1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502863 inlägg · 4187 ämnen
« · 373200 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Saxat från modohockey.se

"Vidare kan Peter Högardh och Magnus Hedlund, som skadades i Scandinavium i tisdags, spela i kväll. Högardh med ett specialskydd."

Med andra ord betyder det att vi har tre fulla kedjor OCH två forwards som avbytare.

Paddan:
"stadsgränsen"
Är den mellan åmynet och gamla handskfabriken?

Poffa:
Håller du vad du lovat OM MoDo går till slutspel också?

Poffa: Hmm, för mig har det räckt med väldigt kortvarigt resande för att med hjälp av empiri bevisa att MoDo förlorar då jag åker på bortamatcher. Iofs är det nästan bortamatch när jag kliver utanför Bjästas "stadsgräns" så det är underligt att vi vinner överhuvudtaget.

matsby:

Nä, långvarigt resande har empiriskt bevisat att MODO förlorar då jag följer med på bortamatcherna. Något undantag som bekräftat regeln finns faktiskt också. Så jag är en äkta supporter och ställer upp för mitt lag. Jag väljer bort personlig lycka (lycka och lycka, en stunds gläje i alla fall) för att laget skall vinna.

matsby: Dom vet väl att Modo kommer att förlora ändå :-)

Poffa:
Är ni motgångssupportrar eller vad är det ?
:)

rådbjer:

Skulle du se någon som är 190 cm lång alldeles för tung och har glasögon och MODO-tröja så är det inte jag. Jag skall nämligen sitta hemma och avnjuta länsderbyt via webradion och samtidigt förpesta SpS med mina kommentarer.

NuMo:

Jasså? Har de ringt Tummen?

rådbjer:

Det tycker jag är smart av dig! Efter en incident på ett berg i somras känner jag mig dock inte säker ens när jag har klätterutrustning på mig, så jag tror inte det skulle hjälpa mig...

Selander:

Man ska aldrig tro på rykten...

knaskamilla: Ryktena går att man skall få låna gratis klätterutrustning samt en egen Sherpa när man går på match i Kraftlös Arena ;-)

knaskamilla: Jag har alltid livlina o såna däringa krokar eller hakar som bergsklättrarna har, känns tryggare så.

rådbjer:

Det är inte ekonomiskt hållbart att åka till Timrå ikväll. Dessutom är jag rädd att ramla och slå ihjäl mig... ;)

knaskamilla: Vicken mes! Ska du inte ner?? Ja ja, that´s life!
Good luck, datanörd :))

rådbjer:

Ojdå. Jag tänkte sitta i stolen framför min dator mest hela kvällen, jag...i vilken av grannlägenheterna sitter du?

Poffa: Nu är det desperation, märker jag.

knaskamilla: Vem vet jag kanske kommer o morsar på er sitter ju nästan bredvid er ikväll!

Ser ni nån med stor näsa, bauta öron o trocaderobottnar till glasögon som skriker: Knaskamilla, Poffa HO HO här är jag!
Då är det jag!
Väl mött pussgurkor.

knaskamilla:

Wästlund är back, ja. Men tydligen är han inte bra nog att ta hem även i så här krisartade tider vad det gäller backsidan.

Poffa:

Ja, att han skickas tillbaka till J-laget när de ordinarie spelarna är tillbaka är väl inte konstigt, men nu jagar de ju dessutom en ny back - vore det inte en fin gest att åtminstone ge honom en tröja, nu när han förmodligen blir kvar i alla fall ett tag?

Vad hände förresten med Wästlund, är inte han back?

rådbjer:

Nej, det är sant, det har jag inte...

knaskamilla:

Snarare är det väl så att man kommer skicka tillbaka honom till J-laget så fort Jansson och Jonsson är åter. Något som jag inte kommer uppskatta.

Är det inte dags att inse att Jansson passerat sitt "bäst före-datum" för länge sedan? Låt Oscar fortsätta nu, han har definitivt inte gjort bort sig och är en framtidsman. Jansson har väl inte heller gjort bort sig (kan ju bero på speltiden), men att kalla honom framtidsman... Nja, jag är skeptisk.

knaskamilla: Då har du inte sett mina öron!

Poffa:

De kanske inte har råd att ge honom en egen tröja...

rådbjer:

Vad stor näsa du har!

Visst katten! Matchen är ju inte spelad än!

Poffa: Vill bara visa min ödmjukhet o belåtna min: :0)

knaskamilla:

Absolut! Jag kan inte förstå varför det skall ta sån ebarmeligt lång tid att få ordning på hans tröja. Killen har ju helt klart spelat till sig en ordinarie plats, ge honom en ordinarie tröja också.

Poffa:

Läge att ge Hedman en tröja med hans eget namn på, kanske?

Sv: Friscos bildgåta XXVI
Frisco:

Ungefär som när hästarna på bergsåker springer bakvarv, har ingen aning hur jag ska klocka dom då, då brukar jag skita i det och köra modellen "blunda och peka" i programmet.

matsby: Äh, orkar (och kan) inte räkna sånt. Men att spela en golfbana i "bakvarv" borde innebära att det blir nästan 3 ggr så långt att gå som att spela den från rätt håll:-)

Frisco:
*L*

Det borde räkna ut med en ekvation, tror att du behöver det, sänd ett mess när du kommit fram till svaret så jag kan ringa till golfklubben så dom kan uppdatera alla uppgifter.

Poffa: Måste vara jobbigt när man vänt en golfbana. Enorma extra avstånd att gå kan jag tänka mig.

Jaha, då vet vi då att Haakana är borta ett tag. Han har drabbats av samma skada som Hasse J och blir borta i fyra till fem veckor.

Inför matchen i morgon så är Werner tillbaka och det mesta tyder på att både Högardh och Hedlund spelar.

Lasse-Maja har drabbats av magsjuka och Warg är tillbaka till matchen mot Brynäs på tisdag.

mike66:

Ja jag döpte ju den till SpS open, så naturligtvis får andra oxå vara med.

Tror allvarligt jag skall spåna vidare på denna idè, tänk vad kul att träffa alla en sommardag, lira en runda, prisutdelning samt käk och utgång.

matsby: Annars så får de väl låna ihop ett lag. westerlind ska väl också ha spelat golf i unga dar. ZZZZZZZZZzzzZZZZZZäta

Poffa: Detsamma. ZZZZzzZZZZäta - Svarthökarna......4-1.

Poffa:

Går MIF-TIK på canal plus nu?

mike66:
se där,,då är vi redan två tikare,,kommer MoDo iterna att få ihop ett lag eller vinner vi på Wo tror du?

mike66:

Nu mina vänner tänker jag vända blicken mot Canal+ och nattens match mellan Svarthökarna och Rödvingarna.

Zäta på er.

matsby: Ja e på ja - pax för att välja caddie först.

matsby: Jo på Öjens bergodalbana måste man vara som en slimmad Susanne Lanefeldt om man ska palla för en frostnatt tänkte jag skriva men jag ändrar mig.

Poffa:
Varför inte samla i hop lite folk ifrån Timrå Och MoDo här på SpS och köra SpS open i sommar, 18hål fredag e.m Timrå 18hål lördag veckefjärden, sedan bankett på kvällen

Kunde vara kul.

matsby:

Nä, det var när jag bodde i Sundsvall. 2001 tror jag det var senast jag var där.

Där ser man. Vänt banan. Kul avslutning med sextonde, sjuttonde (hatar bunkern till höger) och så artonde och dess förbenade högersida.

mike66:
Fördelen med Timrå är att man blir helt avtrubbad av allt vatten när man spelar någon annan bana,,vattenskräcken är botad.

Öjestrand är lite lång tycker jag..

Poffa: Jag gillar inte alls Timrås golfbana. Alldeles för mycket vatten för att den ska passa mig. Jag föredrar min hemmabana Öjestrands GC som jag tycker är den absolut mest krävande och utmanande som man kan spela. Jamenar, hur jobbigt är det att slå bolluslingen ut i vattnet igenkligen istället för rätt ut i skogen? En jäla skillnad på utmaning det.

Poffa:
Det var inte i år du spelade va?
Det är numera nr 18, dom har vänt banan..

mike66:

Ni har ju en riktigt fin bana i Timrå. Vackert belägen vid vattnet. Första åtta med tydlig seasideläge för att sedan förvandlas till en hederlig skogsbana.

Svåraste hålet är banne mig nian. Dogleg höger med mycket vatten på högersidan och out of bounds på vänster.

mike66:
Spelar Paddan golf?

Haha

Paddan:

Klockren vinst för er, Manderville borta(ev)
3 femmor..
Crippe och matthiasson på bänken...

1-3, klart spelbart, sista i öppen kasse

matsby: Hahaha, den var bra. Tänk dig när banjoliraren "himself" kommer med järnsjuan i den ena näven och banjon i den andra och jagar ner oss i fjärden dårå. Hahaha, jag kan redan se det framför mig.

mike66:
jodå,,växer fint serru,,vi kan ju smyga upp tillsammans i sommar och duffa den rejält *s*

Poffa: Vadå "Va?" Kommer du neröver eller int. Du ska väl inte gå kan jag väl tänka för än har vi inte vunnit SM.

« · 373200 · »