Hedman gjorde en poäng också vilket gör att han nu har 18 poäng, och tangerar samam rekord som Johan Agu hade som b-junior och back. Skillnaden är ju att Hedman missat en drös matcher pga sitt spel i elitserien....
Jovars. Trots frustrationen på slutet som gjorde att jag chansade på några av de sista (men det var chansningar med en tanke bakom!) gick det ganska bra. Nu tycker jag att du själv ska prova på det. Du har säkert inget vettigare för dig de närmaste 40 minuterna ändå.
Det svenska testet är ju superenkelt. Ingen utmaning, helt enkelt! Dessutom är det sällan IQ-tester (iaf Mensas) går ut på att man ska kunna språket. Det består ju av bilder, för bövelen!
Jag blev just lurad att göra ett IQ-test på danska Mensas hemsida. Det var väldigt frustrerande, eftersom det tar 40 minuter och jag var hungrig, men nu är jag i alla fall klar. Lägger ut en länk här, ifall att någon har väldigt lite att göra såhär i ohockeytider.
Det är ju riktigt patetiskt att se hur det fungerar i hockeysverige. Panikvärvningar till höger å vänster och pensionsutbetalningar ställs in på sina håll. Tur att man till hör en klubb som när det krisar till sig handlar klokt och framtidsinriktat. Malmö - Hasselblad och Lusth, MoDo - Hedman och Hellstöm, hmm undra varför krisen är total i vissa klubbar...
Hockeyns baksida. På planen gjorde den ene just ingenting medan den andra bara är feg och kommer in i slagsmål som 4:e man och får den andre spelaren avstängd. [bild]www.frisco.se/hs/baksida.jpg[/bild]
Den där westerlind litar jag inte på. Han ringde en gång och sa att han hade postat en bulle till mig, så att jag skulle få se (smaka på) vad duktig han är på att baka. Den har inte kommit fram än, och det var ett tag sedan. Om den kommer fram kommer jag nog inte ens att försöka smaka den, tror jag.
Om man har slut på bröd någon gång, säg till frukost, ska man skriva det här då? Och: om man skriver det här, löser sig brist på bröd-problemet då, eller är det bara ett bra ställe att beklaga sig över brödbristen på?
Helt rätt. Med Pirro som tränare så är det bättre att vi gnetar på med befintligt manskap. Hans spelsystem lämpar sig bäst för hockeyarbetare, inte lirare.
Men hoppas för faan att Modo gör sig av med Pirro till nästa säsong för vem vill se denna defensivhockey när Foppa och co. kommer hem? Inte jag iallafall! Dessutom tror jag att t.ex. Salle inte skulle acceptera Pirro en säsong till, då bryter han kontraktet.
Frisco: Personligen är jag mycket nöjd att MODO inte gjorde ingen panikvärvning ala Leksand. Jag tror ledningen var ganska överrens att om det skulle värvas så skulle det vara en kvalité spelare som skulle gå in i första line typ.
Helgens hockeytips: MODO vs Björklöven i J18. För första gången sedan MODO Cupen ifjol är Alexander Sundström och spelar i Kempehallen. MODO bör vinna matchen för att inte börja halka efter i jakten på en slutspelsplats(I BJSM har MODO fyra silver de senaste fem säsongerna).
Jaha, Björn: Igår sa du att imorgon är en annan dag och idag är det den dag som igår var imorgon. Hur går det, har du fått fram något intressant om vilka klubbar som har de dyraste spelartrupperna?
Börja gärna med de som har de billigaste, skulle vara kul att se hjältarna från Gävle i topp på någon lista.
Jag gissar på: Vuxna män (och Karin) gör saker tillsammans, frökentyper med mjuka handleder spelar innebandy istället.