1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 501838 inlägg · 4187 ämnen
« · 341485 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo - HV71
AudibleGiraffe:

Otroligt coolt, nu ger jag Pirro 10 bonusmatcher till utan någon form av gnäll, oavsett resultat.

MODOs riktigt talangfulla 86 back Oscar Hedman är idag med ombytt på isen som sjunde back. IN MED HEDMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!! :)

kärran: ?

Hälge:

Jag tycker att det är bra att man kan välja vilka inlägg man läser, ett litet enkelt tips bara, läs inte. Det vore skönt om vi slapp h u r m a n s k r i v e r disk. här också. Snälla sportsnackare visst måste det finnas viktigare saker, eller har jag helt fel?

Sv: Lillebror vs Storebror
Salle:

Jag var på matchen, och tycker fortfarande att det inte såg ut som mot Leksand. Timrå var bättre än Leksand och killarna fösökte, även om det vart mest försvar. Mot Leksand såg det mer ut som att spelarna ville gömma sig, och tappade all kämparglöd.

Första 5 minuterna var helt OK mot Timrå, Salle var framme bla och hade en målchans. Sedan fick vi en utvisad och därifrån blev det mest försvar.
MODO hade 12 utv.minuter dubbelt som Timrå. Dessutom var 4 min dubbelutvisningar, så det innebär att våra killar spelade ett tillfälle i PP.
Spelet 4-4 var Timrå starkare men lyckades ändå inte göra mål.

Beundrar Niklas Nordgren, men han missade två nästan tom bur lägen. Skulle inte ha sagt något om det varit 3-1 efter 2:a per. Nu var det inte det och därför menar jag att med en slumppuck som trillat in i mål och det blivit 1-1, så kunde det visst ha blivit en annan matchbild sedan. Ett mål betyder så mycket, och någon i MODO ha fått stora lyckokänslan och pangat in vinstmålet, varför inte Werner från blå direkt efter en tekning. Som du säkert kommer ihåg så har detta inträffat.

Ljudnivån var klart tillräckligt från Timråklacken, men så är det ju även i Kempis. Skillnaden i deras hemmahall är att nästan alla (även sittplats) klappade händerna. Min upplevelse var i allafall att vi MODOiter inte hade chansen att heja fram vårat gäng, vi försvann i ljudhavet.
Jag har hört några gnälla på att Pirro tog ut målvakten när det var ca 2,5 minut kvar, naturligtvis är det en chansning men ändå ett försök till kvittering, att förlora med 2 mål eller ett spelar ingen roll.

Straffen struntar jag i att de fick in, kul ändå att få se den killen att åka solo, han verkar vara en artist även när han blir intervjuad.

Skottstatistik från sista per. 3-3, kanske bevakade Timrå ledningen.:-)

Till sist, visst hade Riksman tur men det brukar ingå i bilden när målvakterna lyckas, missen var att han drog på sig en utvisning.

Portello:

Rytter är också en riktig stjärna... och kallemodo. Han och johanmodo tycker jag har klara likheter på mer än ett plan...

Sv: ZZZ-tråd
Ähhhhh....

zZ zz zzzzzz Z zz zZZ Z
[bild]www.sportforum.se/images/frisco/28.gif[/bild]

Spamfrisco rekommenderar avifilmen på 2.36 mb med namnet: Publiken gör obscena gester. Klicka höger och spara som.

Frisco: Ja, då är det väl ganska förståeligt (heter det så ?) att han blandar lite på ordningsföljden av orden.

Hälge: Det är faktiskt synd om den döve NR22 men eftersom han inte varit speciellt ödmjuk mot folk på Modos forum så får han faktiskt skylla sig själv lite grann.

Frisco: Jag tycker att det är bra att han skriver så klargörande så att alla verkligen förstår.

Frisco: Han och johanmodo står i en klass för sig.Dom andra har inte en changs!

Portello: Lika kul varje gång:-)

Frisco: Hahahaa.NR 22 strikes again!

Nu får Modo se till att vinna imorgon annars ligger vi 11:a i tabellen.

Källa: www.modohockey.se/forumshow.cfm?MessageID=49687&parent=49687&timmar=24

www.hv71.se

Fredrik Stillman summerar matchen mot Färjestad och kommentarer läget i laget inför kommande bortamatch mot Modo på söndag.

Din analys av matchen igår.
- Vi var illa ute ett tag, men håller oss kvar i matchen på något sätt. Sedan vänder vi på steken och i tredje perioden var det inget snack om saken, anser assisterande tränaren Fredrik Stillman.

Vad pratade ni om i periodpausen mellan andra och tredje som gjorde att ni kom ut som ett helt annat lag?
- Att det gäller att vara beredd under matchen. Det går inte hela tiden att svära och gräma sig över felen, utan att se möjligheterna och ta chansen när den kommer.

Vilka spelare var bäst?
- Pelle G är ju fantastiskt bra. Även Remmen och Olausson gjorde bra ifrån sig. Jämtin var tillbaka och gjorde sitt. Det krävs att alla gör en bra insats för att kunna slå Färjestad, och det gjorde de.

MODO nästa. Hur kommer det se ut i den matchen tror du?
- Modo letar fortfarande efter formen. De är väldigt svårbedömda och ligger trångt till i nedre regionerna av tabellen. Jag tror att de kommer sälja sig dyrt.

Comeback för Hassinen?
- Vi får hoppas på det, avslutar "Stille".

Lycka till!

Text: Daniel Gustafsson

Sv: Vi lirar i samma klubb
Mano: De verkar vara en liten svacka, samtidigt som lule som haft en ganska lång sådan verkar ha börjat att ta sig ur sin.

Men 23-13 i skott måste indikera dålig effektivitet i kombination
med att David Rautio är en mycket bra målvakt.

Sv: MoDo - Leksand
Frisco:

Meh! Jag har ju inte ens skrivit något i den tråden - fult inläggsfiske av dig, men om jag ändå måste säga något så får det väl bli:

Forza-MIF-kvar-i-Elitserien.

Jag tror att det är bra både för ES som underhållningsprodukt, vars leverans skall fungera 24 timmar om dygnet, och de respektive klubbarnas framtida överlevnad om de byter plats i tabellen snarast möjligt. Fram med de blåvita tvångsbössorna igen.

Vi lirar i samma klubb
Verkar som att J20 håller i klubbloggan på rätt sätt och har 23-13 i skott men 1-4 mot Luleå. Hemma.

Sv: MoDo - Leksand
Björn VII:
Fredrik Svensson (Leksand) Highsticking 5 min. 11:24 period 3.
Fredrik Svensson (Leksand) Highsticking 20 min. 11:24 period 3.

Nejmen, inte sysslar väl Leksand med sånt.

Sv: Möjlig resa från Umeå 12/13
Skrev det här på modohockey.se och det är väl lika bra att jag limmar in det här också:

De preliminära priser MODO satt för matchbiljett inkl resa är följande:

Sittplats 255:-
Ståplats vuxen 185:-
Ståplats ungdom/studerande 155:-

Det är väl bäst att avakta vad Plexi får för svar från Modo men jag skulle tippa att enbart resa kommer kosta c:a 100:-, vilket är lika mycket som det kostar att åka med Bussen som går från Kramfors.
Vidare så är planen att bussen kommer avgå från Ålidhem två timmar innan matchstart och sedan även ta upp folk vid Vasaplan, Hörnefors och Nordmaling. Hemresan går 10 minuter efter matchens slut. Fullständig information ges när vi ser intresset är tillräckligt för resa.

Klubben fortsätter att växa..
Pär Styf, Lennon Eriksson, Fredrik Sjöström, Urban Omark med flera får ytterliggare en medlem i klubben idag då Mikael Öberg MYCKET överraskande gör debut i Elitserien för DIF.

Öberg började säsongen i AIK Härnösand och flyttade till Stockholm bara för någon vecka sedan.

Björn VII:
Tack för tipset.
Som tur är är detta bara en engångsföretelse. MoDo ska börja arra själva i januari.

Plexi:

Snyggt jobbat!

Om man bara får komma med en Reds Syd-erfarenhet så blir det: [f]Tydliga[/f] datum till folk för sista anmälan och betalning. Annars [k]kan[/k] det bli problem när det är mänskor i farten ;-)

Plexi:

För de som inte vet och är för lata för att ta reda på det själv så är det Brynäs som står för motståndet, så eventuella Brynäsare boende i Umeå är givetvis även välkomna (även om det är på egen risk ;) )

Möjlig resa från Umeå 12/13
Jag har haft lite kontakt med MoDos kansli och får vi ihop tillräckligt intresse kan de hjälpa oss att fixa en bussresa från Umeå på Lucia.
Eftersom det är så pass nära på så kunde de inte garantera något men får vi ihop ett gäng så kanske det skulle gå att fixa.

För att få det lite organiserat så har jag skapat ett hotmail-konto där ni får maila in erat intresse. Kom ihåg att det inte är någon plojgrej så att ni inte mailar in utan att mena det!
Men se till att sprida ryktet bland nära och kära och med lite tur så lussar vi i Kempis!

Maila på : [email protected]

timråfan:Dom var väl bra för barnen, men dom såg så patetiska ut där på isen. Löjliga, helt enkelt. Därför kan man skämmas(men man behöver inte göra det).

kärran:

Håller med. Förstår inte hur man kan likna matchen med Leksandsmatchen. Okej att vi kanske inte borde vara så mycket sämre än Timrå, men den här gången kämpade de i alla fall. Timrå hade jäkligt mycket framåt och MoDo fick mest bara försvara sig, men försvara sig ansträngde de sig i alla fall för att göra. Fast nog var det tur att Riksman var så bra (hade sådan tur?)...

Känns dock som att vi förlorade chansen att gå ur matchen med äran någorlunda i behåll när de fick straffen och gjorde 3-0. 1-0 hade ju varit ett jättebra resultat, sett till hur matchen såg ut.

kärran: Var du på matchen eller tror du på Expressen till 100%?

MoDo kämpade i EGEN zon men framåt så var det inte ingen glöd ALLS.
Riksman var bra och minst sagt tursam och höll oss kvar i matchen RESULTATMÄSSIGT. MoDo hade ju knappt en kvalificerad målchans.

Ljudnivån var väl inte så hög åtminstone inte från ståplats aspekt.

Ett slumpmål, i slutet av tredje, av MoDo hade INTE ändrat matchbilden men absolut slutresultatet.

Hälge: varför ska man skämmas över det??timrå har juh en örn som sitt klubbmärke

Sv: NI HAR EN FALLEN SUPPORTER!
jon: ja, såg ni några killar som muckade med modo klacken i torsdags???

Har tänkt tanken hur pass säker man är när man står på den branta läktaren där vi stod intryckt, jag menar att det inte kan behövas mycket för att en som står ovanför och vinglar till ger en knuff framåt. Det blir som dominobrickor som faller. Skulle inte vilja vara längst ner då.

Kommer aldrig att sitta högst upp, är höjdrädd.

Eftertanke till Timråmatchen, förlusten påminde inte om matchen mot Leksand, Timrå var bättre och MODO försökte kämpa.

Läst i Expressen:
"Men visst krigade och slet MODO-spelarna, de uträttade ett tufft försvarsarbete i egen zon mot ett taggat och hårt jobbande Timrålag."
Detta stämmer, dessutom hade man inte med Haakanen, så Milo fick spela, som inte varit med så mycket. För honom måste det ha varit svårt att komma in i ett så högt matchtempo som det var.
Jag har aldrig sett Riksman så bra, det är klart han hade tur också.

Ljudnivån på stödet från publiken hjälpte säkert hemmalaget, var säkert omöjligt att snacka med spelarna i båset om man inte stod rakt framför dem (slutspelsljud).

Det var bara 1-0 tills det var några minuter kvar och Timrå gjorde mål i tom bur och sedan slog de in en straff. Segern var rättvis, men med ett slumpmål av MODO i slutet av tredje, så kunde matchbilden ha blivet en annan.

Eklund drämmer näven i...ja, vadå?
Antingen är ÖA:s sportchef en humorist av stora mått, eller så är det en djupt splittrad redaktion som stafettskrivit den senaste s.k. sågningen. Spretigt är väl det minsta man kan säga om en artikel som först påstår att MoDos material skulle suga av gigantiska mått, sedan är det falsk trygghet som spritt sig in i omklädningsrummet som ett våtvarmt omslag, sedan är det självförtroendet, sedan är det för dåligt material igen, sedan kommer det en insikt om ekonomi, sedan kommer det ett önskemål om någon psykologisk omrörning i grytan och slutligen en antydan om att det behövs ett bollplank...eller var det sparken de båda skulle ha?

Nåja, så där har är man väl själv också när man precis kommit hem från en sån där match, tar då för givet att det var det humoristiska, självkarikerande alternativet texten handlade om - speciellt när det faktiskt hade gått minst ett halvt dygn när den där texten skrevs.

Björn - som drämt i näven så hårt en gång efter en förlust att han fått en spricka i - ja vad heter nu det där benet på utsidan av handen?

knaskamilla:

Förmodligen. Nu skall jag återvända till min Killkenny och min Lagavulin...:)

10-4, 10-4 Poffa är ute.

Poffa:

Tanken har slagit mig också. Det verkar inte omöjligt, va? Antar att vi får facit på söndag...

knaskamilla:

Har jag fel eller var den drabbade en av våra vänner på O Vänster??

jon:

Fyra rader? Eller tolv...

Det såg då inte trevligt ut när han ramlade. När man tänker tillbaka på när det hände kändes som om han ramlade i evigheter. fast jag nu har fått reda på att det var 4 rader. Han hade tur som klarade sig. Det var på läktaren som är bredvid borta klacken.
Föresten tycker jag också att det verkar lite osmidigt med dom där repen vi hade smällt upp. Borde kanske ha gjort större men det var ju fullt på stå.

Salle:

En jävla tur att inte alla MoDofans stod innanför repen - det var trångt nog som det var...

Frisco: Nu kommer dom nog sätta upp blåa plastsnören och/eller rödvita-band även på sittplats...

Apropå "Bortastå" När vi (5st varav 4 i matchtröja) kom så blev vi förvisade till inhägnaden. Kvinnan frågade då om vi kom med Reds-bussen och vi nekade artigt men bestämt. Sen när ni från bussen "helt plötsligt" kom blev vi ivägkörda med orde(r)n "Här skall bara MoDo-fansen stå". Vad fan är det för organisation.

Sv: Poängjakt SportSnackare!
1 Kerstin Andersson 40 / 40 poäng (0)
2 André Söderholm (Deas) 32 / 19 poäng (-2)
3 Björn VII 31 / 31 poäng (0)
4 Knas 30 / 22 poäng (0)
5 Linn Engvall (Kapusta) 30 / 13 poäng (-2)
6 Nikki Axelson 30 / 11 poäng (0)
7 Martin Sellgren (Hawerchuk) 29 / 24 poäng (0)
8 Peter Sahlander (Salle) 29 / 14 poäng (0)
9 Mattias Viberg (scim) 27 / 13 poäng (0)
10 AudibleGiraffe 26 / 8 poäng (0)
11 Nenne 26 / -2 poäng (0)
12 Per Lundgren (poffa) 24 / 17 poäng (0)
13 NuMo 24 / -2 poäng (0)
14 R Eriksson ( L. Jack) 21 / 9 poäng (0)
15 Frisco 14 / 11 poäng (-6)
16 Leffe 14 / 8 poäng (0)
17 Maud Nordquist 12 / 5 poäng (0)
18 Morgan Stafrin (Paddan) 10 / -8 poäng (-2)
19 P-Å Nordquist 8 / -9 poäng (-2)

---

Heja, heja, heja Frisco!

Frisco: Otroligt skönt att han inte blev mera skadad än han blev.

Hälge:

Ja, du såg riktigt farlig ut. Tur att det var avspärrat så att du inte kom åt att slå oss!

Frisco:

Åh, vad skönt att få lite klarhet i det hela! Och att han inte skadade sig allvarligt. Händelsen borde dock ha gett de ansvariga för hallen en tankeställare...

Hälge: Inte mycket bättre nu med 14 lampor på isen=)

Frisco: Nää, däremot örnarna som kom in på isen förra säsongen, det är sånt man skäms för.

knaskamilla: Du har nog rätt i det där med att ledningen i Timrå vill skydda er från en del farliga typer. Du såg väl när jag kom med elaka kliv ner mot er igår ?

Tänk då på hur det hade sett ut om jag var storvuxen...:-)

« · 341485 · »