Paddan: Klart ni ska ändra tröja, varför skulle nästa säsong vara ett undantag? Tror era supportrar skulle bli nervösa om de kände igen sitt lag inför en ny säsong, dessutom ger det finfina pengar att suga ur fansen när de måste byta alla supporterprylar varje år - inte konstigt att MoDo har en massa miljoner på banken.
Brynäs då? Nänä, vi har redan alla pengar vi behöver och en så snygg tröja, så det finns ingen anledning att byta.
Salle: Hmm, det kanske är dags att inse det ni andra nog insett för väldigt länge sedan: jag är i absolut avsaknad av smak vad gäller såna saker som bland annat matchtröjsdesigner.
Frisco: Oj, nu blev det riktigt svårt det här, men jag får nog ändå hålla "Nicke-tröjan" som det mest intressanta alternativet av de tre. G´natt med dig!
Salle: Det gjordes ju ett försök av Tomas att idiotförklara mig i somras, tror jag, annars vet jag inte hur man ska förklara den där förvaringen på Hampnäs med "undervisning" under sommarmånaderna.
Hmm, du menar alltså att vi skulle kunna dra in jäkligt mycket sponsorpengar genom att använda "tummen-upp" tröjan som alternate jersey. Det låter ju jäkligt spännande.
Salle: Nästa säsong så kommer vi väl att ha så många Vancouver baserade företag som köper sargreklam för dyra pengar att vi kanske kan ha tröjan reklamfri?
Kickan: Jag har iofs för mig att jag skrev något om tanken med tummen-upp tröjan som alternate jersey. Den skulle väcka känslor och få alla hockeyförståsigpåare i hela Sverige att gå i spinn för att få vräka sig alla synpunkter om denna monstrositet. Ungefär som så, fast kanske inte med just de orden, har jag för mig att jag skrev.
Fast vad gäller smaklösheten så har du nog alldeles rätt. ;)
Vallin: Har du befogenhet att göra det. Vi har försökt att göra detta under lång tid utan resultat. Inte ens det Rosa huset vid övre delen på Storgatan (i Övik) ville ha med detta att göra.
Sen vore det här med en reklamfri tröja med #2 som koncept hur ballt som helst. Det skulle nog faktiskt ge bra goodwill/publicitet för de företag som, normalt finns på matchtröjan, nappade på att INTE visa sina namn och loggor för några matcher.
Vallin: Hahaha, jag förstår det. Inte lätt att vara förtjust i en sån svindlande kort tid av MoDo-historien, tror det krävs någon form av tvångströja för att komma på sådana tankar.
Frisco: Hur snart kan du komma igång med produktionen av "Nicke-tröjan"? Jag känner just nu ett omåttligt ha-begär.
65Selander: Den där första skissen, eller var det den andra...nåväl den med Nicke Johansson som modell är den klart snyggaste av de båda. Tummen-upp tröjan känns som en skön ironisk markering.
Paddan: Kul att se att ni blev inspirerade av diverse lulingars tröjdesignande. Jag funderar på att föreslå ett byte till Davids förslag (Calgaryvarianten av LHF-tröja) för att slippa ifrån Plates snedställda streck som skall få spelarna att se större ut.
Frisco: Sådär, då var kommentaren författad. Nu är det bara att vänta på kommentarer som vilket pucko jag är som kan tycka att tummen-upp märket är snyggt ;)
Frisco: Det var väl ungefär vad jag förstod. Det jag däremot inte har förstått är varför nästan varannan souvenirjävel ska vara i bara svart och rött, iofs känns väl svart som en ganska rätt färg hittills denna säsong.
Men ett publicerande av de där tröjskisserna på modohockey.se kunde ju vara intressant. Kanske att det blir en någorlunda seriös debatt av det hela och till och med NR22 visar sig ha vettiga åsikter i ämnet.
Paddan: Alldeles för mycket. För några år sen hörde jag en siffra på hur mkt Face-IT tagit betalt för en hemsida de gjort. Efter att tittat på den kan jag säga att en hygglig hemsideamatör skulle kunna tjänat runt 30 lakan för en dags arbete, eller hur shinzawai.
Frisco: Nejdå, det är nog en fullt acceptabel andel. Det går ju åt en hel del pengar till matchtröjsinköp för undersökning av optimal design mm. Undrar just hur mycket Face-It fick för framtagningen av ny matchtröja mm.
Paddan: Kanske det ja. Är 70-80% för mycket? Tror att jag ska lägga ut bilderna på Modohockeys forum. Vi kanske kan dra igång en debatt med dem där och få lite ordning på stället?
knaskamilla: Tror Frisco får samla ihop sina tröjskisser och vandra upp till kansliet och begära audiens hos de o så mäktiga på marknadsföringssidan. För med tanke på det som komma skall så måste vi ju bara ha en alternate jersey när vi spelar onsdagsmatcher i allsvenskan. Ett gyllene tillfälle dessutom att marknadsföra allsvenskan på andra sidan atlanten.
Mattias - 74: det kan man säga bestämdes efter Canada-Cup finalerna 87... efter det blev det spelarna större och större... kanske syns kanske lite i poängligorna med;)
Jag tycker att du har gjort en väldigt snygg tröja. Ja, inte den med tummen upp-märket, alltså. Fast annars så tycker jag att de tröjor MoDo spelade i idag är väldigt snygga också.
Fast det är svårare att klara sig ur två bordshockey-förluster genom att hävda ironi än ett knasigt foruminlägg.
Ett tips från läktaren; om Frestadius nickat in fyra självmål på två matcher så kan han behöva en läkarundersökning. Sen kan man ju undra om det beror på riktigt usla skott av motståndarlagen, eller om Frestadius är flitig på att täcka skott. Oflyt kan man nog säga att det är, iaf.
Så Sune har lyckats assa till två mål av forwards? Starkt. Mycket starkt. Svårt att få till långa uppspel med en bordshockeymålis. Eller ni kanske kör med andra-assists?
Frisco: Jodå, modellen med knytning i halsen är det inget fel på, eller var det Nicke Johansson du tänkte på? Frågan är om man skulle köra med texten som den är, eller vilken logga man i sådana fall skulle använda. Hmm, vingen tror jag att jag utesluter samt även M-Sport loggan och den där pizzaloggan. Nej, det får nog i sådana fall bli den logga som finns på flaggorna i taket i Kempehallen.
Brynäs då? Nänä, vi har redan alla pengar vi behöver och en så snygg tröja, så det finns ingen anledning att byta.