NuMo: Heja, det här går ju som tåget...dvs nästan aldrig nuförtiden... Hmm, hörfel har jag tydligen också, eller så sa Strandberg fel namn, det var tydligen Hedlund som passade till Wernbloms kvitteringsmål.
NuMo: Tja, det måste väl vara slut på numerära överlägen för DIF, för det var väl därför, enligt oraklet Mats Strandberg, som DIF dominerade matchen i några ögonblick.
NuMo: Hmm, ena sekunden säger Mats Strandberg att MoDo dominerar spelet och DIF bara försvarar sig för att precis efteråt, när DIF händelsevis gjort 2-1, säga att det är DIF som dominerar spelet. Mystiskt...
NuMo: Om knas vore här så kunde hon förklara vad jag menar när jag stavar fel på svåra ord. Haakana bryter ryggarna av Djurgårdare. Får nu avtjäna straff utan möjlighet till benådning.
Tyvär har vi en målvakt som aldrig räddar eventuella eventualliteter. Det skulle bra att ha en målvakt med visioner någon gång. man måste rädda de flesta eventualliteter också. Kim Martin borde väl ha kvinnlig intiution.
Lumber Jack: Lessen för trådtrasslet. Sen är ordvitsen inte ens i Hegerfors-klass men man hoppas att det stämmer och dessutom att det smittar av sig på Ryhed.
AudibleGiraffe: Håller med. Kul att dom inte fega ur och drog tebax Öberg eller nåt sånt.
Visst är det trevligt att han får göra debut i ett för ovanlighetens skull välbesökt Globen, enligt rapporter i alla fall. Men det är inte bra att det sker p.g.a att Jansson återigen är skadad.
4th Line 40. GÄSTRIN, Magnus 29. GREEN, Morten 12. ALMTORP, Jonas
-------------------------------------------------------------------------------- 3rd Line 18. ÖBERG, Peter 4. ÖBERG, Jan 26. WENNERBERG, Mattias 32. HAAKANA, Kari 8. HEDMAN, Oscar
-------------------------------------------------------------------------------- 2nd Line 9. WERNBLOM, Magnus 23. HEDLUND, Magnus 11. PETTERSSON, Tommy 7. DAMGAARD, Jesper 27. JOHANSSON, Martin
-------------------------------------------------------------------------------- 1st Line 15. SALOMONSSON, Andreas 39. SVARTVADET, Per 14. HÖGARDH, Peter 5. JONSSON, Hans 44. LEHTINEN, Mika
-------------------------------------------------------------------------------- Goalkeepers 35. VESA, Kimmo 34. RIKSMAN, Juuso
"Mattias Weinhandl slog till med säsongens första mål efter sin skada och utnämndes efteråt till en av matchens tre stjärnor."
Mycket roligt. Weinhandl fick trots det bara spela ett byte i sista perioden. Hoppas att kräftgången är över nu och att han får mer förtroende.
"I hemmalaget hade Anders Eriksson en bra kväll; mest istid, en assist och plusstatistik är klart godkänt."
Mest istid: Columbia: Anders Eriksson 24.35.
Anders "Räkmackan" Eriksson verkar ha funnit sig själv efter åratal av letande. Kanske kommer jag att önska honom åter i Mododressen igen om han fortsätter så här.
Dessutom: Daniel fick göra mål igen. Sista tiden har inte varit direkt lysande för tvillingarna.