1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502107 inlägg · 4187 ämnen
« · 357854 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Paddan: ja men Tobias Enström är ju borta som är back.

Funderar på om det här citatet betyder att Janne Öberg just skaffat sig en permanent plats på bänken: Dusan Milo har lösts från sitt kontrakt men i hans ställe har vi Janne Öberg som "back up", säger "Pirro".

knaskamilla:

Precis, men det har de nog kalkylerat med, skånepågarna! `

Då är vi överrens. Du tar på dig ev. lidande och NuMo skriker åt mig, fast vi inte är polare, ok? ;)

knaskamilla: lugnt...vi ska ha 3p imorn...de e ett måste

Frisco:

Fast de kommer ju att få åka hem med en förlust i bagaget, förstås...

Vallin: Nej verkligen inte illa. Tur att de lämnar sånt som löner och ekonomi därhän och ger sig av till en hockeyfest trots det långa avståndet.

Vallin:

Nejdu. Det blir inget skrikande i sådana fall, kan jag tala om för dig! Möjligtvis kan jag tänka mig att ta på mig ditt lidande om det blir en gräslig match, men det ska det ju inte bli...

Vallin: Därför att jag redan ligger..En liggande polare är inget att ha.

knaskamilla:

Du slipper. Skrik åt mig imorgon så är vi... kvitt? :)

NuMo:

Varför vill inte du bli min polare då? :´(

Vallin:

Nejtack, jag vill inte betala ditt underskott.

Frisco:

Jaså? Såpass? Inte illa...

knaskamilla:

Du kan få den delen som blir över sen jag betalt räkningarna och det är inte plussaldo på mitt konto efter de är betalda den här månaden, kan jag säga... :)

Vallin: Till matchen imorgon kommer det upp ca 60 Malmöfans.

Vallin:

Mot en del av den lön du får in imorgon kan jag tänka mig att skrika lite åt dig.

Vallin: Ligger redan.

Ledsen, pojkar och flickor. Arbete hindrar mig från att se matchen i Kempis imorgon. Ni får skrika för mig med. (jag skulle ha skrikit som faan, så ni får allt ligga i lite...) :)

Sv: God Fortsättning...
Lumber Jack: Lemmy har jag sett väsa live i Orrskogen i Malung en gång i tiden. Alkoholförbudet i parken gällde visst alla utom en person. Mannen i fråga gick efter konserten omkring i parken och hälsade vänligt på allt folket och drack grogg.

Lumber Jack:

Glöm det, jag sparar dyr-Lorden tills imorrn!
Billig tjeckisk öl däremot!

58 år and still going strong, kanske ska tilläggas!!!!!!!

Salle:

I dag fyller Lemmy år, så häll nu i er whisky å cola.

Salle:

God fortsättning själv! Eftersom det är jul tänker jag låta bli att påpeka att det stavas gelikar. Snällt, va?

Det vore enormt skönt om Werner äntligen vaknade till! Det känns däremot inte så troligt...

Bara dryga dygnet kvar till match nu. Tjohoo!

God Fortsättning...
Fränder och jelikar

Både på julen och inte minst på hockeysäsongen.

Jag tror att Werna vaknar nu och drar med sig laget uppåt.

timråfan:

Det får han gärna göra, huvudsaken att han fortsätter vara elitseriens bästa spelare även efter julfirandet.

knaskamilla: ja och svartvadet ligger med sin snuttefilt och trynar!!:P god jul!

scim:

Alltid lika trevligt med traditioner! Här har de visst gjort om traditionerna lite också, så jag har just klätt granen. Varför ha en lång jul när man kan göra den så kort som möjligt? Blir intressant att se när de tänkt att klä av granen. Jag gissar på i övermorgon.

knaskamilla:

Åldern är irrelevant, det är storleken som räknas (Poffa är dock undantaget som bekräftar regeln).
Hursomhelst, nu ska jag iväg och julfika med delar av släkten, nån ny tradition som jag vet inte vem har hittat på.
GOD JUL på er alla!

Sv: ZZZ-tråd
Lumber Jack: Ja nu väntar jag ivrigt på julafton, jag har önskat mig ett garage - hoppas att jag äntligen får det. Mamma tittar på "Borta med vinden" med tårar i ögonen, men nu verkar det vara slut, så jag måste nog lägga mig nu. Gonatt alla raringar.

Poffa: Ajda, är det fällande och allt så är det bäst att jag också säger nattinatti ; )

Poffa:

...snön ligger vit på taken, endast Poffa är vaken...

Vi ses på annandan, glöggfryntliga och fina.

Poffa:

Fällande, gällande... Whatever!

ZZzzzzZZzz ZzzZz #2

Alla ni som fortfarande står och spanar efter tomten:

Gå och lägg er, säkra källor gör fällande att han inte kommer förrän tidigast efter Kalle.

Gonatt knasbollar, Westerlindare, Miiiikar, Numoar och alla ni andra. och GOD JUL!!!!

Sv: GodJul-tråden
Kickan:

Den handlade nog om rätt mycket, tror jag. Det var fem sidor text (med bilder också, iofs).

westerlind:

Nej, det där var ju inget julklappsrim. Vad skulle det vara i paketet, menar du?

Nåväl. Nu är det faktiskt julafton, så nu får man säga:
GOD JUL på er, gott folk!
(Och: godnatt.)

knaskamilla:

Jamen vad vill du att jag ska göra
du är som en tjurig ryss
Du verkar behöva en tackling
men jag tror du vill ha en kyss.

Fniss, så kan man väl inte skriva lr. Äh, det är julafton gulleplutten: Jag trycker om dig knasboll, god natt.

knaskamilla: Eh, exakt vad handlade intervjun om? Eller börjar jag bara ha samma konstiga fantasier som Paddan?

Jag skulle faktiskt hoppas på mina julklappar oavsett om det är en puck eller en... eh, felstavning i paketet. Det är bara mina rim som får fantasin att skena på folk, fast det är iofs det som är meningen med dem också. Fast om det vore segerpucken från SM-finalen -96 skulle jag nog värdera den högre än väldigt mycket annat.

Frisco och alla andra: God Jul och God Natt ZZZzzzzzZZZZZäta

knaskamilla: Kanske det, annars kanske Kickans julklappar kan vara något?

Kickan:

På tal om Porslin, läste om honom i Tidningen Hockey. Här är ett citat:
"- Nej men faktisk, nio av tio gånger så gör det inte ont. Men när de väl får in den där tionde, då...då gör det riktigt ont, ha, ha. Värst är det när man tappar luften. Det är lite förnedrande att man fått sig en riktig kyss.
- Håller du god min då?
- Ja, det händer emellanåt. De ska inte få den fördelen att de ser att de gjort en illa. Fast oftast ser det värre ut än vad det är."

Ehm...

Nåväl. Jag hoppas väl på den där pucken, då.

knaskamilla: Det beror ju iofs på. Börjar han prata om Ove Porslin i det här sammanhanget också ska du nog hoppas på pucken ändå.

Kickan:

Hmm. Nu undrar jag om jag ska hoppas att det är en puck i paketet ändå?

knaskamilla: Han kanske stavade fel. Det är nog ingen puck i paketet.

westerlind:

Det är konstigt, för det där stämmer ju inte. Jag skulle mycket hellre få guld än en puck... =/ Fast rimmet var ju vackert i alla fall, förstås.

God Hjul på er alla Modoiter, småbröder och storebröder.. och ogod otur i omstarten på elitserien.

westerlind: Antingen är det en "Left" eller "right" Fast du skrev skjuta jävligt hårt och därav min tveksamhet? Jag funderar vidare i midvinternattens hårda köld.

Pjöss & kjam!

modoante

Sriver i rätt tråd nu.
Du hade ganska rätt, kollade statistiken på hemsidan. De har förlorat 2 st sedan 1998-99.
Den 17/9-98 förlorade de med 2-4, då stod Andrew Werner i MIF-målet och räddade laget. Det var massor med utv. närmare bestämt 56 min. Värst var Kim Johnsson 4x2, Tornberg 3x2 och MP och Påhlsson för MODO satt ute två gånger. Det var då MODO hade en skottstatistik på 15-9 i 2:a per. men det var MIF som gjorde ett mål. Mål 4 var i tom bur och ett annat MIF mål var ett sjålvmål.

Den andra som de förlorat var den 12/10-00. 2-3 på straffar, det var Staal som slog in straffen på Hirsch, som byttes in när straffarna skulle läggas. Det var bara 2 425 som publik då, kanske matchen sändes på canal+...!

Roligare statistik var när MODO vann borta mot Luleå med 0-9 den 6/3-99 Då sköt laget 30 skott. Mål gjordes av spelare som finns i laget nu också, 2 mål av Werner och TP, 1 mål av Salle och Svarten.

mike66: Tack raring, nu har jag mumsat i mig lite mer Santa Libre (rom och julmust) så nu kommer ännu en kioskvältare, especially for you (taktiktavla):

Du kan skissa på torpeder
eller kanske om Big Ice
men för oss som gillar hockey
är det samma gamla b-js
Igenkligen så är det
inte särskilt svårt
Det är bara att ta i och
skjuta j-vligt hårt

God jul miiike.

westerlind: Hahaha, världsklass igen. En stafettpinne.

mike66: Va, menar du att jag hade rätt. Tänk vad fel ute jag var när jag trodde jag gissat fel.

mike66: På A svarar jag B och på C vet jag inte. Äh, jag har druckit glögg, så jag sk-ter i vad som är rätt. Nu fanken har jag kommit in i en underbar lyrikeufori, så nu släpper jag ännu ett alster. Jag hade tänkt tillägna den dig, men med tanke på dess romantiska karaktär ger jag den till knas (puck):

Jag vet ju att du fnyser
åt rikedom och makt
och kärlek, ömhet, känslor
är det vackraste man sagt
Därför vill jag inte
ge dig guld och annat prål
men denna kärleksgåva
som glider in i mål

Paddan: Du är välkommen till knölens fot. Eller Gumsen som Elakingen skulle ha sagt.

« · 357854 · »