Jag vet inte vad du menar. Timrås läser jag nästan aldrig i, men de blev förvirrade när jag svarade i en ämnestråd igår mitt i att de skrev i en annan ämnestråd... Nåväl. Vart jag vill komma är att om man letar efter något särskilt diskussionsämne så är det lättare om det finns i en särskild tråd, i stället för i en tråd som avhandlar hundra andra ämnen också.
Man skulle kunna sammanfatta det med: time will tell. Eller också inte. Förmodligen får vi väl ingen av dem i vilket fall som helst, menar jag... Bettan? Ja, det är möjligt.
Stod i ÖA att MoDo är ute efter Kauppila och Burström, fast bara Kauppila. Jag skumläste artikeln i morse och blev förvirrad, nyss läste jag den igen och är fortfarande nästan lika förvirrad. Kauppila bekräftar Hedin att man haft kontakt med, men Burström säger de sig vara ointresserade av - och Burström säger att han inte hört något från MoDo heller. Fast ändå är de ute efter honom. Eller hur det nu var...?
Rykten säger också att en viss lulesupporter av kvinnligt kön skulle ta det ganska hårt om Kauppila skrev på för MoDo,
willysson: Klart du är nöjd med utgången av situationen. Enström skadad med 2 brott på tummen och boven i dramat Söderström får spela vidare som inget har hänt.
Här sitter man mil från ära och redlighet med en lokalpress som följer ES som om det vore Division 6 mellersta Norrland eller nåt. Rykten gör i alla fall gällande via telenätet att Burström är en kandidat för att förstärka laget i värt hjärta, ev. skulle det ha stått något i ÖA. Hur pass mycket sanning finns dette rykte, ni som bor närmare hockeyns huvudstad?
Ingen direkt poängmaskin i HPK, men är väl åtminstone oskadad än...
Dream Team: I expressens pappersupplaga står det att läsa:
"- Enström är inte beredd när han får en tackling i ryggen. Nu klarade han nacken och huvudet, men jag ska titta och fundera en gång till, säger domaren."
scim: Bara lite kul att veta om det blev nått mer, för det var ett ruggigt liv om det igår... men men, ser tråden som stängd och är nöjd med utgången av situationen.
Saxat från Hockeyligan: "MODOs back Tobias Enström skadades i matchen mot Timrå igår. Idag kom röntgenbeskedet. - Jag har två frakturer på höger tumme, säger Enström till hockeyligan.se."
Jag tror inte det blir någon anmälan från Modos sida iaf, så det lär väl inte bli något. Men därmed inte sagt att de flesta tycker som du.
Hursomhelst så anser jag att den här saken diskuterats tillräckligt och jag rekommenderar att du läser det som skrivits i matchtråden och ser den här tråden som stängd.
Ja, nu menar jag alltså inte att Ingemar Landgren skulle vara något objekt för någon form av homoerotiska drömmar utan det är tröjan som jag tycker är ganska snygg.
Björn VII: Tja, det skulle väl iofs kunna tänkas bli en riktigt populär styggelse till matchtröja. Hmm, kanske Frisco eller någon annan Photoshop-magiker skulle kunna tänkas trolla fram en sån underbar skapelse.
Björn VII: Äsch, ska man producera en alternate jersey så finns det ju bara ett tänkbart alternativ, nämligen Tummen-upp matchtröjan. Den tror jag skulle gå åt som smör i solsken i souvenirshopen, för att inte tala om hur populärt det skulle bli att vandra omkring med en sådan tröja med exempelvis Bertuzzis namn på ryggen.
Jag drar ju inte alla över en kam. Det är ju därför som jag tycker synd om er vettiga SPS:are som måste dras med de som skämmer ut sig och ger er andra dåligt rykte.
Åja, innan ni klappar sönder nyckelbenen edra bör ni nog påminnas om att ni icke heller alltid är så gullegulliga/respektfyllda mot era motståndarsupporters. Minns hur snacket gick inför förra säsongen. Ett himskans tjattrande om 'fattar ni hur kassa ni blir när ER SPELARE dragit till NHL, hohoho' osv. När man som löjligt ödmjuk, försynt timråit försökte se möjligheterna trots detta avbräck formligen dröp det av sarkasm i trådarna. Minns ni detta? Va va?
Att håna är ju aldrig snyggt, men att ni ens orkar bemöda er om att hetsa upp er över lillebrorsnacket är en garanti för att det lär fortsätta. Inse också att det finns ett behov av att häckla Modo litegranna. Ni har det jävligt förspänt med proffs i NHL - vilket påpekas ca 2000ggr/månad (tillsammans med ett litet underförstått 'vänta bara, haja hur mycket vi lär pissa på alla då') - samtidigt som det icke hjälper er ett skit i dagsläget. De facto är det ju så att Timrå var bättre än Modo förra säsongen, liksom man onekligen verkar vara det även i år. Att då få ta ut lite hån i förskott (på samma sätt som det bland modoiter tas ut glädje över framtida sm-guld) är en rimlig aggroventil i mina ögon.
Albert Hall: Den risken är ju mer regel än undantag, och med all rätt. Fast jag måste nog säga att det finns lika goda kålsupare på båda sidor :) Men sen är det väl så att gaphalsarna hörs mest... :)