1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503327 inlägg · 4187 ämnen
« · 381372 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tog dom Ryhed ?
Frisco:

Ja, det var en jävla miss. Jag orkar inte ens försöka rätta mig själv den här gången...

Lumber Jack: Undrar vad som finns bakom Kamillas yttre? Hon tippar ju Leksandseger imorgon.

Frisco: Bakom hans hårda yttre finns ett hjärta av sten, fast tvärtom.

Lumber Jack: Nog borde väl Tummen släppa iväg henne på en hockeymatch?

knaskamilla: Sitta fast i Ramsele, ett stenkast från Tummens hemman...

knaskamilla: Nepp, den enda erfarenheten jag har av arbete i Docksta är när jag var och lämnade av ett par kartonger med broschyrer från Turistbyrån i Övik till något garage vid Q8-macken i Docksta.

Paddan:

Det har jag ingen aning om. Är det kunskap som du sitter inne med, eller?

knaskamilla: Äsch, hur jäkla kul kan det väl vara egentligen att sitta i ett rum på 5x5 meter tillsammans med 20 asiater och tillverka Dockstatoffeln?

Frisco:

Bra idé. Undrar just hur bra vitsord jag kommer att få från min arbetsgivare efter den omedelbara uppsägning jag kommer att drabbas av?

knaskamilla: Sitter fast och sitter fast. Strunta i att åka dit.

Lumber Jack:

Småle du, men vore du jag skulle inte du heller tycka att det var så kul! Ännu värre vore för övrigt om MoDo skulle ta sig till final, för då är risken stor att jag skulle sitta fast i Ramsele när de spelade hemma.

Frisco:

Om det vore så lätt.

Sv: Bannern
scim, Frisco, Paddan:

Attans. Om det ändå vore Snygg-Janne som var underhållande...eller Hasse J, t.ex.

Lumber Jack: Det där med att sitta fast är nog en fråga om prioriteringar.

Sv: Nu möter LeksandMoDo lördag PirroMåste vinna10:e plats NR22
Frisco: Det går framåt - nu åker Lasse buss i alla fall!!

matsby:
Klart jag var glad, jag är alltid glad:-)

knas:
Sitta fast i Docksta... tillåt mig småle...

Frisco: Jag tror jag måste stödja scim, jag vill se Lehtinen som banner resten av denna säsongen. Vem kan väl som han framkalla sån irritation och glädje på samma gång?

knaskamilla: Håller med Scim helt. #44 är där upp pga underhållningsvärdet.

knaskamilla:

Därför att Mika var både bäst och matchens stora behållning. För min del så kan den där bannern vara kvar resten av säsongen!

Frisco:

Varför är det Mika där uppe, när det borde vara Green eller Riksman eller en kombination?

Björn VII: Vad de kan därborta!!! Inte ens jag visste om att er,weinhandl " is from Ornsijkoldsviik.

Vaffö blire så kånstit??

För att spinna vidare lite på trådens tema så tänkte jag ta och posta en länk jag fick mejlad till mig, i länken kan man finna bevis för att det inte bara är hockeyspelare som framställs i MoDo Hockeys regi och sedan skickas vidare till nordamerika, utan tydligen fungerar man dessutom som en plantskola för forumsskribenter (länk, och klicka på det som står efter "Subject:" för att läsa enskilda inlägg).

Känn stoltheten.

Paddan:

He'lugnt, magin sitter bara inom derbygruppen ändåså - dessutom är jag fr.o.m. 14/4 - 2001 helt befriad från eventuella leksandskomplex och anser därför att en trepoängaren för det verkligen lidande LIF på lördag är helt välförtjänt och juste.

Vi har ju dessutom kvar att möta Färjestad, Frölunda och HV ännu en gång vardera, så misströsta inte.

Sv: Sitt vackert! (#2) - Derbytråd #6
Mats Edström:
Ja i dag drar man inte på smilebanden i önödan direkt *suck*

matsby: Nepp, förra veckan var käslorna mera åt mike66ångest-hållet.
Fast, det ska erkännas, nu känns allting bra...

Med en dåres envishet så vägrar jag se att morgondagen kan ha något elände att erbjuda.

knaskamilla:
ja vi såg ju återigen igår att ni vinner mot topplagen
:-)

Paddan:

Verkar dock lovande att Hedlund och Antos avgjort mot LIF tidigare. De verkar ju funka bra ihop och vara lite pigga, tänkte jag. Fast...match mot seriens sämsta lag? Kan ju egentligen inte bli annat än förlust.

Frisco: Neeeeeeeeeeeej, nu kommer det ju att gå helt åt h-vete när inte Björn VII får starta matchtråden. Fast iofs så fick du ju äntligen skriva den hett efterlängtade NR22-tråden!

Tror jag ska vara riktigt negativ den här gången och tippa att vi förlorar mot LIF med 8-2.

Nu möter LeksandMoDo lördag PirroMåste vinna10:e plats NR22
Målvakt
34 Juuso Riksman
(35 Kimmo Vesa).

Backpar:
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard -

8 Oscar Hedman,
4 Jan Öberg -

27 Martin Johansson,
44 Mika Lehtinen.

Extraback:
43 Lars Jansson.

Kedjor:
14 Peter Högardh,
29 Morten Green,
15 Andreas Salomonsson -

9 Magnus Wernblom,
17 Fredrik Warg,
11 Tommy Pettersson -

10 Anders Söderberg,
23 Magnus Hedlund,
26 Mattias Wennerberg -

18 Peter Öberg,
40 Magnus Gästrin,
12 Jonas Almtorp.

Pirro inför matchen:

Vi är stärkta av bortavinsterna

2004 har börjat bra för MODO Hockey. Fem vinster på sju matcher, varav tre av fyra på bortaplan. Just det senaste gläder tränaren Pirro Alexandersson mycket.
- De tre bortavinsterna mot Färjestad, Frölunda och Brynäs betyder mycket för oss, säger han. Vi har blivit starkare som lag av det över hela linjen.

Självklart är Pirro också mycket belåten med de två senaste matchernas försvarsspel, det som gett 2-0 i Brynäs. 3-0 hemma mot Timrå.
- Vi har spelat extremt förståndigt och gått till anfall vid rätt tillfälle, precis som vi måste spela, säger Pirro.

MODO möter ett Leksand som förlorat sex matcher i följd och halkat ned på jumboplatsen i tabellen.
- Något som inte betyder att det här blir någon lätt match, snarare tvärtom. Vi möter visserligen ett lag som hamnat i ett prekärt läge, men samtidigt kanske också ett lag som nu tar sig samman rejält. Kan vi prestera som på sistone ska vi dock ha en god chans till seger.

Skadeläget?
- Detsamma som tidigare. Lars Jansson är dock med på bussen till Leksand (MODO åkte ner på fredagen och tränade i Leksand på kvällen), sedan får vi se om vi använder honom. Backarna Kari Haakana (bruten handled), Hans Jonsson (mellanhandsben) samt forwards Per Svartvadet (bruten fotled) och Joakim Lindström (opererad axel) är dock borta. Ingen av dessa är åter innan uppehållet.

Noterbart om laget

FOTNOT 1: I fjol vid samma tidpunkt, 40 omgångar, hade MODO 55 poäng, alltså en poäng mindre än nu. Placeringen dock densamma, sjua. Avslutningen i fjol dock rena paradresan - 23 poäng av 30 möjliga! Under det fina avslutet förlorade man dock i Leksand vid ungefär samma läge som nu med 2-8.

FOTNOT 2: Jämna matcher mot Leksand i vinter - förlust hemma 2-4, sedan två Sudden- vinster med 2-1, Anders Söderberg avgjorde i Leksand, Magnus Hedlund hemma i Kempehallen.

Sv: Poängjakt SportSnackare!
Frisco:
*garv*

Touché

matsby: Gillar man SS är man inne på rätt spår.
www.ss.se är en mycket trevlig sida.

matsby: ja jag upptäckte det när det var försent. Men för att inte verka allt för nazi valde jag att inte gå in och begära rättning

Plexi:
"SS-ligan?"

hmm..om jag var du skulle jag snacka tyst om den"ligan"
kanske inte uppskattad av alla vet du ;-)
Kör med SpS ligan istället, annars kommer det massa tok med rakade huvuden och konstiga tatueringar och vill vara med

knaskamilla:
Varsigod,,du märker att jag är en snäll person :-)

Jag undrar om man ska våga gå med i SS-ligan. Man fruktar ju att bli klådd av Scim som inte ändrat sin uppställning en enda gång.

matsby:

Tack! Det känns jävligt bra. Jag har ju alltid vetat att jag är en, men aldrig fått sådan bekräftelse förut.

knaskamilla:
GRATTIS

Du har just vunnit titeln som året egoist

matsby:

Det spelar ingen roll. Jag måste jobba. Jag betvivlar att min arbetsgivare blir särskilt nöjd med mig om jag avviker från platsen. Nej, det är bara att hoppas att MoDo inte går till slutspel, så slipper jag missa något!

knaskamilla: Mao: Hej hej snubbar, fula gubbar!

knaskamilla:
Går det inga bussar på måndagar ifrån docksta?

Kolla med varvet om dom har någon gammal stridsbåt 90 du kan få hyra, eller också ställer du dig och liftar vid vägen,,om du har en Timrå tröja på dig så kommer alla bilar att trärbromsa och börja kivas att du skall åka med just dom.

NuMo:

Ja, man skulle ju kunna sammanfatta det med: fördjävligt.

knaskamilla: Det var värst. Sitta fast i Docksta, missa 50% av hemmamatcherna på måndag isf. Räknat ut var det ja. Vid ett eventuellt slutspel. Mycket intressant.

NuMo:

Jag har räknat ut att om MoDo skulle råka gå till slutspel kommer jag att missa 50% av hemmamatcherna, då jag kommer att sitta fast i Docksta måndagen de spelar hemma isf.

matsby: Modo tar inte en enda match i ett slutspel, man har för dåligt PP och BP. jag ser inget som kommer att ändra detta faktum inom överskådlig framtid.

matsby: Kolla på Hipp Hipp så fixar det sig :))

Själv ska jag lägga mig ner i min kista o inte kliva ur den förrns till våren.
Livet är pest!

rådbjer:
Snälla hjälp mig,,,pillrerna börjar ta slut....

matsby: Vem försöker du lura? Dig själv? :))

knaskamilla:
asch då, vad gör vi inte för att få lite spänning i tabellen, vi räknar med att ni tar er till kvarten för att slå ut FBK eller Frölunda, ni verkar ha bra koll på dem, sedan blir ni överkörda i semin och vi kan promenera hem guldet, lovar att skicka en "tack för hjälpen" tårta till er då
;-)

matsby:

Såvitt jag vet beskyllde inte jag dig för att ha skyllt förlusten på domaren heller, så atte... ;P

Mats Edström:
Du hade inte samma känslor för en vecka sedan va?
:-P

Tack mitt kära MoDo för att det äntligen var min tur att få somna med ett illa dolt hånflin på läpparna.
Dessutom så håller sig kollegorna på arbetsplatsen en aning lugnare en sån här dag...Ahhh, ibland är livet skönt att leva!!!

« · 381372 · »