Precis vad som behövs för att Modo ska rasa ihop, eller först släpper man väl upp Färjestad i en 5-0 ledning för att sedan genom 4 flytmål skapa en illusion av en poängchans, för att sedan inte åstadkomma något.
Frisco: ser tunn ut den laguppställningen, hade hoppats få hedlund frisk i tid. nu blir det stentufft.. warg och hedlund borta, vi som redan har en knackig centeruppställning från början.
Apropå Keskinen, vad hette finnen han bildade radarpar med något år efteråt som gjorde så vansinnigt mycket mål? Vet att HV hade högvis med finnar även på den tiden, men det var en som stack ut rejält, vill jag minnas...
Martin S: Salmi kommer jag faktiskt ihåg, dock mest för att jag associerar hans namn med ett smörgåspålägg.
Svedberg har annars haft en ganska brokig karriär, kom till hockeygym från Tunadal, sedan tillbaka till S-vall, via HV över till Finland och tillbaka till fäderneslandet och Allmänna idrottsklubben. Vidare till Tyskland och nu tillbaka i Gärdehov. Kommer ihåg honom som en mycket teknisk spelare när han gjorde en korpmatch (!) med mig i Ö-vik i mitten på 80-talet. Hängde väl en 6-7 pyttsar, som hockeyspelare var han dock defensiv.
Hmm Svedberg var inte ens med på bänken i det jag slet ur högen, konstigt...
Färjestads webbradio-ar brukar vara intelligenta, pålästa och rappa i käften. Dessutom brukar de vara kritiska mot egna spelare och hittar missade utvisningar på dem, och som grädde på moset brukar de dialektala lätena vara ganska modererade. Ett relativt himmelrike, alltså.
Helt ok vill jag minnas, sist det begav sig i LLA så gjorde ju MODO en ganska dålig insats men lyckades lämna isen med någon form av heder i behåll ändå (tack vare en uppryckning i matchens slutskede).
Ingen fara, har svårt att ta saker från en utflugen Sollefteåbo allvarligt ;) Hursomhelst så är jag inte heller odelat positiv till Bergman som nästa års regissör, jag känner ångesten komma över mig.
Jag känner mig manad att citera den färgstarke (men utbrände?) Niclas Andersson, cirka två-tre månader innan guldet var i hamn. "HV borde spela i grå tröjor, grå by..." och resten kan ni.
Inte för att det var något fel i hans påstående och nog var det ett i grund och botten bra lag Sune hade i form av spelare som Esa K, Patric Kjellberg, Fredrik Stillman (då hel), Kennholt, ung Per Gustavsson, Örnskog ...med mera, med mera. Detta samtidigt som åttondeplatsen i grundserien var knappt förtjänt ens den, med den gråa hockey man spelade.
Så den kampanjskribent som skrivit under hösten [k]för[/k] Bergmans "offensiva och glada" hockey på modohockey.se har inte riktigt lyckas förmedla någon bild av honom som jag ställer upp på.
Slutligen ska man väl komma ihåg att ett möte och en diskussion mellan en sportchef och en potentiell tränare (som inte ens det är bekräftat) i forumssammanhang alltid förvandlas till minst ett påskrivet kontrakt.
Jag? Vill självklartr ha en lock-outad Jacques Lemaire nästa år - det gäller att söva guldfavoriterna Djurgården, såklart.
Sant eller falskt känner jag mig lite tveksam till Sållet och inte bara för att han är Kramforsbo i grunden (f´låt scim). Är han egentligen något att ha? Förvisso ledde han HV 71 till SM-guld, men är han en frälsare som klarar av att förvalta de kommande spelarkapitalet, det är frågan.
På åffisijälla sägs det (och vad som sägs där brukar ofta vara med sanningen överrensstämmande) att MoDo kontrakterat Sune till nästa säsong. Låtom oss hoppas...
Helt dramaturgiskt rätt tillfälle att plocka fram en sådan tråd, inflationen i dessa från tidigare i höst har nu hejdats och man kan då alltså se fram emot 51 poäng och en tabellplacering före pluttklubben på lördag eftermiddag.
Det kan väl nästan summera MoDo´s säsong så här långt. :-)