1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502286 inlägg · 4187 ämnen
« · 361891 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Grus i maskineriet
NuMo: Hmm, se bakåt...tja varför inte...då är det väl bara att sätta in spegelglas runt rinken.

Farsa i laget, ja frågan är hur MaJo skulle hantera en sån enorm uppgift, kanske skulle kunna sporra eller så sänker det honom ännu mer. Damgaard får väl ändå räknas som något av farsa bland backarna, hans lugna och fina backspel är ofta en fröjd att titta på.

Vore inte dumt ifall alla spelarna kunde titta lite extra på #8 och se hans slit och det där jävlaranammat som verkar finnas där och som gör att han till och med vågade sig på att ligga högt och pressa på SSK:s puckhållare i några spelsekvenser. Fast det kan ju också vara fråga om att han inte visste bättre, så där ska man helt enkelt inte bete sig som MoDo-spelare.

Paddan: Grus i maskineriet var en bra rubrik. Jag skriver under direkt.

``Hasse bruttit sönder ben i handen...´´ kan man läsa i TÅ:n.

Men vem vet. F.o.m. nu skall jag se alla fall bakåt som ett steg i framriktningen. Pirro har ju envist hävdat att alla bakslag varit "ett fall framåt", utom de gånger vi spelat så dåligt så att han behövt be om ursäkt för insatsen offentligt.

Så dåså. Ingen Hasse och ingen Larsa å ingen Milo Dusan så vem tusan skall vara farsa nu?

Vi ser det positiva i det, någon annan såklart..

Sv: Nyårsönskningar
Paddan: Black Adder önskar G N Å nu på 4:an.
Månne hans Tidsmaskin landa i MODO-båset o påverka??

zigge: Hahaha, jo, jag kände genast en väldig lättnad när jag fick slippa sockervattnet. Iofs kanske jag då hade fått någon ordning på håret...

Paddan: Nu har jag något besinnat mig, o kan tänka mig att mildra hotet mot Din person.Du kan slippa sockervattnet, så här i gråtmilda tider på det nya (h)året. Nu blir Du väl glad??

Sv: Kom igen nu!!
UbbeC: Trenden är väl den att vi har 3 raka förluster medan ni har 5.

Kom igen nu!!
Hoppas ni tar er ur trenden snart. Själv Tikare in i benmärgen, men kom igen nu. V:a Norrland.

Sv: Hirsch i MIF?
Frisco: Jo, jag har läst de artiklarna. Verkar som att livet inte direkt blev någon dans på rosor hos Bakersfield Condors för Hirsch. Fast, som han ungefärligen sade det: Det var då betydligt roligare än att åka och spela match mot såna lag som exempelvis Luleå.

Frisco: Hahahaa.Det såg jag inte, tack för upplysningen.

Paddan:Tack för länken.

Paddan: Om du går in på www.bt.dk kan du även läsa fler artiklar om #31. Huvudorsaken verkar vara att vill spela VM.

Portello: Den sidan lade Paddan ut som länk i sitt mess här under.

Frisco: Du som har koll på ett och annat.Adressen till PG hemsida önskas.

Frisco: Tycker det låter som en massa velande fram och tillbaka: Det gäller att hålla ögonen öppna för en eventuell målvaktspost i DEL, men samtidigt skulle det vara kul att spela i Danska ligan igen, fast det är klart han har heller inget emot att spela i Sverige.

Men någon gång skall väl allt falla på plats och han har fått sig en ny arbetsgivare i något lag i något land någonstans...

Paddan: Inte nog med det. Mannen i fråga är redan nu och nosar i toppen. Dock är endast 1,5 km körda.

1 Cyril DESPRES GAULOISES - KTM 04:52:19
2 Richard SAINCT GAULOISES - KTM 04:54:54 +00:02:35
3 Marc COMA TELEFONICA REPSOL 04:58:39 +00:06:20
4 Fabrizio MEONI GAULOISES - KTM 04:59:10 +00:06:51
5 Per-Gunnar LUNDMARK FARMERLIPS 05:04:08 +00:11:49

Grus i maskineriet
...känns det som att man har haft i ett par dagar. Det är bara att hoppas att vi gör ett bättre 2004 än avslutningen på 2003. Men omstarten ser riktigt skräckinjagande/intressant ut med möten med så gott som alla topplagen inom drygt en vecka. Betyder alltså att vi kommer att kamma hem en otroligt massa poäng från den sjätte januari och framåt.

Det hör väl inte hit, men en av våra stora hjältar startar idag sin motoriserade cykel för att bege sig mot grusigare och förhoppningsvis mindre isbelagda vägar.

Nu vÄnDeR dEt
Nu när det är ett nytt år så kommer MoDo att vinna...

Sv: Krisen I Modo
shinzawai: Ni skulle haft kvar Jim, en tönt som Pirro i båset, det blir aldrig bra, visserligen är Jim bestämd och grymt svår att jobba med, men ta mig tusan om han inte gör underverk där han jobbar, Det är en grymt kompetent tränare med en vilja av stål, där gjorde ni en grym miss...... god fortsättning

ps: gillar när tränare säger " ett fall framåt".Det har jag hört hela säsongen, Ni kan värva Waltin när Ni vill.......

Sv: FM Mattsson Cup i Mora
Foldron: Fredagen den 2 januari skall det vara!
:0

Sv: Falcon Rinksite efter omgång 1
[bild]www.frisco.se/hs/utm.jpg[/bild]

Spelstoppet för nästa omgång är:
2004-01-06 klockan 15:00.

FM Mattsson Cup i Mora
I morgon torsdagen den 2 januari startar ännu en intressant ungdomsturnering i ishockey.

Sv: Nyårsönskningar
kärran:

Fint skrivet.. men din joker i poängjakten? jisses :)

Nyårsönskningar
Att MODO börjar att vinna fler matcher.
Att laget blir mycket bättre på PP och BP.
Högardh får bli vår säkre straffläggare och sporrar de andra skyttarna i laget.
Att alla skadade kan komma tillbaka, spelsugna och hela.
Att Wennerberg hittar tillbaka till fjolårsformen, och de övriga som man inte riktigt känner igen.
Janne Öberg börjar plocka poäng, min joker i poängjakten.
De som varit BRA blir ännu bättre.
Att Enström kan ladda om efter alla förluster i JVM.
Att publiken stöttar laget från läktaren.
Att en positiv spiral börjar snurra runt laget, från junior och uppåt.
Att Arenan kommer att byggas.
Att vi ofta får höra, se och lär av MODO.

Att alla våra NHL-killar får vara hela säsongen ut.

Tänk om allt skulle falla på plats, så effektiva vi skulle bli i Ö-viks kommun, när vi börjar jobba efter helgerna och kan snacka positivt om MODO-hockey. Man skulle vara glad i sinnet när man lämnar Kempis efter bra underhållning.

GOTT NYTT ÅR!

Sv: Gott Nytt År
NuMo: Barn är nog en annan sak, Hade jag hunnit skaffa barn skulle jag naturligtvis älska dem för alltid. Barn är ju annat än partners som inte är en del av en själv. Inte nu för att någon måste vara en del av en själv för att man ska älska den personen, men förmodligen har man lättare att låta bli att sluta älska i det fallet.

Jag förstod för flera år sedan att jag inte längre är fyra- fem år gammal. När man var liten var man ju stålkvinnan, typ, och kunde göra vad som helst utan att få vare sig ont, bli trött eller må dåligt. Nu tar det ju hur länge som helst innan man återhämtar sig efter att ha stukat foten lite, för att inte tala om hur jävla dålig man känner sig när man är förkyld. Fast det är ju svårt at erkänna att man har blivit klenare ändå när man helst fortfarande skulle vilja vara fem år och odödlig.

Eller kanske inte ändå. Nog trivs jag ju med att vara vuxen men inte gammal, tjäna bra och vara dinkie och inte ha någon som bestämmer över mig. Fast det är väl jantagligen bara en fas i livet det också. Så småningom, och förmodligen under de närmaste åren, kommer väl kidsen som bestämmer över en även om man helst vill tro att man fortsätter vara chef.

Kickan: Nog finns det fler kärlekar som varar för evigt alltid, det vet jag även fast jag inte testat klart än. En av dem försöker lära sin pappa att åka skridskor nuförtiden, trots att han bara är fyra år och nyss lärt sig själv. Tydligt är i alla fall att det tar längre tid för gamla hundar att lära sig sitta, en tid man nästan inte har tid med. Kanske går det så långsamt att lära sig för att man troligtvis slår ihjäl sig om man ramlar nuförtiden, det gör ju inte min läromästare som tycks ha gummibollsegenskaper. Bäst att jag går och lägger mig innan det är dags att kliva upp.

Godnatt och "bryt ett ben" i din strävan att hjälpa klubben i - ditt - hjärta.

NuMo: I så fall lär ju mitt val ha varit väldans lätt med tanke på var jag är född och att det trots allt var 24 mil till närmaste ES-lag när jag insåg att det fanns annat än 0,33 euro. Min pappa har iofs alltid varit hockeyintresserad, men det dröjde ett tag - ungefär tills LHF tog sig upp till ES, eller snarare ett par år dessförinnan- innan jag förstod att landslaget inte var allt i hockeyväg som existerade. Mitt förstahandsval var alltså 0,33 euro tills jag insåg att det bara var något slags avskrap av det som verkligen var hockey.

Utan min pappas hockeyintresse vetefan vad det hade blivit av mig. Sparkbollssupporter? Tvi. För något måste jag engagera mig i på allvar för att trivas riktigt med livet. Jag har aldrig varit en sådan som nöjer mig med att stå vid sidan om och titta på, utan jag vill vara så inblandad jag bara kan bli, och hittills har ju det gått mer eller mindre av sig självt. Jag hade faktiskt aldrig kunnat tro att någon helt utan förvarning för ett par år sedan skulle ringa mig och fråga om jag var intresserad av att göra det jag gör nu i föreningsväg. Sådant fanns bara i fantasin. Särskilt som jag fortfarande är så pass ung och tjej. Fast kul är det, och jag tror nog att jag bidrar med en hel del trots att jag inte är så gammal. Det jag jobbar med till vardags är ju dessutom till nytta i alla möjliga situationer har jag upptäckt, och även om jag jobbar väldans mycket så jobbar jag gärna några timmar till för LHF:s skull. LHF är kärlek. Och såklart byter man aldrig favvolag i vuxen ålder om man är normalt funtad i huvudet. Man älskar dem oavsett hur det går och oavsett om de så skulle helt upphöra att existera.

Man kan byta jobb, bostadsort och partner, men man byter aldrig ut sitt favvolag. Kanske är det den enda kärlek som verkligen varar för evigt.

Kickan:

Hur håller man på Modo? Det är lätt. I mitt fall slutar man hålla sitt förstaval, nästan helt obegripligt nog Leksand. Lättast slutar man heja på Leksand när man ser laget möta ett annat lag, i mitt fall Modo, eftersom det laget låg inom möjligheternas avståndsgräns för pendling mellan hem och ohem, där de spelade. När man sedan får möjlighet att från första parkett följa Forsbergs framfart och med det naturligtvis de andra talangerna så blir man lätt frälst. Den som varit med om de upplevelserna förstår vad jag talar om. Att sedan tvillingarna lockat "man" till många goda skratt och mycken glädje med sin okonventionella men förvånansvärt effektiva spelstil, får man se som en bonus. Jaha. Det var det det. Kan man nu ändra lag igen? Naturligtvis inte.

Alla läsvärda verbala personer som söker sig till SpS berikar det. Sven Barbar platsar lätt.

NuMo: Jag förstår dig nästan alltid, även när du är obegriplig. Hur kan man t ex hålla på MooDoo ; ) Hur som helst är det ju kul att Sve Sav har anslutit till gb:n på SpS/HS) igen, och det tror jag att du också håller med mig om.

Nog tror jag att Frisco har börjat acceptera att ni är MooDoo för oss ändå. Nu har han ju sett det ett bra tag, utan att gå i taket den senaste tiden som han gjorde i början, och jag har till och med börjat tycka om honom. Han ville nog mest uppmärksamma er på att Svenne Vilde är tillbaka, tror jag, för annars vet han ju att vi har alternativa namn till alla andra lag. De alternativa namnen och förklaringen till dem fanns ju till och med intagna i LL:s presentation, till vilken det hänvisades till överst i våran gb på det gamla HS tidigare.

Hemska du. Tänk om jag börjar berätta om tidigare synder (för i natt har jag inte syndat så mycket). Ska du verkligen låta det stå kvar? *rodna*

Kickan:

Jag tror också att du förstod det. Själv är jag nästan säker på att jag förstod det själv, när jag skrev det. Jag är i alla fall helt säker på att lite lulemål i luleboken inte besvärar mig.

Vad Frisco anbelangar så kanske det var precis det, det gjorde - besvärade honom - trodde jag i alla fall. Det kan ju vara helt fel det. Å andra sidan så passar ju Friscos Ludvikamål bättre i Modos led är vad pirros Dalmål passar Modo för tillfället, så lite lulepåhittemål med påhittenamn på olika lag får han tåla.

Grattis till ett nytt år.

Ps. Några raderingar blir det nog inte tal om.

Frisco: Gott nytt år på er. Om jag postar en massa frispråkigheter utöver det här i eran gb i natt så hoppas jag att ni har omdöme nog att radera det, för det är förmodligen för frispråkigt.

Handlar det helt och hållet om hockey, och inget annat än hockey, kräver jag inte utplånande, men annars bör ni noga granska det och överväga om det skall få vara kvar.

Egentligen borde jag stänga av datorn, men de står ju på dygnet runt förutsatt att jag inte är bortrest så den får stå på, på gott och ont. Nattinatti.

Förrexten kan jag nog tillägga att jag tror att jag förstod NuMos Gustav Vasa-inlägg, om än ingen annan förstod det. Tror jag. Alltså, jag tror att jag förstod det. Vad andra förstod vet jag inget om annat än de som uttalat sig, och de förstod det inte.

Någon borde stänga av min dator innan jag börjar stava fel också, men pojkvännen bara garvar när jag ber honom. Elakt va?

Frisco: Ähh. Inget att bry sig om. poffas analyser brukar vara ganska usla.

Citat från Poffa klockan 3:15:

-Jag är helt värdelös.

Gott nytt år alla!

Jaha, nu var det ett nytt år igen...hoppas det blir bättre än det förra sett med Modoögon. Gott nytt år på er alla jävla Modofans runt om i Sweden!

Alla:

Jippi! Första inlägget för i år i denna gästbok... ;)

Nu har man lyssnat till det obligatoriska talet, druckit den obligatoriska drycken, sett de obligatoriska fyrverkeriena och snart så ska jag skicka de obligatoriska GottNyttÅr hälsningarna till alla.

Gott Nytt Hockeyår!

ta hem profsen!!
Ta hem foppa och näslud samtidigt så kommer MoDo att spöa skiten ur alla i Elitserien..

Nyårslöfte
Nu har jag pratat med mike66 (Nolbymannen). Vi har kommit fram till ett gemensamt nyårslöfte: Sommaren 2004 kommer vi att mötas i Nolby Gathockey Cup. Lagen just nu: Lag A westerlind, A-laget mike66. Alla intresserade av hård och brutal hockey med kärlek och gemenskap kan anmäla sig. Mums.

westerlind:

Jag tror inte jag kommer komma i kontakt med nån dator mer ikväll och mobilen har slut på pengar så det är väl bäst att jag får det jag vill ha sagt, sagt redan nu:

Gott nytt år på er alla med hopp om en bättre fortsättning för vårt kära Modo.

Mot ölen, skumpan och raketerna!

Frisco: Gott nytt år själv, Frisco. Hur firar ni i Övik - föräldrafritt på Dekarsön?

shinzawai:

Nu gäller det för alla att knyta slipsen i fickan och fira det nya året med tillförsikt. Pirrro har naturligtvis en plan på hur han ska vinna SM-guld åt oss i år.

Genom att mörka nästan hela säsongen med uslare och uslare och uslare spel kommer han att se till att vi klarar slutspelsplatsen med en nos. Märk väl hur han inte klarat av att dölja sin avsikt i tidningarna när han hela tiden försäger sig och talar om "ett fall framåt", efter varje förlust.

Det jag talar om här är det vi i hockeyvärlden kallar för en "spelvändning".

Det är klart bevisat att det är vis snabba spelvändningar som ett lag når de bästa framgångarna. Jag lovar nu i elfte timmen (Måste skriva lite tidigare.) att spelvändningen kommer. Plötsligt prioriteras viktigheter såsom; powerplay och boxplay, tekningar och märkvärdiga målvaktsräddningar på omärkvärdiga skott.

Motståndarna kommer att stå handfallna mot detta nya MoDo lagom till slutspel och först ut,kommer vi förr eller senare i slutspelet, troligtvis att sopa Luleå under mattan. Vi kommer inte att bli av med dem, men de får ligga där i sitt lilla björnide under mattan tills nästa säsong.

Vi avslutar med Färjestad och det blir med bravur. Modo - laget som genom att depravera sig såsmåningom endast hade framgång och högburna huvuden, ära och berömmelse framför sig.

Skål tamefaan!

Salle satt och spydde galla över laget och sig själv på en fest under julledigheten.. Och han ser minst sagt SUR ut på isen.

Någon som såg Högardhs intervju innan nedsläpp sist? Vettig kille det där. Men det jag tänker på är att han sa att han trivs när han får spela offensiv hockey, som han får göra när han lirar med #15 och #39.. Undrar hur många andra som tycker att det är trist att lira defensiv hockey? Vi kommer att tappa spelare som tusan efter bokslutet denna säsong med denna tråkhockey, mark my words!

Gott Nytt År
Nu får ni tro att ni skulle vara de bästa coacherna själva.

[bild]w1.873.telia.com/~u87313320/newyear1.gif[/bild]

jenza: Rykten flyger lågt över Kempis. Men Rykten är Rykten är Rykten men rykten har ofta en uns sanning bakom sig.

Läste ett inlägg i modoforumet där något tok skriver att Salle vill bryta kontraktet. Kan det ligga någon sanning i det? Inte för att modoforumet är något att hänga i julgranen men jag skulle inte bli förvånad om detta ändå är sant!

- Vi måste bli gedignare och stabilare i vårt försvarsspel, säger Pirro Alexandersson. Med vår måltorka framåt håller det inte att släppa in fem mål per match.

Detta tycker jag är felet med Pirros synsätt... Han erkänner att måltorkan är ett problem och då skall man skärpa till försvarsspelet.
De 2 misstagen igår (MaJo & Werner) är INTE försvarsmissar. De är anfallsmissar. Iofs i uppbyggnadsfasen av anfall men ändå anfall.
Detta är de MoDo har tappat mest på (tillsammans med spelvändningar) jmf med ifjol.

Försvarspelet är ju OK (förutom boxplay) detta har ju tom Wennerholm insett (och det säger inte lite)
"Tänk om man kunde spela så offensivt en hel match?
I stället ska det gnetas, styras och ställas upp.
Modo har faktiskt bara släppt till 861 skott på det egna målet. Det kan jämföras med topplag som HV 71 (967), Frölunda (988) eller Djurgården (1 055)." Wennerholm i AB (www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,413021,00.html)

Salle: Ursäkta då. Jonsson har förresten ett megabandagepaket på höger hand men jag ska vara tyst så det säger jag inte.

Frisco: Det var Wennerholms snack om MoDo´s bäste back som jag kommenterade och jag ville INTE få en billig replik av dig. ;-)

Salle: Nej, då hade han fortfarande spelat i den överbetalda minirinksligan i väster.

Frisco: Vadå "hemvändarna spelat exakt så bra som alla förväntade sig". Var Hasse inte bättre än så här?

Frisco:

Min tolkning:

"Är ett nytt Modo på väg?" - Handlar om Timrå.

"Fyra raka förluster nu för medelpadingarna. Fjolårets succélag måste vända trenden."

- Handlar också om Timrå

"Det märkliga med Modos fall är att hemvändarna spelat exakt så bra som alla förväntade sig. Per Svartvadet har varit lagets bästa spelare"

- Handlar om Sollefteå.

"Har gjort fler poäng än Nicklas Lidström. Tärnström är Pittsburghs största stjärna så länge Mario Lemieux går skadad."

- Handlar om Malmö FF.

NuMo:

Detta handlar om Modo:
"Är ett nytt Modo på väg?

Detta handlar om Timrå:
Fyra raka förluster nu för medelpadingarna. Fjolårets succélag måste vända trenden."

Detta handlar lite om Sollefteå:
Det märkliga med Modos fall är att hemvändarna spelat exakt så bra som alla förväntade sig. Per Svartvadet har varit lagets bästa spelare

« · 361891 · »