1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 500018 inlägg · 4186 ämnen
« · 322354 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Månadens Brynäsare
Frisco: Urkarvat med diamantkniv ur text-tv s. 328:

"FOTBOLL Den kvinnliga domaren Silvia
de Oliveira fick föras av planen med
poliseskort efter att ha dömt matchen
Atl Mineiro-Criciuma i brasilianska
ligan. "

Sambaorkestrar, barmagade strandnymfer i fisklinegrov string och böljande hav av supportrar i sina lags färger på läktarna till trots, det enda brasilianarna vill är nå upp till en ordinär Kempehallstämning.

Sv: Knas, NuMo och scim - kom tillbaka!
Paddan: Första gången blir man avstängd en tid som jag anser passa, andra gången så raderas användaren(och alla poängjakt poäng försvinner).

scim: Tja, jag antar att NR22 kommer att se till att bli inte bara den förste skribenten som avstängts från forumet utan även den förste som stängts av två gånger. Tålamodet brukar ju inte räcka hur länge som helst.

westerlind: Tack för länken....snyft, man blir tårögd...

Frisco:

Tja, mr Sedin lär ju få mer att göra, om inte annat...

scim: Menar du NR22 så är nog svaret nej.

Frisco: Det var ju en himla otur att det inte hade varit ett par motionscyklar till. Hade så varit fallet så hade jag slagit till på en gång.

Frisco:

Är det något man kan göra något åt eller?

65Selander: Snygg liten bil(d) det där.

---

Ett tips till er som inte har mycket att göra. NR22 är tillbaka på Modos forum.

Frisco: Vet inte har aldrig tuggat på en Fjällräv, men Sveriges mest sålda bil kan aldrig vara fel.

[bild]www.ahlgrensbilar.com/swe/img/bilanimering.gif[/bild]

Paddan: På Nygatan finns det även 3 motionscyklar i källaren.

65Selander: Bättre en fjällräv än en hel påse Ahlgrens bilar.

Frisco: Wow, en P100, den är ju bara något snäpp sämre än den "värstingdator" som jag hankar mig fram hjälpligt med.

westerlind: Japp
Dr Data till eder tjänst fast ni är ett gäng Fjällrävar!

scim: Kan inte du hjälpa honom, du är ju duktig på det där.

Annars kan jag sätta Selander på Ybussen, han är mästare på datorer - han lyckades t o m få fart på min gammburk.

scim: Jag har ju en P100 original över med inbyggt 14.4 modem.

westerlind:

Jag är rätt säker att det är hans dator som kastat in handduken, den har försökt länge.

knaskamilla: "Men herregud, karl'n kanske jobbar ihop lite pengar så han har råd att försörja sin familj? Eller nå't."

Jo, med så mycket jobb det finns nu så får han väl föda hela byn - inte konstigt om karl'n har lite tid att skriva.

westerlind:

Men herregud, karl'n kanske jobbar ihop lite pengar så han har råd att försörja sin familj? Eller nå't.

scim & knas:
Mystiskt det här med NuMo - har kontantkortet tagit slut?

Sv: Saint John´s Maple Leafs
Frisco: Kolla på "Fan Zone" och sen "MVP", där återfinns Anders Eriksson som "Best defenseman". I'll be damned.

Lumber Jack:

Lumber Jack: Då förstår jag, jag la in den länken igår på Brynäs gb utan någon reaktion. Hmm, funkar hos mig - men den kräver RealPlayer.

Hur som helst - för att ni inte ska missa kungens hattrick så får ni den här länken: [url=svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=7097&a=132779]#21[/url]

Klicka sedan på VIDEO: "Se Molins hattrick" - ÅÅÅH, nästan som 1999, om ni frågar mig.

westerlind:

Gävlekvalitet på den länken, döh.

Frisco: Hahaha, det är som vanligt när MoDo får besök från Gävle - det är alltid domarens fel.

Här är en annan av många kandidater till månadens brynäsare, där han så underbart snurrar upp ett av era favoritlag på läktaren - din egen favorit.

Se länk.

Frisco:

Oj. Det var intressant. Men jag har lite svårt för att bestämma mig - ska man välja 28 eller 56 när man tittar på video? Eller, det kanske Paddan är rätt man att svara på, förresten...

Sv: Zakke is back?
Martin S:

Spännande värre, är han den talang som det ofta pratas om är det dax att han ställs på prov. Titta på Malmö där han Nihlstorp har fått chansen och Djurgården som lyckats göra en ES-målis av Bjurling. Det kan omöjligt bli sämre.

Zakke is back?
Hittade detta i dagens ÖA. Vem är Mårten frågar jag dock..Kan vi våga hoppas att Zakke är med i MODOs nästa elitseriematch och Vesa går i andra riktningen?

Utlånade spelare som Jonas Almtorp, Mårten Green och målvakten Michael Zajkowski har kallats tillbaka och kompletterar truppen under matchuppehållet.
– Vi får jämföra och se. Alla måste kriga den här veckan och visa att de vill vara med och spela när det drar igång igen

Sv: Saint John´s Maple Leafs
Frisco: Toronto som är St Johns närmaste bortamatch är nästan samma avstånd som Stockholm-Barcelona. Flygtiden Toronto-St Johns är drygt tre timmar.

Saint John´s Maple Leafs
Efter att ha läst Martin Sedins krönika NHL Kollen #1
www.modohockey.se/start.cfm så var jag tvungen att leta på Pierre Hedins lag St John´s Maple Leafs. Faktum är att han är halvvägs hem när han spelar farmarligehockey. St John´s ligger i Newfoundland absolut så österut man kan komma på den Nordamerikanska kontinenten. Lagen som är där och spelar har alltid dubbelmatcher mot dem. Så ska nån på resa till New York så passerar ni St John´s ungefär halvvägs, ja nästan.

Länk till laget: www.sjmapleleafs.ca
Länk till staden: www.stjohns.ca
Länk till arenan: www.mileonestadium.ca

Sv: 0 poängsvecka
Frisco: Förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge innan ADSL-uppkoppling kommer att bli möjlig i området. Tydligen håller de också på att lägga ner fiber, men den uppkopplingen lär man väl bara få drömma om med de här stofilerna i pensionärsghettot.

Paddan: Recept på finsk sommarsoppa:
Koskenkorva i en blommig tallrik.

(gammal, jag vet. men ändå bra)

Paddan: Inte behöver väl du nån cyklist så mycket längre? Skulle inte Bjästa få ett alternativ till smalbandet innan Botniabanan dras alldeles utanför samhället?

westerlind: Jo, jag har förstått att det finns riktiga experter på belysningsfrågor, lämplig musik för aftonsoarén och även personer som sitter inne med en omfattande kunskap vad gäller nya och innovativa drinkrecept.

Paddan: Det finns säkert någon ådalslitteratur i ämnet. Annars finns det en guldgruva av erfarenhet på en parkering i Hörnett.

Frisco: Tja, men det borde väl finnas någon form av vett och etikett även för fyllefester.
Hmm, det låter som en bok som man borde skriva. Kan inte direkt se Magdalena Ribbing, eller vad det nu är hon heter, svarandes på såna frågor.

Nej nej nej, jag försöker att få de att köra så mycket spinning som möjligt, för att eventuellt kunna hitta någon lovande modemcyklist.

Paddan: SM-guldbankett. Finns det såna inom hockeyn? Jag trodde att det bara var en fyllefest för ena laget.

Koka kaffe. Är det sånt du lär eleverna i nere på Paradisbadet?

Frisco: Jag tror att en liten duvning i vett och etikett skulle sitta bra denna vecka. Det gäller ju att de vet hur de skall bete sig när det är dags för SM-guldsbanketten.

Dessutom så skulle de kunna träna på att koka kaffe.

Lumber Jack:

Kan aldrig skada att vara bra i PP! Fast för tillfället kan det nog finnas saker som är mer akuta att träna på, förvisso...

knaskamilla: Överskattat, Frölunda var tokdåliga på det i fjol, men vann ändå SM-guld.

Frisco:

Klassikern power play kanske också kan vara något?

Frisco:

Införa det gamla försvarsspelet, [k]vägra spela i försvarszon[/k]. Mycket framgångsrikt när det praktiserades av två bröder.

Frisco:
Ganska lätt fråga.

GÖRA MÅL.........

0 poängsvecka
Enligt träningsshemat ser A-lagets träningar ut så här under 0 poängsveckan

Måndag:
Tisdag: Kempehallen 09.30-10.50, 15.00-16.20
Onsdag: Kempehallen 09.30-10.50, 15.00-16.20
Torsdag: Kempehallen 09.30-10.50, 15.00-16.20
Fredag: Kempehallen 09.30-10.50
Lördag:
Söndag:

Måndag kanske är ledigt. Lördag och söndag är det cup i både Modo och Kempehallen så det kan vara träning på annat håll som gäller då kanske?

Vad tycker ni att Modo ska träna på?

Sv: Bort med pirro
Frisco: Precis, en kanske inte helt purung kille, utan en man på väg mot sina bästa år. Kan garanterat tända till och göra sitt livs säsong. Talangscout vid Stångån, är det en värdig uppgift för denne man?

Lumber Jack: Aha. Det är alltså den här du vill ha på ett papper med en modologga längst upp?:
[bild]www.linkopinghockey.com/lhc/elit/players/pictures/sandberg/sign-34.jpg[/bild]

Sv: Toppenbild
Frisco: Då svarar jag med ett 20-tal bilder med en gråaktig underton. Inga lustiga bildtexter den här gången, istället rekommenderar jag bara Johnny Cashs "Hurt" i hörlurarna och sedan ett långsamt scrollande mot botten (japp, mångtydigt där).

w1.461.telia.com/~u46125032/mifmodo031101.htm

Sv: Toppenbild
Jag har hittat några toppenbilder till i gömmorna.
Denna gången är det publikbilder från diverse Modomatcher.

www.frisco.se/tifosi/

« · 322354 · »