1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 500632 inlägg · 4187 ämnen
« · 330762 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: gæstebogens udseende
Frisco:

...men måste det vara så mkt...rosa i bilden?

Sv: J-20
Martin S: Brynäs IF - MODO Hockey 3 - 2 (2 - 0, 1 - 1, 0 - 1) Live
(J20 SuperElit) Final score

Martin S: Service=tjänst som ställs till förfogande Unavailable=omöjlig att få tag i

:-) Äh får hoppas det kommer igång snart.

Vad har hänt med swehockey? Ligger hela sidan nere? J20s match nere i Gävle bör vara slut för länge sedan.

scim: Jag tackar för förtroendet. Det dyker upp nya bilder när ni minst anar det:-)

Sv: Brynäs - MoDo
Frisco:

I väntan kan alla andra få se väl utvalda matchbilder från Modo - Linkping. Högerklicka och välj spara på länken, som dessvärre är rätt stor (måste hitta ett bra konverteringsprogram)...

Aben:

Det är inte vi Moderatorer som ska ha beröm för bilden, vi har nämligen outsourcat ut den uppgiften till Frisco, som gör ett mkt bra jobb!

gæstebogens udseende
Vil lige rose moDo-ratorerne for det fine arbejde på gæstebogen, den har en rå overskrift i dag med Warg...snyggt!!!!

westerlind:

Omg:31 den 28/12 (menlösa barnens dag!) 2002 matchstart kl 15.00 i Gavlerinken.

Brynäs IF - Timrå IK............2 - 7!

Frisco:

Men du - jag kollade på svt.se, och det finns hela TVÅ videoklipp att se med MoDo (rätta mig om jag räknat fel...). Roligt, roligt.

Sv: hej
AIA_: Jag säger bara - vilket jäla fusk. Jag gillar det inte.

hej
va säger ni nu om ni skulle få 10 NHL spelare tillbaka?? foppa, näslund å company

Frisco:

Fruktansvärt irriterande. Mina förhoppningar om att det skulle komma bilder under dagen verkar grusas också. Be borde ju ha kommit upp redan men icke. Jäkla klåpare!

Frisco: Ingenting att se :-))

Drygt att det fortfarande inte går att se matchbilder från Brynäs - Modo på hockeyligan eller någon annanstans.

Sv: ZZZ-tråd
Frisco: G'nat själv, wherever U R!
King (Sedin) 1 ass, hittills, + Holding the Stick. Undrans vilken Sedin?

Poffa, scim, Knasgudinnan, AM, Björn VII, kärran, Frisco & Karin m fl:

Hahaha, ni skulle ha sett NuMo, han var överlycklig och otroligt trevlig fastän han hade lite problem med balansen. Både LJ och han blev snabbt favoriter bland alla brynäsare - vilka kungar. Vi hade skittrevligt tillsammans och herr Selander och jag tog en massa komprometterande bilder.

Synd att inte ni kunde vara med, men det tar vi igen på lucia - då kommer Brynäs inte att visa någon förskoning, mitt tips blir MoDo- Brynäs 2-7, det som kommer att bli känt som "Bloody lucia" i MoDos historia.

Sv: MoDo - Linköping
zugge: "westerl nd"? Hohoho, du är en riktig filur du.

Känns lite orättvist att det bara är du som förstår att uppskatta din härliga och nyskapande humor. Nu väntar jag och säkert många andra med spänning på ditt nästa upptåg.

Sv: ZZZ-tråd
BERED ER PÅ EN TREVLIG WARGAVINTER!!!

zZ zz zzzzzz Z zz zZZ Z
[bild]www.sportforum.se/images/frisco/28.gif[/bild]

Björn VII: Aha, hammamål:-(

Gnatt...

Frisco:

Japp, lämnar man en #21 med stort hjärta för sin klubb ensam med puck och en Juuso-fri målbur så blir det så.

ZZZzzzZZZ.

Björn VII: Mycket tjusig bild från IS STADION, tack för den. Vad håller på att hända? Gissar på ett bortamål.

Jobbigt när 3 av 4 matcher går att se.

Frisco:

Tjusig bakgrundsbild i bannern, men du vet väl vad som just är på väg att hända där va? :-)

I övrigt så verkar det vara en stor konspiration mot att visa MoDo-klipp från bortamatcher på hockeyligan.se, men då kan vi ju iaf vara säkra på att de 2 poängen verkligen var verkliga.

Vinst i sudden idag och vinst i sudden borta mot Brynäs 2 november 2002. På denna avi-film ser ni matchens alla (enda) mål. OBS endast 1 mb stor och innehåller en stor delikatess för hockeyälskare. Se flera gånger och njut av klubbteknik på allra högsta världsklass.

www.frisco.se/hs/hedin.avi

Sv: Tema: Konspiration 58
Poffa: Fredrik Warg har lika fint efternamn som jag har fin förnamn.
4.55. Ett skott. Ett mål. Måste trots allt tacka honom för hans genombrott, avslutning och tack, min gosse, för att vi slapp Bodens Fästning... förlåt; straffar. Varför kan man inte ta efter NHL på speltid (att sätta punkt efter fem minuters overtime) när man försöker ta efter NHL i alla andra fall?

Hope to see all of you in Eagle Shields Bay before the game December 13th.

Poffa: Kupan är lika finsk som han är långsam!!!

Poffa: Ja verkligen. Vi får hoppas att Modoraterna tar tag i det snarast.

Frisco:

Är det inte dags för en ny bild i rubriken här på MODO:s SpS-forum?

Ooh, Aah, Fredrik Warg
säger oh, ah Fredrik Warg.

Poffa: Härlig låt. Jag minns konserter med Imperiet jag varit på i bla. Avesta och Grängesberg med nöja. Har kanske varit på dem fler gånger men minnet svek ibland. Man hade en förmåga att glömma att man ens varit i Grängesparken ibland:-)

På länken har du en annan version av samma låt. Drygt 4 mb.

70 Rodrigues:

Ääh, vi tackar Kupan som inte tog bort Wargen när han avgör. Måste vara en fegis den där Kupan eftersom han backar bakåt hela tiden tills han står tillsammans med målisen i målvaktsområdet.

Tacka domaren :-)

Frisco:

Vill du lyssna på den underbara låten kan du alltid följa länken. Dock får du/ni räkna med en viss nerladdningstid, filen är 6 MB stor. Inget för smalbandspaddor och andra modemcyklande människor.

modoante: Vadå dom enda jag såg på arenan det var Sollefteåmaffian som poserade i Brynäströjor. Har aldrig sett så nöjda och stolta bönder från inlandet. ;-)

Huge: Jo modo var visst där jag var på plats:)

Frisco: Vaddå gick pådet?? Nu har ju tv2 förvanskat föreningen...

Huge: Joorå, men de tog 6 poäng!! Dubbelmöte.
Ny reviderad tabell i morgon!

zigge: Haha. Gick du på det?=)

zigge: Och MoDo var aldrig i Gavlerinken i eftermiddags.....
Japp, såere... :-)

knaskamilla: OK, tar väl Fyran me reklam dårå!

zigge:

Byt kanal ifrån tvåan, genast!

Tema: Konspiration 58
Vem kan bevisa vad? Sickna virrpannor!
Hur många SM-guld har EGENTLIGEN DIF, BIF o SSK tagit?
Kanske lögn alltihop? Kanske har Skellefteå tagit flest guld?
Så ere nog, SkAIK 9 guld, Löven 4, MODO 3, FBK 2,DIF 2, BIF 2,
Japp, såere nog!

Huge: Va, menar Du westerl nds?? Behöver han inte den då?
Han är nog ganska nöjd i kväll, till 2/3:ar nöjd.

Frisco: Misstänkte väl nästan det, att SVT-Text's statistik-pelle slutar nån gång 15:30-16:00, sen tar nån ointresserad samhällsvetare från Rågby över o pytsar in det viktigaste, som Resultat o dylikt.

Sv: Vad säger han?
knaskamilla:

Jag skrev sämre än sådär fram till att jag gick i åttan, sedan började:

a) Själevadslärarinanns inflytande.
b) En flytt från bruksorten till en snorkigare residensstad söderut.

...inverka positivt både på min förmåga och intresse att kunna välta omkull folks åsikter m.h.a. texter öka. Alla får inte de förutsättningarna, vissa får bara ett betyg och en enkel biljett till vuxenvärlden. Tur att jag inte fått det sista ännu iaf.

Björn VII:

Så du skrev alltså sämre än sådär när du gick i gymnasiet? Det kan inte vara möjligt.

Salle & knaskamilla:

Martin Palm skriver bättre svenska och är bättre på att komma till en poäng än Björn VII när han var i den åldern. Sen hade VII en enträgen och brinnande-för-sitt-jobb-svenskalärare från Själevad som faktiskt vägrade att låta honom fortsätta leva i en värld utan kommatecken och minsta ansats till retorik och slutklämmar i sina uppsatser.

Vad han skriver om? Tja, att italiensk läktarkultur faktiskt är ett nytt, och inte självklart inslag i svenska hockeyarenor - han har insett att den inte kommer att bli lätt att införa i Kempehallen själv, och från Stockholm. Tror jag - i så fall en ganska vettig insikt.

Poffa:

Ingen verkar ha svarat dig på dina enträgna försök till debatt om Dusans vara eller icke vara i MoDo/vad som hade hänt om man redan lyckats sälja honom.

Jag kan dra mitt strå till stacken och svara på det sistnämnda, det som hade hänt hade varit att man fått kalla in Niclas Wästlund från Boden eller fått börja titta på någon back i J20-laget. Det första scenariot hade jag kunnat leva med, och det hade varken gjort från eller till jämfört med pengasäcksplockaren, medan jag hade tyckt att det andra scenariot varit skitskoj, och jag hade t.o.m. accepterat något misstag och någon tappad markering. Det sistnämnda har ju t.o.m. den gode Dusan sysslat med inför mina egna ögon.

Bengt Hedin gör det dock bra om han lyckas hitta någon som rakt av vill ta över hans förmodade lön, det är en annan sida.

Frisco: Den miljöförstöringen skulle Hälsovårdsnämnden aldrig gå med på. Tror f.ö att det kanske kan ligga en speciell cykel därnere bland gösarna och braxenpankorna idag....

Huge: Sidovinsten var ju 1 poäng. Jag tycker personligen att sudden ska vara kvar med spel 4 mot 4 men det andra spektaklet tycker jag att man kan slänga bland kundvagnarna i Gavleån.

zigge: Förlängningen är "Lilla lotteriet", straffarna det "Stora Lotteriet".
Tyvärr får man inga sidovinster....

« · 330762 · »