3 härliga poäng, laget kämpar som just ett lag och visar sig från sin bättre sida. Dessutom är Riksman elitseriens hetaste målvakt just nu. Ett enda insläppt mål på fyra matcher, spelar enkelt och oerhört stabilt och man är inte ens orolig då det blir PP för motståndarna längre.
Dessutom oerhört roligt att Söderberg äntligen lyckas. Han gör dessutom två Werna-mål. Först ett slagga från blå (som Hento borde tagit) och "sedan ett stöta pucken i mål från en centimeter i hård kamp med försvarare"-mål.
Nu ser vi till att spela ner Brynäs närmare kvalserien på torsdag också så kan man med glädje gå till uppehållet.
Det verkar som att lulio kommit på våran svaghet. Man försöker vinna matchen från utvisningsbåset, en taktik som i första stund kan tyckas idiotisk. Lulingarna är dock inte kända att vara idioter för intet, de har naturligtvis kommit på att man kan tjäna på det. Modo är som sagt var säms i PP av alla lag. Man släpper hellre till chanser än skapar under de pissiga förhållandena. Nu blåste dock domaren fel plötsligt och visar ut en modoit. Ingen dålig taktik det heller om man gillar destruktiv hokky.
Björn VII: Ja, det var lång tid det. Fast har vi tur så låter lulio oss att göra ett mål till. Det kan ju bli Werners tur då. Blir set så så blir jag mycket lycklig och glad. Heja modo. Nu var det nära att lulingarna gjorde mål i stället. Man blir väl olycklig snart i stället.
Nog har jag presterat några satser med siffror tidigare i min forumskarriär, men jag är lite mer ombytlig av mig i karaktärerna än herr LDSS.
I övrigt så satsar jag väl inte lika mycket på analyserna som honom, så fort man börjar analysera ges ju faktiskt en risk att tolka materialet fel, och man riskerar stå där med byxorna nere. Den risken måste då nästan sopas undan med en så pass omfattande analys att ens slutliga tolkning helst tappas bort någonstans på vägen.
Sen är jag nog inte lika bra på att "hitta NuMo" heller...:-)
20:an kommer i och med att det är 20 omgångar från omgång 31 t.o.m. omgång 50. Alltså, vad man måste lägga till för att få en slutsiffra utifrån poängen från de 30 omgångar man redan har.
Björn VII: när jag tänker efter så får jag det till att om det är 9 omgångar kvar i grundserien så borde det bli så här: De poäng lagen tog fram t.o.m. omgång 30 + ((den genomsnittliga poängen under omgångarna 31-41) * 9). Rätta mig om jag har fel.
Jag skulle säga väldigt, väldigt intressant. Det kan mycket väl bli så där tabellen ser ut efter 50 omgångar. Men personligen tror jag att FBK repar mod och börjar vinna igen.
Skulle vara intressant om någon kunde räkna ut sannolikheten utifrån dagsformen räknat på resultaten efter jul, vilka som går till slutspel och till nedflyttningsserien. Förutsättningen för detta räknaexempel är att denna form håller i sig någorlunda. Gissar att exvis SSK klättrar ytterligare . Modo Likaså. Timrå och Brynäs något sämre. Och Leksand sist. Färjstad ligger väl också bland de sämre om man ser ranking utifrån resultaten efter jul, men har naturligtvis redan tillräckligt för att gå till slutspel.
Men tendensen just nu verkar ju vara att alla slår alla (utom Leksand) . ps: som Härnöndsbo håller jag i första hand på Timrå och i andra hand på Modo. Tycker Modo verkar vara bra på gång nu.
Jaså? Jag har hört ett rykte om en domare med det efternamnet inte är sådär jättebra... Fast det var iofs i innebandy. Och han kan förstås ha vuxit in i domarrollen på sistone.
Poffa: visst, det är inte omöjligt, fast då tror jag det ligger närmare till hands att någon hamnar i TIK, om vi nu inte sitter nöjd med vår trupp vill säga :-(
Den här varningen har kommit även i andra gästböcker men jag postar den här också. Det här viruset är riktigt allvarligt och har fått en gradering 4 av maximala 5 av Symantec på en gång.
Och eftersom vissa här brukar ha problem med virus så...:)
Okej, då vet jag. Det betyder ju iofs att det rent teoretiskt är möjligt för Dallas att skicka spelare till MODO, men det gör knappast det hela mer troligt.
knaskamilla: Va bra. Inga smärtstillande och han blir bättre efter spel i landslaget. Salomonsson glad och nöjd. Det verkar bara finnas vinnare i den här soppan för oss. Det enda som troligtvis inte kommer att vinna något är själva landslaget.
Dessutom oerhört roligt att Söderberg äntligen lyckas. Han gör dessutom två Werna-mål. Först ett slagga från blå (som Hento borde tagit) och "sedan ett stöta pucken i mål från en centimeter i hård kamp med försvarare"-mål.
Nu ser vi till att spela ner Brynäs närmare kvalserien på torsdag också så kan man med glädje gå till uppehållet.
Viva la Riksman!