1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503351 inlägg · 4187 ämnen
« · 384652 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo vs. De Gäspande Sälarna (#2), derbygruppsmatchtråd #17
3 härliga poäng, laget kämpar som just ett lag och visar sig från sin bättre sida. Dessutom är Riksman elitseriens hetaste målvakt just nu. Ett enda insläppt mål på fyra matcher, spelar enkelt och oerhört stabilt och man är inte ens orolig då det blir PP för motståndarna längre.

Dessutom oerhört roligt att Söderberg äntligen lyckas. Han gör dessutom två Werna-mål. Först ett slagga från blå (som Hento borde tagit) och "sedan ett stöta pucken i mål från en centimeter i hård kamp med försvarare"-mål.

Nu ser vi till att spela ner Brynäs närmare kvalserien på torsdag också så kan man med glädje gå till uppehållet.

Viva la Riksman!

Jaha, då var det återigen dags att avrunda en derbygruppsmatchtråd med adekvat bröl-bild.

[bild]w1.461.telia.com/~u46125032/jubel.JPG[/bild]

5/5, f.ö.

Hedlund verkar ha blivit helgalen, Roughing hela tiden, coolt!

Nu blev det 2-0. Skoj för Söderberg. Kanske Wernblom får göra mål snart. Det skulle jag unna honom.

Det verkar som att lulio kommit på våran svaghet. Man försöker vinna matchen från utvisningsbåset, en taktik som i första stund kan tyckas idiotisk. Lulingarna är dock inte kända att vara idioter för intet, de har naturligtvis kommit på att man kan tjäna på det. Modo är som sagt var säms i PP av alla lag. Man släpper hellre till chanser än skapar under de pissiga förhållandena. Nu blåste dock domaren fel plötsligt och visar ut en modoit. Ingen dålig taktik det heller om man gillar destruktiv hokky.

NORDMARK, Robert. Jaha. Det kanske är världens bästa back som gjort kommback.

Björn VII: qwertas det.

NuMo:

We Will Win Today.

Björn VII: Ja, det var lång tid det. Fast har vi tur så låter lulio oss att göra ett mål till. Det kan ju bli Werners tur då. Blir set så så blir jag mycket lycklig och glad. Heja modo. Nu var det nära att lulingarna gjorde mål i stället. Man blir väl olycklig snart i stället.

NuMo:

Jag tänker säga så här: det är en månad minus en dag sedan Magnus Wernblom gjorde mål i Elitserien.

Alldeles för länge.

De vart ett noll nu! Va roligt.

Björn VII: vi kommer att krossa er tror på 2-6 till vårt kära luleå hockey

Boarding-Bob: hahahaha
"Jaaa ska till kempissssch, ja kempisssch!"

Poffa:

Va inte för fulla då ni säger destinationen till busschauffören, då kan ni hamna här (se länk), och det vore ju inte så bra.

Krokstaexpressen avgår nu. Tag plats. Se upp för dörrarna, dörrarna stängs. Nästa hållplats: Kempis.

Kvällens mest spelade låt i Kempis: "Imperiet - Var e Wargen?"

Sv: Vilka går till slutspel och vilka till nedflyttninserien?
zigge:

Nog har jag presterat några satser med siffror tidigare i min forumskarriär, men jag är lite mer ombytlig av mig i karaktärerna än herr LDSS.

I övrigt så satsar jag väl inte lika mycket på analyserna som honom, så fort man börjar analysera ges ju faktiskt en risk att tolka materialet fel, och man riskerar stå där med byxorna nere. Den risken måste då nästan sopas undan med en så pass omfattande analys att ens slutliga tolkning helst tappas bort någonstans på vägen.

Sen är jag nog inte lika bra på att "hitta NuMo" heller...:-)

OlleB:

20:an kommer i och med att det är 20 omgångar från omgång 31 t.o.m. omgång 50. Alltså, vad man måste lägga till för att få en slutsiffra utifrån poängen från de 30 omgångar man redan har.

Björn VII:
när jag tänker efter så får jag det till att om det är 9 omgångar kvar i grundserien så borde det bli så här:
De poäng lagen tog fram t.o.m. omgång 30 + ((den genomsnittliga poängen under omgångarna 31-41) * 9).
Rätta mig om jag har fel.

Björn VII:
lysande uträkning och intressant.

Björn VII: Så Du är MODO's egen Liam D/Sven S. ??
Satsetiker, av rang!

Björn VII:

Ett litet tydliggörande av formeln jag använde, bara:

De poäng lagen tog fram t.o.m. omgång 30 + ((den genomsnittliga poängen under omgångarna 31-41) * 20).

Björn VII:

Jag skulle säga väldigt, väldigt intressant. Det kan mycket väl bli så där tabellen ser ut efter 50 omgångar. Men personligen tror jag att FBK repar mod och börjar vinna igen.

OlleB:

Så här ska det se ut då, baserat först på de poäng lagen tog fram t.o.m. omgång 30 + ((den genomsnittliga poängen/omgång fram till omgång 41) * 20).

HV 93
DIF 93
VF 88
FBK 86
LHC 86
MoDo 74
TIK 72
LHF 68
--------------------
SSK 64
BIF 61
--------------------
MIF 60
LIF 56

Helt klart intressant, och tur att man får användning för alla excel-kurser man har på icke-teknologutbildningar. :-)

Vilka går till slutspel och vilka till nedflyttninserien?
Skulle vara intressant om någon kunde räkna ut sannolikheten utifrån dagsformen räknat på resultaten efter jul, vilka som går till slutspel och till nedflyttningsserien.
Förutsättningen för detta räknaexempel är att denna form håller i sig någorlunda.
Gissar att exvis SSK klättrar ytterligare . Modo Likaså. Timrå och Brynäs något sämre.
Och Leksand sist.
Färjstad ligger väl också bland de sämre om man ser ranking utifrån resultaten efter jul, men har naturligtvis redan tillräckligt för att gå till slutspel.

Men tendensen just nu verkar ju vara att alla slår alla (utom Leksand) .
ps: som Härnöndsbo håller jag i första hand på Timrå och i andra hand på Modo.
Tycker Modo verkar vara bra på gång nu.

Lumber Jack:
Lika bra du stannar hemma idag, ni loooosar stort idag serru.
:-P

Lumber Jack:

Äääh, Frisco tar på sig Kingens tröja och stöttar sin favvo till 100%. Därmed så kan ju sjundebacken se sig i stjärnorna efter istid.

Jag hoppas du fixat värmepaketet. Vi vill inte se den stelfrusna LJ den här gången.

Poffa: Han lär ju peta ut Kingen idag, om Le king håller samma Div. 1klass han visat senaste omg., halvskadad som han är.

Mot Kempis, ära och tre poäng!

Lumber Jack:

En duktig hockeyback ser man för närvarande i gästbokens överskrift. Dagens sjundeback är väl inte speciellt mycket att skriva hem om.

Poffa: Men en duktig hockeyback vet han inte hur han ser ut, om han så satt som sjundeback på bänken...

Poffa: VAAAA, ingen Martin Wilde i dagens laguppställning? Nää, usch vad orättvist, då vetesjutton om jag vågar köpa matchtröjan...

Målvakter:
34 Juuso Riksman
(35 Kimmo Vesa).

Backpar:
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard -

8 Oscar Hedman,
4 Jan Öberg -

27 Martin Johansson,
44 Mika Lehtinen.

Extraback:
43 Lars Jansson.

Kedjor:
14 Peter Högardh,
29 Morten Green,
15 Andreas Salomonsson -

9 Magnus Wernblom,
17 Fredrik Warg,
11 Tommy Pettersson -

10 Anders Söderberg,
23 Magnus Hedlund,
26 Mattias Wennerberg -

18 Peter Öberg,
40 Magnus Gästrin,
12 Jonas Almtorp

knaskamilla:

Återigen helt fel. Personen är världsfenomenaljättebäst både som person och som domare.

Poffa:

Som person, ja, men som domare? Jag har förresten hört en annan variant, och det är att han är totalt värdelös. Eller något sådant.

knaskamilla:

Det ryktet är helt felaktigt. Den domare du tänker på är otroligt bra. Världsfenomenaljättebäst för att vara exakt.

Sv: Hirsch i MIF?
NuMo: Äh, än så länge lever Hirsch. Men bara än så länge.
www.bt.dk/sport/ishockey/artikel:aid=248368/

NuMo:

Jaha. Ja, då vågar jag inte vara med och gissa.

knaskamilla: man skulle nästan kunna säga att det här är min tävling.

Björn VII: Jörgen Lundgren passar bra i denna match. En gammal Luleådomare? nu boende i Bonäset.

NuMo:

Jag har klurat och klurat, men...jag fattar inte.

Poffa:

Jaså? Jag har hört ett rykte om en domare med det efternamnet inte är sådär jättebra... Fast det var iofs i innebandy. Och han kan förstås ha vuxit in i domarrollen på sistone.

Sv: Skadorna
maghome:
Utah Grizzlies

Vilken lag som Dallas har AHL??

Kung Cannabis har hittat hem igen, men han tar aldrig mer några rökare i krysset.

[bild]www.aftonbladet.se/sport/0303/11/SPORT-11s10-hirschfri-52.jpg[/bild]

31 nr 2. hihi!

Poffa:

Japp, får se om han klarar av att lyfta lagprestationen bara. :-)

Poffa:
visst, det är inte omöjligt, fast då tror jag det ligger närmare till hands att någon hamnar i TIK, om vi nu inte sitter nöjd med vår trupp vill säga :-(

Björn VII:

Jörgen måste vara en bra domare. Det hörs ju på efternamnet.

Portello:

Vet inte om du hunnit surfa fram det ännu, men nu var det fastslaget att Klas får en ny kompis på denna högriskmatch.

MODO Hockey - Luleå HF

RÖNNMARK, Ulf
NILSSON, Klas
LUNDGREN, Jörgen

För Jörgens stats, se:

www.aidk.nu/aidk_domare.asp?id=107

Virusvarning
Den här varningen har kommit även i andra gästböcker men jag postar den här också. Det här viruset är riktigt allvarligt och har fått en gradering 4 av maximala 5 av Symantec på en gång.

Och eftersom vissa här brukar ha problem med virus så...:)

Uppdatera era virusprogram, nu!

securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/[email protected]

matsby:

Okej, då vet jag. Det betyder ju iofs att det rent teoretiskt är möjligt för Dallas att skicka spelare till MODO, men det gör knappast det hela mer troligt.

Sv: Jaa! Inga av de våra i Tre Kronor!
knaskamilla: Va bra. Inga smärtstillande och han blir bättre efter spel i landslaget. Salomonsson glad och nöjd. Det verkar bara finnas vinnare i den här soppan för oss. Det enda som troligtvis inte kommer att vinna något är själva landslaget.

« · 384652 · »