Salle: Queen Elizabeth and Dolly Parton die on the same day, and they both go before the angel to find out if they'll be admitted to heaven.
Unfortunately, there's only one space left that day, so the angel must decide which of them gets in.
_ The angel asks Dolly if there's some particular reason why she should go to heaven, whereupon she takes off her top and says, "Look at these....They're the most perfect breasts God ever created, and I'm sure it will please God to be able to see them every day, for eternity."
__ The angel thanks Dolly, and asks Her Majesty the same question.
_ The Queen drops her skirt and panties, takes a bottle of Perrier out of her purse, shakes it up, and douches with it.
_ The angel says, "OK, your Majesty, you may go in."
_ Dolly is outraged..."What was that all about? I show you two of God's own perfect creations and you turn me down. She performs a rude act of_ hygiene and she gets in. Would you explain that to me?"
_ "Sorry, Dolly," says the angel, "but even in heaven, a royal flush beats a pair, no matter how big they are.
Kan bara MODO vinna mot MIF på annandagen, så ligger de på 45p och går förbi Brynäs och ligger 6p efter Frölunda som ligger trea i tabellen med 51p. Detta därför att de två lagen spelar ej den 26 dec., de har redan 31 matcher.
Mötet Luleå-HV71 blir ett möte mellan Tre Kronors målvakter om inte lagen väljer att sätta in reservmålisen. Både Liv och Henriksson har gjort en bra match var i Ryssland. På papperet ser det ut som en X-match.
Tittar man ännu längre fram i spelprogrammet så möter MODO topplagen med början den 6 jan. borta mot Färjestad, hemma HV71 och Linköping, och sedan borta Frölunda. Nu kan det också bli så att det är de lag som krigar runt strecken som är de svåraste att vinna över. Regeln att motivation slår klass, stämmer ganska ofta.
Vi får verkligen hoppas att det är klart med en slutspelsplats innan den sista matchen i grundserien den 26 feb. då man spelar hemma mot Frölunda.
Spelarkritik: tycker att Janne Öberg sakta men säkert har blivit mera spelvillig, han måste väl snart närma sig sitt första mål för säsongen.
knaskamilla Det var inte jag som började grubbla bakåt i tiden om Hasses utv. mot Brynäs
Det var ett snyggt banner som byttes ut mot det fulaste, isen ser ju gul ut. Tror på att snart byts det till en julfin bild, kanske någon spelare som passar att vara tomte.
knaskamilla: Det [k]var[/k] andra matchen, hjärnspöket tror jag beror på överfokusering av liknande situationer längre fram i serien.
Jag är bra på sådant där med psykologi, speciellt när jag druckit brasilianskt och kolhydratrikt, om det finns någon annan som vill bli utvecklad och belyst så loggar jag in om någon timme igen.
Citat från ÖA: "? Det är av flera anledningar vi tar tillbaka Jonas. Fredrik Warg är skadad (höften), Tobias Enström ska spela junior-VM och Janne Öberg går kanske tillbaka till backplatsen. Vi vill helt enkelt ha en bred trupp till omstarten om en vecka."
Öberg tillbaka till backplatsen, ingen bra lösning på något problem alls, det skapar bara problem. Ska han spela ska det inte vara som back utan center... men däremot är det kul om Hedman får testa på hetluften och inte bara sitta på bänken.
Hoppas Hedman gör debut på direkten. Härligt, men vad är det jag hör om att Janne Öberg kanske ska gå ner på backen igen. Fy fan vad dåligt i så fall...
Ah skönt, bort med Milo. En spelare gör inte ett lag! Dessutom inte en med ett fett lönekuvert. Här ska sparas. Bort med Hakningen också när det liks är på gång.
Ser fram emot mina första matcher på ett år i Kempis nu under jul och nyår, ska bli riktigt spännande att se alla nya spelare och studera klacken lite närmare från min sköna sittplats. =)
Lumber Jack: På ett vis skulle det nästan ha varit skönt att se honom göra mål mot Modo, inte för att man vill det egentligen men för att det skulle vara en markering mot de som ville göra sig av med honom (läs Pirro och styrelsen i allmänhet). Kände samma sak när Hostak gjorde en massa poäng när inte Modo ville ha honom tillbaka... lite skadeglädje även om det gick ut över mitt favoritgäng.
Enligt Tidningen Ångermanland så fanns det intresse för Milo från några elitserieklubbar men Modo krävde lösen förutom kontraktet, så då blev det för kostsamt.
Då blev det alltså inte så dyrt för Modo, det var väl bra!
Det var ju fint av dig att dra upp sådana där lyckliga minnen så här i juletider. Själv har jag iofs inget minne av något som hände efter den fjärde matchen, konstigt. Nu när jag tänker efter så kanske det var i den andra matchen Hasse åkte ut för att ha lagt pucken över sargen ändå? Det är ganska osannolikt att jag såg honom göra det (någon göra något överhuvudtaget) i den fjärde matchen, tänkte jag...
Jobbigt att försöka minnas saker som skedde så långt tillbaka som nästan fem år!
Fantastiskt inlägg. Vi drar inte sakerna till sin spets en enda gång här på forumet. Jag menar, att jämföra Forsbergs återkomst till MODO med Haakanas intåg i MODO är ju precis samma sak. Spelmässigt gör de ungefär lika stor nytta och naturligtvis skall båda dessa jämföras med Milo.
Herregud, Haakana har inte gjort någon glad, varit lika patetiskt dålig som Milo tydligen varit och dessutom så lider han konstant av en ond rygg och smärtor som går ner i baksidan av låren. Självklart är det ju han vi skall behålla, blir han bara frisk så kommer han ju snurra upp motståndarlagen likt en hockeygud. Hade han bara varit frisk och valt spel i NHL så hade han legat i topp på poängligan.
När man kommer mot Kempis så finns det en mycket stor "duk" framför de tre stora tallarna. Höjden är ca 4 m och en längd av kanske 10 m (efter mitt ögonmått), där finns en hel massa företag uppräknade som sponsrar MODO.
Tittade in en kort stund på träningen i fredags, Lonken bar den snygga T-shirten med raglanärm som är svart, med rött på ärmarna. Högardh hade skridskor på sig men lämnade isen tidigare. Den gemensamma träningen avslutades med "fri åkning" Då passade en del stora karlar på att leka med varandra. TP, Salle och till viss del Werner samlade isskrap på sina blad och försökte sedan skicka upp det i ansiktet på varandra, kanske att Salle vann den taffatleken mot TP genom sin snabba skridskoåkning. Det såg lite häftigt ut genom att alla andra på isen åkte väldigt lugnt. Melinder ledde isträningen, så det var en ny röst som klingade. Sista övningen var 6 snabba skär i "blixtlås" denna kördes i två omgångar. Anders M påpekade i pausen att det var viktigt att det bara var 6 skär, och naturligtvis var det några som spann på det och fick till en vits, men den får ni gissa er till. Almtorp var med + några gallerförsedda.
Melinder sa innan han gick av isen: Se upp för avståndet mellan vagn och.......... Undrar vad han åsyftar då, det kanske alla på isen visste.
Frisco: 12:19 Hans Jonsson (MODO Hockey) (Tripping, 2 minuter)
Så står det, men ibland kan det vara fel även i statistiken, tror jag. Jag tycks också minnas att det var i den matchen som Hasse stötte ut pucken. Minnet flimmrar upp i mitt inre att känslan just då var att det kan inte vara sant att vår Hasse sitter på bänken, naturligtvis måste det då ha varit domarens fel, Den starkaste känslan har jag att den utvisningen skulle inte domaren tagit, om han haft lite fingertoppskänsla, som man brukar säga: man vill att spelarna skall avgöra matchen inte domarna. Detta är ju alltid dubbelsidigt, för blir man tillåten att slå ner folk så är det inte heller rättvist.
Pucken som kom från plexit ställde ju vår målvakt, det var Bisset som fångande upp den vill jag minnas, kanske att det var efter en retur av Petter, plexistuttsen var uppkomsten av det läget. Nej nu skall vi inte försöka backa till den matchen mera, dax att se framåt. En bra julklapp i efterskott skulle vara att MODO öste in mål mot MIF.
kärran: [Men Hasse åkte på en löjlig 2 minutare i sista per. i fjärde matchen. Det var även då Brynäs fick ett tur mål, efter en märklig stutts på plexiglaset.]
10:59 Hans Jonsson (MODO Hockey) (Avsiktligt fördröjande av spel, 2 minuter) Detta hände i 1:a per. i andra matchen i Gävle.
Men Hasse åkte på en löjlig 2 minutare i sista per. i fjärde matchen. Det var även då Brynäs fick ett tur mål, efter en märklig stutts på plexiglaset.
I tidningen Hockey nr. 11 så har man en artikel Närkamp som handlar om Ove Molin, det är hela 6 sidor om killen. Citat från den artikeln: "1999 väntade karriärens hittills bästa ögonblick. Det kom i finalserien mot MODO. Det stod 2-2 i matcher. Brynäs ledde den sista matchen med 3-2. MODO jagade frenetiskt kvittering och förlängning. Brynäs var rejält pressat. När pucken plötsligt studsade över en MODO-klubba, Ove Molin fick tag i den svarta trissan och plötsligt öste på mot en tom kasse. -Det blev alldeles tyst i hallen. Knåpptyst. Jag bara åkte..... det kändes som att se sig själv på tv. När pucken väl var i mål visste ingen vart de skulle åka. Några kom fram till mig, några åkte till målvakten. Det händer att man tittar på videon och njuter. Det var en skön grej att ha varit med om. Ove Molin ser nästan religös ut när han minns den där dagen, de där sekunderna. - Jublet, det lär man aldrig glömma. Fast jag vet inte inte om det var ett guldjubel egentligen. jag har pratat om det med Djoos och Janne. Jag var mest glad för att det äntligen var slut. Vi var så otroligt slut i kropparna, hade spelat så otroligt mycket och gått på tre femmor i hela slutspelet. Och även om vi ledde med ett mål vet man ju inte. Vi var nervösa, kommer vi verkligen att vinna? Minns jag att man tänkte, säger Ove Molin och ler."
Som motvikt så plockar jag in det som står på MODOs sida om matchen. Hittas på A-laget - Statistik - Brynäs 1998/1999
Kommentar Brynäs är svenska mästare. En svart helg för alla Öviksbor är till ända. Brynäs mål i början av samtliga tre perioder blev för mycket för Modo som dock försökte in i det sista. I vanlig ordning dominerade Modo matchen, men vad hjälpte det. Denna kväll var Brynäs och de hade vunnit även om de spelat utan klubbor. Bittert för Modo som innan denna hemmaförlust endast förlorat hemma 4 gånger (!). Den femte förlusten i Kempis hade ett högt pris - SM-guldet.
Min kommentar Vi är många som inte kommer att glömma den matchen, en del med sorg och andra med glädje. Men en känslostark upplevelse var det .
Ja, Modo. Peter Forsberg tänkte ansluta till er efter jul, vad säger ni om det? Fantastiskt! Det visste jag inte, en otrolig julklapp!
Men så läste han att fansen inte vill ha en skadad spelare framför en oskadad så han bestämde sig för att läka skadorna och spela på bästa möjliga ställe nästa år när han är skadefri.
Ja, det är helt ok. Det är så vi vill ha det. Vi tar hellre en skadefri än en skadad, oavsett vad...
Du trodde. Det är ett alldeles för vågat drag för att Pirro skulle våga göra det. Han hade väl satt upp Haakana som skridskostark powerforward och Jansson som fysisk snabbskrinnare OCH bänkat Milo om det inte fungerat.
Salle: Det är alltid tränarens fel - det vet du väl. Att en sportchef inte har bättre pejling är ingen nyhet. Det är bättre att byta tränare än sportchef i just detta skede av serien.
Vad har JAG med det hela att göra? Jag kan inget om coaching, så jag lägger mig inte i den där frågan. Det får folk som tycker sig kunna ägna sig åt att diskutera.
knaskamilla: Vad inte jag förstår är varför ni inte drar igång ett "uttåg" åt Pirro. Bort med honom och in med, tja varför inte Molla. Han fixade ju nytt kontrakt åt Timrå så varför skulle inte han vara rätt man på fel plast? Fixa det här nu så att vi får ha kvar de oheta länsderbyna.
Poffa: Ujujuj, läser något oroväckande i den där artikeln. Förstår inte hur man överhuvudtaget kan fundera på att låta Janne Öberg få spela back igen med tanke på hans allt annat än strålande facit denna säsong. Hmm, bör väl betyda att han ligger på runt -60 eller något sånt när säsongen är slut.
[f]"Han håller inte måttet, säger Modo Hockeys sportchef Bengt Hedin som låg bakom värvningen av slovaken."[/f]
Till skillnad från Haakana och Hasse J som verkligen visat vilken enorm klass de har.
[f]Han har gjort tre fyra matcher som varit mer än godkända, men föll tillbaka i gamla synder i de två senaste.[/f]
Jasså? De två senaste matcherna var han enligt mig minst lika bra som någon av de andra backarna.
[f]Milo har inte infriat våra högt ställda förväntningar. Han övertygade inte i början av den här säsongen.[/f]
Svårt att övertyga då man inte får spela och så fort laget går dåligt så får man skulden trots att man inte är den skyldige.
[f]Vad säger du om nyförvärvet Kari Haakana, en annan utländsk back som kostar mycket för klubben? – Haakana har heller inte nått den nivå som vi hade hoppats på. Men det ska sägas till hans försvar att han har stora problem med skador. Det sitter i ryggen och går ner i ljumskarna. [/f]
Nä, men så lysande. Så vi behåller en skadad back som inte heller håller måttet och skickar den friske backen som inte håller måttet. Självklart är det så en slipsten skall dras.
Ja, jag är då fortfarande inte kapabel att förstå varför man gör sig av med Milo. Måtte det gå lysande för honom i sin nya Schweiziska så att det riktigt går in i huvudet på Pirro & Co vad han kan. Jak plir förpannat!!
NuMo: Vad var det jag sa. Apropå detta med vänner så tycker jag det är svårt ibland att hitta bra och snygga vänner både här på SpS som i den verkliga världen dårå. Men som sagt var så står det gamla ordspråket "bra kalle reder sig själv" ännu i begrepp att funktionera.
Här ställer jag nu några julfrågor till mig själv som omväxling i den mörka tillvaron; *Har jag julpyntat färdigt? - Nej, inte riktigt. Det ska fram mer pynt, framför allt tomtejävlar!
*Köpt granen? - Nepp jag ska ut och tjuvhugga en!
*Börjar jag att få julångest? - Jag har håkkyångest hela året om!
*Postat alla tråkiga julkort? - Nepp
"Bergman tar avsked med "Saraband." Ett naket, minimalistiskt drama om konsekvenserna av snedvriden kärlek och utebliven kärlek. Det är Ingmar Bergmans avskedsdrama "Saraband" som måndagen den 1/12-03 visades för första gången.
"Du tittar på mig med häpnad och möjligen en viss avsmak". "God dag pappa. God dag lilla Kajsa". "Du tror antagligen att jag är väldigt överspänd". Och det är, förstås, framför allt ett ställe där klimatet året runt är ångest. Temat i "Saraband" är livets meningslöshet efter förlust – förlust av hockeykärlek, av håkkyglädje, av sin hockeyångestkamrat"
mike66: HMM? Jag trodde att det var det jag sa, men om inte så var det det jag sa, så ingen trodde att jag sa något annat. Nu vill jag bli din vän mike.
Unfortunately, there's only one space left that day, so the angel must decide which of them gets in.
_ The angel asks Dolly if there's some particular reason why she should go to heaven, whereupon she takes off her top and says, "Look at these....They're the most perfect breasts God ever created, and I'm sure it will please God to be able to see them every day, for eternity."
__ The angel thanks Dolly, and asks Her Majesty the same question.
_ The Queen drops her skirt and panties, takes a bottle of Perrier out of her purse, shakes it up, and douches with it.
_ The angel says, "OK, your Majesty, you may go in."
_ Dolly is outraged..."What was that all about? I show you two of God's own perfect creations and you turn me down. She performs a rude act of_ hygiene and she gets in. Would you explain that to me?"
_ "Sorry, Dolly," says the angel, "but even in heaven, a royal flush beats a pair, no matter how big they are.