1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503395 inlägg · 4187 ämnen
« · 388037 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Friscos bildgåta XXVI
Frisco:

Jag gissar på: Vuxna män (och Karin) gör saker tillsammans, frökentyper med mjuka handleder spelar innebandy istället.

Sv: Friscos bildgåta XXVI
Denna gången är det inte bildgåtor utan enbart bilder. 31 stycken närmare bestämt.
www.frisco.se/omkrundbana/bild/040131/040131.htm

Sv: J-20
AudibleGiraffe: Det är det jag alltid sagt, talang lönar sig inte. Otack är världens lön.

Frisco: Härligt Hella!

Hedman gjorde en poäng också vilket gör att han nu har 18 poäng, och tangerar samam rekord som Johan Agu hade som b-junior och back. Skillnaden är ju att Hedman missat en drös matcher pga sitt spel i elitserien....

J-20 Luleå - Modo 2-3 slut. Alltid kul när det goda vinner över det onda.

AudibleGiraffe: 44.19 2 - 3 PP1 MODO 39. HELLSTRÖM, Mattias

Martin S: De använder sig av Jonas Johansson ifrån a-laget också.....

Kom igen nu Norrbottningar...

MODOs laguppställning mot Luleå idag. Luleå ställer upp med två 83or och Johan Fransson.

11. MOLINDER, Andreas
4th Line

--------------------------------------------------------------------------------

28. SJÖLIN, Mikael 23. EDBLOM, Pär 37. ALSTERGREN, Oscar
3rd Line 38. LUNDSTEN, Gary 8. BERG, Daniel

--------------------------------------------------------------------------------

9. BRANCALION, Mikael 39. HELLSTRÖM, Mattias 22. ENSTRÖM, Tommy
2nd Line 34. WARGH, Tommy 32. VIKLUND, Tobias

16. JOHANSSON, Nicklas 24. ANDERSSON, Jesper 19. BROMAN, Erik
1st Line 4. ROSENQVIST, Marcus 41. HEDMAN, Oscar

Goalkeepers 15. ÖHMAN, Robert
1. WESTLUND, Jonas

Sv: Långt till match- el I brist på bröd-tråd
matsby:

Jovars. Trots frustrationen på slutet som gjorde att jag chansade på några av de sista (men det var chansningar med en tanke bakom!) gick det ganska bra. Nu tycker jag att du själv ska prova på det. Du har säkert inget vettigare för dig de närmaste 40 minuterna ändå.

knaskamilla:
*asg*

kollade aldrig din danska sida utan höll faktiskt precis på med den svenska när jag gjorde ett brejk och läste ditt inlägg ;-)

Hur gick det då?

matsby:

Det svenska testet är ju superenkelt. Ingen utmaning, helt enkelt! Dessutom är det sällan IQ-tester (iaf Mensas) går ut på att man ska kunna språket. Det består ju av bilder, för bövelen!

knaskamilla:
Hmm....
tycker det är bättre med de på svenska som tar 10 minuter, annars måste man väll gå danska kurs i två år,,,eller

testa denna länken istället ;-)

Jag blev just lurad att göra ett IQ-test på danska Mensas hemsida. Det var väldigt frustrerande, eftersom det tar 40 minuter och jag var hungrig, men nu är jag i alla fall klar. Lägger ut en länk här, ifall att någon har väldigt lite att göra såhär i ohockeytider.

Frisco:

Det är ju riktigt patetiskt att se hur det fungerar i hockeysverige. Panikvärvningar till höger å vänster och pensionsutbetalningar ställs in på sina håll. Tur att man till hör en klubb som när det krisar till sig handlar klokt och framtidsinriktat. Malmö - Hasselblad och Lusth, MoDo - Hedman och Hellstöm, hmm undra varför krisen är total i vissa klubbar...

Sv: MoDo vs. De Gäspande Sälarna (#2), derbygruppsmatchtråd #17
Hockeyns baksida. På planen gjorde den ene just ingenting medan den andra bara är feg och kommer in i slagsmål som 4:e man och får den andre spelaren avstängd.
[bild]www.frisco.se/hs/baksida.jpg[/bild]

Ärkegrisen på g. Snart tar AIK in Honken i målet.
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,427001,00.html

mike66: Bröd till bröders ungdomsavdelning heter Fralla åt alla.

knaskamilla: Där ser du. Allt kommer att ordna sig. Som sista utväg får du väl hälsa på här i nipstaden så kan jag bjuda på mina hembakta mumsmums.

westerlind: Själv så ska jag skänka en slant åt "Bröd till bröder!"

knaskamilla:

Åh, förlåt knas. Jag hade gjort den så fin och skulle skicka den till dig, men så försvann den - men nu har jag hittat den. Den låg under datorn:

[bild]www.gimobageriet.nu/brod_20030215/38%20Kanelbulle_gif.gif[/bild]

Jag skickar den i morgon.

NuMo:

Den där westerlind litar jag inte på. Han ringde en gång och sa att han hade postat en bulle till mig, så att jag skulle få se (smaka på) vad duktig han är på att baka. Den har inte kommit fram än, och det var ett tag sedan. Om den kommer fram kommer jag nog inte ens att försöka smaka den, tror jag.

knaskamilla: Det är ju bara att baka bröd, det är väl vedertaget. Fråga Westerlind.

Sv: ZZZ-tråd
Godnatt godnatt. Isracing imorgon. ÄNTLIGEN!!!

knaskamilla:
Varför använder du dig inte av brödtext när du skriver?

NuMo:

Jag vet inte svaret. Varför svarar du om du inte tänker ge svaret?

knaskamilla: Varför frågar du om något du redan vet svaret på?

Salle:

Om man har slut på bröd någon gång, säg till frukost, ska man skriva det här då? Och: om man skriver det här, löser sig brist på bröd-problemet då, eller är det bara ett bra ställe att beklaga sig över brödbristen på?

Sv: Vilka går till slutspel och vilka till nedflyttninserien?
Björn VII: B torde vara listan över överbetalda spelare.

westerlind:

Jag är nöjd så länge inte en endaste skribent uppfattar mig som provokativ. Klura vidare du så ska jag logga ut i några timmar.

Sv: Ny spelare?
Martin S:

Helt rätt. Med Pirro som tränare så är det bättre att vi gnetar på med befintligt manskap. Hans spelsystem lämpar sig bäst för hockeyarbetare, inte lirare.

Men hoppas för faan att Modo gör sig av med Pirro till nästa säsong för vem vill se denna defensivhockey när Foppa och co. kommer hem? Inte jag iallafall! Dessutom tror jag att t.ex. Salle inte skulle acceptera Pirro en säsong till, då bryter han kontraktet.

Björn VII: Det här var svårt.

På A svara jag "spelarlöner" och på B chansar jag på "vet inte".

Martin S: "Personligen är jag mycket nöjd att MODO inte gjorde ingen panikvärvning ala Leksand."

Jaså. Intressant.

westerlind:

Jo, jag kan bjuda på två styckna: Björnspekulerarfrisktochutangrund-listor.

Vi börjar med listorna, sedan tar vi varsin rubrik som läsaren själv får placera ut m.h.a. sin evetuella fantasi. Enjoy!

1. Färjestad
2. HV71
3. Frölunda
4. Södertälje
5. Linköping
6. Djurgården
7. Leksand
8. MoDo
9. Timrå
10. Luleå
11. MIF
12. Brynäs

1. Södertälje
2. Leksand
3. MIF
4. Linköping
5. Djurgården
6. Brynäs
7. MoDo
8. Luleå
9. Timrå
10. Frölunda
11. HV
12. Färjestad

Så, en av dessa är min "Struts-lista" och den andra är min "Guldbyxe-lista". Nu: sätt elitlicenssvansen på de rättaoch lyckliga åsnorna.

Frisco: Personligen är jag mycket nöjd att MODO inte gjorde ingen panikvärvning ala Leksand. Jag tror ledningen var ganska överrens att om det skulle värvas så skulle det vara en kvalité spelare som skulle gå in i första line typ.

Helgens hockeytips: MODO vs Björklöven i J18. För första gången sedan MODO Cupen ifjol är Alexander Sundström och spelar i Kempehallen. MODO bör vinna matchen för att inte börja halka efter i jakten på en slutspelsplats(I BJSM har MODO fyra silver de senaste fem säsongerna).

Sv: Swehokky
nappen:

Jo, NU ser den ut så för mig också. Skönt att de insåg att den gamla sidan var...urkass.

knaskamilla: Såhär ser den ut för mig iaf. :)

Martin S: De har säkert varit och hört sig för lite där också. Ca 14 spelare innefattar nog honom också.

Dagens upplysning:

Sv: Hörde att Foppa kommer .... NR 22 30 jan 14:22

Meddelande

Nej inte detta säsong men nästa säsong kommer han hem
och spelar i Modo SM-Guld 2005.

Frisco: Undra om MODO försökte få hit Robban Nilsson? Han är mycket god vän med Tobias Enström....

Björn VII:

Jaha, Björn: Igår sa du att imorgon är en annan dag och idag är det den dag som igår var imorgon. Hur går det, har du fått fram något intressant om vilka klubbar som har de dyraste spelartrupperna?

Börja gärna med de som har de billigaste, skulle vara kul att se hjältarna från Gävle i topp på någon lista.

Martin S:

Skulle du säga att det var en korrekt utvisning, eller kan vi tracka honom för den sedan?

Martin S: Domarskandalerna duggar tätt!

Dagens jag mötte lassie..För mindre än en timme sedan så fick jag 2 minuters utvisning i korpen dömt av ingen mindre än Poffa....

knaskamilla: Har du ingen F5 knapp?

rådbjer:

Mundiarré, får man ont i halsen av det? Och blodsmak i munnen? För i sådana fall är det mycket troligt att jag drabbats av det.

nappen & NuMo:

Är ni VIP, eller? Jag ser samma fula sida som vanligt... =/

knaskamilla: Vi får se hur det blir med fikat. Det visar sig i morgon.

nappen: Javisst, men för mig har den varit uppe och nere mest hela dagen.

NuMo: Nu är den uppe. ;) Mycket bättre än förra!

Frisco:

Vilket känns troligare? Hmm... Idag har faktiskt inhandlats ingredienser till bakning. Imorgon kanske skall ägnas åt att använda ingredienserna?

Nu sjunger LaGaylia en låt jag sett henne framföra live. Yeah.

« · 388037 · »