Frisco: Hmm, det var alltså något som jag hade glömt. Tyckte att jag hade skrivit upp allt på listan men tydligen hade jag ändå glömt den effektiva tiden. Jaja, det är väl seniliteten som börjat bryta ut med full effekt.
Frisco: Antingen så är det mina mattekunskaper som är väldigt dåliga eller så har Hasse Andersson hyfsat fel i sitt påstående att 152 minuter och 43 sekunder är lika med drygt fyra matcher.
Det är väl ungefär som att säga att två ägg är lite drygt ett dussin ägg.
Ny trepoängare - och ny nolla bakåt. 19 poäng av 27 möjliga de sista nio omgångarna gör förstås att Pirro Alexandersson i MODO Hockey är väldigt nöjd. - Fattas bara annat, säger Pirro. Vad vi gjort här under januari är väl mera än någon kunnat hoppats på. Visst har vi överträffat oss själva stundtals.
- Nu gäller det att hålla i den här trenden den här sista matchen. Brynäs är satta under väldig press, men det ska inte behöva vara negativt för oss, tvärtom.
Ni var i Gavlerinken för bara en vecka sedan och vann med 2-0, nåt liknande nu? - Gärna för mig, men jag tror nog att vi måste mera upp i banan nu jämfört med senaste besöket i Brynäs. Vi har också spelat bättre och skapat mera i matcherna därefter, vilket också 8-1 i mål på tre matcher visar.
MODO fick Peter Öberg avstängd efter slagsmålet med Pavel Skrbek senast, ovisst också med Tommy Pettersson, lätt skadad. - Det här gör att vi inte riktigt vet hur vi formerar laget, säger Pirro. Vi har möjligheter spela Lars Jansson och flytta upp Jan Öberg exempelvis, men vi får se matchdagen hur vi gör.
Skadeläget? - Som tidigare, men också ovisst med Tommy Pettersson (senfäste i knäet). Hans Jonsson (mellanhandsben) och Kari Haakana (handled) är tillbaka efter uppehållet, Kari något senare, Per Svartvadet (fotled) och Joakim Lindström (axel) borta säsongen ut.
Uppehåll efter Brynäsmatchen, vad gör ni då? - Vilar först tre dagar i veckoslutet, sedan kör vi träningsläger hemmavid. Tyvärr med visst manfall eftersom danskarna Damgaard och Green liksom Salomonsson spelar i landslaget.
Noterbart om laget
FOTNOT 1: MODO har haft relativt lätt för Brynäs i vinter. 4-1, 2-3 (förlust straffar), 2-0 hemma i Kempehallen, 5-4 (seger förlängning) och 2-0 borta.
FOTNOT 2: Peter Högardh gör borta mot Brynäs sin 200:e tävlingsmatch i MODO Hockey. 54 mål har han gjort. Han har gjort poäng (nio) i åtta av de elva senaste matcherna, varav fyra mål.
Microsoft Encarta World Atlas , är rediga grejer när man har lite att göra och vill känna sig ovilse.
Inte nog med att jag ligger på Haiti så är jag mången gång klonad och ligger på två ställen i Frankrike. Värst vad man ligger i då.
Sen finns det någon skenhelig variant av mig, som Sainte-Suzanne ligger jag hela 7 gånger i Frankrike.
Matsby var däremot lite svårare att se vars du ligger, du leker väl hemliga Arne eller något liknande för där ligger du i Dalarna under namnet Matsbo. Även under namnet Matsy ligger du i Belarus.
Men någon golfandebuske låg inte och skräpade någonstans ;-)
Huge: Ska du nu förvilla o förpesta även denna gb med detta schackrande?? De intresserade bör väl bege sig till relevant gb o tråd? Eller, varför inte ha ett cyber-schack, där Du o Liam/Sav flyttar runt riktiga cyber-pjäser, o där alla andra bara kan storögt titta på? Nån hejjare på html, Objective-C o nån databas kan säkert sno ihop nåt fint på bara några månader.
zigge: OK, skall försöka hålla mig i sch... f´låt, hålla mig till schack. Ser att han är igång nu på deras GB. F¨år väl skicka på honom ett fett drag att klura på....
Björn VII: Jaa, att ta bort oken var ju en lysande affärside. Man ryser när man nu får skåda eländet igen. Nå´n menlösare tröja är det svårt att hitta, hur man än letar....
Poffa: Vad hände förresten med Leonid Fatikov, den stackarn som fick hoppa in i BIF-målet när Sundlöv kastade in handduken? Spelar han fortfarande ishockey någonstans i Europa?
Poffa: Hmm, tillverkar de skejtbords i det där företaget? Jag tänkte främst på Björn VII:s bild där han poserar med en "ghettoblaster" på axeln. Åh gud vad rädd jag blir när jag ser Eckes kaxiga uppsyn på den där bilden...
Mest känd var han för att snubbla på offensiva blå hela tiden. Minns speciellt en match där han i ett två mot ett snubblade på blålinjen. 10 sekunder senare ny spelvändning och ett tre mot två för MODO, Ecke snubblar även denna gång på blålinjen.
Han åkte direkt och bytte har jag för mig.
Ecke har förresten egen firma nu, i Nyland utanför Kramfors. En firma han tog över efter sin far. Följ länken och ni hamnar på deras hemsida.
Björn VII: Hehe, ja lite plåster på såren blev det ju iaf.... ;-)
Såg att Ecke Holmberg spelade hos er detta år, ngt jag helt glömt bort. Gick han inte till Brynäs året efter, eller mellanlandade han kanske i SSK? En avig fan till rightskytt var det iaf.... :-)
matsby: Jodå, det känns hur bra som helst. Nog för att det är en träaktig bil, men ändå, en lite sportigare bil med ett konservativt utseende är väl inte helt fel...
Poffa: Man döpte sina barn till väldigt konstiga saker förr i tiden, eller det gör man väl än idag. På min farfars sida så fanns det en släkting som fick andranamnet Biljard. Han skämdes så hemskt över det namnet att han, när han väl blev myndig, lät stryka andranamnet i kyrkoregistret.
Hur faan kan man heta Singel i förnamn? Vad tänkte föräldrarna? "Ooh, gud vilket fult barn. Han kommer att bli singel i hela sitt liv. Vad skall vi döpa honom till? Jo, jag vet. Han får heta Singel!"
Tyckte att jag hade skrivit upp allt på listan men tydligen hade jag ändå glömt den effektiva tiden.
Jaja, det är väl seniliteten som börjat bryta ut med full effekt.