Som det ser ut nu så är hans karriär troligtvis över. Man har dock förhoppningar om att han efter den senaste operationen skall kunna ta sig tillbaka igen. Men vägen är lång och han har inte spelat ishockey på tre år snart.
Jag har definitivt sett honom bra. Under hans juniortid var han minst lika lovande som en viss Forsbergare. Sedan har en kombination av hans egen lathet och felcoachning gjort att han stannat i utvecklingen rent hockeymässigt.
Hade han bara fått ordning på sin knäskada hade han varit en tillgång för MODO.
matsby: Ska komma med ett litet tips, men du får lova att inte sprida det vidare, spela 23-27 som slutresultat i kvällens match mellan TIK och MoDo och satsa minst en tusenlapp och du ska se att du blir rikligt belönad. Men kom ihåg, inte ett knyst till någon annan om det här. Topphemligt, serru...
Paddan: jag ser ett mönster här,,paddan pratar om gorillor, och dom möter TIK i kväll...faan om jag bara kunde tolka det hela då kanske man vinner pengar*funderar*
Det är sällan jag är dum mot någon MoDo-spelare, så jag tycker nog att jag får vara dum mot Karlin nu. Det är möjligt att han hade varit bra om han använts på annat sätt, men jag har aldrig sett honom vara särskilt bra. Jag kan dock köpa att han hade varit bättre om han varit skadefri... ;)
Nu får ni inte vara dumma mot Karlin. Jag själv hade gärna sett honom skadefri och aktuell för A-laget. Om han inte förstörts genom att han hela tiden användes som defensiv spelare av Bäckman hade han varit en lysande ES-spelare nu. Hans tyngd och spelsinne hade gjort honom till en tung forecheckare. Skulle han någon gång bli skadefri så bör DIF ta kontakt med honom. Han är nog den perfekte torpeden.
knaskamilla: Kära jistanes, en sån lista. Försökte räkna upprepade ggr men tappade räkningen när jag scrollade. Många var det i a f. Faktiskt precis på, om än inte över, gränsen mellan 'väl tilltagen' och 'absurd'.
Dina andra frågor, hmm...minnas minnas. Varför Timrå har en sån klen trupp numerärt och så praktexemplariskt i styrka? Antar att det beror på
a) För många spelare lämnade, för få kom in b) Kent-Nubben hängav sig åt oerotiska fantasier där Pasi P och Ulf D figurerade c) Man hoppades på att någon junior skulle visa sig platsa d) Man tappade bort alla pennor på kansliet e) Man skulle värva en snubbe men sen råkade man glömma bort det f) Det har värvats spelare, men dom åkte in i ett tidshål och beräknas icke anlända förrän 2020 g) Man glömde helt enkelt bort att räkna spelarna innan serien drog igång e) Det råder en kraftig machokultur på timråkansliet och allt över 11 forwards bedöms som 'lull-lull'.
knaskamilla: Ojdå, trodde jag var ensam om att ha detta problem med uppdateringen av favoriterna och bubblorna, men tydligen var jag inte särskilt unik i det fallet.
Det händer mig hela tiden. När det varit tyst från ens vänner och i gästböckerna länge, då vet man att det är dags att öppna ett nyss SpS-fönster - och vips händer det grejer!
Jag kramas sällan med folk jag inte känner... ;) Du får gärna svara på mina frågor som INTE rörde 50-spelarstruppen. Du ska förresten få en present, MoDos trupp:
1 Zajkowski, Michael - spelar i Piteå 4 Öberg, Jan 5 Jonsson, Hans - skadad 6 Enström, Tobias 7 Damgaard, Jesper 8 Wästlund, Niclas - spelar i Boden (?) 8 Hedman, Oscar - debuterade i A-laget strax innan nyår 9 Wernblom, Magnus 10 Söderberg, Anders 11 Pettersson, Tommy 12 Almtorp, Jonas - hämtades tillbaka från Sundsvall i halvtid 14 Högardh, Peter 15 Salomonsson, Andreas 16 Hellström, Mattias - har inte gjort matchdebut i A-laget än 17 Warg, Fredrik - skadad 18 Öberg, Peter 22 Lindström, Joakim - skadad (säsongen ut) 23 Hedlund, Magnus 26 Wennerberg, Mattias 27 Johansson, Martin 28 Karlin, Mattias - djävulskt skadad, borde inte ens räknas... 29 Green, Morten 32 Haakana, Kari - skadad 34 Riksman, Juuso 35 Vesa, Kimmo 39 Svartvadet, Per - skadad 40 Gästrin, Magnus 43 Jansson, Lars - skadad 44 Lehtinen, Mika
Ja, märkligt var det. Än mer märkligt är att mina fönster till höger "vänner online" och "mina favoriter" slutar uppdateras efter ett tag. Någon mer än jag som drabbats av det?
Poffa: Värst vilken överbelastning det blev på SpS nyss då. Den där spärren skulle slå till vid 1,5 och det var uppe i 10.5 serverlast. Ja, det där vet ju du mer om än mig, du som är felgängad.
hur länkar man den rutan då