Själv satt jag just och funderade på om jag har någon lycklig historia av sedda MoDo-matcher på C+ bakom mig eller inte. Jag minns att den senaste matchen jag såg på C+ (Lule-MoDo) var ett misslyckande, i alla fall...men innan det? Hoppas det slutar lyckligt ikväll, i alla fall!
Nu är det dags att dom gör en riktig kanonmatch i Scandinavium, det var ett tag sen... Räkna med att jag ska göra mitt bästa för att hjälpa dom till seger i ikväll. =)
Skulle man då börja förhandla bort nästa utrikiska back till något alpland? Annars får jag inte ihop någonting i den här ekvationen.
Att MoDo har lagt något slags (egentligen förbjudet) inofficiellt bud på de flesta f.d. MoDo-iter i NHL har väl nästan Bengan erkänt iofs...jag tror han började ifjol, jag.
Här är den senaste spådomen: "Ikväll blir d tufft för frölunda"
Tyvärr behöver inte det innebära att MoDo vinner, eller ens tar poäng, men spådomen kan ju tolkas på lite olika sätt (beroende på hur optimistisk man känner sig).
Vad gäller Snygg-Janne så har jag för mig att det var Lumber Jack som döpte honom till det, men jag är inte riktigt säker. Det skulle kunna vara någon annan av grabbarna här också.
Jag tog och skrotade forumsambitionerna på min sida då jag såg ännu ett ambitiöst försök till det på modohockey.se, istället kastar jag in ett test med en gratis-chat på detta menyutrymme.
Jag vill minnas att det var ganska bra drag i inläggshögen när stofiler som Newmountain och Kalle Kalkon fick chansen att testa på lajv-chat för några säsonger sedan.
Är det förresten någon som vet varför figuren här ovanför kallas snygg-Janne? Jag misstänker lyteskomik. Östersund har ju en egen produkt som heter Krutov och han är snyggare utan att anstränga sig.
knaskamilla: Som den välbalanserade och goda människa man är svarar jag naturligtvis artigt och passar på att sprida kunskap om Westerlinds älsklingslän, förutom Ångermanland alltså.
TV4-sporten hävdar att MoDo lagt ett bud på Mattias som harvar på i farmarligan. Man citerar Expressen så det måste ju vara sant... Men vem vet, Skägget kanske jobbar på för högtryck där på andra sidan pölen.
knaskamilla: Nä jag håller med 2-60 lite grand. Lit gimme, gimme, gimme är det. Jag diggar den. Efter att ha lyssnat på några låtar nu har jag kommit fram till att många av dem är ett par minuter för långa, man liksom invaggas i en glömska att man hör låten.
NuMo: Haha, måste bara få avsluta natten med något fyndigt skrivet. När jag såg att du skrivit lulio så fick jag plötsligt en inlevelse. Jag ska börja att kalla lulio för polio. Vad tror du om det? MoDo ska jag börja att be en stilla bön för innan jag hoppar i bingen på sennätterna.
knaskamilla: Likt professorn (Baltazar alltså) funderade jag, och funderade och funderade.. för att till slut erinra mig om vilken låt din fantastiska länk påminde om. Gimme, gimme, gimme.. Fler som hör likheter? Det här är snäppet bättre än han jag träffade på Wallmans i Lördags som också, precis som salle sade, har en låt om flourtanten.
NuMo: "Dä va la en rikti PUMA dä" Apropå oljekriser och fluortanter så tror jag nog att jag stänger Macken för i natt. ZZZZZzzzZZZZZZZ ZZZZZzzzZZZZZZZZzzzZZZZZzzzZZZZZZZzzzzzZZ
knaskamilla: Konstigt, jag har för mig att du måste ha gått i förskola under det glada åttiotalet och då hade väl inte svångremmen börjat att dras åt alltför hårt. Betänk då att redan 1972 under den svåra oljekrisen så fick vi vita fluormuggar i min klass. Inte heller fick man bada och lära sig att simma då badvaktmästaren skulle ha bensin i simbassängen istället.
Vad är det här för orättvisor? Mina minnen av fluortanter är att min mor tvingade oss att gurgla med fluor när jag gick i förskolan, men då fick vi minsann fluoret i vanliga, vita plastmuggar... =(
NuMo: Nu har jag hittat en sida med en massa fluortanter. Jag kan också konstatera att det även fanns blå, gula och röda fluormuggar så det berodde nog lite på var man bodde nånstans.
NuMo: Jo det där känner jag igen. Flickor som man var dökära i ser ut som flodgrodor idag. Tur att man fick tag i en miljonärska istället för en fluortant.
mike66: Nu kommer jag ihåg att vi var flera i min klass som fick huvudvärk av fluorsköljningen. På den tiden fick jag bara huvudvärk av potatismos och fluorsköljning och en gång när jag fick en fotboll i ansiktet.
NuMo: Jag har också en gammal magister (klassföreståndare 4:an-6:an) som fortfarande lever. Han har snusat och söpe så länge jag kan minnas men han verkar vara en "stålman." Om man tänker efter en aningens smula så kanske vi inte är sådäringa lastgamla nån utav oss ändårå. Varken vi eller lärarna menar jag då förstås.
mike66: Kan inte heller få hem filen för lyssning. Så då sökte jag efter den på DC och hittade bara Björn Rosenström "Flourtanten" och är det honom vill jag inte lyssna på Kamillas länk längre....
mike66: Jomen var det inte så också? Tycker att det bara var gamla gubbar och tanter så långt ögat nådde. Men, antingen så måste alla gamla lärare ha tagit några ordentliga föryngringsdoser eller så är det väldigt unga lärare nuförtiden. Riktigt trevligt att leka lärare nuförtiden, med andra ord...
mike66: Det kan jag inte tänka mig, vi är ju unga och oförstörda, lite massa har man kanske lagt på sig, men in övrigt. Nä, det var värre förr...
Det finns en gammal magister här som fortfarande lever, han hälsar fortfarande på mig, med namn och allt. Tror du det berodde på att han rökte två cigaretter om dagen och skämdes för det? Att han lever och har minnet i behåll menar jag.
NuMo: Jomen vi fick ju våra muggar specialbeställda från Apoteket Spoven i Kvissleby, där har du anledningen till erat nummerbortfall. Visst kändes det som om alla gamla fröknar och magistrar var närmre döden än födseln när man var i den åldern som vi då var i. Idag kanske barnen ser likadant på oss?
Själv satt jag just och funderade på om jag har någon lycklig historia av sedda MoDo-matcher på C+ bakom mig eller inte. Jag minns att den senaste matchen jag såg på C+ (Lule-MoDo) var ett misslyckande, i alla fall...men innan det? Hoppas det slutar lyckligt ikväll, i alla fall!