Menar du Enström så skall du kanske se vad han har utfört innan du yttrar dig. Han har varit riktigt dålig framåt en lång tid nu och skotten han levererar är ungefär av samma klass som man ser i Björnligan...
AudibleGiraffe: Konstigt att Pirro säger att vi inte orkar idag. Innan match sa han ju att Modo verkade ha piggare ben än motståndarna på sistone. Nä jag tror det är intställningen till matchen som är fel. Man går in i matchen med inställningen att "ta det försiktigt" som vår käre tränare uttryckte det. Det var ju en jättebra ide! Vi släpper iväg Luleå ett par mål för att sedan få jaga hela matchen, jättesmart Pirro!
Jag trodde vi var på gång, men den här matchen var t.om värre än mot Leksand??
Jag har ju inte sett så många matcher, så det här antagandet kanske är totalt orättvist. Men jag tycker det låter som om spelarna, i varje match, har dålig ork, och verkar slutkörda. Har man fuskat med försäsongsträningen i år????
Poffa: Bort med Pirro, bort med Jansson, bort med Enström och bort med Janne Öberg. Är det inte lika bra att ta bort Eriksén, Jonsson, Damgaard, Wernblom, Söderberg, Pettersson, Högardh, ,Salomonsson, Milo, Warg, Karlin, Öberg, Lindström, Hedlund, Wennerberg, Johansson, Green, Haakana, Riksman, Vesa, Svartvadet, Gästrin och Lehtinen också?
Poffa: Jag håller med om Pirros coachning i mångt och mycket. MEN jag kräver MYCKET mer av spelarna än vad dom visat hitintills och i synnerhet i de tidigare nämnda plattmatcher.
Det kan omöjligt vara spelarnas fel att Pirro coachar som en kärring, för att säga det på ren svenska. Han väljer fortfarande att spela Enström i PP trots att han inte tillför något. Han plockar bort Milo trots att Hasse J är så bedrövlig att det är skamligt. Han låter Janne Öberg fortsätta trots att han är skandalöst dålig och går bort sig kapitalt på Luleås tredje mål.
Förresten, vad sysslade Janne Öberg med då när han i BP ligger och skall täcka skott men sedan ser ut som om han håller på med idiotarmhävningar??
Poffa: Måste tyvärr (utan att försvara Pirro) säga att det är spelarna som MÅSTE visa sig från en bättre sida än vad som sker i denna match. Sen om Pirro eller nåt annat är orsaken till detta så MÅSTE någon kliva fram och säga det rakt ut och inte bara säga saker som "Det är harmoni i truppen" osv.
scim: Pirro: "Nu skall vi bara glömma den här matchen så fort som möjligt" eller nåt med samma innebörd. Det tycker jag är fel inställning. Låt spelarna se på matchvideon i bussen på väggen hem. Så dom får se hur j-a dåliga dom var.
Fan va grymt helt jävla skitsur man blir när dom inte försöker ens under matchen. Men nu har dom haft bottennappet som kommer i intervaller. Bäva månde Brynäs.
Du glömmer FBK hemma. Faktum är att jag sett fler BAJS-insatser från MODOs sida än tvärtom denna säsong. Har aldrig sett MODO spela så fantasilöst i offensiv zon som årets upplaga. Det gör ont att se.
shinzawai: Ikväll kommer alltså nummer tre i ordningen av kollapsmatcher (1.leksand 2.timrå 3.luleå) den senaste tiden. De kommer med jämna mellanrum och samtliga är 6 poängsmatcher. Fantastiskt kul att vara Modoit nuförtiden...
Poffa: Det är ju inte kostigt att man förlorar när man har en tränare som säger att "vi går in försiktigt i matchen" innan match. Och varför är nummer 40 inne på isen hela tiden? Och Wernblom har ju faan varit helt värdelös, felpass efter felpass!
Härmed skriver jag som första namn upp mig på den lista som kräver att man nu under juluppehållet agerar vad det gäller lagets ledning. Kan man inte få spelarna att ens vilja spela hockey så skall man inte vara tränare. Vi har ett samarbete med Sundsvall, se till att få hem Almtorp och så kanske vi kan kastbyta tränare också.
Du får allt skylla på åldern! Nej, man kanske ska ta och bege sig hemöver nu, börjar bli less på det här projektarbetet nu...måste hem och göra klar för hockeyn, förhoppningsvis kommer det inte lika många som mot Djurgården ;)
Menar du Enström så skall du kanske se vad han har utfört innan du yttrar dig. Han har varit riktigt dålig framåt en lång tid nu och skotten han levererar är ungefär av samma klass som man ser i Björnligan...