Dream Team: Gruppettorna är direktkvalificerade. De två bästa grupptvårorna är också direktkvalificerade. De övriga 6 tvåorna möts i playoffmatcher så att 3 av de 6 går vidare.
Nu är jag vilse i pannkakan ordentligt men jag vill ge er VM-kvallottningen i fotboll. Grupp 8: Sverige - Kroatien - Bulgarien - Island - Ungern - Malta
Frisco: Jomenvisst, den spelades i Kempis vid ett flertal tillfällen. Var alltid lika ljuv musik för öronen!
Vallin:Hmm, antar att det enklaste kanske borde vara att ta kontakt med kansliet om du vill få tag i den där låten. Eller så får du hoppas på att någon vänlig själ har den lagrad på sin dator.
jag är beredd att lägga ner både tid och pengar för att få tag i den. Frågan är ju vart man vänder sig. De som har hand om musiken sa du? Hur får man tag på dem? Skulle vara mumma med lite kontakter inside nu...
Vallin: Jag har tyvärr ingen aning om vart man får tag i låten. De som har/hade hand om musiken vid matcherna i Kempis borde veta. Frågan är bara vilka det är/var?
Okej, jag stillar mitt vansinne för en stund. Men blir bänkningen varaktig så blir jag förbannad! :)
När jag ändå har dig på tråden måste jag få fråga en sak (som jag iofs redan frågat på modoforum, men där finns ju ingen anledning att vara så länge som SpS funkar... peppar, peppar)
Vart får man tag på låten som gjordes efter 9-0 matchen mot Luleå?
Vallin: Jag tycker det är helt rätt att ändra i backuppsättningarna. Alltså helt rätt att spela Milo för tillfället. Hakaanas tacklingar är härliga att se. Kingens tid kommer (framåt mars-april).
Lumber Jack: Ja, det är ju skitroligt med såna där matcher. Vi mötte i regel Sundsvall i finalen och nu var det några säsonger sedan DM gick av stapeln i länet lite söder om er, så då tävlade vi ju på samma villkor eftersom vi då spelade i samma division, så det var väl hugget som stucket om segern. Det kan vara så att mötet i SCA-cupen räknas som DM-final.. jag vet inte..
Hehe.. Sollefteå.. ja, jag tror jag minns snacket på HS när finalen spelats. Hur det än går så är det ju ett välkommet avbrott från det totala allvaret....
I hockeyns hemvist kör de fortfarande DM, MoDo direktkvalifierade för final. MoDo brukar ha en 6-8 mål i hcp och det blir ofta jämt, resultatmässigt. Regerande mästare är Sollefteå.
Lumber Jack: Bergeforsen Flyers la ner för rätt många år sen, så det är nog inte aktuellt. Kovland har vi mött i DM ett antal ggr, oftast i semifinal med givet resultat. Förstår dock inte varför detta mästerskap helt lagts på is..?
Hehe, jag tror att supportrarna till poplaget som grundades 1995 har grinat ner sig litegrann på grund av dina matchtrådsrubriker här på SpS - ta en kik på kennelklu..f'låt Tikarnas supporterhemsida och titta på "nästa match" uppe i hörnet.
Så sött att jag tror att vi tar och firar plutt-klubben och de förvisso värdiga Husum-motståndarna med en bild om vad den riktiga världen handlar om.
Vad menar du med det? Det är klart att det vore lustigare om en opartisk åskådare anmälde än om en MoDoit gjorde det. Framförallt skulle lulingarna få så svårt att anklaga oss MoDoiter då...
Jag struntar i om detta är den 65:e tråden i ämnet:-)
Modos laguppställning inför Timrå - MODO Hockey, 7/12 15:00
Målvakt: 34 Juuso Riksman (35 Kimmo Vesa).
Backar: 32 Kari Haakana, 7 Jesper Damgaard -
5 Hans Jonsson, 6 Tobias Enström -
44 Mika Lehtinen, 16 Dusan Milo.
Extraback: 27 Martin Johansson.
Forwards: 15 Andreas Salomonsson, 39 Per Svartvadet, 29 Morten Green -
9 Magnus Wernblom, 17 Fredrik Warg, 11 Tommy Pettersson -
26 Mattias Wennerberg, 23 Magnus Hedlund, 18 Peter Öberg -
40 Magnus Gästrin, 4 Jan Öberg, 10 Anders Söderberg.
Pirro inför bortasegern:
Revansch på oss själva gäller
Poäng i sju av de senaste nio matcherna, dessutom en fem - etta senast mot Luleå. Lite gladare tongångar hos MODO Hockey inför säsongens fjärde länsderby. - 5-1 mot Luleå behövde vi verkligen, men helt gnisselfritt var det inte nu heller, säger Pirro Alexandersson. Härligt dock att vi för en gångs skull fick lite flyt framåt.
- Fin utmaning med Timrå borta igen i det här läget. Nu är det verkligen revansch på oss själva som gäller. Jag skäms verkligen när jag tänker på vårt förra uppträdande i Sydkraft Arena inför så många fans som åkt ner.
- Utsålt på söndag, invigning med pompa och ståt med fina artister. Vore fasen om inte vi också kunde tända till nu och vara beredda på att offra oss. Nu gäller det att tömma sig i de fyra matcher som återstår innan juluppehållet för att skaffa sig ett bra utgångsläge inför fortsättningen.
Skadeläget? - Fredrik Warg var feberfri i går och jag räknar med att han spelar. Om jag sedan kör med fyra formationer, tre centrar och fyra ytterforwardspar eller tre femmor avgör jag efter träningen lördag. Fredagen efter Luleåmatchen vilade vi helt.
- Skadesidan är annars som tidigare. Lars Jansson (knä), Peter Högardh (mage), Jocke Lindström (axel). Den sistnämnde borta säsongen ut, de två förstnämnda till juluppehållet.
"MoDo-supportern" i AB-texten är nog troligen Husum-Jocke själv som skäms och ska ringa DIFiplin-nämdens tipsartelefon anonymt. Bosse Karlson-Argentina-Nigeria-'94-klass på den missen.
För övrigt så måste jag säga att Hasse A inte är dålig på att dra till med de stora orden "elitseriehistoriens märkligaste matchstraff...".
Märkligt? Njae, men brutalt - ett märkligt matchstraff var däremot min ständiga käpphäst med Hasse Jonsson som dunkar in en klubba, som är slängd på isen, in i sargen så pass hårt att den studsar ut i banan igen och träffar högt ärade Tomas Andersson i knävecken. Tomas vänder sig åt hållet som klubban kommer ifrån - och tar ett matchstraff.
Nu har det ju visserligen spelats ganska exakt 44 002 matcher i Elitserien sedan 1975, så jag tror nog att både jag och Hasse missat både ett och annat brutalt och märkligt matchstraff genom åren, om man säger så.
För en gångs skull måste jag säga att det är helt rätt, det där kan inte gå ostraffat. Aftonbladet verkar föresten inte ha speciellt stor koll på vad som egentligen hände, se länk.
scim, Lumber Jack: Man kan undra varför man slår någon i huvudet från båset bara för att denna gjort en fasthållning på en annan Luleåspelares klubba? Förvånad över att det var Bulan. Han har ju slutat med dumheter enligt egna ord.
Sådär, nu har jag sett, vilket obegripligt hjärndött påhopp! Bulan är trots tillhörighet i GroKo en favorit med sin ständigt härliga inställning, men här borde fan i mig diciplinnämnden ta och statuera ett exempel, det där kan bara inte tolereras! Bedrövligt är det enda ord jag kan komma på just nu.
Det syns riktigt bra i matchklippet på åfissijälla. Vilket jävla idiottilltag, vi får hoppas att det blir ett kännbart straff. Nån jävla # 700 borde inte få ses före nyår, till och börja med.
De visade lite grand på hockeykväll, i en ruta som tog upp ungefär 1/8 av min TV, och där såg det allt annat än vackert ut. Om Lintners påhopp renderade i 8 matchers avstängning ska detta ge minst 9.
Hähä - I choose not to listen to HockeyLive, i choose something else. Kanske skulle skippa det här med hockeyintresse och låta MoDo vinna det där guldet också :-)