Bild]free.inkfrog.com/pix/caledonian/rideau_hockey.jpg[/Bild]

The Rideau Canal in Ottawa, Ontario. The world's longest skating rink at 7.8 kilometers (4.84 miles)

Frisco: Vissa jublade så bra att ÖA upptäckte att Milo var värd 2 ugglor...

Sv: Ännu en dag på jobbet för..
Martin S: Inte dags att låta honom testa i a-laget snart? Hur gammal är han? Vesa och "Fiskman" har väl inte övertygat vad jag kan förstå...

Martin S: Var och kollade matchen mellan PHC-Almtuna.
Tycker att Zakke såg stabil ut. Åt målet kunde han inte göra så mycket.
Var på styrning i PP.
Dessutom blev Zakke aningen förgrymmad på Agu i sista perioden efter att Agu puttat omkull honom.

Martin S: Vi säger inte %:en i den matchen för Zacke högt va?:-)

Ännu en dag på jobbet för..
Zakke. Vinst för Piteå med 5-1 och Zakke lämnar isen med 96.3%. Noterbart är att kompisen Johan Agu fick lämna isen utan mål denna gång. Piteå är därmed upp på lika många poäng som Solna AIK som har den fjärde och sista superallsvenska platsen so far.

Wästlund hade förresten 1+1 när Boden krossade Huddinge.

På tal om Zakke så håller han väl nästan på att bli den mest hypade MODO spelaren genom tiderna? Än så länge så sträcker sig Zakkes elitseriekarriär inte längre än drygt en period borta mot Frölunda. Villka andra MODO spelare har blivit hypade innan de ens gjort en match från start i elitserien?

Sv: "Sollefteåbor är alltid bra"
Helgens hockeytittande startade med Husum vs Sollefteå.
Resultat: 8-6.

Imorgon 16.00 är det J-20 match. MoDo vs Huddinge.

AudibleGiraffe: Laguppställningen till morgondagens match är ju samma som till matchen igår så det blir säkert en del förändringar. Jansson har ju ont i knät tillexempel. Han blev utbytt efter 1 period igår. Då jublade delar av Modos supportrar och vips så hade Färjestad gjort 3 snabba.

Sv: Falcon Rinksite efter omgång 1
Falcon Rinksite efter förra omgången.
2 äldre gentlemän leder tävlingen för närvarande.

# NAMN R─TT #X #2 LAG
1 mike66 5 0 0 Timrň
2 Gurrani 5 0 1 Modo
3 frisco 5 0 0 Modo
4 Nenne71 4 1 0 Modo
5 westerlind 4 0 0 Brynńs
6 poffa 4 0 0 Modo
7 Bj÷rn VII 4 0 1 Modo
8 knaskamilla 4 0 0 Modo
9 sorkenn 4 0 0 Djurgňrden
10 keken1 3 0 0 Modo
11 krullis86 2 0 0 Modo
12 scim 1 0 0 Modo

# NAMN R─TT #X #2 LAG
1 mike66 37 1 12 Timrň
2 westerlind 35 0 11 Brynńs
3 Nenne71 31 3 10 Modo
4 sorkenn 31 0 5 Djurgňrden
5 Gurrani 30 1 8 Modo
6 frisco 30 0 4 Modo
7 Bj÷rn VII 29 0 10 Modo
8 poffa 26 0 10 Modo
9 keken1 25 3 5 Modo
10 knaskamilla 24 0 6 Modo
11 Salle 00 23 2 7 Modo
12 krullis86 23 1 7 Modo
13 linkan_71 19 0 7 Timrň
14 Dream Team 17 0 6 Timrň
15 scim 16 0 4 Modo

Frisco: Jocke gick ju in i första linen där med Salle och Svarten förra matchen. Hoppas han får fortsatt förtroende, det lossnar snart för Jocke.

Jag antar att Kimmo Vesa måste få chansen snart. Han har ju egentligen inte fått chansen än, förrutom Frölunda borta.

Ishockeyföreningen MIF Redhawks vs MODO Hockeyklubb
[bild]www.frisco.se/hs/mifffo.jpg[/bild]

Laget mot Rödhökarna:

Målvakter:
34 Juuso Riksman
(35 Kimmo Vesa).

Backar:
5 Hans Jonsson,
43 Lars Jansson –

32 Kari Haakana,
44 Mika Lehtinen –

7 Jesper Damgaard,
27 Martin Johansson –

16 Dusan Milo.

Forwards:
40 Magnus Gästrin,
39 Per Svartvadet,
15 Andreas Salomonsson –

9 Magnus Wernblom,
23 Magnus Hedlund,
14 Peter Högardh –

10 Anders Söderberg,
17 Fredrik Warg,
11 Tommy Pettersson –

26 Mattias Wennerberg,
4 Jan Öberg,
18 Peter Öberg –

22 Joakim Lindström

Sv: Färjestad - MoDo
AudibleGiraffe:
Man kan väl säga att det var lyckligt att resten av lagen runtomkring "lyckades" förlora samtidigt.

Det är däremot trist att nästan jämt få höra i rapporter i media att modospelarna hänger mot huvudet. Dessutom efter det lilla man sett via TV så tycks backlinjen ha svårt för att fylla på i en andra anfallsvåg. För att inte nämna förmågan att vimsa till det i egen zon...

Kan det kanske ligga någonting i Boorkens teori (expressen i lördags)att Pirro styr spelarna för hårt i sina egna linjer och inte lämnar någonting till deras eget hockeykunnande? Dessutom är jag frågande till vad jag sett om coachning i PP som verkar som att "kör med samma uppställningar som vanligt".

Vore väldigt intressant att hörta kommentarer om coachningen från er som ser många matcher live.

Även om jag hade räknat med en 0 poängare mot FBK borta väntar jag på en vändning någongång och tålamodet blir inte längre direkt.

Frisco: Vissa söver väldigt gött i natt ;.)

Äh, dags att sova. Tuff hockeypublikhelg ligger framför.
[bild]www.sportforum.se/images/frisco/28.gif[/bild]
ZZ zzz z Z Z z z z zz z zzzZZZ Z Z Zz Z z z

Björn VII, Lumber Jack: En spelare jag lovar fånga på bild är #23 Junjii Sakata.

Frisco:

Härligt med exotiska namn, hoppas du får en vild afton med kameran!

För att se positivt i all bedrövelse kan man ju titta på att de andra lagen
som låg bakom MODO förlorade samtliga förrutom Luleå, vilket gör att vi tappar en placering till 8:e...

Lumber Jack: 2003-10-30 Sollefteå har gjort klart med en slovakisk back vid namn Igor Bobecheck. Han anländer i början på nästa vecka.

Frisco: Brorson till maratonlöparen.

Lumber Jack: Det ryktas om en gammal avhoppad backhoppare som flydde Nippon efter en tävling på Hallstaberget.

Frisco: Co Solle Go, in med japanen.

Frisco:

Jag anser att Lelle och förstetränaren inte behöver sätta någon partifärg alls på hockeyn där. Vinst räcker. Allez Norberg & co!

5-3 till Färjestad mot Modo. Jag undrar om Janssonhatarna är nöjda med resultatet eller inte?

Hur som, ny match imorgon kväll, 19.00. Husum - Sollefteå.

Lumber Jack: ta bort även så är jag med... :-)

Frisco: Jansson driver på grabbarna i båset, bäst även oombytt.

Frisco: Nu vänder vi!

Lumber Jack: Kört direkt Jansson utgick. Jag hoppas inte (till skillnad från flera andra) att det är ryggen som spökar.

Lumber Jack: Logik på hög nivå...

Salle: Jansson ut, Dusan in = förlust.

Frisco: Självklart är det spelarna som avgör men när kommentatorerna säger att "det fattas nån framför mål", "en Wernbloms-typ" mm så tolkar jag det som om att Pirros "Sosse-hockey" fortsätter och att alla får spela. Okey att matchen är körd MEN ta det då som träning i PP och sätt in rätt folk. Då kanske vi kan göra fler PP-mål.

Salle: Så fort ett lag gör nåt dåligt skriker alla på tränaren. Så fort det går bra så hyllar de på spelarna.

Frisco: Vad jag menade, och som ni nog förstod men jag förklarar i alla fall, är att det är Pirro som bestämmer vem som skall in och hur dom skall spela. Gör dom sen inte som han säger så då får han väl bänka den/dom. Om det råder brist på forwrds som kan/vågar stå framför mål så ställ dit Haakana dårå...

Salle: Ahhhhh. Hårdrock av den gamla skolan, odistat... Gött mos.

Salle: Pirro? Han la av för flera år sen som spelare. Numera är det några överbetalda föredettingar som spelar i Modos anfall. Inte Pirro.

Salle: Som vanligt INGEN som krigar framför mål... FAN Pirro...

« · 320916 · »