De anser väl att det räcker med en ny röst som assisterar Pirro. Jag själv är däremot inte övertygad, föredrar att man byter hela ledarstaben istället för delar av den vid sådana här tillfällen. Brithén har säkert en poäng men det är ändå svårt att ta hans bittra kommentarer på allvar.
Välkommen tillbaka föresten, och fortsätt inläggen på den här nivån.
Om du läser i denna tråd så kommer du att se hur snacket bland oss supportrar går i fallet med Pirro. En stunds trevlig läsning, med mycken klok insikt m.a.o.
Får jag bara fråga en sak alla Modoiter. Vaför kickar inte ledningen Pirro? Tycker de att Modo spelar en bra hockey med hans filosofi? Tycker lite som Brithen (stod i Tidningen Ångermanland idag/onsdag) att det är broderkärlek. Han är bara kvar därför han känner alla i föreningen och har varit där sen mitten av 80-talet. Är det någon som har en annan åsikt?
MVH//Marcus Norberg (Har varit avstängd här tidigare men nu så är den upphävd-ska framöver skriva objektiva saker om modo)//Brynäsare
Lumber Jack: Tja, med tanke på att man valt att illustrera orden kyla och elegans med hjälp av bilder på Lars Jansson så har nog världen på senare tid blivit satt under förmyndare.
knaskamilla: Tror också det är Modo som har billiga. Utgångspriset är ju nästan det dubbla på våra tröjor. För tillfället är budet på Hentos tröja 4600.Ska 5000 vallen sprängas?
Jo, Frisco upplyste mig om det. Jag tyckte att Lule hade väldigt dyra tröjor i sin auktion, men då sa han att det är MoDo som har billiga. Men vad vet jag, för mig känns allt dyrt... ;)
knaskamilla: Japp, vad skulle man annars kunna ha roligt åt? Nästa gång man besöker Kempis kommer man bära en vacker matchtröja som jag ropat hem på nattens auktion.
Sant. F.ö. har ytterligare två välutvecklade förmågor hittat till modoforum, vid namn mandus och hampa. De skriver så där mysigt onödiga och oförståeliga inlägg. Ta en titt, vettja!
Lumber Jack: Vissa är visst lite väl insnöade så här i juletider. De tror på att tomten finns likväl som på Janssons storhet. Ungefär lika sannolikt i mina ögon. Dock med fördel för tomten.
Så här i juletider går mångas tankar hemåt, skönt då att de en banner på nån som alltid tänker hem. Ett utmärkt val av bannermotiv så här inför glädjens högtid. Undra vem som senare kommer att bli årets tomte? Det finns onekligen några fina kandidater...
Ja likt förbannat är man ju där och tittar lite nu och då... Dock är det en sak som är bra med forumet och det är tippningen (där jag förövrigt ligger på en hedrande 15:e plats). Sen är det ju som sagt alltid kul att ibland gå in med motorsågen och kapa lite!
Det är ju lite av dagens höjdpunkt att gå in och läsa idiotierna. Sedan är det ju en alldeles utmärkt metod att träna självbehärskning och tålamod, genom att sitta där och hetsa upp sig en stund och sen ge fan i att svara. Tyvärr misslyckas jag alltför ofta. Självbehärskning är inte min starka sida...
jenza å alla: Å andra sidan så har vi ju mer eller mindre börjat att kommentera både det ena och andra som skrivs där, här. Jäkla idioter vi har där....
Det är nästan komiskt att läsa allt som skrivs av diverse idioter på modoforumet. T.ex. så fort det ges lite kritik till laget så börjar folk att klaga på "gnäll" och medgångssupportrar. Hur kul är det med ett forum där alla bara skriver likt "Lasse Modopåg": ÄLSKA MODO!!!!!!! ?
Hillevi Levin är iaf medveten om vad hon(?) skriver, vilket inte NR22, Kallemodo, johanmodo, dadde, rytter och allt vad fan de heter, är. De är inte bara spammare, utan även kompletta idioter. Basta.
NR22 har fått en konkurrent på modohockeys forum. Hillevi Levin har nu skrivit 5 stycken identiska inlägg med texten:
Grannen är bonde. Hans dyngspridare har gått sönder. Därför går erbjudandet till dig. Du är ju en hejare på att sprida dynga. Jag tror du passar bak på hans Valtra.
Själv råkade jag formatera bort en intressant brevväxling med ÖAs redaktör (eller nå't) där han erkände att minst en av deras journalister är kass på svenska. På tal om försvunna mail, alltså.
Lumber Jack: Jag hade en liknande korrenspondens med någon AB-journalist. Jag hävdade att visserligen hade vi plötsligt många utlänningar, men alternativet var att plocka fler svenskar från andra ES-lag. Antalet importer utanför vårt "naturliga upptagsområde" var ungefär som vanligt, även om avståndet på dem hade ökat.
Vi översteg alltså det uttalade målet om 1% till U-hjälp med råååååge, m.a.o är MoDo ett föredöme inom biståndspolitiken. Dessutom har vi några missionärer längs The Coast Mountains och Rocky Mountains för att sprida lärdom och banbrytande tekninsk kunskap.
Lumber Jack: Lite kul var det att Expressenpajasen klagade på att Modo hade många utlänningar. Jag anser att det var mest "u-hjälp" till Dansk hockey. Spelarna från Modo var (och är) kungar allihop i Danska landslaget.
Visst var MoDo det lag med flest utlänningar, bl.a. fyra danskar ifjol, vilket framför allt Mattias Ek på EX tjatade sig hes om. Tillslut fick jag nog av hans gnäll och förklarade att man inte bara hade flest utlänningar, utan även flest antal spelare från sitt närområde. Över halva truppen om jag inte missminner mig, men det var tydligen inte intressant att skriva om, även om han förvånande nog höll med mig. (Vilket kanske inte var så konstigt, när jag hade rätt och han visste det). Synd bara att en datacrasch raderade ut brevväxlingen.
Problemet är nog det att MoDo liksom Luleå har sina planer redan inför nästa säsong iom den kommande NHL strejken, Då blir denna säsong lidande på ett sätt som inte bör bli. Men nu verkar MoDo vakna genom att göra en HV71 nämligen byta 2:e Coachen vilket är en sällsyt åtgärd, Oftast så får huvudtränaren foten men kanske dom inte vågar ge Pirro sparken men jag tror inte att det hjälper att byta 2:e tränaren utan hela tränar staben måste bort innan det ger någon effekt tyvärr!
Poffa: Men Tommy är ju hård i kroppen så det lär inte hända. Jansson behöver ingen träning han har ju rutinen att stödja sig på + förtroende från alla tränare i landet.
Visst skall en rotad få lite mer chanser än en "utböling" men vissa rotade har fått så många chanser att det är löjligt. Se på TP i år t ex. Han är inte bra, hamnar snett och allt blir pannkaka. Trots detta får han oförtrutet spela vidare. En "utböling" till ledare kanske skulle bänkat honom i någon match och på så sätt gett en nytändning.
Tänk dig hur snabbt en kanadick fått lämna laget om han uträttat lika mycket som TP och Söderberg gjort.
Poffa: Nu kanske tråden tar en annan vändning. Vågar man fortsätta att tjabba här tro, innan Frisco kommer med sina förmaningar om att det är jobbigt att läsa text och bokstäver. Jag skulle gärna för honom illustrera allt med bilder, men jag har inga, tyvärr.
Brithén har ju rätt i vissa saker, helt klart. "Våga för att vinna" t.ex.
Även svågerpolitikargumentet biter, men jag funderar på om det inte är viktigt att ha svågerpolitik i modo. Det är viktigt att värna om "sina egna", de som kan bidra till kontinuitet i föreningen. Svartvadet blir näste man som kommer att stå för den om jag förstått viljan rätt.
För inte så länge sedan pratade man om att Modo spelade med hemvävt i högre grad än de flesta klubbar, men ifjol ståtade man plötsligt med fler utlänningar än någon annan klubb. (Eller om det var för ett par säsonger sen.) Det blev mycket kritik för det, och hån från andra klubbar. Jag tror att det är viktigt att de som är rotade här inte tvingas söka nya jaktmarker. En utböling ska få en chans, en rotad två.
Poffa: Allvarligt,,vad har Pirro lyckats med då? Med det spelarmaterialet så borde ni ligga högre upp,,att då sparka andre tränaren är ju bara patatiskt, eller är det han som internt bestämmer och lägger upp allt?
De anser väl att det räcker med en ny röst som assisterar Pirro. Jag själv är däremot inte övertygad, föredrar att man byter hela ledarstaben istället för delar av den vid sådana här tillfällen.
Brithén har säkert en poäng men det är ändå svårt att ta hans bittra kommentarer på allvar.
Välkommen tillbaka föresten, och fortsätt inläggen på den här nivån.